Şimdi Ara

Powershift ve Edc,Dsg'ye göre daha mı az sorunlu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
38.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    abanılmayacak gibi değil. :)
    bir buluşmada sürersin, dediğimi anlarsın. Anlatmakla tarif olmuyo. Alıştım dsgye bırakamıyorum :)

    mk2 leonu sattıktan sonra, bir sürü araç test ettim. YOk. başkasıyla olmadı...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW süper bir şanzıman olsa neden Touareg'e 8zf koysun ki DSG varken bakınız FOrd Kuga'da da Powershift kullanır.
    Renault Koleos'ta neden BVA kullanıyorda EDC kullanmıyor nedeni
    DSG ve EDC araç seçen şanzımanlar ama koy Powershifti her araca koyarsın.
    Mesela Renault bazı araçlarında CVT'ye kaydı bu da Edc'nin yanında sıkıntıları olduğu için

    Yani bu şanzımanları araçlara göre yorumlamak lazım ama her araca takılacak şanzıman POwershift denebilir ama bu değil ki edc ve dsgden iyidir.
    Edc de var mı bilmiyorum ama VW dsg ile çok oynadı farklı farklı dolu nesil dsg mevcut güncel olmayan şanzımanlar hakkında konuşmakta yanlıştır.
  • istediği kadar konforlu olsun konforu servise gidene kadar.... koca alman devi bi şanzuman üretememiş... gülerler adama mesele para meselesi sağlam üretilen bi araçtan geri dönüşüm olurmu hiç bozulacakki adamlar para kazanacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Edc bildiğim kadarıyla getrag yapımı. Getrag tiftürük şanzıman yapmaz.


    2004'de sıfır bir Ford Fusion almıştım ASM vitesli, otomatikleştirilmiş kuru kavramalı şanzumandı, 29 binde yakuş çıkamamaya başlamıştım, sonra internete bakınca çok şanslı olduğumu, başkalarının 500 km'de, 5 bin km'lerde aynı sorunu yaşadıklarını ve Ford'un garanti kapsamı dışında tuttuğunu gördüm, kısa süre sonra da üretimi durdu, şimdi insanlar hatırlamaz bile bu şanzumanı. Bunu kim yapmıştı acaba? Getrag olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rucar

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Edc bildiğim kadarıyla getrag yapımı. Getrag tiftürük şanzıman yapmaz.


    2004'de sıfır bir Ford Fusion almıştım ASM vitesli, otomatikleştirilmiş kuru kavramalı şanzumandı, 29 binde yakuş çıkamamaya başlamıştım, sonra internete bakınca çok şanslı olduğumu, başkalarının 500 km'de, 5 bin km'lerde aynı sorunu yaşadıklarını ve Ford'un garanti kapsamı dışında tuttuğunu gördüm, kısa süre sonra da üretimi durdu, şimdi insanlar hatırlamaz bile bu şanzumanı. Bunu kim yapmıştı acaba? Getrag olmasın?

    Getragin ASM adında bir şanzımani yok. Bahsettiğiniz şanzıman ın asıl ismi durashift EST dir. İki modu vardır. Biri ASM diğeri SSM.

    Asm, auto shift mode yani otomatik vites seçimi modu kelimelerinin baş harfleri dir. SSM ise Select Shift Mode manuel vites seçimi manasindadir.

    Bu şanzıman in asm olarak adlandirilmasinin sebebi budur.

    Duratech est üreticisi hicbiryerde belirtilmiyor. Fordun kendi geliştirmesi de olabilir bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: rucar

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Edc bildiğim kadarıyla getrag yapımı. Getrag tiftürük şanzıman yapmaz.


    2004'de sıfır bir Ford Fusion almıştım ASM vitesli, otomatikleştirilmiş kuru kavramalı şanzumandı, 29 binde yakuş çıkamamaya başlamıştım, sonra internete bakınca çok şanslı olduğumu, başkalarının 500 km'de, 5 bin km'lerde aynı sorunu yaşadıklarını ve Ford'un garanti kapsamı dışında tuttuğunu gördüm, kısa süre sonra da üretimi durdu, şimdi insanlar hatırlamaz bile bu şanzumanı. Bunu kim yapmıştı acaba? Getrag olmasın?

    Getragin ASM adında bir şanzımani yok. Bahsettiğiniz şanzıman ın asıl ismi durashift EST dir. İki modu vardır. Biri ASM diğeri SSM.

    Asm, auto shift mode yani otomatik vites seçimi modu kelimelerinin baş harfleri dir. SSM ise Select Shift Mode manuel vites seçimi manasindadir.

    Bu şanzıman in asm olarak adlandirilmasinin sebebi budur.

    Duratech est üreticisi hicbiryerde belirtilmiyor. Fordun kendi geliştirmesi de olabilir bilmiyorum.



    Kim yaptı bilmiyorum ama beni 1. si Ford marka araçlardan, 2. si bu kuru kavramalı otomatik şanzumalardan uzak durmayı öğretti (bu konuda çok fazla teknik bilgi sahibi değilim ama bu şanzumanların hala gelişimini tamamlamadıklarını düşünüyorum). Belki 2. si konusundaki fikrim değişebilir ama Ford araçlar konusundaki fikrim benim megan 180 bini sorunsuz görmesine rağmen mesai arkadaşımın Focus'u henüz 100 bini görmemişken 2 kez turbo yemesi ve yine garantiye girememesi sonrası daha da sağlamlaştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    garantisi bitmeden hemen elden çıkarmaya çalışmanın zevkini aldın mı? ve ya şanzıman arızasından yolda kalmanın tadını aldın mı? dsgli aracı olana her gün korku filmi her gün yeni macera bir de zevki nerede diye soruyorsun
  • EDC ile ilk çıktığında bir takım problemler yaşandı ama yeni gelen yazılımla onu çözdüler şimdilik bir sorun yok gibi...
  • Bu DSG fanlarını anlamakta zorluk çekiyorum doğrusu. Ben A3 te kullandım, sürüş zevki gerçekten mükemmel. Ama araba ısınmaya başladığında suratım düşmeye başlıyordu. Geçişlerde çok yoğun bir şekilde tıkırtı geliyordu. öyle ki arabada yığılma oluyordu. iki kere servise gittim, ilkinde birkaç pulu değiştirdiklerini sorunun çözüldüğünü söylediler. ikincisinde ise artık şanzımanı komple değiştirdiler (iyi niyet garantisi ile ama yine de 1000 TL işçilik yazdılar :( ).

    sorun kalmadı artık diye düşünürken kavrama alarm vermeye, titretmeye başladı. halbuki ilk götürüşümde kavramayı da sıfırlamışlardı. (benden önceki sahibi de 15 bin km önce değiştirmiş zaten)
    Arkadaşlar DSG kötü! bunu böyle bilin lütfen. Otomatik aracı yokuşta viteste asılı tutmadıktan sonra, tam durmadan vites değiştirmedikten sonra, gereksiz yere sürekli ani hızlanıp yavaşlamadıktan sonra, kullanıcı hatasından söz etmemelisiniz. Hatta ben herkesten daha titiz kullandığımı iddia ediyorum.

    Piyasasının altında olmasına rağmen aldığım fiyata sattığım için kendimi şanslı kabul ediyorum.
    vw grup gibi kaliteli firmanın sorunsuz bir şanzıman üretememesine üzülüyorum doğrusu.




  • BEN DSG yi bir cok arızasını duyduktan sonra ama kuzenimin babamın arabası vw oldugu için bir cok kez de bindim. kendi görüsüm sorunluda olsa dsg cok iyi kusursuz gecisleri cok iyi bir şanzıman diyordum. gerci bu 2 arac da 20 bin km ye yaklastı 2 sinde de bir sıkıntı hala cıkmadı.

    Herneyse en iyi şanzımanın dsg oldugunu arıza ları olmasına ragmen edc ps ile karsılastırılamaz cünkü dsg milyonlarca satiliyor arıza oranı tabi ona göre daha cok olacak önemli olan yüzde deger. mesele dsg %3 oranında arıza kayıdı varsa edc ps %1 mi bu kanıtlanmalı. arıza sayiları ile forumda yazılanlar ile karsılastırma olmaz.

    şimdi 1 haftadır zf8 şanzıman kullanıyorum. evet çift kavrama degil haklısınız ama dsg kadar da konforlu bunu anladım. hemde sorunsuz.
  • Ben şimdiye kadar powershif den şikayet eden duymadım ama dsg den şikayet edenler çok .
  • Problem şanzumanın (dsg) max dayanım torkunun kullanılan motorların torkuyla aynı ve maximipum sınırında olması..yoksa 300 max torklu bir şanzumanı 250 max tork üreten bir motorla kullanırsanız o şanzuman yıllarca probklem çıkarmaz..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir dönem focuslarda kullanılan cvt şanzuman vardı ..aslında şanzuman kaliteli (zf üretimi) ama yanlış motorla kullanıldı ve sonuç hüsran..yüzlerce davalık araç ve mağdur insan...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Öyle olması lazım hiç EDC ve PS şikayeti duymadım.

    EDC'nin max. dayanabildiği tork değerini bilmiyorum ama PS'nin ki 450 NM. 7 ileri kuru kavrama ise 250 NM. Sorun bu yüzden.

    Forumda okudugum tek bi sikayet var edc ile ilgili yogun trafikte sanziman yagi isiniyor sogumasi icin araci kenara cekip bekletmek gerekiyormus. Ps ile ilgi henuz bisey duymadim. Hyundainin kullandigi dct de ise ilk viteste titreme oldugunu duymustum.

    Dsg7 nin arizalanmasinin sebebi dayanabildigi torkun dusuk olmasi degil bence cunku 250 nm torkun altindaki motorlarla olan kombinasyonlarindada sorun cikiyor. Daha detayli teknik bilgiyi daha bilgili arkadaslar verecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam yeri değil ama sorak istiyorum. Powershift ile EDC, .Getrag'ın ürettiği aynı şanzıman mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershiftte sıkıntılı. Pederde mondeo var 2.0 tdci karaç 114.000 de kavrama yavaştan su koyveriyor. Ayrıca ben olsam vw alırım. Yine garanti bitse bile doğuş iyi niyete sokup kavramayı değişiyor. Otosanda garantin bittiği gün otosan hiçbirşeye karışmaz. İyi niyet filan yok adamlarda. Kavramada işcilik hariç 6000 tl maalesef..
    Geçen servisteydim garantisi biteli 4 ay olmuş kugaya kavrama değişiyorlardı 9000 tl ye ki araç daha 102.000 deydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw garantisi biten arabayi iyi niyete falan sokmaz,basar parayi yaptirirsiniz,arzu ederseniz link ve faturada atarim,iskembei kubrayi bırakın artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Ben garantisinin üzerinden 1 yıl geçmiş arabada değiştirdim zamanında, seni saf görmüşlerdir...
  • Kavrama daha once degistiysr zaten iki yil onun garantisi var.ben dsg alacak kadar canima susamadım forumda konusu ve vw satis temsilcisinin de yazisi var,burda senle ahmetle mehmetle bedafa yeaaa ile yurumuyor isler satis sozlesmesi denen bi kavram var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    bir sürü otomatik vites kullandım.
    En keyiflisi 8zf, sonra DSG
    hızlanırlen formula araçları gibi devir aniden düşüp bir üst vites yakalanıyor, kesintisiz ve güçlü bir hızlanma yaşanıyor.
    kick downlarda çok hızlı ve sarsıntısız. motor gücünü tekerlere çok iyi aktarıyor.

    düz vitesciler konu dışıdır. Otomatikler içinde keyiften bahs ediyoruz...

    Dsg milyonlarca araçta var. Bahsedildiği kadar kötü olduğunu düşünmüyorum.

    Sen öyle düşünmeye devam et, düşünürken zahmet olmazsa bu forumda ve şikayet var sitesinde ufak bir araştırma da yap ondan sonra bir daha düşün




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.