Şimdi Ara

Dizel araç rölantide ‘1000’ devir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
14.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler.. 2012 model 1.2 tdi vw Polo aracım var km 150 binde. Aracımı çalıştırıyorum rölanti devri tam 800 civarlarında oluyor yalnız 1dk bile arabayı kullansam duruyorum boşa alıyorum rölanti devri 1000 civarı geliyor. 1 hafta öncesine kadar böyle bi durum yoktu aracı boşa aldığım an direkt 800 civarına düşmekteydi. Şu an anlattığım gibi duruyorum rölanti devri 1000 civarında oluyor o şekilde 3-4 dk bekliyorum sonra araba titriyor sesi hafif değişiyor ve sanki normal olması gereken çalışma şekline geliyor ve 800 civarına düşüyor. Sizce sebebi ne olabilir. Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Aynen bu nedir ya dizel diyince yok şu kmden sonra sıkıntı yok böyle sıkıntı sat gitsin demek nedir ? Böyle diyenler arabanın filtreleri ve yağı dışında başka parçasını bilmeyen tipler.

    Hayır 100 bin diye bişey neden var ? Araba 99.999 a gelince motor tam takır cillop gibi hemen 1 km sonra ömrü zınk diye düşüyormu yani ?

    Hadi onu geçtim 100 bini lafın gelişi desin 120 bin olsun o 117.000 kmdeyken yola çıktım bak kontak kapatmadan 120 bin yaptım. Şimdi 3 bin km yolda yaparken zınk motor ömrümü gidicek yani ?

    Bu tipler arabada bişey olsa "en ucuzundan ver hangi marka fark etmez" diyenlerden başka bişey değil
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Aracın Rölantide 1000 Devirde Çalışması

    Dizel araç sahipleri, araçlarının rölantide 1000 devirde çalıştığını fark edebilirler. Bu, normal çalışma aralığının üzerindedir ve aracınızda bir sorun olduğunu gösterebilir.

    Dizel Rölanti Devri Kaç Olmalı?

    Tipik olarak, dizel araçların rölanti hızı 600-800 devir/dakika arasındadır. Bununla birlikte, bazı araçlarda bu değer biraz daha yüksek olabilir. Aracınızın doğru rölanti devrini kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.

    Araba 1000 Devirde Çalışıyor: Nedenleri

    Dizel bir aracın rölantide 1000 devirde çalışmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Enjeksiyon sistemi sorunları
    • Yakıt filtresinin tıkanması
    • Hava filtresinin tıkanması
    • EGR valfi arızası
    • Rölanti kontrol valfi arızası

    Devir Dalgalanması

    Bazı durumlarda, dizel araçlarda rölantide devir dalgalanması görülebilir. Bu, aracın rölanti devrini kontrol edemediğini gösterir. Devir dalgalanmasına genellikle aşağıdaki sorunlar neden olur:

    • Hava kaçağı
    • Vakum hortumu arızası
    • Sensör arızası

    Dizel Araçlarda Rolanti Yükselmesi

    Dizel araçlarda rolanti yükselmesi, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Elektriksel sistem sorunları
    • Yakıt pompası arızası
    • Turboşarj arızası

    Çözüm

    Dizel aracınız rölantide 1000 devirde çalışıyorsa veya devir dalgalanması yaşıyorsanız, sorunu teşhis etmek ve çözmek için bir tamirciye başvurmanız önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha fazla hasarı önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Klima vs. sonuna kadar açıksa ona gereken gücü karşılama adına yüksek idle devrine çıkıyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Klima vs. sonuna kadar açıksa ona gereken gücü karşılama adına yüksek idle devrine çıkıyor olabilir.

    Klima kalorifer vs her şey kapalı oluyor hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgisayara bağlatın sensör arızasıdır ya da rölanti motoru

  • alexissanchez A kullanıcısına yanıt

    Tam olarak bilmiyorum, ama kısa süreli bir şey ise aküyü yeniden dolduruyor olabilir, başka herhangi bir şey olabilir.


    Sürekli 1200 devir üstü felan olursa endişe edin bence.


    Yukarıda dendiği gibi isterseniz ustaya götürün baksın korkuyorsanız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 21 Ağustos 2021; 14:20:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf dolmuş gibi gözüküyor aracı rejenerasyona sokuyor bence.

    Otobana çıkın şöyle 20-30 km 3500 devirlerde sürüş yapın bakalım ne olacak.

    Benim araçta 800 civarlarında rölantide duruyorken rejenerasyona girdiği sırada rölantiyi 1000 devirde tutuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Tamamdır hocam bunu deneyeceğim, haberdar ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    3 yıl önce açıldı
    DİZEL ARACIM STOP EDİYOR..
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Akü ömrünü doldurmaya yakın mı? Onu da ölçtürün. Akü zayıfsa, motor aküyü şarj etmeye çalışıyor veya şarj dinamosu fazla yük bindiriyor olabilir mi?

  • 100 bin üzerü dizel baş derdi hocam. Sat kurtul bitmez derdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Aynen bu nedir ya dizel diyince yok şu kmden sonra sıkıntı yok böyle sıkıntı sat gitsin demek nedir ? Böyle diyenler arabanın filtreleri ve yağı dışında başka parçasını bilmeyen tipler.

    Hayır 100 bin diye bişey neden var ? Araba 99.999 a gelince motor tam takır cillop gibi hemen 1 km sonra ömrü zınk diye düşüyormu yani ?

    Hadi onu geçtim 100 bini lafın gelişi desin 120 bin olsun o 117.000 kmdeyken yola çıktım bak kontak kapatmadan 120 bin yaptım. Şimdi 3 bin km yolda yaparken zınk motor ömrümü gidicek yani ?

    Bu tipler arabada bişey olsa "en ucuzundan ver hangi marka fark etmez" diyenlerden başka bişey değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dpf gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer

    100 bin üzerü dizel baş derdi hocam. Sat kurtul bitmez derdi

    Yok öyle bir şey, Türkiye'de en sık kullanılan motor 1.3 multijetin 500 bin kmden fazla ömrü var. Diğer yaygın 1.5 dci'nin de ondan çok aşağı kalacağını düşünmüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç rejenerasyon yapıyor. Ama sakın 3500 devirlerde kullanmayın, 2300 civarında rölanti 800 e düşene kadar kullanmanız yeterli olacaktır. Bu da ortalama 10-15 dk sürecektir. Bunu da belirli bir rutinle tekrarlamanız gerekecektir. Ne zaman tekrarlayacağınızı araç size rölantisi ve sesiyle söyleyecektir. Araç bekleyince rölantinin 800 e düşmesinin sebebi ise rejenerasyon sırasında egzoz 600 derece sıcaklığa ulaşmakta fakat araç hareket halinde değilken araca uzun süre rüzgar girişi olmadığı için işlemi iptal ediyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutBG

    Araç rejenerasyon yapıyor. Ama sakın 3500 devirlerde kullanmayın, 2300 civarında rölanti 800 e düşene kadar kullanmanız yeterli olacaktır. Bu da ortalama 10-15 dk sürecektir. Bunu da belirli bir rutinle tekrarlamanız gerekecektir. Ne zaman tekrarlayacağınızı araç size rölantisi ve sesiyle söyleyecektir. Araç bekleyince rölantinin 800 e düşmesinin sebebi ise rejenerasyon sırasında egzoz 600 derece sıcaklığa ulaşmakta fakat araç hareket halinde değilken araca uzun süre rüzgar girişi olmadığı için işlemi iptal ediyor.
    Neden 3500 devir değil ? Ne kadar yüksek devir o kadar fazla sıcak egzoz gazı ve yüksek egzoz sıcaklığı demek değil midir ? Bi arkadaşımın dpf ışığını otobanda tapa gaz gide gide söndürtmüştüm bi daha arıza vermedi. 4000-4500 de gidin demiyorum artık aradan geçen tecrübelerden sonra fakat 3000 devirin altı biraz anlamsız gibi geldi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hayır. Kullanım kılavuzunda da 4.vites 70km/h yazar zaten. Gerisi gereksiz ve zararlı. Ayrıca arkadaşınızın aracını tapa gaz değil de günlük kullanımla 2.000 devir altına düşmeden gitseniz de sönerdi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutBG

    Hayır. Kullanım kılavuzunda da 4.vites 70km/h yazar zaten. Gerisi gereksiz ve zararlı. Ayrıca arkadaşınızın aracını tapa gaz değil de günlük kullanımla 2.000 devir altına düşmeden gitseniz de sönerdi.
    Benimki cvt onu napıcaz vites olmadığı için benimde 2700 devir civarlarında kullanmam mantıklı.

    Yada benim aklıma yatan şu. Ay başında depoyu fulleyip 10 günde bir otobana çıkmak ve 30-40 km sürmek geri kalan 27 gün sakin kullanmak. Her gün devirli kullanabilecek olanak olmuyor çünkü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araç normal rolanti devri 800 rpm civarı 1000’de çalışıyorsa rejenerasyon yapıyordur. 0.8 0.9 anlık yakıt tüketiyorsa partikül temizliyordur temizlenince 0.5 0.6 lara düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir? Çok merak ettim, dizel cvt kombinasyonlu araç nedir diye.
    Maalesef ki düşündüğünüz şeyin hiçbir yararı olmaz çünkü aracın rejenerasyonda olması lazım temizlemesi için. Mesela 400km lik uzun yola çıktınız, tam yol bitti evinize geldiniz ama araç rejenerasyona başladı. Olur mu olur, sizin kendinizin yaptığı kullanımın etkisi olmuyor maalesef.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutBG

    Aracınız nedir? Çok merak ettim, dizel cvt kombinasyonlu araç nedir diye.
    Maalesef ki düşündüğünüz şeyin hiçbir yararı olmaz çünkü aracın rejenerasyonda olması lazım temizlemesi için. Mesela 400km lik uzun yola çıktınız, tam yol bitti evinize geldiniz ama araç rejenerasyona başladı. Olur mu olur, sizin kendinizin yaptığı kullanımın etkisi olmuyor maalesef.
    A4 2.0 tdi hocam.

    Rejenerasyonun amacıda egzoz gazını ısındırmak egzozu ısındırmak değil midir zaten ?

    Mesela bilgisayardan yapılan rejenerasyonlardada otomatik olarak devri 2500 de bekletir vagtada böyle fordda da. Tempolu giderek biz aslında kendimiz doğal rejenerasyon yapıyoruz diye düşünüyorum. Otobanda tapa gaz gide gide eve geldim pat rejenerasyona gireceğini hiç sanmıyorum.

    Babamın 1.5 dci manuel fluencı var vites oranları kısa 225 bin kmde. Eline geçtiği kmden bu yana bir kere bile rejenerasyona girmedi araç çünkü 5. Viteste 100 le bile giderken 2200 devir civarı oluyor araç 120 ile gittiğinde hep 2500 2700 civarı. Yani adam arabayı kullanırken vites oranlarından dolayı sürekli 2000 devirin üstünde zaten. Onunki sürekli egzozu sıcak oluyor ve sık şehirlerarası yola çıkıyor. Bir kere bile dpf ile ilgili servise gitmemiş.

    Vagların maşallah 1200 devirde bile gitmeye çalışmasından ötürü bu sorunlar. Bu yüzden otobana çıkmayı kast ettim küçük viteslerde yüksek devirde tutabiliyoruz anca

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.