Şimdi Ara

kia niro hybrid aldım...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
6
Favori
50.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar...daha önce hyundai tucson,ix35,fiat freemont kullanmış biri olarak compact suv-crossover segmentinde 4-5 araç inceledim ve test sürüşü yaptım.sonuç olarak kia niro da karar kılarak 15 gün önce aldım.Hybrid araçlarla ilgili türk insanının kafasında değişik soru ve çekinceler var (kısmen de haklılar).soru ve merak ettiklerinizi yanıtlayabilirim.ilk 15 günlük izlenimim arka suspansiyonun sertliği (ki mecburen öyle tasarlanmış) ve bilgi ekranının küçük olması haricinde beni rahatsız eden bir şey yok.



  • Sayın hocam :

    Öncelikle şunu bir kenara not edelim. Elektrikli araçlar da yakıt harcıyor.Özellikle tesla model s ler içiyor da diyebiliriz. Şöyle 120 130 kmh falan gideyim dersen model s de 17-18 kwh ları görüyor belki de geçiyorsun. Kışın 1.30 kat artıyor tüketim.

    Ben de siz gibi alma taraftarıyım ama benim alırken ki ihtiyaç belirleme şeklim şu:

    1) Günde 2 defa 28 git 28 dön işe gidiş gelişim var. İşim kendimin.Şarj imkanım var.

    2) Hafta sonları gittiğim il merkezi 60 km uzaklıkta.Afyonda hızlı şarj istasyonu var 1 tane zorlu enerjinin. Ama olmasa da beni 60 km ye yakın götürebilecek bir elektrikli plug in araç işimi fazlasıyla görür çünkü şarj için kullanabileceğim eşim dostumun mekanları var. Ama özellikle hızlı şarj olabilen bir plug in, zorlu nun şarj istasyonlarında mükemmel ötesi olur benim için.

    3) Plug in her ne kadar dezavantaj gibi görünse de, almışken elektrikli al dense de aslında plug in araçlarda bataryanın menzil kabusundan sıyrılmanın yanında, aracın batarya ömrü ziyadesiyle düşse bile aracı sorunsuz bir şekilde benzinli olarak kullanmaya devam edecek olmayı bilmek de apayrı bir avantajdır.Ben hatırı sayılır bir kilometreyi prius normal hibrit ile katetmiş biriyim yani hibrit araçlara oldukça aşinayım.

    Bir hibrit aracın bataryası şarj tutamadığı zaman değişir bu normal hibritlerde çok uzun bir süredir. Sebebi de araba tarafından oldukça küçük hacimli bir bataryayı oldukça temiz bir şekilde ve potansiyelinin %80 ne kadar kullanarak (asla %100 e doldurmaz siz doldurdu zannedersiniz ekrandan) ve %20 den aşağı düşürmeden sürekli olarak doldur boşalt yapmasıdır.


    Plug in hibritlerde de batarya evet prizden şarj olur ama sahip olduğu şarj bittiği zaman devreye giren benzinli motor o bataryayı normal hibrit modunda kullanmaya imkan tanır. Bu esnada o batarya hücreleri benzinli motor tarafından ufak ufak düzenlenir.Benzinli motorun yaptığı bu küçük rötuşlar plug in hibritteki bataryanın şarj tutma potansiyelini uzun yıllar korumaya yardımcı olur. Ayrıca sadece elektrik ile giden araçlarda performans istendiğinde elektrikli motora ve bataryaya sağlam yüklenirsin.Bu olayda sadece elektrikli araçların özellikle fluence z.e. gibi ilk nesil elektrikli araçların batarya şarj tutma kapasitelerinin oldukça çabuk bir zamanda düşmesine sebep olmuştur. Teslalarda batarya teknoloijisi daha ileri olmasına rağmen 300 400 bin km lerde %60 lara kadar batarya potansiyeli düşen araçlar bulunmaktadır.

    Lakin plug in hibritlerde gaza aşırı yüklendiğinde benzinli motor, pilde şarj olduğu halde devreye girer ve pile destek atar. Bunda tabi aracın saf elektrikli olmadığı için sahip olduğu elektrikli motorun daha güçsüz olması ve ani ivmelenmeye cevap verememesi en büyük etken olsa da bu etken sayesinde olug in hibritin pil ömrü aynı normal hibritlerdeki gibi oldukça uzun kilometrelere varacaktır. Amerikada milyon km devirmiş hibrit ve plug in hibrit priuslar vardır.


    4) Gelelim yakıt olayına. Plug in hibritler içinde 100 km elektrikli menzile yaklaşan araçlar amerikada mevcut.Arada forumlarına girip imrenip geri çıkıyorum. Genelde saf elektrikli araçları biraz daha hızlanma saplantılı olanlar tercih ediyor. Ordaki temel ihtiyaç olarak işe git gel de günlük 200 km yapanlar saf elektrikli tercih ediyor ama plug in güvenli yolculuk demek onlar için ve birçoğu 150 km lik bir plug in olsa elektrikli almaya gerek duymayacaklarını söylüyorlar.Amerikan pazarı çok büyük ve üreticilerde bu geri dönüşlere çok çabuk cevap veriyorlar. Hızlı şarj ordan çıkma bir fikir menzili uzatılmış pluginler ordan çıkma.

    Evet yakıt demiştik.Farz edelim uzun yola çıktınız. 200 km de 1 mola vermek genelde adettir. Hızlı şarj istasyonları da yavaş yavaş hasıl olmaya başladılar.Çok değil 10 sene sonra her kasabaya 1 tane düşer merak etmeyin zor bir şey değil.Başına eleman koymadan sahibine sağlam para kazandıran bir yöntem olacak.Millet yol ağzındaki bağ bahçe evinin duvarına bacasız sanayi tarzı kuracak ileride göreceksiniz.

    Her neyse elinizde 100 km elektrik sonra benzinle giden bir plug in aracınız var. 100 km demek sedan bir araç için ortalama 18 kw lık batarya demek.Şu an 13 kw civarında plug inler 2 seneye opel grandland a 18 kw koyarsa şaşmam. Her neyse çok uzadı 100 km elektrik ile gideceksin evden şarj etsen 18 kw nın ücreti neyse o , dışarıdan ticarii bir yerden istasyondan şarj etsen tahminen 18 kw nın 1.5 katı bir ücret ödeyeceksin.Hızlı şarj ile bu süre 30 dakikanın da altına inecek 2 sene içinde. Bu 200 km nin 100 km si elektrikli 100 km si de benzin şeklinde 600 km gittin diyelim. 18 litre benzin 54 kw elektrik.

    Bu şekilde yılda 1 yada 2 defa yolun varsa.Genelde tek seferde günlük 100 km yolu geçmiyorsan neden 700 800 km menzilli bir elektrikli araç alasın ki? Senin elindeki aracın bataryası;;; ileride herkes bu işin uzmanı olacak ama ben bu işlerin kazığını yiyen biri olarak şimdiden söylüyorum 10 sene sonra bile 150 bin km den fazla garantili olmayacak ki.Her zaman için de plug in hibritteki düşük potansiyelli batarya saf elektriklideki yüksek potansiyelli bataryadan daha ucuz olacak.Benzinli yada dizel plug in olsun farketmez içten yanmalı motoru arada 1 çalıştıracağına göre o da kolay kolay ölmeyecek.Soruyorum o zaman plug in al elektrikli git arada benzinli motor da çalışsın ve ufaktan bataryayı eşitlesin ani ivmelenmelerde bataryaya yüklenmeleri önlesin böyle milyon km gidiyor amerikada herkes ve bu mu iyi bir opsiyon yoksa saf elektrikli al amerikalı elinde her imkan var 300 400 binde batarya değiştiriyor sen de bir 300 binde yarım olmasa da 5 te bir araba parası verirsin mi mantıklı?

    4_b)

    Gelelim saf elektrikli yakıtına:

    Tesla model s i evden şarj edersen 9-10 kuruştan başlarsın bugünün elektrik fiyatlarıyla. Aynı kasanın dizeli olsa uzun yolda 5 litre mazot tüketirsin.Takribi bugünün elektrik fiyatları ile gitse her şey mazotlu ile elektrikli arasında 20 25 kuruş arası km başına tasarrufun olur. Bu tasarruf ilerde batarya değişim ücreti ile nötrlenir mi zarar mı edersin yada hepsi yanına kar mı kalır? işte bu kısmı muamma.Renault zoe 40 kwh batarya ile 300 km gidiyor. Seri kullanımda 250 km.Bu da 15 -16 kwh tüketim demek.Evden şarj ile maliyet 7-8 krş.Tabi bunlar hep batarya sonsuz ömürlü olacak sen bu araca hiç batarya değiştirmeyeceksin gibi düşünülerek hesap ediliyor. Aynı şey benzinli mazotlu araba için de geçerli.Onları da hiç bozmazsan bu kıyaslar farazi de olsa geçerli olur. Lakin şunu her zaman göz önünde bulundurun elektrikli veyahut hibritler her zaman benzinlilerden dizellerden 10 15 kağıt pahalı olacaklar.Yani arada yaklaşık 2 sefer turbo ve enjektör değiştirmeye para kalıyor.

    Bedava şarj istasyonları da şimdilik bedava. Türkiye yollarında 5 bin elektrikli araç gezmeye başlasın bunun bir dengesi kurulsun bak o zaman ne oluyor? Bugün para ile olan e şarj istasyonları bile saat ile ücret alıyolar.Sen 1 e- şarj istasyonundan 1 saatte otopark.com daki sinan ın zoe şarjına ödediği parayı gördün mü? Adam 20 tl ye 180 km menzil kazandım diye anlatıyor.Arkadaş 5 litre lpg yakarsın 16 17 kuruşa 1.2 benzinli-lpg li arabayla sakin sakin gidersin. Şehir içinde hele istanbulda elektrikli araçlar bulunmaz nimet ben sadece hani şehirler arası için böyle lpg li örnek verdim ama öyle deli para vereceksin 1.2 lpg li de yakın tasarruflu olacak üstelik senin aldığın arabadan 100 bin tl ucuz olacak insan ona üzülür.Bu arada aynı 20 tl lik ticari şarj ile tesla model s 15 kuruş yakıyor kilometrede.Model s süper spor bir araba ve 15 kuruş onun potansiyeli için bedava ama ondan düşük basit elektrikli araçlarda 10 12 kuruş elektrik yakıyolar ticari şarj ile.Yani elektrikli araba aldığınızda paralı ticari şarjlar sizi öpecek.Evde işte şarjınız varsa iyi yoksa büyük paraları bağlamak yerine orta ve uzun vadede daha hesaplı olacak plug inlere yönelmek de iyi bir alternatiftir.

    Şu an elektrikli araçlar fiyat olarak makul değiller. Pil teknolojisi olarak daha emekleme halindeler. Şarj konusunda ülke olarak bence hazırız lakin evlerde şarj hele ki 40 kwh lık bataryaları şarj etmek tam bir zulüm olur.Ülkenin %90 ı bu şekilde evde şarj edemez.Ancak istasyonlarda şarj edebilir.

    Evet elektrikli araçları kullanman için tamamen şarj etmen gerekmez doğru.Yani 50 km gidecek kadar şarj et kullan kardeşim sen de.Doğru ama her yer şarj istasyonu değil ki gününü yolunu bölesin şarj edesin. Plug in hibritler gerçek şehir yaşantısında en az 15 sene geçer akçe olacaklardır.15 sene sonra güneş panelleri için beklenen devrim gerçekleştiği an tavandan güneş ile şarj olan günlük menzilini gerçekten bedavaya getiren liyum polimer versiyon 3 piller ile ömürlük araçları konuşuyor olacağız inşallah.İşte o zaman gerçek anlamda elektrikli araç biniyor olacağız ve yakıt işi çilesi bitecek.


    Bu kadar uzun yazıyı okuyanı gerçekten önce ben canı gönülden tebrik ediyorum.Herkese iyi forumlar hayırlı cumalar.
    Kia niro için gereğinden fazla zaman,emek ve uğraş verdiğime inanıyorum.Bu konuyu okuyan arkadaşları bir nebze aydınlatabildiysem ne mutlu bana.Bugün aracımı sattım ve benden buraya kadar diyorum.Bu aracı alacak arkadaşlara ellerinde hybrid bataryası (pil) garantisiyle ile ilgili hukuk önünde işe yarayacak bir belge olmadan araca bulaşmamalarını tavsiye ediyorum.Pili güzel ancak ne zaman arıza yapacağı belli olmaz ve hala Batur17 ninde dediği gibi aracı satanlar birşey bilmiyor.(Pilin net fiyatı hala muamma)...Son karar elbette sizin ama Türk milletini aptal yerine koymaya kimsenin hakkı yoktur..nokta....iyi günler..sağlıcakla kalın.
    Evet arkadaşlar,bu konuyu açan benim ancak üzülerek te olsa KİA NİRO BATARYA GARANTİSİYLE ilgili bazı gerçekleri açıklama zamanı geldi.Bu aracı alan veya almayı düşünen arkadaşlar ltf. dikkatle okusun,,,,,
    Aracı Ocak 2018 de sıfır olarak severek, test ederek,kıyaslayarak araştırarak aldım....ancaaakkkk; batarya garantisi 10 yıl diye satıyorlardı,ve ben de öyle bilerek aldım. (sanırım halen de öyle !!!).Çoğumuz (benim de olduğum gibi !)garanti kitapçıklarını açıp detaylı olarak okumayız.Ama benim gibi araştıran ve arabalara meraklı birisi (bu araç benim 18. şahsi aracımdı) her aldığım aracın kullanma kılavuzunu sabırla mutlaka sonuna kadar okurum.Amma velakin bu NİRO da aracı aldıktan 2 ay sonra (mart ortaları) garanti kitapçığını okuyacağım tuttu
    Dikkatli bir şekilde okuduğumda birtakım kelime oyunlarıyla (biz aptalız ve nasıl olsa onların dediğine inanırız ya) hybrid bataryasının,filtre,balata vs. gibi parçaların içine konularak hiç garanti verilmediğini farkettim.(yasal olarak olması gereken 2 yıl bile değil !!! pes ki ne pes ).Ve enteresan bir şekilde KİA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ (CAN AĞYEL)in o günlerde genel denetim için yaşadığım şehire geleceği tuttu Zatı alileri niro ya özel önem veriyorlarmış ve aracı satın alan kişilerinde mümkün olursa görüşlerini alıyormuş.Ogün işlerim nedeniyle yüzyüze görüşemedim ancak plaza yetkilileri beni telefonla görüştürdüler.Araç hakkındaki yorumlarımı sordu bende aracı severek kullandığımı ve burada yazdıklarımı (bkz. sayfa 1-2) olumlu görüşler olarak anlatırkeeennn kafamı kurcalayan garanti işini soruverdim.Sizce aldığım cevap neydi? "Hocam boşver bu garanti vs. işlerini aracının keyfini çıkar,her sene buraya geldiğimde seni arayıp görüşlerini soracağım vs. vs "Farkında değil ki cins birisi karşısında........Birkaç gün sonra aracı aldığım servise gidip kitapçığı gösterip bu işi düzeltmelerini yoksa benim gerekenleri yapacağımı ilettim....Olamaz siz yanlış yorumlamışsınız, garanti var dedikçe ben o maddeleri tane tane 4-5 kez üst üste okuyarak yapılan uyanıklığa inandırdım ve süreç başladı...ne mi yaptım ? Güney Kore ve Türkiye satış sonrası hizmetlerine e-mail atarak derhal bu işi düzeltmelerini aksi takdirde tüketici mahkemesine gideceğimi belirttim....İlgilenildi (enteresan!!) 3 gün sonra tüm Türkiye'ye Niro garanti kitapçıklarının yenileceğini ve ellerindeki mevcut kitapçığı vermemeleri maili atıldı ve bana e-mail olarak cevap verildi ...Bölge müdürü (Emre bey)in bizzat benimle görüşeceği belirtildi.(Emre beyin hakkını yemeyeyim son derece beyefendi ve kişiyi sabırla dinleyen ilgili birisi).Kendisiyle yüzyüze görüştüm. bana "bir hata yapıldığını !!!' benim farkedip düzeltilmesine vesile olduğumu nazik bir dille ifade etti ve yenilenen garanti kitapçığının taslağını laptoptan (hızlı bir şekilde) gösterdi. Kendisine duyduğum saygıdan bazı detayları yazmıyorum....(üzücü !) Ancak şunu yazacağım"Kore de yapılan testlerde bataryanın 360 bin km. sorunsuz gittiğini ve testin orada kesildiğini anlatınca ben de kendisine 45 dk. süren ve ingilizce-türkçe bilimsel dökümanları ve bazı videoları brifing tarzında göstererek Niroda kullanılan bataryanın çok güzel olduğunu ve garantiden yırtmaya çalışmanın gereksiz olduğunu,korkulmaması gerektiğini izah ettim...(Buraya kadar olan süreç 20 gün)
    Sonra ne mi oldu? 15 gün önce beni arayarak yeni kitapçıkların tüm Türkiyeye dağıtıldığını ve benimde gelip eskisini iade ederek yenisi almamı söylediler...Ne güzel çabalarım sonucunu verdi diyerek gittim,aldım ammmaaaa velakiinnn,,,,,,
    açıp tekrar dikkatlice okuduğumda daha değil Türkiyede,,dünyada satışa sunulmamış tam elektrikli araç kısmının değiştiğini Hybrid kısmının aynen durduğunu gördüm.(Olaya iyi niyetle bakarsanız emri veren yönetici okumadan Türkiyeye dağıttırmış,kötü niyetle bakarsanız ÇAKALLIK !!!Dediğim gibi salağız ya okumayız...Karar sizin....Plaza yetkilileri tel. edeceklerini ve e-mail atacaklarını durumu düzelteceklerini söyledi....SONUÇ MU;
    YORULDUM ,BIKTIM VE ARACIM SATILIK HEMDE ALDIĞIM FİYATIN 10 BİN TL. ALTINA......HOŞCAKALIN....
    kia niro hibrit i kullandım. Ama sahip olmadım.

    Niro yukarı eğimli şehiriçi yollarda sadece elektrik ile çıkabilirken benim eski aracım 2006 prius benzinli motordan takviye alıyordu. Ama yeni corolla kia nirodan daha iyi hem şarj geri kazanımı olarak hem de elektrikli motor performansı olarak.

    Fakat nironun rakibi chr ile kıyaslandığında niro katalog değerlerini çok rahat tutturabilen bir araç olması nedeniyle chr dan 1 adım önde.

    AMAAA nirodaki batarya lityum iyon ve daha pahalı chr da ki ve corolladki nikel metal bataryaya göre.

    nikel metal bataryalar yıllardır hibrit toyotalarda kullanılıyorlar ve uzun ömürlüler.Değişim ücretleri %35-40 daha ucuz.

    Nironun batarya ömrü ne olur? Onu bilemiyorum.
    Türkiyede plugin hibrit yok şu anda. Ben kendim araç değişikliği yapmak zorunda olduğum için corolla hibrit aldım.

    Eğer gelseydi NİRO plugin benim işimi görürdü. Toyota plugin ler gelse tereddüt etmeden onları da alırdım.
    Opel grandland ve peugeot 3008 plugin çıkacak 2020 olmadan. Onlar da 50 km menzili olan araçlardan olacaklar. İdeal bence.
    Honda Clarity plugin var mesela. Efsane plugin desek daha doğru olur.Hem 1.5 benzinli motoru olması nedeniyle Türkiye ye kesin gelir gözüyle bakıyordum ama maalesef gelmeyecek gibi görünüyor.O olsaydı mesela 90 km kadar menzil ile tam benim işimi görürdü.
    Dikkat edilecek husus:
    1)Batarya kapasitesi.Şu an 12-14 kilowatlık plug in hibritler var amerikada.Tek şarjda 100-120km ye yakın gidiyorlar.

    2)Hızlı dolum imkanı. Yani batarya ne kadar hızlı doluyor? İLk çıkan pluginler 4 saatte doluyorlardı. Bu süre yarım saate inmeli.Zira 40 kw lık bataryalı zoe ler 2 saatte doluyorlar artık.
    12-15 kw lık pluginler 30 dakikada dolabilmeli.

    3)Bataryaya verdikleri garanti ömrü. Genelde bataryalar ilk 3 sene içerisinde kapasitelerinden %8-12 arası kaybederler. 3. seneden sonra bu düşüşün hızı azalır. 5 yıllık batarya garantisi demek kapasitesi düşen araca eğer gereğinden fazla kapasite kaybı yaşarsa batarya garantiden değişimi demektir.Hoş üreticiler Türkiyede kullanıcı hatası der çıkarlar.



    Pluginler geldiklerinde bunları kıyaslayarak harekete ederseniz karlı çıkarsınız.
    batur17,pillerin garantisi 10 yıl ancak kia da kullanılan piller lityum-polimer (li-iyondan daha üstün !) olduğu için hafızasız dolayısıyla uzun ömürlü.(..toyota nın 20 yıldır araçlarında kullandığı bir alt nesil olan (ki toyota li-iyon pillere Amerika da 2018 yılından itibaren geçeceğini açıkladı) nikel-metal piller bile birçok aracında (özellikle ABD de taksi olarak kullanılan Priuslar) da 800.000-hatta 1 milyon km. yi tek bataryayla sorunsuz geçtiğini sitesinde açıklıyor...ben almadan çok uzun araştırdım...yeni sıfır pil fiyatı söylediğiniz gibi büyük rakamlar değil (30 yıl veya 1 mil. km. yaparsanız!) lityum-iyon pillerin bir diğer artısı hücresel piller olması...yani pilde zayıflama olursa tüm bataryanın değil de sadece zayıflayan tek hücrelerin değişimi olabiliyor....hangimiz aldığımız arabayı 10 yıldan fazla kullanıyoruz...içiniz rahat olsun..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kia Niro Hybrid: Kullanıcı Yorumları ve Özellikler

    Kia Niro Hybrid, yakıt verimliliği ve güvenilirliğiyle tanınan popüler bir hibrit araçtır. Bu araç, kentsel sürüşler için uygun kompakt boyutu ve uzun menzili ile dikkat çekmektedir.

    Niro Hybrid kullanıcıları, aracın yakıt verimliliğini oldukça övmektedir. Hibrit sistem, şehiriçi sürüş koşullarında mükemmel yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Ayrıca, Niro Hybrid'in konforlu sürüşü ve geniş iç hacmi de kullanıcılar tarafından beğenilmektedir.

    Kia Niro Hybrid'in yorumları genellikle olumludur. Kullanıcılar, aracın uygun fiyatlı, güvenilir ve bakımı kolay olmasını takdir etmektedir. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar Niro Hybrid'in performansının biraz yavaş olduğuna dikkat çekmektedir.

    Kia Niro Elektrikli ise Niro Hybrid'in tamamen elektrikli bir versiyonudur. Niro Elektrikli, sıfır emisyonlu sürüş sunmaktadır ve kullanıcılar tarafından yüksek menzili ve hızlı şarj süresi nedeniyle beğenilmektedir.

    Genel olarak, Kia Niro Hybrid, yakıt verimliliği ve güvenilirliği arayan sürücüler için iyi bir seçim olarak kabul edilmektedir. Niro Elektrikli ise çevre dostu ve uygun fiyatlı bir elektrikli araç arayanlar için uygun bir seçenektir.

    Kia Niro Hybrid Yorumlar ve Kia Niro Kullanıcı Yorumları gibi anahtar kelimelerin yer aldığı kullanıcı yorumları, Kia Niro Hybrid'in gerçek dünya performansı hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence en çok merak edilen katalogta verilen yakıt değerleri ne kadar doğru? araç şu anda 1450 km.de 800 km.si şehirlerarası kalanı şehir içi(+çevre yolu!) şehir içi normal kullanımda 4.5-5 lt.,şehirlerarası 118 km. de sabit cruze kullanarak 5.1 lt.Bilindiği gibi hybrid teknolojisi şehir içi sıkışık trafikte daha az yakar ve daha verimlidir.CH-R seçeneklerim arasındaydı...dış estetik güzelliği (göreceli) haricinde ,yakıt ekonomisi, çekiş gücü (tork!!),sessizlik, açısından kıyas bile edilmez...eğer hybrid araç verimli kullanma tekniklerini uygularsanız niro şehiriçinde 4 lt. civarı yakar....yani rekortmen dediklri kadra var sanırım...Ayrıca araçlar ilk 5000 km. den sonra daha aza yakarlar...
  • Hayırlı olsun hocam güle güle bin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • euro-ncap testlerinde 4 yıldız alıyor gösterilmesi kafamı kurcalamıştı,bu işte bir gariplik var diye araştırdım ve sonuç: test Türkiyeye getirilmeyen alt donanımda (eksik hava yastığı,hatta isofix bile olmayan vs) yapılmış.5 yıldız alan test bize gelenler.....bkz
    www.euroncap.com
    Resmi Kia Niro 2016 güvenli derecelendirme sonuçları
    https://www.euroncap.com/tr/results/kia/niro/25041
    ve ayrıca bkz. Güvenlik ve Emniyet
    Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
    Darbe anında otomatik açılan ve hıza duyarlı merkezi kilit
    Çocuk güvenlik kilidi
    ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları
    Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    Motor kilitleme sistemi (immobilizer)
    Sürücü ve yolcu ön hava yastığı
    Yan ve perde hava yastıkları
    Diz hava yastığı
    Yolcu hava yastığı açma-kapama anahtarı
    BAS (Fren destek sistemi)
    ESP (Elektronik dengeleme programı)
    EBD destekli ABS fren sistemi
    ESS (Acil fren sinyali)
    TPMS (Lastik basınç izleme sistemi)
    CONCEPT PLUS
    PREMIUM
    EXCLUSIVE
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●
    ● ● ●




  • Hocam hayırlı olsun,benimde beğendim bir araç,0 km zor ama 2.el ilerde alabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merdal M kullanıcısına yanıt
    teşekkürler...yapılan araştırmalar 10 yıl sonra satılacak araçların %40 ı nın hybrid ve plug-in (yarı elektrikli-kabloyla şarj+ benzin) olacağını gösteriyor.Gerekli altyapı (şarj istasyonları) tamamlanması ülkemizde 15-20 yılı bulur diye tahmin ediyorum.Tabii ki en güzeli uzun menzilli (en az 500 km.)elektrikli araçların üretimi ve ücretsiz batarya!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle222 -- 15 Mart 2018; 9:7:21 >
  • eagle222 E kullanıcısına yanıt
    Hocam hayırlı olsun aracınız .güle güle kullanın.ben de yakın zamanda araç almayı düşünüyorum niro da takip ettiğim araçlardan biri.ne kadara aldınız acaba .hangi paket.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın, benim de ileride almak istediğim bir araba. Arabanın beğenmediğim tek yeri minik multimedya ekranı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında kesinlikle haklısınız.Bu araca o büyüklükte bir multimedya olmamış...Bunu kia yetkililerine de ilettim...Ancak benim için çok önemli olmadığından önemsemedim.(önceki aracım olan freemont ta devasa bir multimedya vardı.O kadar büyük olması hoşuma gitmiyordu..belki bu yüzden...
  • Merhaba. Hayırlı olsun aracınız. Hangi şehirde yasiyorsunuz, bu aracı İstanbul trafiğinde kullanan varmı? çok merak ediyorum yakıt değerlerini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler batur17,Eskişehirde yaşıyorum.Tabii ki İstanbul trafiği buradan çok farklı ancak trafikte ne kadar çok dur-kalk yaparsanız bu araçlar o kadar az yakıyor.çünkü, kalkışta ani ivmelenmeli kalkmaz ve ışıklara yaklaşırken frene yavaş yavaş basarak ışıklara yaklaşırsanız hem batarya süratle şarj oluyor hemde neredeyse tamamen elektrik enerjisiyle gidiyor.Ayrıca uzun yolda 120 km altında belirli bir sürate gelipte o süratte sabit gitmeye çalışırsanız %80 elektrik % 20 benzin harcıyor.
  • Bilgi için tesekkur ederim. Bugün Kia ya gidip yakından inceledim hoşuma gitti açıkçası. Yetkili piller için 10 yil garanti verildiğini söyledi, ancak iyi dinliyemedim pillerin ömrü biterse 25.000 gibi bir fiyat söyledi sanki. Nette araştırıyorum ancak bununla ilgili bir bilgi bulamadım. İstanbul içinde dizel arac almaktansa niroyu almak bana mantıklı geldi. Hem SUV hemde az yakıyor süper.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batur17,pillerin garantisi 10 yıl ancak kia da kullanılan piller lityum-polimer (li-iyondan daha üstün !) olduğu için hafızasız dolayısıyla uzun ömürlü.(..toyota nın 20 yıldır araçlarında kullandığı bir alt nesil olan (ki toyota li-iyon pillere Amerika da 2018 yılından itibaren geçeceğini açıkladı) nikel-metal piller bile birçok aracında (özellikle ABD de taksi olarak kullanılan Priuslar) da 800.000-hatta 1 milyon km. yi tek bataryayla sorunsuz geçtiğini sitesinde açıklıyor...ben almadan çok uzun araştırdım...yeni sıfır pil fiyatı söylediğiniz gibi büyük rakamlar değil (30 yıl veya 1 mil. km. yaparsanız!) lityum-iyon pillerin bir diğer artısı hücresel piller olması...yani pilde zayıflama olursa tüm bataryanın değil de sadece zayıflayan tek hücrelerin değişimi olabiliyor....hangimiz aldığımız arabayı 10 yıldan fazla kullanıyoruz...içiniz rahat olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle222 -- 20 Mart 2018; 9:55:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagle222

    batur17,pillerin garantisi 10 yıl ancak kia da kullanılan piller lityum-iyon olduğu için hafızasız dolayısıyla çok uzun ömürlü.(kia türkiye genel müdürünün bana bizzat söylediği,araç ömrü kadar....yani en az 30 yıl...toyota nın 15 yıldır araçlarında kullandığı bir alt nesil olan (ki toyota li-iyon pillere Amerika da 2018 yılından itibaren geçeceğini açıkladı) nikel-metal piller bile birçok aracında (özellikle ABD de taksi olarak kullanılan Priuslar) da 800.000-hatta 1 milyon km. yi tek bataryayla sorunsuz geçtiğini sitesinde açıklıyor...ben almadan çok uzun araştırdım...yeni sıfır pil fiyatı söylediğiniz gibi büyük rakamlar değil (30 yıl veya 1 mil. km. yaparsanız!) lityum-iyon pillerin bir diğer artısı hücresel piller olması...yani pilde zayıflama olursa tüm bataryanın değil de sadece zayıflayan tek hücrelerin değişimi olabiliyor....hangimiz aldığımız arabayı 10 yıldan fazla kullanıyoruz...içiniz rahat olsun..

    Tüketim olarak değişiminiz oldu mu ?

    bu aralar niro için fiyat teklifleri alıyorum. Beklediğim aralıkta olursa bir Premium donanımlı alacağım :)




  • Gabriel.Espaso kullanıcısına yanıt
    Aldığınız fiyatlar nedir? Paylaşırsaniz sevinirim. Benimde takip ettiğim model Nisan'da 2018 ler gelicekmis. Ful olan modelde şerit takip,adaptif hiz, ve bazı özellikler yok., Ancak Avrupa'daki bütün modellerinde var. Gerçi onlarda da sanruf yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aldığım fiyatlar premium 136, exclisuve 146.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki arada kaldım bir yıldır beklediğim Skoda karoq ve niro nasıl karar vericem bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batur17

    Aldığınız fiyatlar nedir? Paylaşırsaniz sevinirim. Benimde takip ettiğim model Nisan'da 2018 ler gelicekmis. Ful olan modelde şerit takip,adaptif hiz, ve bazı özellikler yok., Ancak Avrupa'daki bütün modellerinde var. Gerçi onlarda da sanruf yok.

    Niro Premium 135.500 verdiler

    Aynı fiyat neredeyse.

    Karoq ile bende arada kaldım. Fiyat konusunda biraz daha aşağı çekebilirsem karar vereceğim.
  • Gabriel.Espaso kullanıcısına yanıt
    araç şu anda 2150 km.de....tüketim değerleri ilk belirttiğim gibi devam ediyor....Gabriel hocam:bu iş ağırlıklı olarak sizin kullanım stilinizle ilgili...hybrid araçların az yakması için performaslı kullanmamanız gerekiyor.Spor mod'a geçtiğinizde diğer araçlarda olduğu gibi tüketim % 30-50 oranında artıyor.Sakin kullanımda ve hybrid araç kullanma tekniklerini uygulamak yakıt ve batarya ömrü açısından önemli......sonuç olarak eğer performanslı araç kullanmaya alışıksanız ve ben tarzımı zor değiştiririm diyorsanız bence hybrid almayın...
  • Arkadaşlar,bu konuyu açan benim.Ancak işlerimin yoğunluğu nedeniyle ilgilenemeyeceğim.Bana soru sormak isteyen olursa özelden mesaj atarsa e-mail olarak cevap verebilirim.Teşekkürler....İyi günler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.