korkacak birşey yok dpf temizliği yapıyor. dizel araçta rölanti devri yükseliyorsa araçtan yanık kokuları geliyorsa gaz tepkileri değişmişse çok daha hassassa dizel partikül filtresi temizliği yapıyordur. aracı stop etmeden kullanmaya devam edin bir süre normale dönecektir. |
Dizel araç rölantide ‘1000’ devir (2. sayfa)
-
-
Doğru, tdi multitronicleri unutmuşum. Ondan başka da dizel cvt yoktu sanırım.
Dpf içinse sürekli 1200lerde gitmek evet daha erken dolduruyor ama 2500 gitmek doldurmuyor da diyemeyiz. Şimdi şöyle bir durum var, ilki eğer aracın dpfsinde belirli bir derecede kurum yoksa siz ne yaparsanız yapın dpf asla rejenerasyona girmez. Bundan mütevellit diyelim ki dpf temizken uzun yola çıktınız, sonra evinize geldiğinizde kurum rejenerasyon seviyesine geldi ama siz zaten gideceğiniz yolu gittiniz. İkincisi ise bu rejenerasyon sırasında araç normal sıcaklığının üstünde çalışıyor, dpf kısmına da yakıt püskürtüyor diye biliyorum. Egzozdaki bazı klape ayarlarını da değiştirerek 600 derece civarına getiriyor ve bu sebepten rejenerasyon sırasında aracın çim vb. Yerlerde park edilmesi tavsiye edilmiyor.Yane kurum belirli seviyede değilse siz ne yaparsanız yapın(vagcom vb hariç tabii) araç rejenerasyona girmez. Bir de yeni araçlar daha sık yapıyor bu işlemi daha sıkı emisyon kuralları gereği. O da bir etken. Ayrıca tahminime göre babanızın aracı büyük ihtimalle o zaten yoldayken başlıyor, bitiriyor. Sanırım pek kısa mesafe kullanılmadığından da fark etmemişsinizdir. Bir de yeni nesil vaglara göre rejenerasyon sıklığı da daha az olması muhtemeldir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
-
Arkadaşlar hepinize değerli görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum sorun halloldu. Dpf rejenerasyonuymuş.. otobana çıktım 3. Vites 3000 devir hızım 80’le 10-15 dk sürdüm, sürüş esnasında 2 defa falan böyle tıkanıklık açılır gibi ses geldi baktım aynadan saniyelik beyaz duman attı. Çok şükür devir 800-850 bandına geriledi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bilgi olsun diye yazıyorum, o hızla 4. Vitesle de gidebilirsiniz, 3 e gerek yoktu ama bir şey olmaz tabii. Ayrıca aracınız belirli periyotlarla bunu yapacaktır, mümkün mertebe her yaptığında işlemi tamamlamanız lazım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
rejenerasyon yapmak istiyor, motor ısındıktan sonra düşük hız yüksek devir kullanın bir 15-20 dk düzelir büyük ihtimalle
edit: yeni gördüm sorun çözülmüş sanırım.. Aklınızda olsun hız sabitleyici ile olmuyor bu iş yani gaza basmak lazım..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 27 Ağustos 2021; 15:50:33 > -
Milyona gelince sıfırlayanlardan mı. Maşallah.
-
Hocam ben de ilk defa dizel araç aldım. Bilmediğimden soruyorum hız sabitleyici ile neden olmaz? Devri 2300 civarında tutup sabitlesem?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: titanichay
Hocam ben de ilk defa dizel araç aldım. Bilmediğimden soruyorum hız sabitleyici ile neden olmaz? Devri 2300 civarında tutup sabitlesem?Partikül yeterli ısıya ulaşamıyor diye olmuyor maalesef hocam.. Benim arabam gaza basınca misal otobanda anlık tüketim 5.0 5.5 arasında geziyor ama ayni yolda aynı hızda sabitleyiciyi acinda 3.0 - 3.5 e düşüyor yani ateşi harlaması için basmak gerekiyor :)) 3000 - 3500rpm de daha verimli yanıyor bu arada
Bazende tam eve varıyorum kapının önünde yapıyor o zaman kendi haline bırakıyorum gaza basmıyorum olduğu yerde işlem bitene kadar motoru kapatmıyorum..
Anlık rölanti tüketimi 0.1 - 0.2 arası değişirken yerinde rejenerasyinda 1.0 - 1.5 arası değişiyor, eğer öyle bir şeye denk gelirseniz motoru kapatmadan beklemenizi öneririm işlem bitene kadar.. 2 - 3 dk sürüyor genelde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 27 Ağustos 2021; 22:31:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Işık yanmadı ama yarın deneme amaçlı yapacağım. Aracı manuele alıp 3 ya da 4. Viteste dediğiniz gibi süreyim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tebrikler nice uzun kmler inşallah.quote:
Orijinalden alıntı: FrankGallagherx
Bakımını adam gibi yapar adam gibi kullanırsan uzun süre sıkıntısız binersin
Super b 1.6 TDI
Sormak istiyorum hiç bosch dizel servislerinde enjektör temizliği ve bakımı yapıldı mı ?
Hiç emme manifoldu egr temizliği yapıldı mı sökülüp ?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Motoru kapatmadan öylece bekleyince bu sefer rejenerasyon için egzoz zamanındayken yakıt püskürtüyor ve o yakıt motor yağına sızıyor motor yağının yükselmesine ve yağın bozulmasına sebep oluyor diye duydumm. Tabiki dizellerin motor yağıda buna göre yapılıyordaquote:
Orijinalden alıntı: khansternPartikül yeterli ısıya ulaşamıyor diye olmuyor maalesef hocam.. Benim arabam gaza basınca misal otobanda anlık tüketim 5.0 5.5 arasında geziyor ama ayni yolda aynı hızda sabitleyiciyi acinda 3.0 - 3.5 e düşüyor yani ateşi harlaması için basmak gerekiyor :)) 3000 - 3500rpm de daha verimli yanıyor bu arada
Bazende tam eve varıyorum kapının önünde yapıyor o zaman kendi haline bırakıyorum gaza basmıyorum olduğu yerde işlem bitene kadar motoru kapatmıyorum..
Anlık rölanti tüketimi 0.1 - 0.2 arası değişirken yerinde rejenerasyinda 1.0 - 1.5 arası değişiyor, eğer öyle bir şeye denk gelirseniz motoru kapatmadan beklemenizi öneririm işlem bitene kadar.. 2 - 3 dk sürüyor genelde
Alıntıları Göster
Eğer öyle bi durumda rölantide beklemek için mecburiyet yoksa tekrar bi yüksek devirlerde tur atıp eve öyle dönmek lazım. En sinir bozucu kısmı ise bi mekana girilecekse veya bi avmye girdikten sonra başladıysa falan öyle beklemekte sıkıntı. Yanımdaki "neden arabanın çalışmasını bekliyoruz" demesi baya sıkıntı bide kız arkadaşınız falansa gelde anlat durumu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Tebrikler nice uzun kmler inşallah.
Sormak istiyorum hiç bosch dizel servislerinde enjektör temizliği ve bakımı yapıldı mı ?
Hiç emme manifoldu egr temizliği yapıldı mı sökülüp ?
Alıntıları GösterAraç bana ait değildir o yüzden yorum yapamam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Funnerman33Peki iş satmaya gelince o km'de bir dizel aracı kim almak isteyecek
Alıntıları GösterHer malın alıcısı vardır 900.000 bin km de Hyundai Era satıldı hocam . Uygun fiyata verirsen neden satılmasın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabayı yaşlandıran km değil bakımsızlık, düzgün koşullarda muhafaza etmemek doğru yakıt almamak gibi gibi.quote:
Orijinalden alıntı: Funnerman33Peki iş satmaya gelince o km'de bir dizel aracı kim almak isteyecek
Alıntıları Göster
Kmnin önemi yok eğer taş gibi bakılmışsa cimrilik yapılmamışsa ve özen gösterilmişse durmasından kalkmasına stop etmesinden çalıştırmasına kadar bende alırım şahsen. Yeterki motorun sızısı olmasın
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Motoru kapatmadan öylece bekleyince bu sefer rejenerasyon için egzoz zamanındayken yakıt püskürtüyor ve o yakıt motor yağına sızıyor motor yağının yükselmesine ve yağın bozulmasına sebep oluyor diye duydumm. Tabiki dizellerin motor yağıda buna göre yapılıyorda
Eğer öyle bi durumda rölantide beklemek için mecburiyet yoksa tekrar bi yüksek devirlerde tur atıp eve öyle dönmek lazım. En sinir bozucu kısmı ise bi mekana girilecekse veya bi avmye girdikten sonra başladıysa falan öyle beklemekte sıkıntı. Yanımdaki "neden arabanın çalışmasını bekliyoruz" demesi baya sıkıntı bide kız arkadaşınız falansa gelde anlat durumu
Alıntıları GösterAynen zaten yetkili serviste yaptırıyorum bakımı ona gore koyuyorlardır.
Rölantide beklemem mecburi çünkü tur atacak yer yok istanbul e5 in dibinde evim zaten dpf i de e5 trafigi tıkıyor
Kız arkadaşıma denk gelmedi ama bir kere broyla sahilde oturup demlenelim dedik isparka biraktım baktım rejenerasyon başladı , sıcak yeriz diye aldıklarımız soğudu, soğuk içeriz dediğimiz içecekler ısındı garip bir durumdu
Ama dizel makine candır , yaptığı petrol tasarrufuyla her ay köşeye gram atıyorum :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Arabayı yaşlandıran km değil bakımsızlık, düzgün koşullarda muhafaza etmemek doğru yakıt almamak gibi gibi.
Kmnin önemi yok eğer taş gibi bakılmışsa cimrilik yapılmamışsa ve özen gösterilmişse durmasından kalkmasına stop etmesinden çalıştırmasına kadar bende alırım şahsen. Yeterki motorun sızısı olmasın
Alıntıları GösterIyi de o km'de olan bir araca bakan kişi km sinin uçuk rakamlara çıkmış olduğunu görünce aracı ölü paraya satabileceksinz, kimse sizin arabaya nasıl baktığınızı aldığınız yakıt kalitesini bilemez geçmişte
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şuraya genel kamu spotu yazalım .
Değişenli , boyalı araçlar taklalı değildir .
100 bin üstü araba elden çıkarılmak zorunda değildir .
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X