Şimdi Ara

Dizel İ30 VS LPG Civic (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
1.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bence ikiside iyi ama kıyaslarsak civic in yol tutuşu genel olarak çok iyidir artı sedan araç zaten. artı bagaj ihtiyacınız varsa ( 2 çocuk varsa mesela) civic tercih edilir. tüketim olarak lpg-dizel durumunda lpg lehine avantaj olacaktır burdada civic iyidir. konfor olarak ikiside yakın, dış görünüş göreceli ama bence ikiside iyidir( belki i30 daha cezbedici ama artık tüm hbler birbirine benzemeye başladı). donanım olarak kıyasladığınız i 30 style göre civic premium daha iyidir (geri görüş kamerası, lastik basınç ölçer vs). iç hacim ikiside aynı. kopkit göreceli ama aralarında çok fark var, şu daha iyi denemez ama bana civic hep tuhaf gelmiştir yinede alışınca güzel görünür. performans olarak ise i30 daha iyidir, sonuçta dizel. yinede tercih senin, eğer lpg ile uğraşırım diyorsan civic daha iyi gibi.
  • test etmeden alma derim. i30 almadım ama alma arifesindeydim, test sürüşünden sonra vaz geçtim, son çare olarak yine i30 alıcam ama bu haftalarda bide yeni civici denicem, civiğinde iç tasarımı kötü. Neden i30u beğenmedim dersen

    aracın ara hızlanmaları berbat, 128hp hız yaparım, torkuda yüksek diyiyordum. Araba hiçte öğle değil sanki 105hp lik auris gibi
    araç yarı deri-yarı kumaş koltuk var deniyor. Deriyi heralde koklatmışlar

    şöyle söyleyim, samsung note3 de nasıl arka kapağı deri kılıfmış gibi göstermiş, i30dada bazı yerler böğleydi birazdaha yumusak plastik deri görünümlüydü.


    i30u neden seçtim
    arac her ne kadar 128hp lik gücünü gösteremesede, aynı segmentteki araçlardan yinede hızlanmada iyi (benim için son hız önemli değil, max 180e cıksın yeter ama 50-120 arası hızlanma çok iyi olmalı)
    donanımı aşırı derecede fazla
    serviste sıkıntı çekmezsiniz
    arka koltuk mesafesi çok geniş
    iç, dış görünüm iyi (böyle sevmiyorsanız ceed i30un kardeşi onada bakabilirsiniz)
    2.el 48bin tl civarına cok rahat bulunabiliyor
    manuel tüketimi gayet iyi


    bir araç 4lt bir araç 6lt tüketsin, 1-1,5lt için mutlu olmaktan vazgeçmeyin, yılda max 400tl fark ettirir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyetizma -- 16 Kasım 2013; 20:22:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    performansa bak hele...

    şişirilmiş motor başka bir şey değil.

    128hp ama 260nm tork hem de 1.6lt
    105hp 1.6tdi bile 250nm tork veriyor.
    1.5dci de 110hp 240nm tork veriyor.
    1.6tdci ford 115hp için 270nm tork veriyor.
    1.6mjet 105hp için 290nm tork veriyor.
    1.6 honda dizel 120hp için 300nm tork veriyor.
    1.6dci ise 130hp için 320nm tork veriyor.


    bu şişirilmiş motor ele alındığında aslında gücünün 110-115hp civarında oluyor. 1350kg araç, 128hp olmasına rağmen 11sn 0-100 de ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. golf ise 105hp 5ileri manuel ve benzer ağırlığıyla 11sn'de çıkıyor. Benzer ağırlıktaki ve güçteki megane 9.8sn'de çıkıyor, honda ise aynı ağırlıkta 0.5sn i30'dan daha iyi.

    hp ele aldığında 120hp üstü 300nm ve üzerinde tork verirken nedense hyundainin motoru ürküyor olsa gerek torkunu 260nm'ye kadar verebiliyor.

    Ek olarak era'lar kuş gibi hafif olduğu için 1.5 110hp motor fazla geliyor ve kuş gibi uçuyor ama hyundai fren takmayı unuttuğu için durdurmakta sıkıntı çekip bol bol kaza yapanı da çok...

    Aracların motor güçlerini ortaya koyarken sadece 0-100 lerine bakıyosanız.büyük yanılgı içindesiniz.ayrıca torkla beygir gücü doğru orantılı olmak zorunda deil.AĞIRLIK VİTES DİŞLİ ORANLARI GİBİ BİÇOK ETKEN VAR.BU SÖYLEDİKELRİME KATILMIYORSANIZ Accent Blue aynı motorla 10.1 saniyede 100 e ulaşıyor.bunu nasıl açıklarsınız.




  • Honda benzinlide hyundai de dizelde saglamlik olarak cok iyi markalar..
    260nmde birakilan tork tamamen emisyon normlarindandir;makina 115lik crdi halen daha..

    Hyundai izolasyon ve suspansiyon konforunun yaninda ic mekan plastik kalitesinde de onde..

    Her iki arac da yere yakinlik olarak zaman zaman sorun cikarir; hele ki istanbul gibi her buldugunuz taşın uzerine park etmek zorunda kaliyorsaniz..

    Boya dayanikliligi olarak her ikisi de narindir biraz..japonlar bu konuda daha cevreci oldugundan su bazlı olmasi buradan gelir..

    Kaldi ki hyundainin ellle tutulur(oyuncak gibi gorunmeyen) tek ic mekani i30da..makyajdan sonra elantra da duzlecek gibi..gecenlerde ix35 baktim sitesinden; geely nin sitesine mi girdim diye tereddut ettim..

    Tercih edilebilecek donanim renk i30 bence gümüş gri style crdi dır; elite lerdeki sunrooflar ses yapar ve elektronik park freni deli sacmasi bisey (bana gore), ayrica diger renklerde sunulan bej ic mekan cok uyumsuz(metalik gorunumlu aksesuarlarla) ve hafif gosteriyor; eşiklerdeki ayak izlerini saymiyorum bile..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    performansa bak hele...

    şişirilmiş motor başka bir şey değil.

    128hp ama 260nm tork hem de 1.6lt
    105hp 1.6tdi bile 250nm tork veriyor.
    1.5dci de 110hp 240nm tork veriyor.
    1.6tdci ford 115hp için 270nm tork veriyor.
    1.6mjet 105hp için 290nm tork veriyor.
    1.6 honda dizel 120hp için 300nm tork veriyor.
    1.6dci ise 130hp için 320nm tork veriyor.


    bu şişirilmiş motor ele alındığında aslında gücünün 110-115hp civarında oluyor. 1350kg araç, 128hp olmasına rağmen 11sn 0-100 de ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. golf ise 105hp 5ileri manuel ve benzer ağırlığıyla 11sn'de çıkıyor. Benzer ağırlıktaki ve güçteki megane 9.8sn'de çıkıyor, honda ise aynı ağırlıkta 0.5sn i30'dan daha iyi.

    hp ele aldığında 120hp üstü 300nm ve üzerinde tork verirken nedense hyundainin motoru ürküyor olsa gerek torkunu 260nm'ye kadar verebiliyor.

    Ek olarak era'lar kuş gibi hafif olduğu için 1.5 110hp motor fazla geliyor ve kuş gibi uçuyor ama hyundai fren takmayı unuttuğu için durdurmakta sıkıntı çekip bol bol kaza yapanı da çok...

    era 1200kg aradaki fark 150 kilo. Bu kadar farktan dolayı mı uçuyor era? Kaldıki i30 un motorunun era nın motoruna olan üstünlüğü 150 kiloluk farkı rahat rahat kapatır.

    aracım hyundai değil. amacım da hyundai reklamı yapmak değil.

    i30 civic ile kıyaslandığında durum nedir ben onu açıkladım.

    Siz ise!!!Konuyu dizel kıyaslamasına getirmişsiniz gereksiz olmuş ben bu kıyaslamayı devam ettirmeyeceğim. Eğer o tarz bir konu ile karşılaşırsam düşüncelerimi orada paylaşırım, kafa karışıklığına gerek yok.

    Ha derseniz ki 1.6 atmosferik civic i30 dan daha performanslıdır o zaman iki araçtan en az birine binmemiş olduğunuzdan emin olurum. Çünkü bu araçları performans yönüyle kıyaslarsak biri at diğeri eşektir. Rakip olamazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    performansa bak hele...

    şişirilmiş motor başka bir şey değil.

    128hp ama 260nm tork hem de 1.6lt
    105hp 1.6tdi bile 250nm tork veriyor.
    1.5dci de 110hp 240nm tork veriyor.
    1.6tdci ford 115hp için 270nm tork veriyor.
    1.6mjet 105hp için 290nm tork veriyor.
    1.6 honda dizel 120hp için 300nm tork veriyor.
    1.6dci ise 130hp için 320nm tork veriyor.


    bu şişirilmiş motor ele alındığında aslında gücünün 110-115hp civarında oluyor. 1350kg araç, 128hp olmasına rağmen 11sn 0-100 de ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. golf ise 105hp 5ileri manuel ve benzer ağırlığıyla 11sn'de çıkıyor. Benzer ağırlıktaki ve güçteki megane 9.8sn'de çıkıyor, honda ise aynı ağırlıkta 0.5sn i30'dan daha iyi.

    hp ele aldığında 120hp üstü 300nm ve üzerinde tork verirken nedense hyundainin motoru ürküyor olsa gerek torkunu 260nm'ye kadar verebiliyor.

    Ek olarak era'lar kuş gibi hafif olduğu için 1.5 110hp motor fazla geliyor ve kuş gibi uçuyor ama hyundai fren takmayı unuttuğu için durdurmakta sıkıntı çekip bol bol kaza yapanı da çok...

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun."
    Bu alıbtıyıhttp://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm bu başlıktan aldım. Zamanı olmayanlar için özet olsun diye, zamanı olanlar okusunlar derim.




  • Yakıt: Civic
    Performans: i30
    Dış tasarım: i30
    İç tasarım: i30
    Malzeme kalitesi: i30
    İkinci el: Civic
    Sorunsuzluk: Civic

    Uzun süre binilecekse i30 alınır. Araba değiştirmeyi kısa aralıklarla yapan biriyseniz Civic daha iyifir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Yakıt: Civic
    Performans: i30
    Dış tasarım: i30
    İç tasarım: i30
    Malzeme kalitesi: i30
    İkinci el: Civic
    Sorunsuzluk: Civic

    Uzun süre binilecekse i30 alınır. Araba değiştirmeyi kısa aralıklarla yapan biriyseniz Civic daha iyifir.

    +1
  • Dizel olanı tercih edin derim.
  • İ30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SONUÇ: Dizel İ30 aldım arkadaşlar. Herkese nasip olur inş.
  • i30 dizel çok yakıyor. 4-5 litre aralığına çekmeleri şart.

    Hyundai logosu çok çirkin. Buna bir güncelleme lazım. Aynı şekilde direksiyon da tipsiz.

    Civic ise yine çok iyi bir araç değil. Bence ikisini de almayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karacocuk

    SONUÇ: Dizel İ30 aldım arkadaşlar. Herkese nasip olur inş.

    Hayırlı olsun da durun bakalım, hangi donanım, manuel mi otomatik mi, nereden, kaça?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • civicle o kadar para verirsin araca benzinde binemezsin lpg taktırırsın ondan sonra gözün arıza lambası ne zaman yakcak diye bakar durursun yol sesi de alır

    i30 da sorunsuzluk olarak honda kadar olmasa da iyidir dizel sonuçta tork yüksek olur ayağının altında güc her zaman vardır ses yalıtımı daha iyi gibi

    karar senin
  • Style paketi aldım manuel vites dizel. Valla hocam yakıt ekonomisi konusunda bişey diyemiycem ama hızlanma ve yalıtım acayip iyi. ortalama 5.5 6 litre gibi bir değer bana yeterli. Şuan 7.1 litre gösteriyor ortalama, tabi dayanamıyorum biraz gazlıyorum bende, onun etkisi muhtemelen:D. Yol tutuş ve denge açısından gayet başarılı, 100 le giderken çukur manevralarını gayet iyi kaldırıyor, vites oranları da fena değil 1. vitesi biraz daha uzun yapabilirlermiş. Görüş açısı fena değil, çoğu benzerine göre iyi. Ön park sensörü kesinlikle şart (bende yok malesef). Elite donanımında keşke şuda olsaydı dediğim bir tek ön park sensörü var onun dışında beklediğimden daha iyi bir işçilik ve yalıtım var araçta. Motor rölantide iken benzinliler gibi belli belirsiz ses veriyor dizel olduğunu anlayamıyorsunuz. Yolda ise gazlayınca turbo homurtusu içeri hafif geliyor(çok hoş). Manevra yaparken araç yığılmıyor en önemlisi. Yani direksiyon hissiz diyen arkadaşların hislerinde problem var bence. Bunun dışında araç biraz alçak geldi bana, henüz bir tümseğe sürtmedi ama yolculu iken nasıl olur deniyecem onuda. 6. vites kesinlikle yakıt ekonomisi için yapılmış, ekonomi derdi olmayanlar unutucaklar o vitesi muhtemelen, çünkü 180 ile giderken bile 6. vitesi aramıyor araç. Klimayı rölantide açınca rölanti düşüyor 1sn liğine sonra toparlıyor, yolda giderken fark hissetmedim. Otomatik farların espirisinide çözemedim, farlar hep açık :D. Bu günlerde havalar hep kapalı belkide ondandır diyorum. Arkaya oturan herkes aracın genişliğine hayran kaldı bi gün birini soför koltuğuna oturtup arkaya geçicem yolda hakkaten öylemi bilmiyorum. Bunun dışında merakı olan varsa yazsın onuda denerim.




  • Performansı unuttuk iyi mi:D

    Dün yaşadığım bir tecrübeyi anlatayım hemen, denk örnek değil ama olsun.

    Çanakkale-İzmir karayolunda intepeden sonra Halileli sapağı vardır o sapaktan sonra yaklaşık 1km uzunluğunda ve kamyonları bile 1. vitese (2. viteste olabilir) zorlayan bir yokuş vardır. Eğimi aşağı yukarı 14-18 derece arasında oldukça dik bir yokuş. ben intepeden izmir istikametine giderken dedim ekonomi deniyelim bakalım ne kadar yakıcak. Resetledim sayacı. 90-100 gidiyorum yanımdan fişek gibi bir BMW 3 serisi araç geçti, hay dedim ekonemide yaptırmayacaklar :D araç yeni ya gaza geldim diyelim. Dedim gidebildiğim yere kadar gideyim peşinden. Bahsettiğim yokuşa geldik ibre 180. Sen tut yokuşun ortasında yapış bmw'nin kıçına çak sellektörü ver gazı al yolu, baktım yokuş sonu sollamışım. Nasıl hoşuma gitti anlatamam. Yokuştan sonrası üzücü tabi onu anlatmaya gerek yok:( Sakın bu yaptığımı denemeyin arkadaşlar ben araçta tektim gaza geldim tehlikeli bir iş yaptım, sadece performansı anlatabilmek adına anlatıyorum. Diğer araçın içi dolumuydu boşmuydu bilmiyorum ama böle işte.. Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karacocuk -- 31 Aralık 2013; 20:48:04 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.