Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ NEDİR?ALINIR MI ALINMAZ MI?NASIL KULLANILIR? (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
10
Favori
99.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Bence yılda 10-15bin km arası yol yapanlar için dizel çok idealdir. Hem dizel alınca o km'leri rahat geçersiniz 20bini falan bulur, kasmazsınız bir yere giderken. Ayrıca 4 yıl sonra aracının yaşıtları 100-150bin km iken senin aracın 60bin km falan olur ve değerinde çok rahat satarsın. Bu arada yakıttan yaklaşık 4-5bin YTL kar edersin.. Ama aracı 100-150 bine gelenler benzinli fiyatına gider, ben mesela o km'deki dizeli hayatta almam. Yakıttan elde edecekleri 7-8 binlik kar, satarken aynı oranda zarara dönüşür. Mesela şu an Megane 2006 model Dynamique 30bin km'de 28-29binken, 150bindeki aynı araç 24-25bine zor satılır. HEsabınızı iyi yapın ama dizelin masraflarını da iyi düşünün: mesela Megane'lar kesinlikle 100-120bin arası enjeksiyon problemi çıkarırlar ve maliyeti 1500 YTL serviste..



    doğru tabi,dizel olsa araç,daha fazla binilir.Aslında hertürlü dizel,benzinden iyi duruyor gibi artık.
    100 binden sonra bütün dizel araçlar ciddi masraf çıkartıyor deniyor,hatta şirketler satıyormuş araçları.Biz en fazla 70-80 binde satacağımız için sorun olmaz.Zaten o 1500 lira,o zamana kadar amorti eder kendini




  • guzel konu
  • Güncel tutulması gereken bir konu
  • merhaba sohbetinizi bölmek istemem ama bana yardımcı olursanız çok sevinirim. bu perşembe almayı düşündüğüm aracı servise göstermeyi düşünüyoruz. araç nissan note 1.5 dci tekna emsallerine göre aracı çok uygun fiyata anlaştım.araç sahibini iş açmak istediği için acil paraya ihtiyacı var. neyse kafamı karıştıran sorun..

    1-araç sahibi çok beyefendi..iyi bir insan. ( tanıdığım kadarıyla) kendisi aracı avcılardaki nissandan almış aracı..ben bugün görüştüğümde kendisine aracı yenibosnadaki nissan servisine götürmek istediğimi söyledim kendiside bana ben avcılardaki servisle görüştüm söyledim aracı oraya götürelim dedi..bende olur dedim.. acaba ordakiler tanıdıkda bana bu araç iyi durumda diyecekler diye düşünmeden edemedim... araç sahibi aracın hiçbir problemi olmadığını değişeni boyası yok demişti bana..iyi kötü araçda değişen ve boya olduğunu anlayan arkadaşımla baktık araca o da beğendi iyi temiz dedi ama insan yinede kuşkulanıyor işde..bu arada araç 32.000 km de 2008 model.....şimdi ben servisdeyken nelere dikkat etmeliyim..neleri sormalıyım servis yetkililerine..birde servis bana bu araç temizdir hiç bir problemi yoktur gibi bir döküman verirmi? yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
    aaa birde ben bayanım ve 4 yıldır benzinli araç kullandım..araçdan iyi kötü anlarım elimden geldiğince araştırıp formdaki konuları okurum..anlatıcağınız terimleriniz benim anlayacağım şekilde olursa çok sevinirim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fseyran



    merhaba sohbetinizi bölmek istemem ama bana yardımcı olursanız çok sevinirim. bu perşembe almayı düşündüğüm aracı servise göstermeyi düşünüyoruz. araç nissan note 1.5 dci tekna emsallerine göre aracı çok uygun fiyata anlaştım.araç sahibini iş açmak istediği için acil paraya ihtiyacı var. neyse kafamı karıştıran sorun..

    1-araç sahibi çok beyefendi..iyi bir insan. ( tanıdığım kadarıyla) kendisi aracı avcılardaki nissandan almış aracı..ben bugün görüştüğümde kendisine aracı yenibosnadaki nissan servisine götürmek istediğimi söyledim kendiside bana ben avcılardaki servisle görüştüm söyledim aracı oraya götürelim dedi..bende olur dedim.. acaba ordakiler tanıdıkda bana bu araç iyi durumda diyecekler diye düşünmeden edemedim... araç sahibi aracın hiçbir problemi olmadığını değişeni boyası yok demişti bana..iyi kötü araçda değişen ve boya olduğunu anlayan arkadaşımla baktık araca o da beğendi iyi temiz dedi ama insan yinede kuşkulanıyor işde..bu arada araç 32.000 km de 2008 model.....şimdi ben servisdeyken nelere dikkat etmeliyim..neleri sormalıyım servis yetkililerine..birde servis bana bu araç temizdir hiç bir problemi yoktur gibi bir döküman verirmi? yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
    aaa birde ben bayanım ve 4 yıldır benzinli araç kullandım..araçdan iyi kötü anlarım elimden geldiğince araştırıp formdaki konuları okurum..anlatıcağınız terimleriniz benim anlayacağım şekilde olursa çok sevinirim..



    Note konusunda bilgim olmadığı için sizi yanıltmak istemem,ancak size şu kadarını söyleyeyim kesinlikle satıcının dediği servise götürmeyin,gidilecek servisi siz belirleyin ve ustalarla satıcıdan uzak bir nokta da konuşun.Artık bu ülke de dönmeyen dolap yok.Ayrıca servis istediğiniz belgeyi verir.




  • Nissan Note 1.5 dci yerine Clio II 1.5 dci alırsanız pratikte çok daha fazla fayda görürsünüz.
    Nissan parçaları genelde pahalı
    note daki 1.5 dci motorun parçasını Nissan Parçası olarak almakla clio daki 1.5 DCi
    parçaları arasında ciddi farklar olabilir.
    2.elde clio daha hareketli bir satış ortamında seyreder.
  • arkadaşlar peugeot 308 modeli için 1400-1600 km bir depo dizelle gider diyordu yanılmıyorsam, var mı böyle bişi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ivbtar

    arkadaşlar peugeot 308 modeli için 1400-1600 km bir depo dizelle gider diyordu yanılmıyorsam, var mı böyle bişi ?


    Trafiğin yoğun olmadığı yollarda ve otobanda yapabilir.bu şartlarda aracını iyi tanıyan,bakımını iyi yapan tecrübeli dizel şöförleri fabrika verilerine rahatlıkla
    yaklaşabilir.
  • Helal olsun yarısını ancak okuyabildim... Yeni gelen ve yeni sürücülerimizin işine yarıyabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ivbtar

    arkadaşlar peugeot 308 modeli için 1400-1600 km bir depo dizelle gider diyordu yanılmıyorsam, var mı böyle bişi ?

    Teorik olarak gitmesi mümkün,
    Araçla iyi bütünleşen,aracı iyi tanıyan deneyimli ve özellikle sabırlı bir sürücünün de bir depoyla bunlara yaklaşık yol katedebileceğine inanıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Bence yılda 10-15bin km arası yol yapanlar için dizel çok idealdir. Hem dizel alınca o km'leri rahat geçersiniz 20bini falan bulur, kasmazsınız bir yere giderken. Ayrıca 4 yıl sonra aracının yaşıtları 100-150bin km iken senin aracın 60bin km falan olur ve değerinde çok rahat satarsın. Bu arada yakıttan yaklaşık 4-5bin YTL kar edersin.. Ama aracı 100-150 bine gelenler benzinli fiyatına gider, ben mesela o km'deki dizeli hayatta almam. Yakıttan elde edecekleri 7-8 binlik kar, satarken aynı oranda zarara dönüşür. Mesela şu an Megane 2006 model Dynamique 30bin km'de 28-29binken, 150bindeki aynı araç 24-25bine zor satılır. HEsabınızı iyi yapın ama dizelin masraflarını da iyi düşünün: mesela Megane'lar kesinlikle 100-120bin arası enjeksiyon problemi çıkarırlar ve maliyeti 1500 YTL serviste..

    120.000 km Dizel araçların enjektör değişim periyodunun sonudur.
    Ama enjektörleri değiştirmek yerine özellikle tamir takımını kullanarak yenilemek çok daha ekonomik bir çözümdür.
    Örnegin DTİ motorların enjektör takımı 1.500 TL iken tamir takımı 300-400 TL dir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: EX_PRO

    Savaş KAYAN gercekten cok teşekkürler böyle bir topic actıgın için

    dizel konusunda yazılmış en iyi yazılardan biridir bence

    gazete ve araba dergilerinde kar amaçlı bircok yazılar okuyoruz insan bunları okuyunca fikirleri değişip

    allakbullak olabiliyor neyse

    araba almayı düşünen hatta özellikle de dizel arac almayı düşünenler Savaş KAYAN bu

    yazısını okuduktan sonra dizel motorun bakımları üstüne titiz davranıldıgı sürece ekonomik ve performanslı

    oldugunu anlıyacaklardır. Konuda yorumu geçen herkezede Teşekkür ederim

    Forumları işte bu yüzden seviyorum insanları kar amaçlı değil iyiliklerinden tecrübelerinden doğru yönde
    bilgilendiriyor


    bence Savaş KAYAN yazısı üst konu olarak kalsın


    Yürekten teşekkürler
    dostum,ben profesyonelce yazarak para kazanan bir meslek erbabıyım
    Ama İnsanları aydınlatmak için yazılanlar;Allah rızası için olur,insan sevgisi için olur.
    Aydınlatabildiysem ne mutlu.




  • savaş ßey , 2004 modeL 1.5 dci 65 ßg. motor Lu aracıma 120ßin ßakımında 10-40 castroL motor yağı koydurdum !.. ßugün aynı aracın 2007 modeL sahißi ßir arkadaş ßana 10-40 ın ßu araç için iyi oLmadığını söyLedi , içime kurt düştü acaßa motor yaLarında hangi motora hangi modeLin daha uyumLu oLduğunu nasıL ßiLeßiLiriz !.. 10-40 castroL nasıLdır ßenim aracın motoru için ?.. saygıLar !..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator

    savaş ßey , 2004 modeL 1.5 dci 65 ßg. motor Lu aracıma 120ßin ßakımında 10-40 castroL motor yağı koydurdum !.. ßugün aynı aracın 2007 modeL sahißi ßir arkadaş ßana 10-40 ın ßu araç için iyi oLmadığını söyLedi , içime kurt düştü acaßa motor yaLarında hangi motora hangi modeLin daha uyumLu oLduğunu nasıL ßiLeßiLiriz !.. 10-40 castroL nasıLdır ßenim aracın motoru için ?.. saygıLar !..

    Dostum herkes herseyi söyleyebilir.Arkadaşınızın bu konuyu ne kadar bilip bilmediğini değerlendirmem mümkün değil.
    Belki benden fazla bilgisi vardır.
    Bana sorarsanız Castrol magnatec 10/40 ı aracınızda kullanabilirsiniz
    ayrıca 120.000 bakımı yaptırdıysanız artık enjektörlerinizin de Bosch dan yenileme setleriyle tanışmanın zamanı gelmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 22 Mart 2009; 15:15:24 >




  • savaş ßey aracı aLaLı 2 ay oLdu , servise ßaktırdığımızda enjektörLerin temiz oLduğunu söyLemişti !.. ßu araçtan kuLLanıpta enjektörLeri 160 ßinde değiştiren tanıdıkLarım var !.. aracımın gidişinden yana ßir sıkıntım yok çok şükür !.. sadece ßi siLkeLeme sorunu var !.. aracın devrini 4/4Lük ayarLandığında ßir sıkıntı oLmuyor ama hafif devirsiz kaLkarsam araç siLkeLeyerek kaLkıyor !.. onunda ßaskı ßaLata değişiminden sonra düzeLeceğini umuyorum !..

    verdiğin ßiLgi için teşekkürLer !..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator

    savaş ßey aracı aLaLı 2 ay oLdu , servise ßaktırdığımızda enjektörLerin temiz oLduğunu söyLemişti !.. ßu araçtan kuLLanıpta enjektörLeri 160 ßinde değiştiren tanıdıkLarım var !.. aracımın gidişinden yana ßir sıkıntım yok çok şükür !.. sadece ßi siLkeLeme sorunu var !.. aracın devrini 4/4Lük ayarLandığında ßir sıkıntı oLmuyor ama hafif devirsiz kaLkarsam araç siLkeLeyerek kaLkıyor !.. onunda ßaskı ßaLata değişiminden sonra düzeLeceğini umuyorum !..

    verdiğin ßiLgi için teşekkürLer !..

    enjektörlerde vahim bir sorun yaşamıyorsan elbette panik yapmana gerek yok.Kullanılan mazotun kalitesi de enjektör ömrünü uzatacaktır.Baskı balata daha önce değişmemişse silkelemeye sebeb olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 22 Mart 2009; 16:07:56 >




  • Würth ün yakıt katkısından arasıra depoya atıyorum.Çok faydalı bence.Total den alıyorum eurodiesel sürekli olarak ...
  • history ßende totaLin euro dieseLini kuLLanıyorum !.. çok nadirende opet kuLandığım oLuyor !.. ßu iki markanın dışına hiç çıkmadım !.. ve katkı maddeside hiç kuLLanmadım !..
  • savas bey verdıgınız bılgıler ıcın tesekkurler bende 2008 16 bın km de kango var 1.5 dcı 65 bg su an 165 ykr yakıyor eskı aracım lpg lıydı 210 ykr yakıyordu senede 30 bın km yapıyorum dızel arac bana senelık 1350 tl kar saglıyacak dıye dusunuyorum ama ote yandan arkadaslarımla konusmalarımda ve arastırmalarımda 2004 kangosu olan bı arkadasımın arac 80 bın kmde ve sabahları marsa basınca zor calısmaya baslamıs hatta bı kac kerede calısmamıs gecen gun enjektorun basını degıstırmıs puskurtme yapılan yermıs gosterdı parcaları bozuk para buyuklugunde parca 4 tane 650 tl tutmus mazotun puskurttugu yermıs baska arkadasımda yıne 2004 var 140 bınde aracta enjektor falan degısmedı ıkı aracta euro dızel kullanıyor vede opetten genelde alınıyor ıkısının kullanım sartlarıda aynı nerdeyse bı arkadasımda daha clıo 1.5 dızel var 2005 model 150 bın kmde mazotu her yerden vede genelde normal mazot kullanıyor ve aracta hıc bır sıkıntı yok trıgerı 90 bınde degısmıs enjektorlerde hıc bır sorun yok.... BENDE TUM MAZOTU EURODIZEL TOTALDEN ALDIM 18 AY DAHA ARACIMIN GARANTISI VAR VEDE 60 BIN KM DE GARANTIDEN CIKACAK VE GENELDE SORUNLARDA 60 BIN KMDEN SONRA BASLIYOR DIYE DUSUNUYORUM SIZCE NE YAPMALIYIM DIZELEMI DEVAM YOKSA LPG LI CLIO YAMI GECEYIM..




  • xvet hangi sorunLar 60 ßinden sonra ßaşLıyor acaßa ?.. ßenim 2004 kangoo 120 ßinde çok şükür ne nejektörLerde ne de çekişinde ßir sıkıntım yok !.. sadece hafif ßir siLkeLeme var kaLkışLarda o da ßaskı ßaLata değişimi sonrası düzeLeceğine inanıyorum , çünkü aracı o konuda kime göstersem ßir soryun yok diyorLar sorun ßendeymiş :D

    ßir arkadaşım , sıfır aLıp 4 sene sürdüğü kangoosunu sattı ßenimkinin aynısı 2004 modeL !.. onun yerine dizeL ßir cLio aLmak istedi ,ve 2007 modeL serisinin en fuL oLan ßir modeLini ßuLduk. aracı ßaktırmak için servise götürürken kenara çekip sahißine ßen otomatik vites istiyorum dedi ve satışdan caydı !.. satıcı aracıyLa yanımızdan ayrıLdıktan sonra acı gerçeği açıkLadı !..

    4 sene kangoo kuLLandıktan sonra cLio ßeni daraLttı dedi , araç aLçak ,tavan aLçak daraLtı ßastı ßana aracı kuLLanamadım dedi !..

    söyLemek istediğim ßence kangoodan inip cLioya ßinmek attan inip eşşeğe ßinmeye ßenzer !.. kangoonun genişLiği ferahLığını vermez , heLeki evLi ve çoLuk çocuk sahißi iseniz !.. ßence tekrar tekrar düşünün !.. zaten aracınız daha yeni km.si az ve kangoo piyasanın en az yakıt safıyatına sahip araç diyeßiLirim , daha ne oLsun ?..




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.