Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ NEDİR?ALINIR MI ALINMAZ MI?NASIL KULLANILIR? (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
10
Favori
99.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator

    xvet hangi sorunLar 60 ßinden sonra ßaşLıyor acaßa ?.. ßenim 2004 kangoo 120 ßinde çok şükür ne nejektörLerde ne de çekişinde ßir sıkıntım yok !.. sadece hafif ßir siLkeLeme var kaLkışLarda o da ßaskı ßaLata değişimi sonrası düzeLeceğine inanıyorum , çünkü aracı o konuda kime göstersem ßir soryun yok diyorLar sorun ßendeymiş :D

    ßir arkadaşım , sıfır aLıp 4 sene sürdüğü kangoosunu sattı ßenimkinin aynısı 2004 modeL !.. onun yerine dizeL ßir cLio aLmak istedi ,ve 2007 modeL serisinin en fuL oLan ßir modeLini ßuLduk. aracı ßaktırmak için servise götürürken kenara çekip sahißine ßen otomatik vites istiyorum dedi ve satışdan caydı !.. satıcı aracıyLa yanımızdan ayrıLdıktan sonra acı gerçeği açıkLadı !..

    4 sene kangoo kuLLandıktan sonra cLio ßeni daraLttı dedi , araç aLçak ,tavan aLçak daraLtı ßastı ßana aracı kuLLanamadım dedi !..

    söyLemek istediğim ßence kangoodan inip cLioya ßinmek attan inip eşşeğe ßinmeye ßenzer !.. kangoonun genişLiği ferahLığını vermez , heLeki evLi ve çoLuk çocuk sahißi iseniz !.. ßence tekrar tekrar düşünün !.. zaten aracınız daha yeni km.si az ve kangoo piyasanın en az yakıt safıyatına sahip araç diyeßiLirim , daha ne oLsun ?..
    nasıl bı sorunmu 80 bınde enjektorler tamıre gırmıs belkı 10 bın km daha yapsa komple enjektor degısecektı bus orun degılmı sızce bende bunların olusmaması ıcın ne yapmalıyım dıye sordum......




  • tamam o ßir sorun ama sizin sadece tamire giren o araç için !.. o araçın enjektörLeri 40 ßinde de ßozuLaßiLir kuLLanmadan kuLLanmaya fark var !.. yani demek istediğim o sorun kangooLarın kronik ßir sorunu değiL !.. sizin aracınız daha 10 ßin küsür rakamLarda gıcır gıcır enjektörLer !.. güveniLir markaLarın eurodieseL yakıtını kuLandın mı ßakımını zamanında yaptın mı , yağını suyunu eksik etmedin mi 10.000 ßir mazot fiLtresini değiştirdin mi hava fiLtresini 5 ßinde ßir değiştirdin mi ßirde motor soğukken araca yükLenmedin mi o araç seni daha çoook uzun yıLLar ve daha çoook kmLer götürür hiç sorunsuz 150-160 ßin km.Leri görmeniz mümkün !.. dizeL motor kuLLanımını zaten savaş ßey forumun iLk mesajLarında anLatmış !.. iLk mesajı inceLeyeßiLirsiniz !.. aracınızın kıymetini ßiLin daha fazLada günahını aLmayın sonra küsmesin size !..




  • Kango larda mazot filtresi 20.000 km de bir değişiyor bildiğim kadarıyla ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: historiyst_45

    Kango larda mazot filtresi 20.000 km de bir değişiyor bildiğim kadarıyla ...
    yenı lerde 30 bın kmde bır degısıyor uzattıkca uzatıyorlar sureyı
  • aga ben bu yazıyı okudum yarım saat sonra serviste aldım solugu hemen filteryi deiştirdim eski filtre camur gibiydi yeni filtreyi taktım araba kendine geldi

    gerçek diyorum vites deişimi kaymak gibi oldu rahatladı ferahladı baya allah senden razı olsun (araba 98 bravo 162 binde 1.9 turbo dizel)
    abi peki turbo için nası bi bakım yapabiliriz bilgin varmıdır acaba teşekkürler şimdiden ..
  • slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak
  • dizel araçların enjektörleri belli bir km den sonra kesin bozulur fikrine katılmıyorum.sanki triger kayışı gibi belli bir periyodu varmış da değişmesi gerekiyormuş gibi muhabbetler edilmiş.300000 bin km sorunsuz giden dci cio taksiler biliyorum ve bu tamamen yakıt kalitesi ve aracın yüksek devirlerde zorlanmamasına bağlı.dci narin bir motordur.sert kullanırsan 80-90 binde alırsın eline.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TALHA0716

    slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak

    enjektörlü araçlarda cut off(yakıt kesme) özelliği mevcuttur.yani aracınızı iniş aşağı viteste bırakıp gaza dokunmazsanız bu sistem devreye girecek ve yakıtı tamamen kesecektir.boşa atarsanız arabanız rölantide çalışacağı için az da olsa yakıt tüketecektir.dolayısıyla boşa atmak yerine viteste bırakıp gaza dokunmamak daha ekonomik bir seçimdir
  • ŞAHSİ GÖRÜŞÜM DİZEL ARAÇ ALACAKSAN SIFIR ALACAKSIN 2 Cİ EL HELEDE 50 BİNİ GEÇMİŞSE BİRDE BU ARABA 3 EL DEĞİŞMİSE YAKLAŞMAYACAKSIN SIFIR ALIRSIN AYRI HİÇ TEREDDÜTSÜZ AL DERİM.AMA FAZLA KM YAPMIŞ 3+ EL DEĞİŞMİŞSE AMAN HA AMAN YAKLAŞMAYIN DİZELE.TEŞEKKÜRLER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına


    quote:

    Orijinalden alıntı: TALHA0716

    slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak

    enjektörlü araçlarda cut off(yakıt kesme) özelliği mevcuttur.yani aracınızı iniş aşağı viteste bırakıp gaza dokunmazsanız bu sistem devreye girecek ve yakıtı tamamen kesecektir.boşa atarsanız arabanız rölantide çalışacağı için az da olsa yakıt tüketecektir.dolayısıyla boşa atmak yerine viteste bırakıp gaza dokunmamak daha ekonomik bir seçimdir

    kardeş boşa atınca araç vitesdekinden daha çok tüketim yapar sözüne asla katılmıyorum senin dediğin fizik kurallarına biraz ters düşüyor.şöyle diyelim yakıtı kesiyor diyorsun doğru diyelim peki bu yokuş baya uzunsa o motora yakıt gitmediğinde motor stop olmadan havadaki oksijenimi yakıp gidecek?ayrı yeten boştaki bir aracın devir saati misal 500 devirde duruyor rampa iniyorsun viteste aracın devri illaki kalkacak misal 2000 devir olacak burda 500 devirdeki bir çalışmayla 2000 devirdeki çalışan motorun yakıtı nasıl denk olacak sen dengide geçtin az olur diyorsun bana çok anlamsız geldi kardeş bu benim düşüncem yanlış anlama.ayrıca hiç fazla bilgiye bile gerektirmeyen şu durum var araç devir saati nekadar kalkıyorsa araç okadar fazla yakıt tüketiyordur...teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lagunacı4646
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
    quote:

    Orijinalden alıntı: TALHA0716
    slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak

    enjektörlü araçlarda cut off(yakıt kesme) özelliği mevcuttur.yani aracınızı iniş aşağı viteste bırakıp gaza dokunmazsanız bu sistem devreye girecek ve yakıtı tamamen kesecektir.boşa atarsanız arabanız rölantide çalışacağı için az da olsa yakıt tüketecektir.dolayısıyla boşa atmak yerine viteste bırakıp gaza dokunmamak daha ekonomik bir seçimdir

    kardeş boşa atınca araç vitesdekinden daha çok tüketim yapar sözüne asla katılmıyorum senin dediğin fizik kurallarına biraz ters düşüyor.şöyle diyelim yakıtı kesiyor diyorsun doğru diyelim peki bu yokuş baya uzunsa o motora yakıt gitmediğinde motor stop olmadan havadaki oksijenimi yakıp gidecek?ayrı yeten boştaki bir aracın devir saati misal 500 devirde duruyor rampa iniyorsun viteste aracın devri illaki kalkacak misal 2000 devir olacak burda 500 devirdeki bir çalışmayla 2000 devirdeki çalışan motorun yakıtı nasıl denk olacak sen dengide geçtin az olur diyorsun bana çok anlamsız geldi kardeş bu benim düşüncem yanlış anlama.ayrıca hiç fazla bilgiye bile gerektirmeyen şu durum var araç devir saati nekadar kalkıyorsa araç okadar fazla yakıt tüketiyordur...teşekkürler

    @Rakipsiz Fırtına nickli arkadaşın söylediği olay doğrudur.
    Yokuş aşağı viteste inilirken, motoru yanma veya patlama değil, tekerlekler döndürür.
    Enjektörlü araçlarda bulunan cut-off sitemi de bu durumda yakıtı keser.
    Bu yüzden viteste yokuş inerken, veya yeterli hızda gaza basmadığınız durumlarda yakıt tüketimi sıfıra yakındır.
    Rölantide ise belli bir devirde motoru döndürmek için mutlaka yakıt gönderilir ve aracınız daha fazla yakacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15


    Ben daha geçen bir fiesta gördüm 2004 156 bindeydi..153 bin de motoru yeni yapılmış..Dizel motorların yapımı benzinliye göre daha pahalı..Yüksek km dizellerin yüzüne kimse bakmıyor..Satılırken mecburen fiyat kırılıyor o zamanda benzinliyle başlangıçtaki alım maliyeti de ortadan kalkıyor..
    adamlarda km dusuruyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: lagunacı4646
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
    quote:

    Orijinalden alıntı: TALHA0716
    slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak

    enjektörlü araçlarda cut off(yakıt kesme) özelliği mevcuttur.yani aracınızı iniş aşağı viteste bırakıp gaza dokunmazsanız bu sistem devreye girecek ve yakıtı tamamen kesecektir.boşa atarsanız arabanız rölantide çalışacağı için az da olsa yakıt tüketecektir.dolayısıyla boşa atmak yerine viteste bırakıp gaza dokunmamak daha ekonomik bir seçimdir

    kardeş boşa atınca araç vitesdekinden daha çok tüketim yapar sözüne asla katılmıyorum senin dediğin fizik kurallarına biraz ters düşüyor.şöyle diyelim yakıtı kesiyor diyorsun doğru diyelim peki bu yokuş baya uzunsa o motora yakıt gitmediğinde motor stop olmadan havadaki oksijenimi yakıp gidecek?ayrı yeten boştaki bir aracın devir saati misal 500 devirde duruyor rampa iniyorsun viteste aracın devri illaki kalkacak misal 2000 devir olacak burda 500 devirdeki bir çalışmayla 2000 devirdeki çalışan motorun yakıtı nasıl denk olacak sen dengide geçtin az olur diyorsun bana çok anlamsız geldi kardeş bu benim düşüncem yanlış anlama.ayrıca hiç fazla bilgiye bile gerektirmeyen şu durum var araç devir saati nekadar kalkıyorsa araç okadar fazla yakıt tüketiyordur...teşekkürler

    @Rakipsiz Fırtına nickli arkadaşın söylediği olay doğrudur.
    Yokuş aşağı viteste inilirken, motoru yanma veya patlama değil, tekerlekler döndürür.
    Enjektörlü araçlarda bulunan cut-off sitemi de bu durumda yakıtı keser.
    Bu yüzden viteste yokuş inerken, veya yeterli hızda gaza basmadığınız durumlarda yakıt tüketimi sıfıra yakındır.
    Rölantide ise belli bir devirde motoru döndürmek için mutlaka yakıt gönderilir ve aracınız daha fazla yakacaktır.

    bana pek mantıklı gelmedı pekı aracın motoru nasıl calısıyor yakıt kesılıyorsa




  • Bir arkadaşımın dizel aracında giderken yol bilgisayarında gördüm. Kesinlikle araç boşta iken biraz yakıoyor, ama ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt tüketimi 0 oluyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xvet
    bana pek mantıklı gelmedı pekı aracın motoru nasıl calısıyor yakıt kesılıyorsa

    Motoru döndüren şey aslında aracın giderken tekerlerinin dönmesi, oradan da aktarma organlarıyla hareketin motora iletilmesi diyebiliriz.
    Google da sanırım cut off ve onno usta diye aratırsanız birşeyler çıkacaktır.
    Mesela ben sizin için bir tane buldum cut off
    Bu arada yakıt tamamen kesilmiyor ama 0 a yakın bir tüketim oluyor diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: xvet
    bana pek mantıklı gelmedı pekı aracın motoru nasıl calısıyor yakıt kesılıyorsa

    Motoru döndüren şey aslında aracın giderken tekerlerinin dönmesi, oradan da aktarma organlarıyla hareketin motora iletilmesi diyebiliriz.
    Google da sanırım cut off ve onno usta diye aratırsanız birşeyler çıkacaktır.
    Mesela ben sizin için bir tane buldum cut off
    Bu arada yakıt tamamen kesilmiyor ama 0 a yakın bir tüketim oluyor diyebiliriz.
    +1453




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xvet


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: lagunacı4646
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
    quote:

    Orijinalden alıntı: TALHA0716
    slm öncelikle engin bilgilerınız için teşekkurler bnmde bi sorum olucaktı ilk defa disel kullanıyorum daha oncekı arabamı yokuş aşagı inişlerde boşa atıyordum alışkanlık yani dıselde bı sıkıntı olurmu boşa atmak

    enjektörlü araçlarda cut off(yakıt kesme) özelliği mevcuttur.yani aracınızı iniş aşağı viteste bırakıp gaza dokunmazsanız bu sistem devreye girecek ve yakıtı tamamen kesecektir.boşa atarsanız arabanız rölantide çalışacağı için az da olsa yakıt tüketecektir.dolayısıyla boşa atmak yerine viteste bırakıp gaza dokunmamak daha ekonomik bir seçimdir

    kardeş boşa atınca araç vitesdekinden daha çok tüketim yapar sözüne asla katılmıyorum senin dediğin fizik kurallarına biraz ters düşüyor.şöyle diyelim yakıtı kesiyor diyorsun doğru diyelim peki bu yokuş baya uzunsa o motora yakıt gitmediğinde motor stop olmadan havadaki oksijenimi yakıp gidecek?ayrı yeten boştaki bir aracın devir saati misal 500 devirde duruyor rampa iniyorsun viteste aracın devri illaki kalkacak misal 2000 devir olacak burda 500 devirdeki bir çalışmayla 2000 devirdeki çalışan motorun yakıtı nasıl denk olacak sen dengide geçtin az olur diyorsun bana çok anlamsız geldi kardeş bu benim düşüncem yanlış anlama.ayrıca hiç fazla bilgiye bile gerektirmeyen şu durum var araç devir saati nekadar kalkıyorsa araç okadar fazla yakıt tüketiyordur...teşekkürler

    @Rakipsiz Fırtına nickli arkadaşın söylediği olay doğrudur.
    Yokuş aşağı viteste inilirken, motoru yanma veya patlama değil, tekerlekler döndürür.
    Enjektörlü araçlarda bulunan cut-off sitemi de bu durumda yakıtı keser.
    Bu yüzden viteste yokuş inerken, veya yeterli hızda gaza basmadığınız durumlarda yakıt tüketimi sıfıra yakındır.
    Rölantide ise belli bir devirde motoru döndürmek için mutlaka yakıt gönderilir ve aracınız daha fazla yakacaktır.

    bana pek mantıklı gelmedı pekı aracın motoru nasıl calısıyor yakıt kesılıyorsa

    Selamlar,

    Viteste yokuş aşağıya inerken , gaz verilmediği sürece yakıt tüketimi 0' a yakındır. Araç 100 km hız da %15 eğimle aşağıya iniyor mesafe 150 mt , hava ve tekerlek sürtünmeleri dışında , motorun kompresyonu bile olsa hız düşerken tüketim sıfıra yakındır. Ancak bu durum belli bir devre kadar geçerlidir. bildiğim kadarıyla bu da araca göre değişiyor ama rölanti devrine yakın olarak düşünülebilir.
    Bir çok benzinli veya diesel araçda denenmişdir. Fizik kurallalarına ayrı değil tam tersi her şey aynen olması gerektiği gibidir. Motor havayı alır ve atar.Yer çekimi etkisinde düşen bir nesne hareket için bir yakıt veya enerji mi kullanıyor ki ? fizik kuralına aykırı olsun. % 50 eğim olsun 7000 d/d bile yaptırırsın.
    Bu şekilde çok soğuk havalarda uzun yokuşlardan inerseniz, hararetin düştüğünü ile görürsünüz. Özellikle yeni ısınmaya başlamış diesel araçlarda net olarak gözükür. Atmosferik benzinlilerde sıkıştırma oranı , dizellere göre oldukça düşükdür yarı yarıya olabiliyor. Dizeller havayı ciddi oranda sıkıştırır. Bu anlamda diesel motor benzinliye göre çok daha fazla kompresyon uygular ve durma eğilimi daha yüksekdir. Her nekda r daha ağır olsalarda bu eğimin krtik sınıra gelmesiyle aslında dez avantaja dönüşür. Eskiden çelik alaşım olurdu, şimdilerde aluminyum, silisyum ve mangezyum alaşım gövdeler yapılabiliyor. Yinede benzinliden daha sağlam ve yoğun malzemeden üretilmek durumunda olup, ekipman da daha fazladır.Bu nedenle zaten daha ağırdırlar.

    Ekonomi açısından, Vitesde inmede, araç özellikle eğim azaldıkça yavaşlama eğilimi kazandığından aslen tüketim 0 bile olsa gidilecek mesafe, boşta gidelecek mesafeden çok daha kısa olacakdır. Bu nedenle kimi durumlarda vites boşta gitmek tüketim açısından daha mantıklı olabilir. Zira motor kompresyonu olmayacakdır. Bana göre 5 veya 6 . vitesde mevcut hızı koruyacak kadar gaz vererek inmek güvenlik açısından daha doğrudur.

    Kısa ve öz, cut off sisteminin görevi gaz pedalına basılmadıkça belli bir devire düşene kadar yakıt akışını 0 yakın olarak kesmekdir.

    Bunu deneyebilirsiniz, dik ve uzun bir yokuş , misal istanbul anadolu yakasında oturanlar daha iyi bilirler, tem otoyolu kartal-samandıra çıkışdan samandırayı geçtikden sonra kartala doğru dik bir yokuş vardır ve 150 mt den fazla burdan aşağıya inerken yol bil. sıfırlayın en yüksek vitesde ayanızı gazdan çekin yb izleyin (özellikle VW grubunda 0,0 oluyor) 0,0 olcak yada misal c-max da 2,3 den öncesini göstermiyor 00,0 oluyor. Bu şekilde 1000 d/d ulaşana kadar bekleyin bu devirde iken biraz altında ben c-max da hafif bir ivmelenme etkisi görüyorum demek ki yakıt beslemesi başlıyor. Bunu corsa, astra. vectrsa , seat cordoba, golf, passat, A6, 520İ, connect, doblo, c200 vb araçlarda hep 850-1000 aralığında gördüm.
    Ama kesin olarak hepisinde bu devirdir diyemem. Bunu ancak üreticiler bilebilir.




  • bence başlık

    "bu yakıt fiyatlarıyla benzinli araç alınır mı, alan varsa kolay gelsin"

    diye değişmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 22 Ekim 2009; 19:06:01 >
  • süper bilgi..
    tşk..
  • Paylaşım için teşşekürler. Çok yararlı bilgiler.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.