Toyota Auris manual 1.4 dizel. Şehir içi tüketimim kışın 5.7-5.9 arası, yazın 5.2-5.3 arası. Şehir dışı en az 4.4 ü görebildim.
quote:
Orijinalden alıntı: aob_hatay
quote:
Orijinalden alıntı: escober
Corolla candır canandır. 2010 1.4d4 model MMT aracımla şehir içi(Bursa) 100km/4.9 lt ortalamam var uzun yolda 4.6'ya düştüğüne tanık oldum. İstanbul trafiğinde ise en fazla 5.1 lt gördüm.
ş.içi 4,9 ş.dışı 4,6 mı?? emin misin hocam sen ya? senin ş.için değerini ben ş.dışında görmüyorm
Kesinlikle eminim ancak bu değerler beni korkutuyor :)) 10bin bakımına girmeden önce 4.7lt ortalama ile seyrediyordum ne zaman 20 bin bakımına girdim yarı sentetik yağ koydular o vakit şehir içi 4.9 lt ortalamaya yükseldi.
İmzanızda yer alan araç beğendiğim ve bir çok noktada istekleri fazlasıyla karşılayan bir araç hayırlı günlerde kullanmanızı temenni ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: escober
quote:
Orijinalden alıntı: aob_hatay
quote:
Orijinalden alıntı: escober
Corolla candır canandır. 2010 1.4d4 model MMT aracımla şehir içi(Bursa) 100km/4.9 lt ortalamam var uzun yolda 4.6'ya düştüğüne tanık oldum. İstanbul trafiğinde ise en fazla 5.1 lt gördüm.
ş.içi 4,9 ş.dışı 4,6 mı?? emin misin hocam sen ya? senin ş.için değerini ben ş.dışında görmüyorm
Kesinlikle eminim ancak bu değerler beni korkutuyor :)) 10bin bakımına girmeden önce 4.7lt ortalama ile seyrediyordum ne zaman 20 bin bakımına girdim yarı sentetik yağ koydular o vakit şehir içi 4.9 lt ortalamaya yükseldi.
İmzanızda yer alan araç beğendiğim ve bir çok noktada istekleri fazlasıyla karşılayan bir araç hayırlı günlerde kullanmanızı temenni ederim.
Ortalama hiziniz kac peki?
quote:
Orijinalden alıntı: karabatak58
Yani ben tam ne demek istediğinizi analamadım. Konu boğulmuş. Sonunda özetler misiniz?
Bir de ya bende merak ediyorum bu dizel - benzinli meselesini...
Senede 15.000 km yi geçmiyorum ama benzinlikle dost kalmak için kia ceed dizel otomatik almak istiyorum.
Dizelin servis maliyetlerini artırdığını söylüyorlar ama bir serviste fazladan ödenen 30 - 50 tl çok önemli değil.
İkinci el değeri olarak dizeli pahalı alıpp pahalı satıyoruz mantığına inanmıyorum. Pahalı alıyoruz ama kimse 120 binde dizeli rahat alamıyor hatta almıyor.
mesela ben 120 binde benzinli lpg li araç alırım ama ne bileyim 120 binde dizel alama herhalde. Neden diyecekseniz? İşte bu servis, parça, şansıman, motor masraf muhabbeti.
Ne dersiniz?
Arkadaşın konusunu taciz gibi oldu ama... Affına sığınıyorum
yukarıdaki mesajımda benzinli ve dizel focusun testini paylaştım.link verdim. focus dizel şehr içi fabrika veirisindenbile fazla tüketmiş testte ortalama fabrika veris tüketmesi gerekirken. benzinli focus ise 8 ltre tüketmiş fabrikanın şehir içi verisinden düşük verilen ortalama değere yakın. aynı şekilde astra dizelde öyle olması gereknden fazla yakmış testte. benzinlsi ise 7.8 litre ortalama tüketmiş. ACABA NEDEN DİZELLER HEP TESTLERDE BÖYLE YÜKSEK ÇIKIYOR ? ACABA BİZE YALAN DEĞERLERMİ VERİYORLAR ? FAKAT BENZİNLİLERDE ÖYLE BİR OLAYA RASTLAMADIM YÜZDE 90 I ORTALAMA TÜKETİMDE TEST ORTALAMASI OLURKEN DİZELLERİN İSE YÜZDE 90 I ŞEHİR İÇİ VERİSİNİN BİLE ÜZERİNDE BR TEST ORTALAMASI TUTURUYOR? BENDE BURADAN YOLA ÇIKARAK DİYORUM Kİ ACABA ŞİRKETLER DİZELLERİ NEDE OLSA 7-8000 PAHALISINA SATIYORUZ.ZATEN BİRAZ AZ YAKIYOR DİZELN BAKIMINDANDA PARAYI VURURUZ BİZ İYİCE DÜŞÜK YAZALIM Kİ YAKIT TÜKETİMİNİ ALSINLAR. BUNDAN DOLAYIMI ACABA DİZELLER HEP AŞIRI DÜŞÜK TEKNİK VERİLERDE YAKITLARI ? BENZİNLİLER İSE GENELDE ORTALAMAYA YAKIN.
quote:
Orijinalden alıntı: clb12
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
İstanbulda hic bir deger tutmaz bunu bilir bunu soylerim
hocam sizin jetta ne kadar yakıyor acaba:)
100 tl mazot sehir ici kis sartlari min 350 km
Mevcut verilerin karşılığı average 11km gözüküyor. Bu verileri elde etmek için yoğun çaba sarfetmiyorum ancak gaz pedalı altında yumurta muamelesi yaptığım zamanlar oluyor sıkışık trafikte hızlanıp yavaşla yerine olabildiğince dikkat ediyorum.
Konuyu açan arkadaşa katılıyorum, şöyle ki:
En son sahip olduğum araçlar ve fabrika-gerçek hayat tüketimleri:
Vw Golf 1.4 Tsi 122 hp - Fabrika şehiriçi verisi 7.7 litre , benim tüketimim 8,5 litre Opel Astra 1.3 Cdti - manual - Fabrika şehiriçi verisi 6.3 litre , benim tüketimim 8.5 litre Bmw 320d otomatik - Fabrika verisi : 6.8 litre, benim tüketimim 10-12 litre aralığında..
3 araçla da aynı semtte ve aynı kullanım şekliyle kullanıyorum... Ancak benzinli aracım fabrika verisinden %10 sapma yapmışken, dizel olanlar en az %25 , en çok %60 sapma yapmış...
Verilen değerler tamamen sakin kullanım ve ortalam hız 20 km civarında şehiriçi dur-kalklı trafik verisidir...
Ayrıca belirtmek lazım ki VW deki şanzuman aradaki farkı azaltıyor olabilir...
testlerle fabrika verilerinin örtüşmesi çok anlamsız şöyleki yazın ortasında veya kot farkı sıfır bir düzlemde 2 kişi ile yapılan bir değermi..
yoksa 1000 km lik 4 yetişkin ve bagajın dolu olduğu kilimanın sürekli açık ve elektrik tüketiminin far teyp ısıtıcılar vs.bir şehirler arası yolculukmu.
parkur da İstanbul Ordu
bu iki örnek biribirini yakalayabilirmi.
havaşartarı,şoför,kotfarkı,yük vs vs bunu bence tartışmak bile anlamsız.
bu liste uzar gider.
quote:
Orijinalden alıntı: asoz
Konuyu açan arkadaşa katılıyorum, şöyle ki:
En son sahip olduğum araçlar ve fabrika-gerçek hayat tüketimleri:
Vw Golf 1.4 Tsi 122 hp - Fabrika şehiriçi verisi 7.7 litre , benim tüketimim 8,5 litre Opel Astra 1.3 Cdti - manual - Fabrika şehiriçi verisi 6.3 litre , benim tüketimim 8.5 litre Bmw 320d otomatik - Fabrika verisi : 6.8 litre, benim tüketimim 10-12 litre aralığında..
3 araçla da aynı semtte ve aynı kullanım şekliyle kullanıyorum... Ancak benzinli aracım fabrika verisinden %10 sapma yapmışken, dizel olanlar en az %25 , en çok %60 sapma yapmış...
Verilen değerler tamamen sakin kullanım ve ortalam hız 20 km civarında şehiriçi dur-kalklı trafik verisidir...
Ayrıca belirtmek lazım ki VW deki şanzuman aradaki farkı azaltıyor olabilir...
oh be sonunda işte bu. arkadaşımda focus aldı sıfır km geçen yıl. dizel kasarsa 6,5 litreyi tutturuyor. ama yinede fabrika verisinin üzeri sayılır. ben kasarsam 9 litrenin altına düşüyor yazın. benim fabrika verisi şehir içi 9,6 litre. focusun ki 6.2 litre. ben şehir içi verisinin altındayım biraz kasarsam. normal kullanımda ise 9.5 düzeylerinde hep.
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
testlerle fabrika verilerinin örtüşmesi çok anlamsız şöyleki yazın ortasında veya kot farkı sıfır bir düzlemde 2 kişi ile yapılan bir değermi..
yoksa 1000 km lik 4 yetişkin ve bagajın dolu olduğu kilimanın sürekli açık ve elektrik tüketiminin far teyp ısıtıcılar vs.bir şehirler arası yolculukmu.
parkur da İstanbul Ordu
bu iki örnek biribirini yakalayabilirmi.
havaşartarı,şoför,kotfarkı,yük vs vs bunu bence tartışmak bile anlamsız.
bu liste uzar gider.
benzinlilerde tüketim tutuyor yada en azından yaklaşıyorken ortalamaya ( şehir içi verisine değil dikkat edn fabrika verisi ortalamasına) dizellerde ise fabrika verisi olan ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİNİN bile üzerinde tüketim çıkıyor. iki testte aynı dergiden veya aynı siteden aynı şöförler kullanıyor. o yüzden dizellerin teknik detaylarına inanmıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: kendikendine
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
testlerle fabrika verilerinin örtüşmesi çok anlamsız şöyleki yazın ortasında veya kot farkı sıfır bir düzlemde 2 kişi ile yapılan bir değermi..
yoksa 1000 km lik 4 yetişkin ve bagajın dolu olduğu kilimanın sürekli açık ve elektrik tüketiminin far teyp ısıtıcılar vs.bir şehirler arası yolculukmu.
parkur da İstanbul Ordu
bu iki örnek biribirini yakalayabilirmi.
havaşartarı,şoför,kotfarkı,yük vs vs bunu bence tartışmak bile anlamsız.
bu liste uzar gider.
benzinlilerde tüketim tutuyor yada en azından yaklaşıyorken ortalamaya ( şehir içi verisine değil dikkat edn fabrika verisi ortalamasına) dizellerde ise fabrika verisi olan ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİNİN bile üzerinde tüketim çıkıyor. iki testte aynı dergiden veya aynı siteden aynı şöförler kullanıyor. o yüzden dizellerin teknik detaylarına inanmıyorum.
sevgili arkadaşım benim inandığım değerler şu şekilde..
shell den 60 litre GTL alınarak yukarıdaki yazdığım şartlarda yola çıkılır 1200 km sonra tektar shell e gidilir depo fullenir.
1.6 HDİ 215 tork 90 HP sen çarp böl topla aracın boş apırlığı 1420 kg.
bu durum şehir içinde ise kış şartları dahil 7 litrenin hiç üstüne çıkmadım periyodik bakım ve her yıl sıvıların ve fitrelerin değişimi ve her 5000 km de hava filtresi değişimi bu durumun içinde.
ister inan ister inanma 2009 dan beridir böyle gidiyorum Allahın izniyle.
kardeşimde de raw 4 var 2 litre oda 10 ila 15 arası yakıyor.
bence dizel motor turbonun devreye girmediği dur kalk trafikte ve beklemelerde yakıtı çok verimsiz kullanıyor, ondan böyle bir sonuç doğuyor.
bir de tabii benzinliye göre geç ısınıyor.
Şu bir gerçek benzinli araç ne kadar az yaksada lt si pahalı biraz lüks işine giriyormuş gibi geliyor. Dizel 2.0 otomatik bir araç ile hem performansından hemde tüketiminden memnun kalınabilir. Şehiriçi ağırlıklı kullanılıyorsa benim gibi 1.6 dizel motor çok iyi bir alternatif olur.
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
quote:
Orijinalden alıntı: kendikendine
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
testlerle fabrika verilerinin örtüşmesi çok anlamsız şöyleki yazın ortasında veya kot farkı sıfır bir düzlemde 2 kişi ile yapılan bir değermi..
yoksa 1000 km lik 4 yetişkin ve bagajın dolu olduğu kilimanın sürekli açık ve elektrik tüketiminin far teyp ısıtıcılar vs.bir şehirler arası yolculukmu.
parkur da İstanbul Ordu
bu iki örnek biribirini yakalayabilirmi.
havaşartarı,şoför,kotfarkı,yük vs vs bunu bence tartışmak bile anlamsız.
bu liste uzar gider.
benzinlilerde tüketim tutuyor yada en azından yaklaşıyorken ortalamaya ( şehir içi verisine değil dikkat edn fabrika verisi ortalamasına) dizellerde ise fabrika verisi olan ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİNİN bile üzerinde tüketim çıkıyor. iki testte aynı dergiden veya aynı siteden aynı şöförler kullanıyor. o yüzden dizellerin teknik detaylarına inanmıyorum.
sevgili arkadaşım benim inandığım değerler şu şekilde..
shell den 60 litre GTL alınarak yukarıdaki yazdığım şartlarda yola çıkılır 1200 km sonra tektar shell e gidilir depo fullenir.
1.6 HDİ 215 tork 90 HP sen çarp böl topla aracın boş apırlığı 1420 kg.
bu durum şehir içinde ise kış şartları dahil 7 litrenin hiç üstüne çıkmadım periyodik bakım ve her yıl sıvıların ve fitrelerin değişimi ve her 5000 km de hava filtresi değişimi bu durumun içinde.
ister inan ister inanma 2009 dan beridir böyle gidiyorum Allahın izniyle.
kardeşimde de raw 4 var 2 litre oda 10 ila 15 arası yakıyor.
dostum ben sana 7 litrenin üzerinde yakıyorsunda demiyorum dikkat edersen. az yakarsan ben sevinirim. dizelide kötülemyorum. sadece burada bir kaç arkadaşında ve yapılan teslerde de çıkan sonuçltan giderek diyorumki bu bayiler bizlere dzellerin teknik detaylarını kasıtlı olarak sırf dizel aldırmak için çok mu düşük veriyorlar.? neden hep testlerde ortalama tüketimi şehir içi verisinin bile üzerinde çıkıyor? çok yakıyor denen benzinliler testte fabrika verisi ortalama tüketime yaklaşırken neden dizeller şehr içi versinden bile çok yakıyor??
2 arabam var birini babam kullanıyor.
multijet ortalama 5.6 litre.
renault dci ortalama 5.0 litre!!!
yani reno hemen hemen fabrika verisine yakın
Arabayı alana kadar bi hevesle markası, modeli, rengi v.s. gibi özelliklere dikkat ederken aldıktan kısa bir süre sonra en önemli şey ne kadar yaktığı oluyor. Infınıty, chevy camaro, rx8... gibi özgün model bi araç düşünülüyosa ayrı ama, klasik b veya c sınıfı binek focus, astra, corolla falan gibi bişey alınacaksa ülke şartlarında dizel tercih ederim. Sonra arabama nerde lpg taktıriim muhabbetti başlıyo, gerek yok.
Benim symbol araca uzun sureden sonra bugun opetten mazot aldim azina kadar doldurdum
Birde pompaci cok israr etti katki aldim hic almam adam bize uc kurus kar veriyorlar dedi tamam dedim abi
Yakit bitince burda paylasicam bakalim kac litre yakiyor
Özet geçersek; şehiriçi kullanımda dizel tasarruf sağlamıyor. O yüzden şehiriçi kullanımda benzinli daha iyi.
Diyebilir yimiZ?
Ha bir de şu var, kuruşu kuruşuna hesap
benzinli astra 2, 1.6: 35 kuruş
reno dci: 20 kuruş
bunun neresinde kandırmaca olabilir. daha nolsun?
Dizel, Benzinli motora göre ortalama %20 civarında daha verimli çalışır. Daha düşük tüketim, Neredeyse emsal benzinliye yakın performans. Daha dayanıklı malzelerden imal edildiği için daha dayanıklı.
Benzinli aracın uzun devir aralığında sunduğu performans ve sürüş keyfinin değeri paha biçilemez.