Şimdi Ara

Dizel ısıtma bujileri kaç km'de değiştirilir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
45.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yeri gelmişken söyleyeyim, 40 bin km'de bir ısıtma bujilerini sağlam olsalar bile söküp geri taktırın. Lakin uzun süre sökülmezseler kaynama yapıyor ve patladıkları zaman sökülmeyip kırılıyorlar ve silindir kapağının içinde kalıyor. Tornacıda sökemez ise üst kapak açılmak zorunda kalıyor.

    Aynen böyle. Daha yeni başımıza geldi, doblonun bujileri kaynamış sökülmedi bir türlü ve kırıldı, mecburen tornacıya söktürdük...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba


    quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Fiyatı uygundur ama işçiliği zahmetlidir. Benim 2 marşta alıyordu. Tam 1.5 saat sürdü.

    Gercekten merakimdan soruyorum cevaplarsaniz sevinirim :) bu konuyu taaa derinlerden 8 yil oncesinden nasil oldu da buldunuz? Google aramasiyla mi geldiniz buraya?

    Hocam benim ısıtma bujileri değişti. Ben gidip 15 dk sonra geleceğim diye düşünürken 2 saat sürdü.

    Tabiki geldim google amcaya sordum bu konu çıktı. Yazdım, hortlattım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazen hortlatmak iyidir. Varolan konudan devam etmiş oldunuz.
    Yeni konu açsanız ne değişecekti?
  • 2008 ford focus 126.000 de motor arıza si verdi durduk yere giderken , servise gittim ariza verdikten sonra çok yavaştı, bilgisayara bağladılar ısıtma bujisi arizasi var motor kendini korumaya oluyor turbo devreye girmiyor dediler ondan dolayi.Degisti araba normale döndü. Zamanla bozulur ısıtma bujisi , yada direk calistirmadan olur dediler ordada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki bu bujiler sadece çalışma sırasında işe yariyor değil mi? Yakıta çok etkisi olur mu? Benim araba çok yakıyordu bundan mıydı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracim 124 binde ve 1.4 tdi 3 silindir motorlu. Bi akrabam aman yegen degis fln dedi merakimdan girip bu konuyu buldum. Az bucuk anladigim şuysa aracimda hic sorun yok değişmemesi gerekiyor. Dogrumuyum? Motora enjektor temizleyici atmistim hani temizlensin diye 66 binlerde filan. Bi depoda 200km az gitmeye basladi. Nalet ettim keske atmasaydim diye. 20k km de zor kendine geldi araba. O gun bu gündür motorda sorun olmadan elletmeme taraftariyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit

    Aracim 124 binde ve 1.4 tdi 3 silindir motorlu. Bi akrabam aman yegen degis fln dedi merakimdan girip bu konuyu buldum. Az bucuk anladigim şuysa aracimda hic sorun yok değişmemesi gerekiyor. Dogrumuyum? Motora enjektor temizleyici atmistim hani temizlensin diye 66 binlerde filan. Bi depoda 200km az gitmeye basladi. Nalet ettim keske atmasaydim diye. 20k km de zor kendine geldi araba. O gun bu gündür motorda sorun olmadan elletmeme taraftariyim

    Biraz şans işi ya sonuçta elektronik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla ksıın eksı -20 derecede 10 kere kontak ac kapa ısıtıyorum sonra marsa basıp çalıştırıyorum
  • Eski aracımda (307 HDi) 300.000 km'de iken değişmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ktlimited01 K kullanıcısına yanıt
    E hocam sizinkiler cortlamis neden daha gitmiyorsunuz servise.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit

    E hocam sizinkiler cortlamis neden daha gitmiyorsunuz servise.

    -25 de zaten her arac sıkıntı yasar mesela su an tek mars calısıyor. Cok soguklarda dedıgım olayı yapıyorum yıne tek mars calısıyor. Yanı sıkıntı cekmıyorum onumuzde yaz zaten bı 8-9 ay daha tek mars giderim zaten
  • Eksi 30 da sa kullandim 35 dede dediginiz gibi en fazla 3 kez fln isitma yapmanız lazim 10 fazla bence

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç geç çalışmaya başladığında, 1 marş yerine soğuklarda 2-3 marşta çalışıyorsa gidip bir baktırın.
  • 140 bindeki TDi Polo'mda henüz değişmedi ısıtma bujileri. Kışın eksi 30 gibi sıcaklıklarda tek seferde marş almadığı çok oldu. Kontağı aç kapa 2 veya 3 seferde çalıştı. Değişmeli mi sizce tek seferde marş yemesi mi lazım ne kadar soğuk olursa olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F355 Challenge

    140 bindeki TDi Polo'mda henüz değişmedi ısıtma bujileri. Kışın eksi 30 gibi sıcaklıklarda tek seferde marş almadığı çok oldu. Kontağı aç kapa 2 veya 3 seferde çalıştı. Değişmeli mi sizce tek seferde marş yemesi mi lazım ne kadar soğuk olursa olsun.

    4 tane kızdırma bujisinden 2 tanesi yanmıştır sizde, kalan 2 tanesi de 3-4 marşta ancak çalıştırıyor motoru. eğer diğer ikisi de bozulursa araç soğukta hiç çalışmaz. Kış öncesi bence değiştirin.
  • Merhabalar, 62bin kmde fiat punto evo aracım şu günlerde, sabah ilk çalıştırmada ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısı çıkmaya başladı. Aracı ilk çalıştırmada ışıkların sönmesini beklerdim halbuki. Sanayide motor tamiri yapan bir ustaya sordum, araç 95lik olduğundan, turbo bujilerin üstüne yerleştirilmiş bu sebeple komple turbonun sökülmesi gerektiği söyledi. Birde bujilerin kolay çıkmayacağını, kırılma riski olduğunu ve her kırılan buji başına tornacı 100 tl aldığını söyledi. Orjinal bujiler 4 adet 100 tl. Neyapacağım bilmiyorum offf😔😔😔

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    valla ksıın eksı -20 derecede 10 kere kontak ac kapa ısıtıyorum sonra marsa basıp çalıştırıyorum

    Sizin bujide sıkıntı yok yakıtta donuyo olabilir. Forumda konusu vardı shell mazotu bile donuyodu -5-6 da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pekıı cok soğuklarda arabada 15 gun soğukta yattı ıse ıkı kere ac kapayı sadece kontak bujı omrundenmı yıyppr yıne arkadaşlar?
  • 80'li 90'lı yıllardaki gibi değil artık araçlar. İstanbul'da yaşıyorum. 2006 model 407'nin (ilk sahibiyiz) ısıtma ışığının yandığını sadece 2 defa gördüm ve ikisi de geçen yılki o sağlam soğuklarda oldu. Öğleyin 12 civarında bile -5 dereceydi. İstanbul öyle kolay kolay o saatlerde -5 görmez. uzunca bir süre benim aracın ısıtma bujisi ışığının bozuk olduğunu düşünmüştüm. Hatta forumda bile yazıp sormuştum sizde durum nasıl diye diğer 407 sahibi arkadaşlara. Onlar da çok soğuk olmadıkça yanmadığını söylemişti.

    Uzun lafın kısası öyle -1 -2 derecelerde bile yanmıyor benim aracın ışığı ve hiç beklemeden bassam da tek marşta çalışıyor. Şuan 95.000 km'de ve henüz bir sorun çıkmadı.
  • multijet in kronik sorunu zırt pırt kafasına göre her canı sıkıldıgında bu arızayı verir. buji değiştirmek kolay ve ucuzdur. ancak kızdırma rolesinde sorun olunca işler biraz tuzlu çözülüyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.