Şimdi Ara

dizel araçlar daha mı zor stop ediyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sürüş konusunda usta birinden dizel araçların ilk kalkıştaki debriyaj gaz dengesi yerine gelmese bile ve hareket halindeyken benzinli araçlara göre daha zor stop ettiğini duydum. Böyle birşey doğru mu?



  • Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.
  • Cevabın için sağol dostum.O zaman dizel araçlar sürmeyi yeni öğrenen acemiler için benzinlilere göre daha uygun.
  • Doğrudur, dizel motorların güçlü tork özelliklerinden kaynaklanan yüksek bir çekiş kuvveti vardır. Bu yüksek tork ve çekiş gücü, motor daha rolantideyken kendisini gösterir ve gaza basılmadığında dahi, rölanti devrindeyken aracı kaldırmaya yetecek gücü rahatlıkla yaratır. Tabi bunun gerçekleşmesi için, ayağın debriyajdan hızlı çekilmemesi gerekir.

    Limitlerinde dolu olan ve yüksek bir eğime karşı duran bir araçta rölanti devri ile kalkmak da mümkün olmayacaktır doğal olarak. Hatta bu gibi koşullarda, dizel motorun özelliği olan yüksek tork kuvvetinin oluşması için belli devir aralıklarına çıkılması gerektiğinden, dolu araçla yüksek açılı eğimlerde el frenli kalkış yapmak gerekir. Dolu olan eski büyük dizel kamyonların çok dik bir yokuşta durup kalkmak zorunda kaldıklarında, kalkış yapmaya yetecek torku elde edene kadar geçen 1-2 saniyelik devir arttırma sürecinde kamyonun geri kaçmasını engellemek amacı ile tekeri kaldırıma dayamak zorunda kalmaları da bunun ileri boyutta bir örneiğidir.

    Günümüzün modern kamyonlarında, hem gereken torkun elde edilmesi daha kolay ve hızlı olmaktadır hem de geri kaçmayı engelleyen sağlam sistemler bulunmaktadır. Kalkışın zahmetli olmasına karşın, devrini bulmuş bir dizel motorun yükü limitlerinde olsa bile her diklikte yokuşu kolaylıkla çıkması, işte bu yüksek tork gücünden kaynaklanmaktadır. Gerçek arazi araçlarında ve arazi vitesli kamyonetlerde kural olarak dizel motorların kullanılmasının nedeni de budur.

    Binek araçlarda da, motor hacmi küçük dahi olsa, dik yokuşlardaki çekiş gücü, daha büyük hacimli bir çok benzinli araçtan daha keyif verici olmaktadır. Bu nedenle düz ya da hafifi eğimlerde, ayağınızı yumuşak bir şekilde debriyajdan çektiğinizde gaza hiç dokunmadan çok rahat bir kalkış gerçekleşecektir. Ayrıca bu şekilde kalkış yapılarak, debriyaj balatasında yüksek devirlerden kaynaklanan aşınmaların önüne geçilecek ve ömrünün uzunluğu sağlanacaktır. Bu arada bu uygulamanın yarım debriyaj yapmaktan tamamen ayrı bir teknik olduğunu unutmamak gerek . Yarım debriyajın amacı, aynı anda gaza da basarak fren kullanmadan dik eğimde bekleyerek dur-kalk yapmaktır ki, balataların ömrünü kısaltmakta birebirdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sirxanthos -- 2 Ekim 2006; 10:42:54 >




  • yüksek tork nedeni ile dizellerde gaza basmadan yavaş yavaş debrıyajdan ayagını ceksen bile araba gider gaza ihtiyaç duymaz bile
  • Suyun içinde de motor ıslanıp durmuyor, geçen gün ankarada bir fiil test etmiş oldum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Suyun içinde de motor ıslanıp durmuyor, geçen gün ankarada bir fiil test etmiş oldum.



    Gerçek arazi araçlarında dizel motor kullanılmasının nedenlerinden biri de budur zaten
  • Arkadaşlar dizel 307 lerde bir sistem var.düşük viteslerde gaza basmasanız bile araç ilerliyor kendi kendine.motor durmasın

    diye.başlangıçta garip geliyor ve ufak frenajlar yapmak gerekiyor ama.sonrasında alışıyorsunuz.bence faydalı bir özellik

    özelliklede acemiler için...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 307_Aslan

    Arkadaşlar dizel 307 lerde bir sistem var.düşük viteslerde gaza basmasanız bile araç ilerliyor kendi kendine.motor durmasın

    diye.başlangıçta garip geliyor ve ufak frenajlar yapmak gerekiyor ama.sonrasında alışıyorsunuz.bence faydalı bir özellik

    özelliklede acemiler için...


    bu sadece 307 de olan bi özellik değilki bizde benzinli araçlar var arkımla yokuş çıkarken 1 e takıyoruz rampada gaza hiç basmıyoruz rolantide araba 900 devirde gidiyo stop etcekmıs gıbı oluyo ama etmiyo anca frene bascan ole stop etcek.. her arabada gider 1 takın gaza basmayın her yokuşu çıkarken yapmıyoruz denemek için yapmıştık belirteyimde yannış anlaşılmasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 2 Ekim 2006; 12:17:44 >




  • benim arabamda renault 12 tx benimkide sönmüyor rolanti hızı ile gaza basmadan sönmeden epeyce gidiyor
  • Normal olarak dizel-benzinli bütün araçlar uygun bir yumuşaklıkla debriyajdan kaldırılan ayakla, gaza hiç dokunmadan kalkış yapabilme yeteneğine sahiptir. Bu olması gereken birşeydir; birinci viteste gaza dokunmadan bir defa kalktıktan ve tekerlekler kesintisiz harekete geçtikten sonra, yokuş yukarı gelmedikçe hiç stop etmeden 1. vitesin müsade ettiği normal süratte hareket devam eder. Bütün vitesler için geçerlidir bu durum. Gaza hiç dokunmadan, düz bir yolda 5. vitese kadar da çıkabilirsiniz.

    Dizel motorlardaki fark, bu çekişin göreceli olarak daha dik eğimlerde de devam edebilmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sirxanthos -- 2 Ekim 2006; 12:44:54 >
  • ne kalkıştan ne 1.vitesten bahsediyorum. 2. vites gaza basmıyorsunuz araç gidiyor ok ? yada 3 ?
  • inanmayan çıkacaktır ama denemek amacıyla dizel loganımı 2. viteste gazsız kaldırdım. 1. viteste ise zaten gaz veriyormuşsun gibi kalkıyor.

    Düzeltme: 307_aslan kardeşin dediği özellik bir motora ve bir şanzımana sahip tüm araçlarda mevcut



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratugras -- 2 Ekim 2006; 13:49:24 >
  • +1

    quote:

    Orjinalden alıntı: sirxanthos

    Doğrudur, dizel motorların güçlü tork özelliklerinden kaynaklanan yüksek bir çekiş kuvveti vardır. Bu yüksek tork ve çekiş gücü, motor daha rolantideyken kendisini gösterir ve gaza basılmadığında dahi, rölanti devrindeyken aracı kaldırmaya yetecek gücü rahatlıkla yaratır. Tabi bunun gerçekleşmesi için, ayağın debriyajdan hızlı çekilmemesi gerekir.

    Limitlerinde dolu olan ve yüksek bir eğime karşı duran bir araçta rölanti devri ile kalkmak da mümkün olmayacaktır doğal olarak. Hatta bu gibi koşullarda, dizel motorun özelliği olan yüksek tork kuvvetinin oluşması için belli devir aralıklarına çıkılması gerektiğinden, dolu araçla yüksek açılı eğimlerde el frenli kalkış yapmak gerekir. Dolu olan eski büyük dizel kamyonların çok dik bir yokuşta durup kalkmak zorunda kaldıklarında, kalkış yapmaya yetecek torku elde edene kadar geçen 1-2 saniyelik devir arttırma sürecinde kamyonun geri kaçmasını engellemek amacı ile tekeri kaldırıma dayamak zorunda kalmaları da bunun ileri boyutta bir örneiğidir.

    Günümüzün modern kamyonlarında, hem gereken torkun elde edilmesi daha kolay ve hızlı olmaktadır hem de geri kaçmayı engelleyen sağlam sistemler bulunmaktadır. Kalkışın zahmetli olmasına karşın, devrini bulmuş bir dizel motorun yükü limitlerinde olsa bile her diklikte yokuşu kolaylıkla çıkması, işte bu yüksek tork gücünden kaynaklanmaktadır. Gerçek arazi araçlarında ve arazi vitesli kamyonetlerde kural olarak dizel motorların kullanılmasının nedeni de budur.

    Binek araçlarda da, motor hacmi küçük dahi olsa, dik yokuşlardaki çekiş gücü, daha büyük hacimli bir çok benzinli araçtan daha keyif verici olmaktadır. Bu nedenle düz ya da hafifi eğimlerde, ayağınızı yumuşak bir şekilde debriyajdan çektiğinizde gaza hiç dokunmadan çok rahat bir kalkış gerçekleşecektir. Ayrıca bu şekilde kalkış yapılarak, debriyaj balatasında yüksek devirlerden kaynaklanan aşınmaların önüne geçilecek ve ömrünün uzunluğu sağlanacaktır. Bu arada bu uygulamanın yarım debriyaj yapmaktan tamamen ayrı bir teknik olduğunu unutmamak gerek . Yarım debriyajın amacı, aynı anda gaza da basarak fren kullanmadan dik eğimde bekleyerek dur-kalk yapmaktır ki, balataların ömrünü kısaltmakta birebirdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    inanmayan çıkacaktır ama denemek amacıyla dizel loganımı 2. viteste gazsız kaldırdım. 1. viteste ise zaten gaz veriyormuşsun gibi kalkıyor.

    Düzeltme: 307_aslan kardeşin dediği özellik bir motora ve bir şanzımana sahip tüm araçlarda mevcut


    Dizel kullanan adam inanır, niye inanmasın. Accent dizelle klima falan da açık değilken ben de çok gazsız kalkmışımdır ikinci viteste. Aslına bakarsan vites ne olursa olsun, yol yokuş yukarı olmadığı sürece gazla kalktığımı hatırlamam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    inanmayan çıkacaktır ama denemek amacıyla dizel loganımı 2. viteste gazsız kaldırdım. 1. viteste ise zaten gaz veriyormuşsun gibi kalkıyor.

    Düzeltme: 307_aslan kardeşin dediği özellik bir motora ve bir şanzımana sahip tüm araçlarda mevcut


    Dizel kullanan adam inanır, niye inanmasın. Accent dizelle klima falan da açık değilken ben de çok gazsız kalkmışımdır ikinci viteste. Aslına bakarsan vites ne olursa olsun, yol yokuş yukarı olmadığı sürece gazla kalktığımı hatırlamam.


    Haklısın ama kalkıyor diye de aracı zorlamamak lazım, azıcık gaz vermek aracı rahatlatıyor. Benzinlideki gibi kalkış yapınca (2000 devir gibi) araç hemen patinaja giriyor. Benzinlide patinaja girmek istesen 3000-4000 de anca giriyorsun.

    Yani olay tamamen düşük devirde verilen yüksek torktan ibarettir. Bu sebepten dolayı dizel daha zor stop eder...




  • hyundai H100 le 3. viteste kalktık tabi gaz vere vere 2. viteste de kalktım debriyajla dizellerde kalkar tork yuksek benzınlı araclardada 1. vıteste gazsız kalkar duz zemınde ayrıca 1. viteste veya 2 de gaz vermeden rampa çıktık ve bi kerede kangoo ile 60 km hıza gaz vermeden sadece 1-2-3-4-5 sistemi ole gaza basmadan ulaştık inanmama die bi olay söz konusu deil..


    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 2 Ekim 2006; 15:12:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal

    Evet dizeller yapıları geregi dusuk devir ve yuksek tork sayesinde kalkıslarda yapılan hataları affederler.


    Yanlış, sadece turbo dizeller için geçerli. Normal bir dizelin torku ile gene normal atmosferik benzinli motorun torku aynıdır.
  • bu konuda çok şeyler söyleniyor ama kullanmadan bişi söyliyemiyecem
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.