Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ NEDİR?ALINIR MI ALINMAZ MI?NASIL KULLANILIR? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
10
Favori
99.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok kafam karıştı ama okumaya devam
  • slm dizel araçlarla ilgili birşey soracam

    1. turbosu değişen bir araç sağlıklı mıdır ve turbo neden değişir

    2. turbo dizel 2.el bir araç maksimum kaç km de alınır

    3. turbo dizel bir 2.el araca servis temiz raporu verse güvenebilir miyiz (yüksek km li bir araç için)
    teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilbilge_11

    slm dizel araçlarla ilgili birşey soracam

    1. turbosu değişen bir araç sağlıklı mıdır ve turbo neden değişir

    2. turbo dizel 2.el bir araç maksimum kaç km de alınır

    3. turbo dizel bir 2.el araca servis temiz raporu verse güvenebilir miyiz (yüksek km li bir araç için)
    teşekkür ederim




    Turbo kolay kolay arıza yapan bir parça değildir ama yapmaz mı yapar,
    Normalde Turbo kullanım ile aşınır ve zaman içinde tamir takımları ile yenilenir,çoğu turbonun tamir takımı vardır ve komple yenisini almaya gerek yoktur.
    Turbo dizel 2.el bir araç bilinçli bir kullanıcı elinde ise bakımları düzenli yapılmışsa hangi km de olursa olsun alınabilir.
    Ama o bilinçli kullanıcıyı bulabilmek biraz zor,
    Servisin temiz raporu verip vermemesinden ziyade kullanıcının bilinçli olması benim için çok daha önemlidir.
    Boyasına bakar,kaportasına bakar,motorun sesini dinler ve test cihazına bağlar,
    Ya araç kullanıcısı hor kullanıyorsa bunu kolayca anlayabilir mi?
    hele "ben aracı servise veriyorum,ne yapıyorlar bilmem",diyen adamdan ne dizel,ne benzinli araç alınır

    Şu an kullandığım Megane 1.9 DTI 334.000 km de,Düzenli olarak 2.000-3000. km de hava filtresi değişiyor,her
    150.000 km de enjektörleri ve turbosu tamir takımı ile yenileniyor, her 100.000 km de marş kömürleri yenileniyor.
    Periyodik bakım dışında yapılan işler bunlar,
    Başkası olsa bu km de bir araç ile 200 km gidip gelmeye korkar,ben Avrupaya çıkıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savaş KAYAN -- 4 Eylül 2010; 9:21:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savaş KAYAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilbilge_11

    slm dizel araçlarla ilgili birşey soracam

    1. turbosu değişen bir araç sağlıklı mıdır ve turbo neden değişir

    2. turbo dizel 2.el bir araç maksimum kaç km de alınır

    3. turbo dizel bir 2.el araca servis temiz raporu verse güvenebilir miyiz (yüksek km li bir araç için)
    teşekkür ederim




    Turbo kolay kolay arıza yapan bir parça değildir ama yapmaz mı yapar,
    Normalde Turbo kullanım ile aşınır ve zaman içinde tamir takımları ile yenilenir,çoğu turbonun tamir takımı vardır ve komple yenisini almaya gerek yoktur.
    Turbo dizel 2.el bir araç bilinçli bir kullanıcı elinde ise bakımları düzenli yapılmışsa hangi km de olursa olsun alınabilir.
    Ama o bilinçli kullanıcıyı bulabilmek biraz zor,
    Servisin temiz raporu verip vermemesinden ziyade kullanıcının bilinçli olması benim için çok daha önemlidir.
    Boyasına bakar,kaportasına bakar,motorun sesini dinler ve test cihazına bağlar,
    Ya araç kullanıcısı hor kullanıyorsa bunu kolayca anlayabilir mi?
    hele "ben aracı servise veriyorum,ne yapıyorlar bilmem",diyen adamdan ne dizel,ne benzinli araç alınır

    Şu an kullandığım Megane 1.9 DTI 334.000 km de,Düzenli olarak 2.000-3000. km de hava filtresi değişiyor,her
    150.000 km de enjektörleri ve turbosu tamir takımı ile yenileniyor, her 100.000 km de marş kömürleri yenileniyor.
    Periyodik bakım dışında yapılan işler bunlar,
    Başkası olsa bu km de bir araç ile 200 km gidip gelmeye korkar,ben Avrupaya çıkıyorum.










    çok teşekkür ederim ilgin için




  • Gerçekten çok güzel bir topic olmuş.

    Bende şöyle bir bilgi vereyim.
    Şirket arabaları tamamı dizel ve köy yollarında kullanılıyor, toz toprak çamur kar kış ne ararsan var. Araçlar 3 yılda yaklaşık 200.000 km yaptılar. Fiat albea multijet. Her 10.000 de bir periyodik muayaneye giriyorlar. Şuanana kadar turbuymuş motor arızasıymış yolda kalmaymış hiç olmadı. Eğer bu böyleyse birde temiz kullanılan bir dizeli düşünemiyorum.

    Yinede dizele karşı benimde hep tereddütlerim vardı ancak şimdi en azından km si düşük temiz kullanılmış ve hatta mümkünse sıfır dizel araçlara karşı iyi düşünüyorum. Tamerim nickli arkadaş herkesin söylediğinin aksine son derece güzel bir tespit yapmış. Normalde derlerki uzun km yapacaksan dizel al yapmayacaksan alma. Tamerim arkadaşta demişki az km yapacaksan dizel al. Neden? Çünkü az km yapmak dizel aracını fazla km yapmadan satma avantajını sana verir ki %100 doğru bir tespit. Üstelik yakıttan tasarrufun verdiği keyif hiç bişey de yok. Ben şuan 2000 motor gazlı peugeot 406 kullanıyorum. Araç şahane lakin gazlı olmasına rağmen km de verdiğim 20-25 krş arası yakıt belimi ciddi büktü. Her 200 kmde bir 50 tl yakıta bayılmak üstüne üstlük birde adam akıllı gezememek baya koyuyor ne yalan söyleyeyim.

    Yalnız hala dizel konusunda anlamadığım bir şey var.
    Diyorlarki;

    1. Dizeli devirli kullanacaksın. Vites değişimini 3000 devirin üstünde hatta 4000 e yakın yapacaksın. Dizel böyle kullanılır.

    2. Dizeli sert kullanmayacaksın. Yüksek devirli kullanmayacaksın.

    Hangisi doğru? 1. mi 2. mi ve mümkünse teknik bilgiler ışığında açıklanırsa daha iyi olur.




  • ACİLL ACİLL ACİLL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    öncelikleboyle bir topic için tesekkurler .daha sonrada basımdan gecen bir olay hk fikirlerinize ihtiyacım var . 2007 ford mondeo dizel aracıma akaryakıt almaya gittiğimde sağolsun pompacı kardeşim superbenzin i doldurmuş bizde bakmadan basmış gaza gitmişiz allahtan pompacı iyi adammış fişi zorla vermiş . neyse 15-20 km sonra durduk işimizi hallettik aksam 22:00 gibi arabya kontaga basıyoruz çalışmıyor bir ara alıyor gaz yemiyor neyse arabayı kenara cektik o ara dusunuyorum ne olabilir diye fişi kultablasına koymuşum aldım kapının gozune koyacağım bşr baktım ki superbenzin yazıyor istasyona telefon ettim tlf çıkan mudurmuş siz arabayı yaptırın faturasını alın biz oderiz gibi yuvarlak kelimelerle beni sakinleştirdi. ben sabah ilk işim istansyona gittim.sağolsun ilgilendiler bu tip sıkıntılar için sigortaları varmış.aradılar bilgi aldılar faturayı bizim adımıza kestir..istediğin yerde yaptır dediler.çekici istedim sigorta cekiciyi karsılamıyor dediler ilk golu yedik tabii neyse kaskoyu aradık cekiciyi aldık aracı servise cektirdik servistekiler depoyu sokmuşler temizlemişler mazot hortumlarını temizlemişler filtreyi yenilemişler.enjektorleri kontrol için servise gondermişler.bu arada depodan 25 lt yakın benzin cıkmış mazotla karısık istasyonu aradım gelin benzinizi alın banada mazot gonderin dedim gonderdiler.aksam oldu enjektorler değişmeli dediler istasyonu aradım sonucu soyledim yaklsık 4.000 tl tutuyor dediler sigortalarını aradılar exper geldi baktı oda gorustu enjektorlerin revizyon yapılabileceğini soyledi.neyse sigortadan beni aradılar aracınız 160.000 km de enjectorler omrunun tamamlamış sayet değiştirilmesini isterseniz yarısını siz odersiniz dediler yada revizyon yaptırırsınız dediler masrafları biz oderiz dediler. ben servisle gorusemedim acaba revizyon nasıl olur diye size sormak istediğim şunlar...

    1. daha once basına boyle bir şey gelen varmı nasıl davranmalıyım haklarım neler neyapmalıyım boyle bir durumda

    2. revizyon uygun olurmu tavsiyeniz nedir revizyona bir yıl garanti veriyorlar

    3. aracta zarar goren sadece enjektormudur sizce baska yerlerde sıkıntı olabilirmi

    simdiden tesekkurler ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilentMode

    ...Diyorlarki;

    1. Dizeli devirli kullanacaksın. Vites değişimini 3000 devirin üstünde hatta 4000 e yakın yapacaksın. Dizel böyle kullanılır.

    2. Dizeli sert kullanmayacaksın. Yüksek devirli kullanmayacaksın.

    Hangisi doğru? 1. mi 2. mi ve mümkünse teknik bilgiler ışığında açıklanırsa daha iyi olur.
    Anlatımım çok teknik olmayabilir ama; siz sağdan soldan duyulanlara pek kulak asmayın...

    Bildiğiniz gibi dizel yüksek tork üretir. Bu da motora göğüslemesi gerek bir iç basınç verir. Yani görece bir benzinli motora göre daha çok baskı altındadır. Şimdi böyle bir motora, örneğin 4'üncü viteste ve 1100 devirde birden gaza basarak hızlanmasını isterseniz bu davranış motora büyük yük bindirir. Her sürücünün yapması gerektiği gibi, böyle bir durumda hemen vites düşürmek daha uygundur. Belki bu davranıştan benzinli motorlar daha az yıpranmayla çıkar. Ama dizel motordaki biyel kolu, piston başı vb. parçalar bu büyük basınç altında fazlaca etkileneceklerdir. O yüzden yüksek viteslerde çok düşük devirlerde kalarak motora yüklenmemek gerek.

    "Çok devirli kullanmama"ya gelince; Bunun tam açıklamasını bilmiyorum ama yine yukarıdaki hikayedeki gibi yüksek basınç altında çalışan motor parçalarının 4000-5000 gibi devirlerde çok uzun süre çalışmasını pek önermiyorlar. Bu belki motorun ileriki hayatını etkileyen bir sonuçtan kaçmak için öneriliyor olabilir. Zira uzun olmayan yüksek devirlerde problem yaşanacağını sanmıyorum.




  • bir süredir araç arıyorum malum dizel efsanelerinden ötürü dizel araçlara bakmıyorum
    2003 model 97binde temiz bi ibiza denk geldi.satan kişi temiz bakıldı falan diyor ama kimsenin sözüyle iş yapılmıyor artık
    çok iyi bir tanıdık ustaya aracı gösterip olur almak dizel motora güvenmek için yeterli olur mu
  • Öncelikle Savaş kardeş bravo,söyleyecek kelime bulamıyorum,aklıma sadece sana "helal olsun " demek geliyor.Ocak 2010 da Renault Fluence 1,5 dci dizel aldım.105 beygir gücünde.Söyleyeceklerim şunlar:

    1-Daha önce 2006 model sıfır Kia Sorento aldım ve 4 yıl kullandım.Sorento da arabayı ilk çalıştırıken gösterge tablosunda bir helezon şekli çıkıyor.O söndükten sonra arabayı çalıştırıyorsun ve oturduğun koltuğun sol kapının içinde şöyle bir yazı koymuşlar "Dikkat,Turbo şarjlı arabalarda Turbonun sağlığı için motoru en az 1 dakika rölantide çalıştırın".Buna benzer bir yazı vardı ve arabayı teslim alırken serviste arabayı rölantide 1,5 dakika çalıştırın daha sonra eğer zorlu şartlarda kullandıysanız stop etmeden önce yine 1 dakika rölantide çalıiştırın demişlerdi.Bu ikazlar servis kitapçığında da yazıyor.

    2-Ocak 2010 da 1,5 dizel 105 beygir Renault Fluence aldım,ayni ikazları orada da yaptılar(Helezon sönünceye kadar bekle,sonra çalıştır rölantide bekle,daha sonra uzun süre kullandıysan stop etmeden 1 dakika bekle)

    Çekiş mükemmel,ara hızlanmalar müthiş,240 Tork var,hoş ben 240 Tork çok iyi diyorum ama örneğin X5 3,0 dizelde 540-X5 4,0 da ise 600 Tork,Range Rover 3,6 dizelde ise 640 Tork var.Herhalde insanın sırtı koltuğa yapışıyordur.
    Neyse,yazdıklarını okuduktan sonra hava filtresi işine iyice dikkat ediyorum( Daha yeni 20.000 km.bakıma soktum.Ama bundan sonra 2.000 km.de hava filtresi değiştiririm)Arabayı yüksek devirle kullanmıyorum.Sanırım bu koşullarda daha uzun süre kullanırım.Haa unutmadan söyleyeyim geçen Ankara dönüşü,yol bilgisayarını ayarladım ve 100 km.de yakıt sarfiyatını 100 km.de 4,3 lt.olarak gösterdi,hedefim 4,0 lt. ama olurmu bilmem.

    Neyse yorumlar için tekrar teşekkür ederim.




  • üsdat clio nun enjeksiyonunu araştırdınmı. kaç para imiş? dikkat et arıza vermesin
  • 2006 model 13binde ki aracı nasıl benzinliyle aynı fiyata alıyosun? benzinli araç 25se dizel 35 bin dir. focus dizel benzinli toyata dizel benzinli golf dizel benzinli fiyatları aynımıdır? almıssın bir megan 24bin ytl ye modeli ne belli deyil. sana yuh bide oha diyorum
    neymiş dizel 125yakıyomuş çekicinin üstünde dolaşırsan 25de yakar. şimdi 24bin ytl ye benzinli honda varken 2006 model. 32bin ytly 2006 model megan alacam dizel diye aklını kendine sakla. yuh muş terbiyesiz insan



    hala kafadan atmayı bırakamadı bu millet. hiç fiyat listelerine baktınmı ?

    'benzinli araç 25se dizel 35bin' 1990larda kaldı arkadaşım.

    http://www.ford.com.tr/fiyat/
    burdan gir bak. en fazla 3000-3500 lira gibi bir farkları var. ( fordu örnek vermemin sebebi, focus demişsin ondan )

    http://www.toyota.com.tr/turkey-local/fiyatlistesi2.aspx
    toyotada fark 5000-7000 tl gibi

    ayrıca arabada kırsal motorin değil de eurodiesel kullanılıyorsa, içerisinde kükürt bulunmadığı için, buharlaşma anında aside dönüşüp motoru aşındırmaz. bu yüzden eurodiesel çıktıktan sonra, diesel sorunsuz şekilde binilir oldu.
    sanırım sen hala 1990 bilgileriylesin.

    isteyen benzini isteyen dizeli tercih eder. kötülemenin ne anlamı var anlamıyorum.




  • Elinize saglık cok guzel ve yararlı bilgiler

    Sunu anlamadım acıklayabilirmisin

    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.
  • bende 2006 dizele megane var. aracı 250.000 binde aldım. aldığım adam tanıştı ve bütün bakımlarını zamanında ve eksiksiz yaptırmış ve arabam şu anda 291.000 binde ve hiç bir sorun yok. önemli olan bütün bakımlarını zamanında yaptırmak ve aracı hor kullanmamaktır..
  • Arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucunda benzinli aldım titanyum bu araştırmaları gercek servisle sanayideki tamircilerle ve gerçek kullanıcılar ile yaptım.
    dizeli hiç kimse fiyat hariç önermiyor özellikle tamirci dostlar, evet az yakıyor 1000km de 100 tl fark ediyor son fiyatlarla.
    olumsuz yönlerine gelince
    öncelikle enjektör pompa gibi işleyen yerler garanti dışında
    ses var 120km yi gecince iyice artıyor bunu benzinliye binince çok net anlıyorsunuz
    ikinci alde 80-100 bandına gelmiş bir dizeli nedense kimse almıyor yanına bile yanaşmıyor.
    beklenmedik bir arıza çıktığında büyük rakamlar çıkıyor.
    devamlı aldığınız yakıta dikkat etmek zorundasınız
    çalıştırma ve durdurma düzenine uymalısınız
    arada en az 6.000 tl fiyat farkı var (faiz hariç) 100 tl yakıt farkına bölerseniz 60.000 km sonra kendini kurtarır ben 60.000 i 4-5 yılda yaparım
    zaten 4-5 yılda bir arabayı değiştirmek lazım
    bazı arızaları var çözülememiş kronik
    tamirciler bakımlarda enjektörler temizlenmesi lazım turbonun bakımı lazım vb. durumlarla 500 ila 1000 tl arası standart bakım ücretine ekliyorlar.(isterseniz önerileri yaptırmassınız ama genelde yaptırılıyor)
    enjektör pompa veya turbo arızası siz nekadar iyi kullanırsanız kullanın gerek yakıt kaynaklı gerek mekanik kaynaklı olabiliyor çok üzücü olaylar yaşanmış servislerde 3000-5000 tl masraf çıkarıyorlar
    Eminimki dizel ile benzin fiyatı aynı olsa kimse dizel almaz.
    90 tl fark için değmez dedim ama tüpde taktırmam oda olumsuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassat

    Arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucunda benzinli aldım titanyum bu araştırmaları gercek servisle sanayideki tamircilerle ve gerçek kullanıcılar ile yaptım.
    dizeli hiç kimse fiyat hariç önermiyor özellikle tamirci dostlar, evet az yakıyor 1000km de 100 tl fark ediyor son fiyatlarla.
    olumsuz yönlerine gelince
    öncelikle enjektör pompa gibi işleyen yerler garanti dışında
    ses var 120km yi gecince iyice artıyor bunu benzinliye binince çok net anlıyorsunuz
    ikinci alde 80-100 bandına gelmiş bir dizeli nedense kimse almıyor yanına bile yanaşmıyor.
    beklenmedik bir arıza çıktığında büyük rakamlar çıkıyor.
    devamlı aldığınız yakıta dikkat etmek zorundasınız
    çalıştırma ve durdurma düzenine uymalısınız
    arada en az 6.000 tl fiyat farkı var (faiz hariç) 100 tl yakıt farkına bölerseniz 60.000 km sonra kendini kurtarır ben 60.000 i 4-5 yılda yaparım
    zaten 4-5 yılda bir arabayı değiştirmek lazım
    bazı arızaları var çözülememiş kronik
    tamirciler bakımlarda enjektörler temizlenmesi lazım turbonun bakımı lazım vb. durumlarla 500 ila 1000 tl arası standart bakım ücretine ekliyorlar.(isterseniz önerileri yaptırmassınız ama genelde yaptırılıyor)
    enjektör pompa veya turbo arızası siz nekadar iyi kullanırsanız kullanın gerek yakıt kaynaklı gerek mekanik kaynaklı olabiliyor çok üzücü olaylar yaşanmış servislerde 3000-5000 tl masraf çıkarıyorlar
    Eminimki dizel ile benzin fiyatı aynı olsa kimse dizel almaz.
    90 tl fark için değmez dedim ama tüpde taktırmam oda olumsuz.





    yeni aracın hayırlı uğurlu olsun ancak ne yazık ki paylaştığın bilgilere katılmıyorum

    1-Dizel kullanmak için ince hesap yapmak kadar doğru bir yaklaşım gerekir.Otomobilden beklentilerini net olarak belirleyememiş adamın dizel hakkındaki fikri ve hesabı da tutmayacaktır.
    Şimdi 44 numara ayakkabı her adama uyar mı?uysa bile ayakkabının modelinin uymaması ya da beklentileri karşılayamaması ihtimali de vardır.
    Yazlığı var, kışlığı var,uzun ömürlüğü var,ucuzu var pahalısı var, var oğlu var.ihtiyaçlarınıza en uygununu alırsanız haliyle en iyi verimi alırsınız
    İşte dizel motorlu araç da böyledir.Dizel almak bir yana,dizellerin içinde hangisinin alınacağı bile ciddi araştırma gerektirir.

    2-Enjektör ve pompanın garanti dışı olduğunu size kim söyledi?.Sanayideki ustalar mı? yoksa her hangi bir garanti belgesinde mi gördünüz?
    Enjektör ve pompanın garanti dışı kalması için ancak arızadan sonra araçtaki yakıtın evsafa uygun olmadığının tesbiti halinde mümkündür.


    3-120 km yi geçince de çok sessiz olan dizeller var,ne kadar para o kadar konfor,alt segmentteki bir araçta motor gürültüsü olmasa lastik gürültüsü olur,kapılarda rüzgar sesi olur,
    Bi de şu pencereden bakın olaya;
    200.000 Euroya otomobil alan niye dizelini alıyor?.200.000 Euroyu arabaya yatıran adama bu para miras kalmadıysa,yolda bulmadıysa,çalmadıysa çok ciddi serveti olan adamdır,servet ki aptalların elinde barınmaz.

    4-beklenmedik bir arıza sadece dizelde değil,benzinli araçlarda da büyük maliyetlere çıkabilir,benzinli araçların parçaları artık Şahin Doğan parçası gibi ucuz değil.Kullandığınız aracın ABS ya da ateşleme beyninin fiyatını merak ettiniz mi?

    5-şu an piyasada satılan benzinlerin de en az dizeller kadar itina ile alınmasında fayda var,"hegzan" denen nane en çok benzine katılıyor:)

    6-Tüm dizellere ortak "çözülememiş kronik bir arıza" ben hiç duymadım.Bugün itibariyle 235.500 km yi aynı enjektörlerle tamamladım(120.000 de enjektörlere müdahale edip tamir kiti ile yenilemiştik ki bu 120.000 km nin 70.000 km si euro dizelin satılmadığı 2000-2001-2002 yıllarına aittir.Mazot pompasına anahtar değmeden 355.500 km oldu,Bu kadar km de turbonun sadece bakımı yapıldı.
    355.000 e gelmiş benzinliler sıfır masrafla mı yürüyorlar?.
    7-Benzin fiyatıyla mazot fiyatı aynı olsa dizel yine de avantajlıdır.Nitekim Avrupa'da bir çok ülkede mazot-benzin fiyatı hemen hemen aynıdır O ülkelerde dizel araçların hiç satılmaması gerekmez miydi?Sen 100 km de 6 Lt benzin tüketirken aynı aracın dizelini kullanan 4,5 litre tüketir. Benzinli aracla dur bakalım benim arabanın son sürati ne diye gaza bastığında sen 12-13 Lt leri görürken diğeri 6,7 litreleri ancak görür.

    8-Yüksek km li dizel araçlar da alınır,alınmasaydı 2.000.000 Km yapmış Neoplan otobüslere 270.000 Euro veren alıcılar bulunmazdı:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savaskayan -- 28 Nisan 2011; 23:14:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX

    Elinize saglık cok guzel ve yararlı bilgiler

    Sunu anlamadım acıklayabilirmisin

    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.

    dizel araçların çoğunda turbo düşük devirlerde devre dışıdır,
    bu yüzden turboyu aniden devre dışı bırakacak ani gaz kesmeler turbonun ömrünü kısaltacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savaskayan


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX

    Elinize saglık cok guzel ve yararlı bilgiler

    Sunu anlamadım acıklayabilirmisin

    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.

    dizel araçların çoğunda turbo düşük devirlerde devre dışıdır,
    bu yüzden turboyu aniden devre dışı bırakacak ani gaz kesmeler turbonun ömrünü kısaltacaktır.

    Turbonun devreye girmesi veya devreden çıkması diye bir durum söz konusu değildir.
    Turbo her devirde devrededir, sadece yeterli basıncı üretebilme veya üretememe durumu vardır.




  • Savaş arkadaşım eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.


    Yalnız sıfır km alıp 5 ay kadar kullandıktan sonra 7000 km deyken (ev almak için) sattığım Fiat Bravo mj 120 bg lik aracımda tavsiyene uyup 3500 km de zorla bakıma soktum filtre değişimi için.


    Aracın alt korumasını söküp filtreye ulaşmak, elinde doğru aletler + lift + tanıdığı bir araç olduğu halde 15 dk, tüm işlemleri yaptıktan sonra alt korumaları geri takmak 20 dk sürüyor :)


    Hava filtresi de öyle ters bir yerdeki anlatamam.



    Bir de yağ değişimi ve de genel kontrol falan olunca 1 saati devirdim serviste.




    Hani öyle boş vaktimde aracı elleyeyim, filtre değiştireyim vb. olmuyor maalesef.

    En azından Bravoda böyle.


    Ayrıca Euro 5 gereği yeni dizellerde bir de dpf denilen partikül filtresi olayı var ve de benim Usta (Ford da baş mekanikerdi kendisi) bu filtre için tam bir sorun kaynağı ifadesi kullanıyor.

    Ne olacak bu dizellerin sonu ? :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE


    quote:

    Orijinalden alıntı: savaskayan


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX

    Elinize saglık cok guzel ve yararlı bilgiler

    Sunu anlamadım acıklayabilirmisin

    12-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.

    dizel araçların çoğunda turbo düşük devirlerde devre dışıdır,
    bu yüzden turboyu aniden devre dışı bırakacak ani gaz kesmeler turbonun ömrünü kısaltacaktır.

    Turbonun devreye girmesi veya devreden çıkması diye bir durum söz konusu değildir.
    Turbo her devirde devrededir, sadece yeterli basıncı üretebilme veya üretememe durumu vardır.


    aslında ikimiz de aynı durumu farklı kelimelerle anlatmaya çalışıyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Savaş arkadaşım eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.

    Yalnız sıfır km alıp 5 ay kadar kullandıktan sonra 7000 km deyken (ev almak için) sattığım Fiat Bravo mj 120 bg lik aracımda tavsiyene uyup 3500 km de zorla bakıma soktum filtre değişimi için.
    Aracın alt korumasını söküp filtreye ulaşmak, elinde doğru aletler + lift + tanıdığı bir araç olduğu halde 15 dk, tüm işlemleri yaptıktan sonra alt korumaları geri takmak 20 dk sürüyor :)
    Hava filtresi de öyle ters bir yerdeki anlatamam.
    Bir de yağ değişimi ve de genel kontrol falan olunca 1 saati devirdim serviste.
    Hani öyle boş vaktimde aracı elleyeyim, filtre değiştireyim vb. olmuyor maalesef.
    En azından Bravoda böyle.
    Ayrıca Euro 5 gereği yeni dizellerde bir de dpf denilen partikül filtresi olayı var ve de benim Usta (Ford da baş mekanikerdi kendisi) bu filtre için tam bir sorun kaynağı ifadesi kullanıyor.
    Ne olacak bu dizellerin sonu ? :)


    Modern araçların bir çoğunda kullanıcının doğrudan müdahalesine engel olan bilinçli ya da bilinçsiz tasarımlar göze çarpıyor.Siz hava filtresini değiştirmek için bu kadar büyük bir zahmete giriyorsunuz,bir başka araçta marş dinamosunu sökmek için,debriyaj balatasını değiştirmek için motor indirmek bile gerekebiliyor.
    Ancak bahsettiğiniz gibiyle periyodik bakımı bile bu kadar güçleştiren bir tasarım,bence kusurludur.Her araçta maksimum 5-10 dakikada yapılacak bir işlem için atolye sartlarında teknik donanım gerektiren bir çalışma ile 35 dk sürüyorsa o aracın tasarımı hakikaten kusurludur.
    Bu durumda o aracı sattığınız için şanslı bile sayılabilirsiniz:)




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.