Şimdi Ara

DİZEL Cerato Gelsin Dİyenler!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
4.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bişeyler yapalım, FACEBOOK'ta grup falan açalım..

    HYUNDAI, her aracın her donanımını getiriyor. İX35 'e sıra yazmaya başlamışlar. İ40, SONATA gelicek diyolar.. ÇELİK MOTOR'da hiç bi numara yok.

    Destek arkadaşlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 26 Nisan 2010; 16:51:21 >



  • Dizel Cerato gelsin diye elimden gelen herşeyi yaptım diyebilirim. Çelik motora defalarca mesaj gönderdim. Daha sonra telefon açıp, satış yetkilisi iki farklı kişiyle görüştüm. Kore'ye dahi iki kez mesaj gönderdim. Forumdan bir kaç arkadaşla birlikte aynı mesajı gönderdik.Bir Allah kulu sizin derdiniz ne ne istiyorsunuz demedi. Çelik motor Tüketici taleplerine ve tepkilerine kulak tıkadı, bildiğini okuyor. Diğer ülkelerde satılan Ceratoları inceledim(internetten). Donanım farklarını gördüğünüzde Çelik motora bir kez daha kızacaksınız. Türk halkına bunu mu layık görüyorsunuz diye? Açtım telefonu bunları da sordum. Bana verdikleri cevap ; O donanımları biz kalkırttık. O donanımlar yekünde bayağı bir mebla tutuyor. Piyasa şartlarında rekabet edebilmek için o donanımları koydurtmadık dediler.
    Sonra bir bayinin satış müdürüyle güzel bir mesaj gönderdim. Satış müdürü Çelik motor yetkilisine ulaştırdığını söyledi. Mesajı birazdan ekleyeceğim.




  • Yetkili bayi satış müdürü aracılığıyla Çelik motora gönderdiğim mesaj

    2008 Kia Cerato sahibiyim. Çok seçici ve titiz biri olarak kia markasını seçmem tamamen kişisel ilgim ve araştırmam sonucudur. Daha önce bir çok markanın aynı segmentte araçlarını kullandım. Bugün ikinci el piyasasında kolay alınıp satılan ve sıfır olarak yılda onbin adetten fazla satılan araçlardan hiç bir eksiği olmayan Kia marka otomobillerin Türkiye piyasasında hak ettikleri yerde olmadıklarını üzülerek görüyorum. Distrübütör firma 2005-2006 ve 2007 yıllarında Kia yı bir noktaya kadar getirdi. Sonra büyümekten mi korktular veya başka hesapları mı var onu çözemedim, bilinçli ve kontrollü olarak yükselmeyi frenlediler.Otomotif sanayicileri derneğinin internet sitesinden Kia'nın 2004 yılından günümüze Türkiyedeki satış rakamları inceledim. O yıllarda Chevrolet Kia'nın yarısı kadar araç satarken şimdi Kia'nın üç katına ulaşmış. Kianın araçları Chev. araçlarından kötü mü? Bu nasıl izah edilebilir? Bu durum tamamen ithalatçı firma ile ilgili.
    Yeni Cerato'yu bir çok cerato sever gibi büyük bir heyacanla merakla bekledim. Sonuçta yıl 2010 arka frenler kampana, cruse kontrol özelliği olmayan reklamlarda yer alan motor start & stop özelliği konulmamış yani donanım olarak budanmış bir cerato çıktı karşımıza. Asıl hayal kırıklığı dizel motor seçeneğinin olmaması idi. Selefinde dizel motor seçeneği olan bir araç dizel seçeneği olmadan sunuluyor.Üstelik artık japon markaları bile dizel motorlu araçlar sunarken.... Artık dünya küçük insanlar herşeyi internetten görebiliyor. Diğer ülkelerde satılan Cerato ile bize gelen Cerato'yu karşılaştırdığımda bir markaya ve o markayı seven insanlara bu kadar haksızlık yapılamaz diyorum.
    Türk halkı bunu hak etmiyor mu? Ya da Türkiye üçüncü dünya devleti mi?
    Sonuç olarak bu tavır ve satış politikasıyla biz kia kullanıcılarını, kendinizi ve markayı zarara soktuğunuzu ve bu fikrin sadece benim fikrim olmadığını hatırlatır, dizel motorlu ve günümüzün teknik ve donanım özelliklerine sahip Cerato beklediğimizi belirtmek isterim.
    Ayrıca Donanım Haber Forum adlı sitede aşağıda link verdiğim cerato kullanıcılarının istek ve fikirlerinin yeraldığı siteyi takip etmenizi rica ederim.
    Saygılarımla

    http://forum.donanimhaber.com/m_8806800/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail hoca -- 26 Nisan 2010; 20:47:56 >




  • Çelik motorla ilgili yukarıda yazan arkadaşlara katılmamak elde değil.... Bende Venga modeli için çırpınıyorum; bir firma ancak bu kadar duyarsız, bu kadar kendini batırma isteğinde olabilir. Venga uzun zamandan beri Avrupada satışta. Bu modeli ve aynı zamanda dizel ceratoyu ülkemize getirmemek için adeta çırpınan çelik motorun, o çok istediği "iflas" mertebesine ulaşmasını ve bir an önce Kia markasını layık olduğu yere taşıyacak olan yeni distribütörünün bu görevi devralması dileğiyle....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarıkcann

    Çelik motorla ilgili yukarıda yazan arkadaşlara katılmamak elde değil.... Bende Venga modeli için çırpınıyorum; bir firma ancak bu kadar duyarsız, bu kadar kendini batırma isteğinde olabilir. Venga uzun zamandan beri Avrupada satışta. Bu modeli ve aynı zamanda dizel ceratoyu ülkemize getirmemek için adeta çırpınan çelik motorun, o çok istediği "iflas" mertebesine ulaşmasını ve bir an önce Kia markasını layık olduğu yere taşıyacak olan yeni distribütörünün bu görevi devralması dileğiyle....



    HYUNDAI-ASSAN; KIA distribütörlüğünü alsa süper olur.

    Ya HYUNDAI, bilerek KIA modellerinde kısıtlama yaparak Türkiye'ye gönderiyor. Ya da ÇELİK MOTOR bu işi bilmiyor.

    Hyundai'nin TR'de fabrikası var, ve gerçekten iyi bi düzeyde..Acaba KIA modelleriyle, HYUNDAI modellerini kırdırmamk için mi, bu kadar kısıtlı modeller gönderiyo. Ya da Amerika pazarında nasıl olsa güçlüğüm, Türkiye pazarı önemli değil diyerek mi böyle yapıyor?

    Yani sorun ÇELİK MOTOR'da mı? Yoksa HYUNDA MOTOR COMPANY' de mi?




  • hyundai pazarın lideri neden Kianın daha fazla satmasına izin vermeyen politikalar güdülüyorki? Kia neden bu kadar geri kalıyor bi çok şeyden
  • Arkadaslar bende ceratocu olarak size katılıyorum ancak bu kadar ısrarcı olmayın bence çünkü dizel son teknoloji motor gelse bile fiyat enaz 35000 tlden başlar full donanım 43000 tl civarında olur bu fiyatlara adamlar mazda 3 dizel satıyorlar.Bence dizel almaktansa lpg li almak daha iyi.Hem donanım fazla hemde daha az yakıyor hemde bakım masrafları daha az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasarkaymaz

    Arkadaslar bende ceratocu olarak size katılıyorum ancak bu kadar ısrarcı olmayın bence çünkü dizel son teknoloji motor gelse bile fiyat enaz 35000 tlden başlar full donanım 43000 tl civarında olur bu fiyatlara adamlar mazda 3 dizel satıyorlar.Bence dizel almaktansa lpg li almak daha iyi.Hem donanım fazla hemde daha az yakıyor hemde bakım masrafları daha az.


    Aynen katılıyorum, 30750 tlye C sınıfı 124 hp, lpg ve 5 yıl 150.000 km garantili bir araç alabiliyosunuz.. En fullü nin LPG lisi; 36000 tl. Daha ne olsun acaba? Ama hondaya 40 küsür milyar verenlere hiç kimse bişey demiyo.. KIA olunca herkes bilip bilmeden eleştiriyo..
  • dizel ceratoda benim ısrar etmemizin sebebi şu anda halen dizel kullanıyor olup bu aracın çekiş gücü ve torchundaki muhteşem kavrama diyebilirim.kendi adıma en azından.

    bunun tadını aldıktan sonra tabiki insan onu bırakıp benzinliye binesi gelmiyor.LPG olayına ise hep önyargılı yaklaşmışımdır.yani devamlı 300 km de bişr durup yakıt almak bana biraz tuhaf gelir hep.birde tabiki gaz kavramının verdiği ön yargıda cabası.ama kullanan arkadaşlar memnunlar demekki takip ettiğime göre.

    ayrıca şu anda 1.6 lt 115 beygirlik crd motordan bile bu kadar memnunken yeni çıkan 1.6 lt 128 beygirlik motoru ben hayal bile edemiyorum.

    ben halen getireceklerini düşünüyorum sadece piyasayı önce benzinli ile doyurmaya çalışıyorlar gibime geliyor fiyat politikasıda bundan kaynaklanıyor muhtemelen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    dizel ceratoda benim ısrar etmemizin sebebi şu anda halen dizel kullanıyor olup bu aracın çekiş gücü ve torchundaki muhteşem kavrama diyebilirim.kendi adıma en azından.

    bunun tadını aldıktan sonra tabiki insan onu bırakıp benzinliye binesi gelmiyor.LPG olayına ise hep önyargılı yaklaşmışımdır.yani devamlı 300 km de bişr durup yakıt almak bana biraz tuhaf gelir hep.birde tabiki gaz kavramının verdiği ön yargıda cabası.ama kullanan arkadaşlar memnunlar demekki takip ettiğime göre.

    ayrıca şu anda 1.6 lt 115 beygirlik crd motordan bile bu kadar memnunken yeni çıkan 1.6 lt 128 beygirlik motoru ben hayal bile edemiyorum.

    ben halen getireceklerini düşünüyorum sadece piyasayı önce benzinli ile doyurmaya çalışıyorlar gibime geliyor fiyat politikasıda bundan kaynaklanıyor muhtemelen.






    drangelman kardeş, 128 hp, yeni cerato/forte ile ilgili bir bilgi var mı elinde?
    Satış temsilcilerine ısrarla sormama rağmen yeni ceratonun dizeli üretilmicek, bu araç amerika pazarı içindi zaten falan diyolar hep. Sen yeni ceratonun dizelinin üretildiğine ve satıldığına ait bilgileri nerden aldın?

    Ayrıca hackersun@ arkadaşımız söylemişti, CRDI motor 115 hp /DIN= 128 hp/SAE diye. Ben yurt dışı sitelerden baktığım kadarıyla da ; Power: 94 kW , 128 HP EEC @ 4,000 rpm; 260 Nm @ 1,900 rpm
    olarak verilmiş. Yani yine 115 hp o motor. Hyundai-Kia; araçları sattığı pazarlara göre ve özellikle yeni sunduğu araçlarda, değişik normlar kullanarak ilgi çekmeye çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 14 Mayıs 2010; 11:26:13 >




  • ARKADAŞLAR BEN YILLARDIR BENZİNLİ VE LPG Lİ ARAÇLAR KULLANIYORUM.VE BUNDAN SONRADA SIFIR ARAÇ DAHİ ALSAM LPG TAKTIRIP KULLANMAYA DEVAM EDECEGİM.DİZEL ARAÇ BİR KAÇ MODEL KULLANDIM.BENİM FİKRİM DİZEL ALINACAKSA YA SIFIR VEYA SIFIR AYARINDA BİR ARAÇ ALACAKSIN ONUNDA FİYATI ÇOK PAHALI OLUR VE DONANIMI DA AZ.ESKİ DİZELLER ÇOK MASRAFLI OLUYOR.O YÜZDEN 100 000 KM DEN SONRA DİZEL ARAÇLARIN FİYATLARI ÇOK DÜŞÜYOR.DİZELİN AVANTAJINI KULLANMAK İÇİN SIFIR ARABA ALIP YILDA ENAZ 30 000 KM YAPMAK GEREKİYOR.ACABA DİZEL KULLANAN KAÇ KİŞİ YILDA BU KADAR YOL YAPIYOR.O YÜZDEN LPG DEN BENCE ŞAŞMAMAK LAZIM.HEM KULLANIRKEN HEMDE SATARKEN AVANTAJLI.
  • hasanoğlanlı ;

    bu dediğim motor ceratoda yok şu anda.

    bu motor kia nın yeni ürettiği bir motor.bizim amacımız bu motoru yeni ceratoya koyunda öyle ürettirin diyoruz adamlara.

    sen ayrıca türkiyedeki en bilgili satışçı dediğin adam bile emin ol benden yada sizlerden daha fazla bilmiyor.

    bu motor göreceksiniz yeni ceratoya koyacaklar.

    ayrıca bu motorbeygir gücü düzeltilmiş hesaplama ile değil direkt gücüdür 128 beygir.hesaplamanız ile 136 beygire filan denk gelir.

    bunu hep söylerim.dünyadaki en iyi,en sağlam ve en güçlü CRD dizeli bence kia ve fiat üretir.diğerleri sadece onu alır kullanır.

    skoda superb lere şu anda TDI dizelden vazgeçilip Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor konup yurt dışında öyle satışa çıkacak 2011 de.skodanın yurt dışındaki resmi sitesinde yazıyor.ancak şu anda bizde hala bu araçlar TDI motor ile satılıyor. (ki bu araba benim en çok almak istediğim araçtır.2.0 170 beygirlik modeli.bizzat kendim kullandım bu arabayı 15-20 dk da olsa.muhteşem ötesi gidiyor araba.)

    yani bu 1.6 128 beygirlik motoru siz şu anda internette yada başka bir yerde bulmanız pek mümkün değil.siz nerden duydunuz derseniz?koredeki bizzat kia ve hyundai yedek parçaları ve aksesuarları satan bir koreli arkadaştan msn deki yazışmalarım sayesinde öğrenmiştim.benim ledleri aynaları 2 sene önce aldığım arkadaştır.www.ebay.com daki niki "kix-onfire" dır.

    sağlıcakla kalsın.kazasız belasız sürüşler herkese.

    bugün aracın deposunu şehir içi gitmeme rağmen ortalama hızım 60-80 km arası: 920 km de doldurdum.her ay yaptığım kilometreye göre 200 tl cebimde kalıyor.senede 2.5 milyar nerdeyse.
    siz böyle arabayı bırakırmısınız acaba? (not aracıma 15000 km bakımında (şu anda 46000 kmde) bor partikülü içeren motor katkı yağı koymuştum.çok faydasını görmüştüm.ortalamak yakıt tüketimi 5.6 litre.
    düzenli olarak hep bakımlarını servise yaptırırım.en ufak bir ses gelse serviste garanti kapsamında hemen parçayı değiştirtirim.saolsunlar servistekilere nazım geçer biraz.




  • ARKADAŞLAR DÜN İLK DEFA 2006 CERATO 1.5 CRDİ EX ADVANCE KULLANDIM.HAKİKATEN PERFORMANS MÜKEMMELDİ.MAKYAJLI 2007 DEN SONRASI OLAN 1.6 DİZELLERİ DÜŞÜNEMİYORUM BİLE.ESKİSİ BÖYLE İSE YENİSİ KİMBİLİR NASILDIR.ANCAK BİRŞEY DİKKATİMİ ÇEKTİ.BENZİNLİ ARAÇLARDA DEVİR ARTTIKÇA TORK VE BEYGİR ARTAR.ALT DEVİRLERDE BENZİNLİ ARAÇLAR ÇOK PERFORMANSLI OLMAZ.ANCAK DİZELLERDE TAM TERSİ;ALT DEVİRLERDE TURBO SAYESİNDE PERFORMANS MÜKEMMEL ANCAK DEVİR YÜKSEKDİKÇE ÇEKİŞ AZALIYOR.KISACASI DİZELLERİ ÇOK DEVİRLİ KULLANMAMAK BENZİNLİ ARAÇLARIDA ÇOK DEVİRSİZ KULLANMAMAK GEREKİYOR.BİDE BENİM ARABADA OTOMATİK OLDUĞUNDANMIDIR BİLMİYORUM 100 KM HIZLA GİDERKEN DEVİR 2100 CİVARINDA OLUYOR.120 KM İLE GİDERKEN ANCAK 2500 DEVİR OLUYOR.BİDE ALT DEVİRLERDE ÇEKİŞ ÇOK DÜŞÜK OLUYOR.DEVİR 3000 NÜ GEÇTİKTEN SONRA ARAÇ OK GİBİ FIRLIYOR.OTOMATİK KULLANIMDA TABİKİ ARAÇ EKONOMİK OLMAYA ÇALIŞIYOR.AMA MANUEL KULLANIRSANIZ PERFORMANS MÜTHİŞ.
    GEÇEN BİR ARKADAŞ OTOMATİK ARAÇLARDA MANUELE GÖRE %10 GÜÇ KAYBI OLUR YAZMIŞTI.ANCAK BENİM ARABAYLA AYNI MODELDE MANUEL KULLANDIM PEK FARK GÖREMEDİM.BUNUN SEBEBİ BENİM ARABANIN MOTOR YAĞI OLARAK GASTROL EDGE 5K X 40 VE BOR POWER KULLANMAM OLABİLİRMİ?
    OTOMATİK VE MANUEL KULLANAN ARKADAŞLARIN YORUMLARINI BEKLİYORUM...




  • yaşar kaymaz ;

    senin kullandığın 1.5lt 105 beygir olan eski cerato dizeli.

    bizdeki 2008-2009 kasa cerato 1.6 lt 115 beygir olanlar.sen birde bizimkilere binsen daha iyi anlarsın beni.

    en yeni motor olan ancak tr ye gelmeyen ise 1.6 lt 128 beygir.artık o nasıl olur yolda tutulurmu onu bilemem :) yeni ceratoya koyarlarmı yoksa yeni vengadamı gelir tr ye soru işareti???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drangelman -- 16 Mayıs 2010; 11:25:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman



    skoda superb lere şu anda TDI dizelden vazgeçilip Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor konup yurt dışında öyle satışa çıkacak 2011 de.



    motor ile ilgili bu ifade hiç doğru olmamış
    değiştirseniz iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikayhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman



    skoda superb lere şu anda TDI dizelden vazgeçilip Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor konup yurt dışında öyle satışa çıkacak 2011 de.



    motor ile ilgili bu ifade hiç doğru olmamış
    değiştirseniz iyi olur



    Şuan zaten TDI CR adı altında vw grubunda kullanılıyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: isikayhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman



    skoda superb lere şu anda TDI dizelden vazgeçilip Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor konup yurt dışında öyle satışa çıkacak 2011 de.



    motor ile ilgili bu ifade hiç doğru olmamış
    değiştirseniz iyi olur



    Şuan zaten TDI CR adı altında vw grubunda kullanılıyor diye biliyorum.


    evet öyle

    ama onun "Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor" ile hiç bir alakası yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikayhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: isikayhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman



    skoda superb lere şu anda TDI dizelden vazgeçilip Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor konup yurt dışında öyle satışa çıkacak 2011 de.



    motor ile ilgili bu ifade hiç doğru olmamış
    değiştirseniz iyi olur



    Şuan zaten TDI CR adı altında vw grubunda kullanılıyor diye biliyorum.


    evet öyle

    ama onun "Kia'nın kullanmış olduğu CRD dizel motor" ile hiç bir alakası yok



    Tabi kide kia'dan alma gibi bir durum yoktur fakat common rail değil mi motor?Benim bildiğim bu motoru fiat,kia,hyundai,mercedes,bmw gibi markalar kullanıyor.Şimdi ise vw grubu da kullanıyor.




  • arkadaşlar yanlış anlama oldu sanırım;

    benim demek istediğim skoda nın bazı modellerde artık 2011 den sonra crd dizeli kullanmaya başlayacağı yönünde.bunu kalkıpda kia dan filan aldığı yokki.

    crd nin babası benim bildiğim kadarıya FİAT'tır yani ilk bulan.bundan sonra dahada geliştirilmiştir.

    ancak yakın bir zamanda vw grubu ve buna bağlı olan skoda da crd dizelleri kullanacağını belirttim o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    arkadaşlar yanlış anlama oldu sanırım;

    benim demek istediğim skoda nın bazı modellerde artık 2011 den sonra crd dizeli kullanmaya başlayacağı yönünde.bunu kalkıpda kia dan filan aldığı yokki.

    crd nin babası benim bildiğim kadarıya FİAT'tır yani ilk bulan.bundan sonra dahada geliştirilmiştir.

    ancak yakın bir zamanda vw grubu ve buna bağlı olan skoda da crd dizelleri kullanacağını belirttim o kadar.


    yazdığınız şey yanlış anlaşılıyor çünkü yanlış terim ismi kullanıyorsunuz

    doğru terim CR veya uzun hali ile Common Rail

    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

    ayrıca VW grubu 2000 yılından bu yana CR motor üretiyor, ama çoğunlukla PD olandan üretiyordu. şimdi ise CR'a geşiş yapıyor

    bakınız:
    VW Grubunun Common Rail (CR) Dizel motorları
    http://forum.donanimhaber.com/m_37576453/tm.htm




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.