arkadaşlar merhabalar, aydınlatma lambası normal orta konumda açıkken stop edip kontaktan anahtarı çıkardığımda 1 saniyelik cızırtı sesi geliyor, sanırım sigortasal bir durum var. Ben lambayı 0 konumuna getirince o gelen ses de kesiliyor. Bunu yaptığımda enerji tüketimi olarak aküsel veya sigortasal durumlarla bağlantısını kesmiş oluyorum dimi mantıken. yani 0 konumundayken aracım aküden enerji tüketmez değil mi? kusura bakmayın biraz yeniyim bu konularda..
aracım 2012 Polo.. az önce arabamın kontağından anahtarı çıkarırken fark ettim.. ilk çalıştırmak için taktığım zaman gelen herhangi bir ses yok ancak stop ettikten sonra anahtarı çıkardığım anda böyle yolcu kapısının oralardan arkaya doğru uzanan cıızzzt vızzzzt gibi 1 saniyelik ses geliyor.. anca yazıyla bu kadar anlatabildim. Sebebi ne olabilir arkadaşlar? Teşekkürler herkese
Arkadaşlar herkese hayırlı forumlar, hayırlı pazarlar. Arabam 1.2 tdi Polo 2012. Araç yağ seviyesine bakmak için yağ çubuğunu çektiğim zaman yağ seviyesi oradaki alt ve üst değer arasında oluyor ancak yoğun bir şekilde değil.. yani mesela İnternetteki görüntülere baktığım zaman o aradaki yerde yağa bulanmış bir şekilde ama bende de o arada olmasına rağmen 3-4 damla çubuğa sürülüvermiş gibi duruyor. Neden olabilir acaba?
teşekkürler herkese
İyi akşamlar. Arabam 1.2 tdi Polo 2012. Dün fark ettim araç rölantideyken frene bastığımda tıs sesi geliyor hava sesi gibi.. 1-2 gündür de rölantideyken devir dalgalanması oluyor hafif hafif ve sanki stop edecek gibi oluyor ama aracımın mazot pompası da değişmesi gerekiyor onunla da alakalı olabilir bilemiyorum. Bu frene basınca gelen ses hakkında tecrübeli arkadaşlar görüşlerini belirtilerse çok mutlu olurum.
İyi akşamlar herkese, aracım 2012 1.2 tdi Polo, son 1 aydır arabanın arka tarafında bi yerden şşşşş sesi gibi, su şırıltısı sesi gibi, hava kaçırma sesi gibi.. bu söylediklerime benzer bir ses geliyor.. bugün de çalıştırırken hava soğuk olmamasına rağmen araba rölantisini koruyamadı sarsıntıyla stop etti. Eskiden beri aracımda düşük vitesteyken silkeleme, rölantide titreme sorunları var ve bir defa enjektör işemesi sebebiyle yolda kalmıştım.. o yüzden ben sorunun hala enjektörlerden birinde veya birkaçında olduğunu düşünüyordum bugün aklıma o dediğim hava sesi gibi olan ses nedeniyle mazot pompası sorunu olma ihtimali de geldi. Sizce sorun ne olabilir? Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok mutlu olurum..
Konu silinebilir.
Arkadaşlar iyi akşamlar. Geçen sene vadesi 2 yıl 50 bin tllik kredi çekmiştim taksidin yarısı bitti. Sonra toplu bir para lazım oldu 15 bin TL daha çektim onun da 3-4 ayını ödedim. Ekim 15’e kadar idare edecek hiç param yok, belki komik bi meblağ ama 1500-2000 TL civarında vadesi 3-5 aylık bir kredi çekmem gerekiyor.. zaten devlet memuruyum ayın 15’inde maaşım yatıyor ve diğer 2 kredim de otomatik olarak kesiliyor. Dediğim 3. krediyi çeksem herhangi bir sıkıntı problem yaşar mıyım? Ne bileyim 3. kredi olması açısından veya aklıma gelmeyen başka herhangi bir sebepten?
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar.. Aracım 2012 model Polo. Bügün bulunduğum şehirde şiddetli yağışlı bir hava vardı(sorunu bilmediğimden dolayı herhangi bir bağlantısı olabilir diye söylüyorum) neyse arabayı tam park edeceğim sırada direksiyonu tam sağa kırınca tak tuk gibi takılma sesleri geldi sanki direksiyonu çevirirken bi yere takılıyormuş gibi.. neyse sonra hareket ettim seyir halindeyken sorun yoktu hatta 1. Viteste 10-15 gibi bir hızla tam tur kendi etrafımda dönüş yaptım yine ses gelmedi ama eve vardım tam arabayı park ettim tekrar denedim yine tak tuk takılma sesi gibi sesler geldi dolayısıyla beni de korkuttu. Psikolojik midir bilmiyorum sanki direksiyon bana normalde olduğundan daha da sertleşmiş gibi geldi.. sizce sorun nedir inşallah sorun önemli bir masrafa neden olmaz böyle bi durum şu sıralar beni çok üzer maalesef..
Herkese iyi günler.. 2012 model 1.2 tdi vw Polo aracım var km 150 binde. Aracımı çalıştırıyorum rölanti devri tam 800 civarlarında oluyor yalnız 1dk bile arabayı kullansam duruyorum boşa alıyorum rölanti devri 1000 civarı geliyor. 1 hafta öncesine kadar böyle bi durum yoktu aracı boşa aldığım an direkt 800 civarına düşmekteydi. Şu an anlattığım gibi duruyorum rölanti devri 1000 civarında oluyor o şekilde 3-4 dk bekliyorum sonra araba titriyor sesi hafif değişiyor ve sanki normal olması gereken çalışma şekline geliyor ve 800 civarına düşüyor. Sizce sebebi ne olabilir. Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ?
Merhabalar, biraz uzun olcak ama sorunumu kısa bir şekilde anlatmamın zor olduğunu fark ettim. Aracım 2012-1.2 tdı 145 bin km’de Polo, alalı 1 ay oldu. sabah şehirlerarası yola çıktığımda hızım 110 civarında devir 2000’ken önce bi silkeledi sonra dizel motor arıza lambası yaktı ve aynaya baktığımda egzozdan bembeyaz dumanlar çıktığını gördüm. ilk gördüğüm andan itibaren hemen arabayı sağa çektim 10-15 dk kadar rölantide çalıştı ve yangın tüpü boşaltırmış gibi egzozdan hiç kesilmeden bembeyaz dumanlar gelmeye devam etti. Az bekledikten sonra çekici çağırdım ve sanayiye gittik. Usta enjektör işemesi arızası dedi gün boyunca tamir edildi takıldı vs tam akşamüzeri arabayı almaya gittim bir de ne göreyim araba masmavi duman atıyordu. Sordum usta nedir durum diye enjektör işeme yaptığı için içinden kaçan şeyler büyük ihtimal motora zarar vermiş motoru indirip tamir etmemiz gerekiyor dedi. Söyledikleri beni epey bir üzdü ve acayip moralim bozuldu. Sonra böyle 15-20 dk boyunca rölantide falan mavi dumanlar gelmeye devam etti etti ve birden kesildi. Yola cıktım performansına baktım arabaya baktım üzerine 20-30 km yaptım henüz mavi duman atmadı tekrar.. Ustanın dediğine göre eğer şanslıysan orada kalan yağı temizlik amaçlı yakmıs olabilir ama %80 ihtimalle motorda sıkıntı var gibi dedi. Sizin görüşleriniz neler acaba? Dediğim gibi moralim çok bozuk, teşekkürler..
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 65
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 74
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 56.525 (Bu ay: 2.703)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 5 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası