Şimdi Ara

DİZEL İLK ÇALIŞTIRMADA MAVİ DUMAN ATIYOR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
115.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor yağ yaktığı zaman araçtan mavi duman çıkar.Aracınızın yağına belli aralıklarla bakın eksiltme durumuna..
  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    Tamam oyle yapayim kirmiziya 80 km kala dusuyor iyice bitmesi icin 50 60 kmlere dusureyimmi ? Iyice bitirsin yakiti bpden bisi kalmasin sonra katkiyi atip uzerine 100 tl yakit alayim insallah duzelir.
  • bloodletting. kullanıcısına yanıt
    5bin kmdir eksilme yok surekli duman atmiyor sabahlari ilk calistirmada atiyor sadece ama tam mavi degil acik beyaz gibi.
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    yok fazla çektirmeyin dibini kırmızıya düştüğü zaman alın.o kadar önemi yok.deponun dibini motora çekerse başınıza iş alırsınız riske etmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 1 Mart 2016; 22:23:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    5bin kmdir eksilme yok surekli duman atmiyor sabahlari ilk calistirmada atiyor sadece ama tam mavi degil acik beyaz gibi.
    Egzozdan çıkan dumanın rengi çok önemlidir.Öncelikle mavi mi beyaz mı onu ayırt etmeniz lazım.
    Beyaz duman = pistona giren rutubet, su, antifriz
    Siyah duman = fazla benzin, zengin karışım
    Mavi duman = pistona giren yağ
  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam suan 96km kaldi dediginiz urun şumu ?

    http://www.hepsiburada.com/wurth-dizel-enjektor-temizleyici-yeni-nesil-300ml-pm-otev04893567
  • bloodletting. kullanıcısına yanıt
    Beyaz mavi karisimi gibi ayni yada ben anlayamadim yarin sabah video ceker atarim oyle bakariz.
  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    Yarin mazot almadan once gider alirim atarim sonra ustune 100tllik shellden mazot alirim insallah duzelir sikinti kalmaz.
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    bir turbo dizel kullanıcısı olarak boş zamanlarınızda şu konuyu incelemenizi de öneririm.http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    hocam senin turbo büyük ihtimal hakkı rahmetine kavuşmuş...

    ustaya değil direk turbo tamiri yapan yerler var onlardan birine git sadece turbonu göster...

    bu tip tamir yapan yerler turbo söküp takmaz ama turbonda sorun olup olmadığını söyler...

    sende ona göre bir usta bulur ve işlemi hallettirirsin...

    yani bu dediğine göre motorun hem yağ eksiltiyor hemde mavi duman atıyor...

    turbo arızası sıkıntıdır... abim geçen yaz sırf bu yüzden araç yürür olduğu halde çekiciyle tamire götürttü... ondaki garrett ti 600 tl ye revizyon yaptırmıştı... 300 lirada işçilik aldılar

    yağ ve filtre değişimide 100 lira falan tutmuştu... turbo izmirde tamir oldu bu arada orada bu işin uzmanı bir revizyon firması varmış... yeniside 1100 lira falan kdv dahil...
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Hocam bende yag eksiltme yok turboda ses yok çekiştede problem yok sadece sabahları ilk çalıstırmada cok duman atıyor.

    Turbo yu triger ile 125.00 kmde degistirdik garret marka aldık bizde 1.150 tl civari rakamdı. Yani bu kadar kısa sürede turbomu biter ? Kullanımımız hep 2000 ile 2500 arası devir atarız. Arasıra 3.500 cıkarım suana kadar ıkı kere deneme amaclı 200 lere cıktım okadar hep 100 ile 150 arası uzun yolda.
  • Arabani hic kurcalatma bin oyle. Mazottandir duzelir. Hem dizel bu arada atar duman bisey olmaz. Boyle cok magdur olani gordum adam kucuk bi hatadan dolayi gidiyo daha da bozuyolar araci.
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    dostum citroen le aynıdır zaten turbosu bende sana ondan dolayı söyledim... fiyatlarınıda bildiğim için aşağı yukarı tutturmuşum...

    yukarıda yazdığın gibi dediğin yerde yağ varsa aracın turbosunda yada turbo yağlama sisteminde problem var...

    peki motorunda yağ eksiltme yoksa motora cinlermi girdide orada yağ var ? yada egzostan mavi duman çıkıyor...

    turbo dediğin zımbırtı öyle lanet bişey ki 5binde bile gider... kul yapısı bu bozulmayacak diye bişey yok... sendeki turbo değişken geometrili yani arıza ihtimali bendeki aracın turbosundan 2 kat fazla...

    Bu arada dizele yağ katma muhabbetini ilk defa duyuyorum... senin aracının deposuna yağ girse olacakları buraya yazayım...

    bir kere filtren kafadan tıkanır... enjektör basıncı düşer ve aracın çalışmaz... yada hadi filtreden bir şekil geçti diyelim enjektörlerin tıkanır aracın arıza kodu verir ve vuruntulu çalışır...

    enjektör memeleri tahrip olduğu için mazot geri kaçırmaya başlar ve aracın ilk çalıştırmada zor çalışır...

    mazota inceltici yani solvent katmış olabilirler ama oda mavi duman yapmaz yani alakası yok... aracın çok yakar ama duman yapmaz...

    yani şu forumda en sinir olduğum şey hem bilmeden hemde başına gelmeden birileri yorum yapıyor ya hayret içindeyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 1 Mart 2016; 23:51:17 >




  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam yarın katkı atarım mazotu 80 e dusurup üstüne 100tl mazot atarım sonra bakalım yavaş yavaş kesıcekmi.
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    hocam o yag oraya buharlasıp gelemezmi yani buhar yogunlasması olmus olabilirmi turbonun agzında ve hortumun ıcınde.?

    Siz detaylı bir sekılde anlatmışşınız mazota yag katıldıgında olacakları. Siz turbodanmı diyorsunuz sorunu ?
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    turboya yağ nereden gelecek mantıklı bir düşünelim....

    turbonun salyangozlarından birini egzos manifoltundan gelen tahrik döndürüyor... diğer salyangozda buna mille bağlı olduğu için dönerek hava üretiyor...

    bu hava motora giriyor ve içerdeki yanmanın yada patlamanın şiddetini yada verimini arttırıyor...

    şimdi buradan anladığımız kadarı ile motordan nasıl turbonun hava emiş kısmına yağ gelecek ?

    mantık çalıştırıyoruz ve mantığımız diyorki emiş kısmına gelemez...

    ozaman mantığımız diyorki ? bu salyangozların arasındaki milde yağ kaçağı var...

    şimdi anlatıcı oldumu hocam ben yatıyorum iyi geceler dilerim...
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Anladım da biz rolantide arabayı bekletirken turbo mili kanatcıkları yaglansın diye bekliyoruz osırada oyagın buharı gelmis olamazmi sonucda orası yaglı bir ortam yagın kendisi degil sıcakken buharlasan yag sogudugunda orada kalıyor ve yag gibi gozukuyor mantık yuruterek aklıma boyle birsey geldi sizce yanlısmı ?
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    " Mavi duman yağın yandığını gösterir. Maalesef, kesintisiz mavi duman, piston halkalarının veya silindir duvarlarının hasarlı olduğunu belirttiğinden muhtemelen pahalıya mal olacaktır. Sadece kısa bir mavi duman çıkıyorsa, sorun muhtemelen kötü valf kılavuzları veya valf kılavuzu contalarıdır.

    Bu çok önemli olmasa da servisinizin dikkatini gerektirir. "
  • burak be kullanıcısına yanıt
    45 saniye kadar sürüyor dedigim gibi sadece sabahları yani araba 10 saat kadar hiç çalışmadan durduktan sonra geliyor. Ama koyu mavi degil beyaz gibi mavi gibi degisik bi renk tam anlayamadım bi renk. sabah video atarım. Busekılde masraf cıkarmı cok ?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.