Şimdi Ara

Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
18.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mazotlu Vectra aracımı çalıştırırken dikkatimi çekti, kızdırma işareti yok. Ne kadar bekleyeceğimi tam kestiremiyorum. Ben de tüm ışıkların sönmesini bekliyorum.

    Acaba bu araçların tümünde mi yanmıyor ? Yoksa benim aracıma özel mi?

    Çalıştırmadan evvel ne kadar beklemem gerekli ? Diğer ışıkların sönmesini beklemek yeterli mi ?



  • VECTRA'da bu ışıüın olup olmadığını bilmiyorum. Bence dizel motorlarda genel olarak var. Benim 1.6 TDI'de de kızdırma bujisinın uyarı ışığı immobilizer uyarı ışığından da hızlı sönüyor. Bu konuda teknoloji geliştiğinden eskiden uzun süren ısıtma süresi şimdi 2-5 saniyeye hatta çok kısa bir ana kadar düşmüştür. Fakat şöyle bir durum da var. Motor soğuk olduğunda dizel yakıtın kendi kendini patlatmak için silindirin içinde pistonun sıkıştırma yoluyla ısıttığı havanın sıcaklığı soğukta oluşmamış olabilir ve zaten amacı bu olan ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra da bir süre daha çalışmaya devam ederek (fakat bunu gösterge panelinde göstermeyerek) emisyon değerlerin düşmesine katkıda bulunur.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Glowplug

    Hatırlayanlara: TOFAŞ Kuş Serisinin 1.6 i.e. motorunda benzinli olduğu halde (KARTAL DOĞAN ŞAHİN) gösterge panelinde PÜSKÜRTÜCÜ BEKLEME IŞIĞI vardı. Mazotlu araba gibi beklerdik, o uyarı ışığı sönmeden motoru da çalıştırmazdık. Bu uyarı ışığı 6 ay kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. ile 3 yıl kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. LPG'de de vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    VECTRA'da bu ışıüın olup olmadığını bilmiyorum. Bence dizel motorlarda genel olarak var. Benim 1.6 TDI'de de kızdırma bujisinın uyarı ışığı immobilizer uyarı ışığından da hızlı sönüyor. Bu konuda teknoloji geliştiğinden eskiden uzun süren ısıtma süresi şimdi 2-5 saniyeye hatta çok kısa bir ana kadar düşmüştür. Fakat şöyle bir durum da var. Motor soğuk olduğunda dizel yakıtın kendi kendini patlatmak için silindirin içinde pistonun sıkıştırma yoluyla ısıttığı havanın sıcaklığı soğukta oluşmamış olabilir ve zaten amacı bu olan ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra da bir süre daha çalışmaya devam ederek (fakat bunu gösterge panelinde göstermeyerek) emisyon değerlerin düşmesine katkıda bulunur.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Glowplug

    Hatırlayanlara: TOFAŞ Kuş Serisinin 1.6 i.e. motorunda benzinli olduğu halde (KARTAL DOĞAN ŞAHİN) gösterge panelinde PÜSKÜRTÜCÜ BEKLEME IŞIĞI vardı. Mazotlu araba gibi beklerdik, o uyarı ışığı sönmeden motoru da çalıştırmazdık. Bu uyarı ışığı 6 ay kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. ile 3 yıl kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. LPG'de de vardı.

    evet taner abi hatılıyorum
    0 km alınan 98 kartal 1,6 slx i.e.dayımda vardı 10 yıl kullandı çok iyi bilirim.
    hatta ışık sönmeden çalıştırmaya marşa bassan bile almazdı




  • Kullanma kılavuzunda kızdırma bujisi görünüyorsa ışıkta sorun olabilir; sönmüştür yani. Güçlü bir fenerle paneli inceleyerek olup, olmadığını da görebilirsiniz. Kızdırma bujisi ışığı sönse bile göstergedeki bütün denetleme uyarı ışıkları sönmeden motoru çalıştırmamanız gerekir zaten. Kızdırma bujisi motor sıcaksa 2 saniye ya yanar ya da yanmaz ama kışın 5-6 saniye kadar yanabilmekte. Tabi ki bu arabadan arabaya değişir.
  • Ben de bugüne kadar o ışığın yandığını hiç görmedim. Doğrusu en düşük -1 dereceyi gördüm ama ışık arızalı mı acaba diye şüphe etmeye başladım. Araç Peugeot 407. Gösterge panelinde yeri var ama yandığını henüz göremedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 19 Ocak 2012; 19:24:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Ben de bugüne kadar o ışığın yandığını hiç görmedim. Doğrusu en düşük -1 dereceyi gördüm ama ışık arızalı mı acaba diye şüphe etmeye başladım. Araç Peugeot 407. Gösterge panelinde yeri var ama yandığını henüz göremedim.
    kızdırma ışığı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    kızdırma ışığı nedir?

    Yeni nesil dizel motorlu araçlarda ilk çalıştırmada kızdırma bujisiyle yakıt ısıtıl. Buna ön ısıtma denir ve motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Kızdırma bujisi olmayan eski nesil motorlarda, soğuk havada motorun çalışması için saniyelerce marşa basılırdı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    kızdırma ışığı nedir?

    Yeni nesil dizel motorlu araçlarda ilk çalıştırmada kızdırma bujisiyle yakıt ısıtıl. Buna ön ısıtma denir ve motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Kızdırma bujisi olmayan eski nesil motorlarda, soğuk havada motorun çalışması için saniyelerce marşa basılırdı.

    bilgi için teşekkürler.resmi varsa daha faydalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    kızdırma ışığı nedir?

    Yeni nesil dizel motorlu araçlarda ilk çalıştırmada kızdırma bujisiyle yakıt ısıtıl. Buna ön ısıtma denir ve motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Kızdırma bujisi olmayan eski nesil motorlarda, soğuk havada motorun çalışması için saniyelerce marşa basılırdı.

    bilgi için teşekkürler.resmi varsa daha faydalı olabilir.

    2 saniyede ısınır:

     Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?


    GÖsterge panelindeki uyarı ışığı:

     Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    kızdırma ışığı nedir?

    Yeni nesil dizel motorlu araçlarda ilk çalıştırmada kızdırma bujisiyle yakıt ısıtıl. Buna ön ısıtma denir ve motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Kızdırma bujisi olmayan eski nesil motorlarda, soğuk havada motorun çalışması için saniyelerce marşa basılırdı.

    bilgi için teşekkürler.resmi varsa daha faydalı olabilir.

    2 saniyede ısınır:

     Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?


    GÖsterge panelindeki uyarı ışığı:

     Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?


    Alıntıları Göster
    Motordaki yeri de aşağıda:

    Yan duran GLOWPLUG = KIZDIRMA BUJİSİ
    Dik duran FUEL INJECTOR = YAKIT PÜSKÜRTÜCÜSÜ

     Dizel aracımı çalıştırırken kızdırma işareti yanmıyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    VECTRA'da bu ışıüın olup olmadığını bilmiyorum. Bence dizel motorlarda genel olarak var. Benim 1.6 TDI'de de kızdırma bujisinın uyarı ışığı immobilizer uyarı ışığından da hızlı sönüyor. Bu konuda teknoloji geliştiğinden eskiden uzun süren ısıtma süresi şimdi 2-5 saniyeye hatta çok kısa bir ana kadar düşmüştür. Fakat şöyle bir durum da var. Motor soğuk olduğunda dizel yakıtın kendi kendini patlatmak için silindirin içinde pistonun sıkıştırma yoluyla ısıttığı havanın sıcaklığı soğukta oluşmamış olabilir ve zaten amacı bu olan ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra da bir süre daha çalışmaya devam ederek (fakat bunu gösterge panelinde göstermeyerek) emisyon değerlerin düşmesine katkıda bulunur.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Glowplug

    Hatırlayanlara: TOFAŞ Kuş Serisinin 1.6 i.e. motorunda benzinli olduğu halde (KARTAL DOĞAN ŞAHİN) gösterge panelinde PÜSKÜRTÜCÜ BEKLEME IŞIĞI vardı. Mazotlu araba gibi beklerdik, o uyarı ışığı sönmeden motoru da çalıştırmazdık. Bu uyarı ışığı 6 ay kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. ile 3 yıl kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. LPG'de de vardı.

    taner abi normalde benim aracımın kızdırma işareti normal havalarda hemen sönüyor fakat soğuk havalarda aracı birkaç gün çalıştırmadığımda kontak ışıkları söndükten sonra sönüyor bende anlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    VECTRA'da bu ışıüın olup olmadığını bilmiyorum. Bence dizel motorlarda genel olarak var. Benim 1.6 TDI'de de kızdırma bujisinın uyarı ışığı immobilizer uyarı ışığından da hızlı sönüyor. Bu konuda teknoloji geliştiğinden eskiden uzun süren ısıtma süresi şimdi 2-5 saniyeye hatta çok kısa bir ana kadar düşmüştür. Fakat şöyle bir durum da var. Motor soğuk olduğunda dizel yakıtın kendi kendini patlatmak için silindirin içinde pistonun sıkıştırma yoluyla ısıttığı havanın sıcaklığı soğukta oluşmamış olabilir ve zaten amacı bu olan ısıtma bujileri motor çalıştıktan sonra da bir süre daha çalışmaya devam ederek (fakat bunu gösterge panelinde göstermeyerek) emisyon değerlerin düşmesine katkıda bulunur.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Glowplug

    Hatırlayanlara: TOFAŞ Kuş Serisinin 1.6 i.e. motorunda benzinli olduğu halde (KARTAL DOĞAN ŞAHİN) gösterge panelinde PÜSKÜRTÜCÜ BEKLEME IŞIĞI vardı. Mazotlu araba gibi beklerdik, o uyarı ışığı sönmeden motoru da çalıştırmazdık. Bu uyarı ışığı 6 ay kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. ile 3 yıl kullandığımız KARTAL 1.6 i.e. LPG'de de vardı.

    taner abi normalde benim aracımın kızdırma işareti normal havalarda hemen sönüyor fakat soğuk havalarda aracı birkaç gün çalıştırmadığımda kontak ışıkları söndükten sonra sönüyor bende anlamadım

    Alıntıları Göster
    taner hocam teşekkürler böylece birşey daha öğrenmiş olduk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    taner hocam teşekkürler böylece birşey daha öğrenmiş olduk.

    Alıntıları Göster
    benim aracımda dizel çalıştırmadan önce bir iki kere kontağı yarı vaziyete getirim kızdırıma işaretinin sönmesini bekleyim tekrar açıyorum bu olay 2 kere tekrarlanyo bunun araca bi zararı varmıdır?

    aracım 2005 kangoo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirei

    benim aracımda dizel çalıştırmadan önce bir iki kere kontağı yarı vaziyete getirim kızdırıma işaretinin sönmesini bekleyim tekrar açıyorum bu olay 2 kere tekrarlanyo bunun araca bi zararı varmıdır?

    aracım 2005 kangoo

    Alıntıları Göster
    Normalde SALİSEDE sönen kızdırma bujisi bugün hava 0,0 °C olduğundan 4 SANİYEDE söndü, ama motor hiçbir sorun olmadan marşı aldı ve çalıştı. Tek sorun (ki bu da bir sorunsa) aracın dizel olması nedeni ile ısınmasının geç gerçekleşmesi, 10 dakika rölantide çalıştığı halde hararet ibresi rijit, motor frijit durumdaydı.

    Kaputu açıp hohlamak geldi içimden ama o da bir kruvazörü çay kaşığıyla hareket ettirmeye benzeyecekti. Bir polis yanımda durup: "Ne hohluyon lan...?" gibi bir soru sorabilirdi. En iyisi kaloriferi kapatıp beklemekti ve ben de öyle yaptım, nazlana nazlana ısındı. 10 km sonra motor yağı sıcaklığı 71°C ve motor suyu sıcaklığı 62°C'deydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Normalde SALİSEDE sönen kızdırma bujisi bugün hava 0,0 °C olduğundan 4 SANİYEDE söndü, ama motor hiçbir sorun olmadan marşı aldı ve çalıştı. Tek sorun (ki bu da bir sorunsa) aracın dizel olması nedeni ile ısınmasının geç gerçekleşmesi, 10 dakika rölantide çalıştığı halde hararet ibresi rijit, motor frijit durumdaydı.

    Kaputu açıp hohlamak geldi içimden ama o da bir kruvazörü çay kaşığıyla hareket ettirmeye benzeyecekti. Bir polis yanımda durup: "Ne hohluyon lan...?" gibi bir soru sorabilirdi. En iyisi kaloriferi kapatıp beklemekti ve ben de öyle yaptım, nazlana nazlana ısındı. 10 km sonra motor yağı sıcaklığı 71°C ve motor suyu sıcaklığı 62°C'deydi.

    Alıntıları Göster
    bende kızdırma ışığı start düğmesine bastıktan sonra yanıyor ve max 1-2sn yanıp sönüyor sonrasında da motor çalışıyor...soğuk sıcak farklılığı gözlemlemedim...




  • Sabah hava -7 derece olmasına rağmen diğer ışıklarla beraber söndü(2-3 s).Çalışmada sıkıntı yoktu ama dizelin sesi paha biçilemez
    Yeni nesil araçlarda şoför kapısı açılınca devreye girdiğini böylece bekleme süresini kısalttıklarını duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio159

    Sabah hava -7 derece olmasına rağmen diğer ışıklarla beraber söndü(2-3 s).Çalışmada sıkıntı yoktu ama dizelin sesi paha biçilemez
    Yeni nesil araçlarda şoför kapısı açılınca devreye girdiğini böylece bekleme süresini kısalttıklarını duymuştum.
    ısıtma bujisi yakıtı deyıl silindir içini ısıtır.biraz eski diesellerde ya kontaktan veya ayrıca düğme ile olanı vardı.bekleme süresi eskilerde 15-30 saniye arası değişirdi..yenilerde ısıtma ışığının sönmesi beklenir..
    aracı marş yapınca çalışmazsa marşa devam edilmez..kontak kapatılıp biraz beklenir(akü kendini toparlasın diye)(ha ben beklemiyorum birşeyde olduğu yok diyenler olur,bu onların fikri.ben prosedürü söylüyorum)ve tekrar marş yapılır(basılır).çalışmazsa aynı devam edilir....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio159

    Sabah hava -7 derece olmasına rağmen diğer ışıklarla beraber söndü(2-3 s).Çalışmada sıkıntı yoktu ama dizelin sesi paha biçilemez
    Yeni nesil araçlarda şoför kapısı açılınca devreye girdiğini böylece bekleme süresini kısalttıklarını duymuştum.
    internet azizliği aynı mesaj.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 20 Ocak 2012; 10:17:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    internet azizliği aynı mesaj.

    Alıntıları Göster
    Isıtma bujisi dizellerde var, benzinli araçlarda ise bekleme olayı şöyle forumdan öğrendiğim kadarıyla:

    (Golf için böyle bir sistemin olduğunu duymuştum, yanılmıyorsam)Araçta şoför kapısı açıldığında benzin pompası devreye girer. Anahtarı kontağa takmadan benzin basıncı yeterli seviyeye ulaşmış olur. Bu yüzden bu gibi araçlarda benzin pompasını beklemeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Isıtma bujisi dizellerde var, benzinli araçlarda ise bekleme olayı şöyle forumdan öğrendiğim kadarıyla:

    (Golf için böyle bir sistemin olduğunu duymuştum, yanılmıyorsam)Araçta şoför kapısı açıldığında benzin pompası devreye girer. Anahtarı kontağa takmadan benzin basıncı yeterli seviyeye ulaşmış olur. Bu yüzden bu gibi araçlarda benzin pompasını beklemeye gerek yok.

    yazin piknik yaparken kapilar hep acik o zaman nolcak
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.