Şimdi Ara

dizel araçlar daha mı zor stop ediyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bunu bende yapıyorum hatta ikinci viteste rölantide gaz vermeden ilerliyorum amaaaa bunun bir zararı varmı bilmiyorum
  • Kalkışta 1. viteste hiç gaza dokunmadan kalkabilirsiniz, dik bir yokuş olmadığı sürece. Bunun zararı değil yararı olur. Ancak benzinli ya da dizel farketmez, 2. viteste gazsız kaldırmaya zorlamamak gerek. Dik eğim olmadığı sürece bütün araçlar 2. viteste de gazsız bir şekilde kalkar ama aktarma dişlilerine binen yük artacağından gereksiz bir aşınma/zorlama olur. Ama 1 den 2. vitese geçirdikten sonra ağır akan trafikte 2. vitesin kendi torkunda gitmenin hiç bir zararı olmadığı gibi en ekonomik seyir tarzıdır.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    bunu bende yapıyorum hatta ikinci viteste rölantide gaz vermeden ilerliyorum amaaaa bunun bir zararı varmı bilmiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal

    Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.


    Yanlış, sadece turbo dizeller için geçerli. Normal bir dizelin torku ile gene normal atmosferik benzinli motorun torku aynıdır.


    Yanlış. Aynı değildir. Gene dizelinki fazladır. Örnekler;

    partner 1.9D (turbosuz) 71 hp 120 nm
    partner 1.4 benzinli 71 hp 108 nm

    kangoo 1.9D (turbosuz) 65 hp 114 nm
    kangoo 1.4 benzinli 75 hp 114 nm (benzinli 10 hp fazla ve torklar aynı).

    aynı beygir gücünde turbosuz dizelin torku da benzinliden fazladır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal

    Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.


    Yanlış, sadece turbo dizeller için geçerli. Normal bir dizelin torku ile gene normal atmosferik benzinli motorun torku aynıdır.


    Yanlış. Aynı değildir. Gene dizelinki fazladır. Örnekler;

    partner 1.9D (turbosuz) 71 hp 120 nm
    partner 1.4 benzinli 71 hp 108 nm

    kangoo 1.9D (turbosuz) 65 hp 114 nm
    kangoo 1.4 benzinli 75 hp 114 nm (benzinli 10 hp fazla ve torklar aynı).

    aynı beygir gücünde turbosuz dizelin torku da benzinliden fazladır.





    Seninki yanlış. Beygire göre değil hacime göre karşılaştıracaksın.

    Biri 1900 Cc diğeri 1400 Cc. Arada 500 Cc fark olmasına rağmen benzinli arayı kapatmış nerdeyse. Bunun sebebi dizel motorların yakıtının yanması değil patlamasıdır . Yakıt güçlü bir biçimde sıkıştırılır. Tabi performans'dan feregat ederek. Yakın tarihte turbo dizel oldular, common rail vs. gibi tekniklere sahip oldular. Bu sayede güçleri arttı.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.