Şimdi Ara

Dizel Egsozdan Gelen Geniz Yakan Koku (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
17.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egzos ve DPF şehir içi kısa kullanımlarda tam ısınmadığı için soğuk havayla karşılaşınca bu koku meydana gelmekte, aracınız normal fazla kurcalatmayın bence. Fakat aracın camları kapalı iken kabin içine koku giriyorsa burada problem var.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Azotoksitin kokusunu hissedilir şekilde alamazsın

    Benzin mazota gore gorece temiz kalıyor.

    Bu yüzden ilk etapta mazotu bitirme kararı aldılar

    Bir süre sonra da elektriğe geçiş olacak

    Tabi bu gelişmiş ulkelerde

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Shell için dizel de mi bu sorun var? Benzini hep shell den alıyorum da.

  • parker48 kullanıcısına yanıt

    Kabin içinde koku yok. Sürekli şehir içinde kullanıyorum pandemiden dolayi, motor tam anlamiyla isinmadan stop ediyorum geneldr. Yakıtı değiştirmeyi düşünüyorum. Ayrıca aracımın çalışmasında vs problem yok yarım marşta çalışıyo, duman atma vs yok. Motor ısınana kadar bu koku oluyo genelde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: okankucukk

    Kabin içinde koku yok. Sürekli şehir içinde kullanıyorum pandemiden dolayi, motor tam anlamiyla isinmadan stop ediyorum geneldr. Yakıtı değiştirmeyi düşünüyorum. Ayrıca aracımın çalışmasında vs problem yok yarım marşta çalışıyo, duman atma vs yok. Motor ısınana kadar bu koku oluyo genelde.

    hocam birebir aynı motorlu megane 3 2015 var bende de, kırsal yerdeyim sabah eksi -4/5 derecede aracı çalıştırınca bende bu kokuyu duyuyorum aracın dışında iken. mazotu shell'den alıyorum (ince mazot soğuk havada daha iyi motor için)

    benim tahminim çok soğuktan dolayı motor ısınana kadar halk tabiriyle çiğ gaz atıyor yada dpf regenerasyon yapmaya çalışıyor, koku olayı bundan kaynaklı. camları kapalı tutup aracın içine girmesini engelleliyorum, aşırı soğuklarda çok yapacak bişey yok maalesef. dizel motorlar fazla soğuk havayı sevmiyor, örneğin doğu bölgelere bakın araçlar hep benzinlidir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Azotoksitin kokusunu hissedilir şekilde alamazsın

    Benzin mazota gore gorece temiz kalıyor.

    Bu yüzden ilk etapta mazotu bitirme kararı aldılar

    Bir süre sonra da elektriğe geçiş olacak

    Tabi bu gelişmiş ulkelerde

    mazotu bitirme kararı almadılar. otomobillerde sert kısıtlamalara gidiyorlar. sanırım şehirlerde fazla zehir saçan araç olmasın, direk zehir solunmasın diye yapıyorlar. yani benzinin sera etkisi zararı biraz daha dolaylı kalıyor mazota göre. araştırdığım bir konu değil ama böyle bir amaç güttüklerini tahmin ediyorum. kamyonlar otomobiller kadar değil şehir içinde, o yüzden mazot kaynaklı zararları daha az diye düşünüyorlar heralde diyorum.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Yeni nesil direk enjeksiyonlu benzinli motorlara da benzin partikül filtresi getirdiler (GPF). Bu gidişle elektrik dışında motor bırakmayacaklar da, dünya üzerinde milyonlarca antika motoru ne yapacaklar belli değil, Asya Afrika yeter.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: okankucukk

    Kabin içinde koku yok. Sürekli şehir içinde kullanıyorum pandemiden dolayi, motor tam anlamiyla isinmadan stop ediyorum geneldr. Yakıtı değiştirmeyi düşünüyorum. Ayrıca aracımın çalışmasında vs problem yok yarım marşta çalışıyo, duman atma vs yok. Motor ısınana kadar bu koku oluyo genelde.

    Muhtemelen aracınız euro 4 ve DPF yok ,diğer araçlarınızda olabilir


    Fluence yerli üretim olduğu için DPF e çok geç geçildi , euro 6 1.5dci olsa bu kadar olmazdı, muhtemel cr-v euro 6 veya 5 tir.Megane 4 dizeller euro 6 olmalı


    Şimdikiler çok daha düşük ,add blue partikülleri neredeyse sıfıra yakın indirmek için şart koşuldu


    Zaten dizeller partikül yüzünden yasaklanıyor solunduğunda akciğer kanseri yapıyor o nedenle dpf zorunlu oldu hatta artık benzililerde bile


    Sabahları bisiklete binmeyi bıraktım ısınmamış motorlar deli gibi nox yayıyor özellikle soğuklarda, dizel sıcağı sever..





  • genelde düzenli shell den yakıt alanlar belirgin bu kokudan bahsedince bend e yama gereği duydum.

    Dizel aracımı yaklaşık 3 yıl önce aldım (1,5 crdi era) ve aldığım tarihten itibaren 2 sene boyunca istisnailer dışında hep shell den aldım ve o kokuyu bariz alıyordum, özellikle ilk çalıştırmalarda.

    Yaklaşık 6-7 ay önce totale geçtim. Koku yine var ama önceden shell den aldığım zamanlardaki kadar yoğun değil. Bu arada bazı arkadaşlar enjektörden kaynaklanabileceğini yazmışlar. Ben bunu eliyorum. Enjektörle ilgili bir sorun hiç olmadı ve daha 1 ay önce bakım/temizlik pul değişimlerini yaptırdım keyfe keder.

    sanırım dizel yakıtlara emisyon düşürme veya performans artırıcı katkılar (biyodizel dahil) karıştırılıyor. Firmaların kullandığı katkılara göre kokunun yoğunluğu değişiyor olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 1 Mart 2021; 20:57:4 >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Aracım 90hp 2014 model euro 5 dpfli versiyonu..

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Bende Bp'ye gecmeyi dusunuyorum. Mahallede Total var ama güvenemiyorum isletmeciye. Bp'yi önceki araclarimda kullaniyodum, memnundum. Eskisehir'de ikamet ediyorum Bp isletmecisi Yetkili Toyota bayisi oldugundandir belki daha guvenilir geliyo bana. Bir süre Bp deniyim diyorum. Bp dizelinin Opetten daha iyi oldugu kanisi var.. Enjektor konusunda bende sizin gibi dusunuyorum. Gec calisma, tekleme, sarsintili calisma vs gibi sorunlar yok aracimda. En soguk gunlerde bile belki garajda oldugundandir, yarim marsta calisti. Egr'de temiz sayilirdi, cok kurum cikmadi..

  • Konuyu tesadüfen gördüm.

    Video başlığındaki sorunun kaynağı aracın rejenerasyona girmesi anında aracı stop ettiğiniz için kaynaklanan yanamamış zehirli gazların geniz yakan kokudur.

    Aşağıya eklediğim 3 tane video var. bunları sırasıyla seyrederseniz neden olduğu anlayabilirsiniz. Bu kokunun oluşmasının bir çok sebebi var çünkü.

    Bu video serisi 6 bölümden oluşacak dizel araç sahipleri takipte kalabilir.





  • taydin66 T kullanıcısına yanıt

    katalitik konvertör ve dpf sistemiyle ilgili faydalı bilgiler var.

    Ancak benim dizel araçta dpf yok mesela ve o kokuyu bi dönem çok daha yoğun alıyordum, farklı marka istasyona geçtiğimden beri daha az rahatsız edici koku alıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    katalitik konvertör ve dpf sistemiyle ilgili faydalı bilgiler var.

    Ancak benim dizel araçta dpf yok mesela ve o kokuyu bi dönem çok daha yoğun alıyordum, farklı marka istasyona geçtiğimden beri daha az rahatsız edici koku alıyorum.

    Opet'den alıyorsanız bırakın. Shell veya Totale geçin.

    Oksidasyon katalizörünü temizletin. Kokuyu o yapar

  • kadobay kullanıcısına yanıt
    Hangi araç? Hangi markadan hangisine gectiniz?
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    aracım accent era,

    2017-2020 arası çoğunlukla shell, nadiren bp ve opetten alırdım

    2020 mayıstan buyana hep totalden alıyorum.

  • kadobay kullanıcısına yanıt
    Koku har fark varmıdır?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.