bunu bende yapıyorum hatta ikinci viteste rölantide gaz vermeden ilerliyorum amaaaa bunun bir zararı varmı bilmiyorum
Kalkışta 1. viteste hiç gaza dokunmadan kalkabilirsiniz, dik bir yokuş olmadığı sürece. Bunun zararı değil yararı olur. Ancak benzinli ya da dizel farketmez, 2. viteste gazsız kaldırmaya zorlamamak gerek. Dik eğim olmadığı sürece bütün araçlar 2. viteste de gazsız bir şekilde kalkar ama aktarma dişlilerine binen yük artacağından gereksiz bir aşınma/zorlama olur. Ama 1 den 2. vitese geçirdikten sonra ağır akan trafikte 2. vitesin kendi torkunda gitmenin hiç bir zararı olmadığı gibi en ekonomik seyir tarzıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: Ahmey
bunu bende yapıyorum hatta ikinci viteste rölantide gaz vermeden ilerliyorum amaaaa bunun bir zararı varmı bilmiyorum
quote:
Orjinalden alıntı: TSMC
quote:
Orjinalden alıntı: ikarahal
Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.
Yanlış, sadece turbo dizeller için geçerli. Normal bir dizelin torku ile gene normal atmosferik benzinli motorun torku aynıdır.
Yanlış. Aynı değildir. Gene dizelinki fazladır. Örnekler;
partner 1.9D (turbosuz) 71 hp 120 nm partner 1.4 benzinli 71 hp 108 nm
kangoo 1.9D (turbosuz) 65 hp 114 nm kangoo 1.4 benzinli 75 hp 114 nm (benzinli 10 hp fazla ve torklar aynı).
aynı beygir gücünde turbosuz dizelin torku da benzinliden fazladır.
quote:
Orjinalden alıntı: muratugras
quote:
Orjinalden alıntı: TSMC
quote:
Orjinalden alıntı: ikarahal
Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.
Yanlış, sadece turbo dizeller için geçerli. Normal bir dizelin torku ile gene normal atmosferik benzinli motorun torku aynıdır.
Yanlış. Aynı değildir. Gene dizelinki fazladır. Örnekler;
partner 1.9D (turbosuz) 71 hp 120 nm partner 1.4 benzinli 71 hp 108 nm
kangoo 1.9D (turbosuz) 65 hp 114 nm kangoo 1.4 benzinli 75 hp 114 nm (benzinli 10 hp fazla ve torklar aynı).
aynı beygir gücünde turbosuz dizelin torku da benzinliden fazladır.
Seninki yanlış. Beygire göre değil hacime göre karşılaştıracaksın.
Biri 1900 Cc diğeri 1400 Cc. Arada 500 Cc fark olmasına rağmen benzinli arayı kapatmış nerdeyse. Bunun sebebi dizel motorların yakıtının yanması değil patlamasıdır . Yakıt güçlü bir biçimde sıkıştırılır. Tabi performans'dan feregat ederek. Yakın tarihte turbo dizel oldular, common rail vs. gibi tekniklere sahip oldular. Bu sayede güçleri arttı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme