Şimdi Ara

dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
5.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Özet geçersek; şehiriçi kullanımda dizel tasarruf sağlamıyor. O yüzden şehiriçi kullanımda benzinli daha iyi.

    Diyebilir yimiZ?

    Diyemeyiz zira saçma bir düşünceyi çok kez tekrarlarsak bir hakikate dönüşmez. Arada neredeyse 1.8 kat fark var. Bizzat yaşıyorum bu farkı.
  • bende corsa 1.3 aracımla neden 1.9 tdi araçtan daha fazla (uzun yolda) yakıyorum diye düşünüyordum uzun yolda fark ettim ki canıım sıkıldıkça 130-140-150 basıyorum ve aracımın vites aralığı çok kısa jetta 3 bin devirde 150-155 giderken corsam 120-125 gidiyor yüksek hızda motordan çok vites aralığına bakıyor yakıt tüketimi yoksa 1.3 1.9 dan fazla yakamaz zaten aynı hızda dahi ama vites aralıkları aynı değil o yüzden 6 vites bizim türk halkına en iyi vites biz boş yolda basan bi milletiz kurallara uyanlarımız bile 130-140 oda sollarken 150 ye çıkıyor bence sebebi bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genie1

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Özet geçersek; şehiriçi kullanımda dizel tasarruf sağlamıyor. O yüzden şehiriçi kullanımda benzinli daha iyi.

    Diyebilir yimiZ?

    Diyemeyiz zira saçma bir düşünceyi çok kez tekrarlarsak bir hakikate dönüşmez. Arada neredeyse 1.8 kat fark var. Bizzat yaşıyorum bu farkı.

    dyemeyz tam aksne şehir içi kullanırken dizel daha büyük avantaja dönüşüyor aslında.1.6 benzinli bir araç şehir içi 9 ltre civarı yakıyor en az.dizeller ise 5.5 6 litre civarlarında. arada 3 ltre fark var her 100 km de.ancak şehir dışı 100 km de benznller 5.5 e kadar düşerken dizeller 4 litre civarı yakıyor. burada ise şehir çi dizel şehir dışına göre 2 kat fazla avantaj sağlıyor. şehir içinde yaklaşık 100 kmde 3 litre şehir dışında 1.5 litre. o yüzden şehir içinde daha avantajlı.




  • buyrun polo bluemotion yakıt tüketimi uzun yol 90 km geçmemeye özen gösterildi. az yaksın çabasının ürünü anca bu kadar oldu.





    buyrun bu da fluence 1.5 dci 105 ps in az yaksın gayreti sonucu videosu. fabrika değerlerine yakın tüketim oldu ikisinde de.





    iddiam dour ki fabrika verileri düşük olan araba her zaman her durumda fabrika verisi yüksek olana nazaran az yakacaktır.

    edit: yol aynı yol.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VVVertigo -- 14 Şubat 2012; 9:54:29 >




  • benzin tüketimi kullanım alışkanlığına göre çok ciddi değişiklik göstermezken dizelde bu çok fazla. kullandığın devir aralığı yüzünden tüketimi iki katına çıkarabilirsin. benzinli kullanıp dizele geçen bir insan vites atmak için aynı refleksleri beklerse normalden çok yakıt tüketir.

    1.4 benzinli araçtan sonra 1.5 dizel araca geçmiş birisi olarak bu yazdıklarımın hepsini tecrübe ettim. başlarda çok yakıt tükenirken sonraları benim kullanım tarzım değişince yakıt tüketimi çok ciddi azaldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Silindir sayısı o kadar da önemli değil. Yüksek hacimli motorlar yakıtı daha verimli kullanıyorlar:

     dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE)


    1.3 mJet gibi düşük hacimli motorlar, yaklaşık 100 km/h gibi bir hızda, 2000 ve 3500 devirlerde ne kadar yakıt tüketiyor?

    3500 devirde fiorio 1.3 7 küsür yakıyor.

    2000 devir hız 90 km sabit. 3.5 lt 4 lt çok rahat düz yolda görülebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozn.Onl -- 14 Şubat 2012; 1:22:15 >




  • takip.
  • @kendikendine
    değerli arkadaşım
    şu verdiğim linki oku demiştim

    http://resim.donanimhaber.com/m_57598882/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    gözden kaçırdığını düşünerek yazımı buraya kopyalıyorum
    ------------------------
    Ford'un sitesinde şu bilgiyi buldum

    - Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir.
    - Şehir Dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.
    - Ortalama: Şehir içi ve Şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalamasi alinarak hesaplanmaktadir.
    -------------------------
    daha sonra daha detaylı yaptığım araştırmada Hyundaiclub sitesindede aşağıdaki bilgilere ulaştım

    Ülkemizde satılan araçların büyük çoğunluğu Avrupa standartlarına göre ölçülüyor. Avrupa Topluluğu 2004/3/EC direktifi ile (eski adı 80/1268/EEC) 1 Ocak 2001 sonrası satışa çıkmış araçların ölçüm standartlarını tanımlıyor.
    Buna göre:
    Test edilecek aracın 3000km yapmış olması gerekiyor.
    Testler 20-30C dış sıcaklıkta bir laboratuar ortamında, kayan bir platform üzerinde (araç sabit, muhtemelen dyno cihazı tarzı) yapılıyor.

    Şehir içi ölçümleri:
    Test yapılan aracın motoru soğuk oluyor.
    Toplamda 4km'lik bir mesafe ortalama 19km/h ve en fazla 50km/h'lık süratler ile hızlanma/yavaşlama/sabit hız/rölanti karma şeklinde yapılıyor.

    Şehir Dışı ölçümleri:
    Şehir içi ölçüm testinin devamı olarak yapılıyor.
    Toplam 7km'lik mesafe de, ortalama 63km/h ve en fazla 120km/h'lık sürat ile %50 sabit hız ve %50 değişken hız ile ölçüm yapılıyor.

    Ortalama ölçüm ise testlerde alınan mesafeye göre ağırlıklı ortalama alarak yapılıyor. (ş.içi yakıt x (4/11) + Ş.Dışı yakıt.t x (7/11)) / 2
    Aşağıdaki grafikte ise iki testin (Ş.İçi ve dışı) hangi hızlarda yapıldığı net olarak görülüyor.
     dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE)

    Amerikalıların ise Çevre Koruma bakanlığı gibi bir kuruluşu var EPA adında. Onlardaki test standartları ise:
    Soğuk bir motor ile önce şehir içi kullanım simüle ediliyor. Ortalama 32Km/h ve en fazla 90km/h'lik hız ile 31 dakikalık bir periyotta 23 kere dur-kalk yapılıyor.
    Şehir dışı ölçümünde hiç durmadan ortalama 77km/h ve en fazla 97km/h'lık hızla 16km'lik mesafe boyunca gidiliyor.
    Çıkan değerlerde şehir içi için %10, şehir dışı için %22 düşürülüyor çıkan değerler. %55 Şehir içi ve %45 şehir dışı olacak şekilde ağırlıklı ortalama alınıyor.
    Araçların vergilendirmesinide buna göre yapıyorlar.
    2008'den itibaren ise testlere klimanın açık olması ve soğuk hava koşullarını da testlere eklemişler daha gerçekci sonuçlar için.
    --------------------
    bu da focusclub sitesinden
    1995 yılından beri Avrupa Birliği içerisinde araçların standardize tüketim verileri Avrupa Birliği 80/1268/EWG yönergesine göre yapılmaktadır.
    Amaç net tanımlanmış ve her zaman tekrarlanabilen bir ölçüm metodu kullanılarak araçların aynı standartlarda elde edilen verilerinin kıyaslanmasıdır ve bu süreç yol şartlarını simüle eden bir test düzeneğinde yapıldığından hemen hiçbir zaman gerçek yol sürüş tüketim verileri ile örtüşmez.

    20 - 30°C arasındaki bir ortam ısısında araç test düzeneğinde soğuk motorla başlar ve önce şehir içi sürüş döngüsünü yapar, azami hız 50 km/saatdir. Bunu takiben de 120 km/saati aşmayacak şekilde şehir dışı simülasyon sürüşü yapılır. İklim ve yol koşulları, araç yükü her zaman aynıdır.
    Bazı test özellikleri:
    Toplam sürüş mesafesi 11 km
    Toplam süre 1'180 saniye (yakl.20 dakika)
    Ortalama hız: 34 km/saat
    Ortalama hız (şehir içi): 19 km/saat
    Azami hız: 120 km/saat
    Ortalama hız (şehir dışı) 60 km/saat
    Şehir içi sürüş simülasyonu 800 saniye ve 4 km
    Şehir dışı sürüş simülasyonu 420 saniye ve 7 km.
     dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE)

    -------------------

    bu fabrika verileri zaten tam gerçeği yansıtamaz bu şekli ile de
    sen yine de 1.6 dizel golf ve ve 1.6 benzinli a/t corollayı al
    20-30 derece ortam şartında kliması açık soğuk motorla
    araçta tek kişi(gerçi testler araç hareket ettirilmeden yapılıyormuş)
    4 defa 0 dan 15 km hıza çıkıp biraz gideceksin ve sonra duracaksın
    4 defa 0 dan 30 km hıza çıkıp biraz gideceksin ve sonra duracaksın
    4 defa 0 dan 50 km hıza çıkıp biraz gideceksin, hızını kesip biraz 35 le gideceksin ve sonra duracaksın
    toplamda 12 dur kalk 800 sn de
    yaptığın mesafe 4 km olmuş olacak
    ve buraya değerleri yazacaksın
    ne 4,7 L denen golf tdi tutar
    ne de 9,3 L denen corolla heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genie1

    2 arabam var birini babam kullanıyor.

    multijet ortalama 5.6 litre.

    renault dci ortalama 5.0 litre!!!

    yani reno hemen hemen fabrika verisine yakın

    bahsi geçen tüketim konusu şehiriçi trafiği için konuşuluyor.. Senin verdiğin bu değerlerin şehiriçi olması imkansız, olsa olsa çevreyolunu kullanıp tutturulabilecek değerlerdir.. Dur-kalk trafikte multijet 5.6 litre falan yakmaz, aynı motorlu araçla 8,5 litre yakıyorum, fabrika verisiyle uzaktan yakından alakası yok...

    Şehiriçi yakıt tüketimi olayını anlayamayanlara not: ortalama hızınız 20km'den düşükken tüketim değerlerinizi ele alın..
  • Yakıt tüketiminin belirlenmesinde kullanılan kriterler farklı olabilir.
    Ben kış lastiklerim ile bu soğuk havalarda şehir içinde (İstanbul) 5.5 lt ile geziyorum.
    Araç 2007 Yaris D-4D.
    Fabrika verisi de 5.4 gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.
    Ayrıca dizeller ilk mesajda söylenenlerin aksine sürüş tarzını daha iyi tolare edebilen motorlardır.
    Yani biri benim aracı alsa, saçma sapan kullanmadığı sürece 6 litrenin üzerini görmez.
    Sabırlı biri ise 5 litrenin altına düşebilir.
    Ancak benzinli bir araçla çok daha farklı değerler elde edilebilir.
  • ilgi çekici. takipteyim.
  • Ben izmir'de yaşıyorum , hafta sonları kullanıyorum ve ş içi 6,7 litre fabrika verisi olan aracım şu an 6 litre gösteriyor. hız ise 38 km/s ( çevreyolu yüksek hızda yapıldığı için ortalama hız düşük değil)
  • quote:

    bu yüzden size şu 2 adet linki vereceğim göreceksiniz.
    http://www.arabam.com/Test/VW-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-Sedan-Elegant-AT/Detay-287738

    BAKIN MESELA İKİ İLAN sundum SİZE. , İKİSİDE 1.6 HACMİNDE AYNI SINIF ARAÇLAR.

    KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI OLMASINA RAĞMEN benzinli araç FABRİKA VERİSİ 9,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNARKEN ORTALAMA 8.5 LİTRE TÜKETMİŞ TESTTE.

    İLK İLANDAKİ DİZEL ARAÇ İSE 4.8 LİTRE GİBİ BİR ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNULURKEN TESTTE ORTALAMA 5.8 LTRE TÜKETMİŞ. YUHHHHHHHHHHHHH


    VW, Passat 1.6TDI'nin de şehir içi tüketimini 5.1 olarak veriyor ama bu değeri elde edeni görmedim. Arabam.com testinde de 6 litre ortalama değer elde edilmiş.http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Özetle VW tüketim verileri konusunda yalan söyleyen, tüketim değerlerini düşük yazan bir firma, bunu bir çok modelin tüketim verilerinde görüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: escober

    quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: escober

    Corolla candır canandır. 2010 1.4d4 model MMT aracımla şehir içi(Bursa) 100km/4.9 lt ortalamam var uzun yolda 4.6'ya düştüğüne tanık oldum. İstanbul trafiğinde ise en fazla 5.1 lt gördüm.

    ş.içi 4,9 ş.dışı 4,6 mı??
    emin misin hocam sen ya?
    senin ş.için değerini ben ş.dışında görmüyorm

    Kesinlikle eminim ancak bu değerler beni korkutuyor :)) 10bin bakımına girmeden önce 4.7lt ortalama ile seyrediyordum ne zaman 20 bin bakımına girdim yarı sentetik yağ koydular o vakit şehir içi 4.9 lt ortalamaya yükseldi.

    İmzanızda yer alan araç beğendiğim ve bir çok noktada istekleri fazlasıyla karşılayan bir araç hayırlı günlerde kullanmanızı temenni ederim.



    çok teşekkür ederim Allah razı olsun.Bende aracımı gerçekten çok beğenerek aldım ve çok memnunum.Bende sizin tüketim değerlerinizi çok beğendim.İnşallah bende o değerleri yakalarım.
    ben şu çok çok soğuk günlerde çok kısa mesafe (2,2 km) kontak aç kapa yapıyorum (okul-ev) haliyle 7,5 lt/100 km görüyorum.Mesafemi uzatırsam 6 küsürlere iniyor.Çevreyoluna çıkarsam 5 küsürleri görüyorum.
    Sizin araçta çoktakdir ettiğim bir model ve motor.Kazasız belasız kullanmak nasip etsin herkese Allah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    bu yüzden size şu 2 adet linki vereceğim göreceksiniz.
    http://www.arabam.com/Test/VW-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-Sedan-Elegant-AT/Detay-287738

    BAKIN MESELA İKİ İLAN sundum SİZE. , İKİSİDE 1.6 HACMİNDE AYNI SINIF ARAÇLAR.

    KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI OLMASINA RAĞMEN benzinli araç FABRİKA VERİSİ 9,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNARKEN ORTALAMA 8.5 LİTRE TÜKETMİŞ TESTTE.

    İLK İLANDAKİ DİZEL ARAÇ İSE 4.8 LİTRE GİBİ BİR ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNULURKEN TESTTE ORTALAMA 5.8 LTRE TÜKETMİŞ. YUHHHHHHHHHHHHH


    VW, Passat 1.6TDI'nin de şehir içi tüketimini 5.1 olarak veriyor ama bu değeri elde edeni görmedim. Arabam.com testinde de 6 litre ortalama değer elde edilmiş.http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Özetle VW tüketim verileri konusunda yalan söyleyen, tüketim değerlerini düşük yazan bir firma, bunu bir çok modelin tüketim verilerinde görüyorum...



    üstadım vw yalan falan söylemiyor.Bu açıdan bakarsan tüm firmalar yalan söylüyor.Bu değerler belli ve hep aynı şartlar altında yapılan testler sonucu ortaya çıkan değerlerdir.Adam sıcacık rüzgarsız trafik lambasız tek başına sıfır bagajla 4-5 km hareket ettirtiliyor araç sonra yakıt ölçümü yapılıyor.Çıkan değerler şu an bizim yakaladıklarımızın oldukça altında çıkıyor.Benim değerler tutuyor diyen arkadaşların hız ortalamasına bak 30 km nin altı değil yani uzun ve hız yapılabilecek yollarda gitmişler.Aslında o değerler ş.dışı diye kayıt edilir.Ve sen elde ettiğin bu ş.dışı verisini adamların sitesinde verilen ş.içi değerleriyle karşılaştırınca aaa tutuyor arkadaş hatta ben daha az yakıyorum diyenleri görürsün.Katalog değerlerinin altına dahi inme sadece ş.dışı yollarda olabilir diye düşünüyorum.Benim araç içinde ş.içi 5 küsürler diyor ama 6-7 arası değer çıkıyor.Burada trafik ve rampalar çok etkili bunu unutma




  • Katalog verilerine göre sapmalar olabilir tabiki ama şehir içi de şehir dışı da dizel daha az yakıt tüketiyor.

    Eski aracım 2004 Hyundai Getz idi. 1,3 82HP, aracın ağırlığı 1040 kg idi. Şehir içi en iyi ihtimalle 8lt/100km tüketiyordu.

    55.000 km sonunda benzinden illallah edip 2006'da dizele geçtim, Peugeot 307 aldım. 1,6 HDI 110HP, aracın ağırlığı 1340 kg. Daha güçlü ve daha ağır olmasına rağmen şehiriçi (İstanbul) ortalaması 6 - 6,5lt/100 arasında değişiyor.
    Şu soğuk kış günlerinde yol bilgisayarındaki son kayıt ortalaması 6,4lt/100 (ortalama hız 36km/h).
    Eğer sıkıştırırsam, performanslı kullanırsam 7 - 7,5lt/100'ü buluyor.

    Uzun yol zaten ayrı bir zevk, İstanbul - Balıkesir güzergahında ~110km/h hız civarındaki yolculukta 100km'de ortalama 4,5 litre yakıyor.
    Geçen sene Fethiye - İstanbul güzergahında da aynı şekilde kullandım, fakat Sapanca'dan otobana girince biraz basmıştım 150 - 170 civarı, bir de Burdur'a çıkarken rampada sol şeridi işgal ederek ısrarla yol vermeyen, uzun uğraşlar sonucu (sellektör, korna) sağ şeride geçince de gaza yüklenen (ülkemden klasik sürücü profili ) bir QQ'yi geçmek için basmıştım .
    Fethiye'den çıkmadan önce depoyu fullemiştim, toplam 800km yoldan sonra depoyu fullediğimde 40 litre yakıt aldı. 5lt/100km. Otobanda da sakin gitseydim, yine 4 civarı olacaktı.

    Şehiriçi 4 litre falan pek inandırıcı değerler olmasa da yine de dizelin ekonomisi güzel.
    2006'da ben arabamı alırken aynı donanımın benzinlisi 34.500'dü, dizelini 38.500'e almıştık. Araç şu anda 180.000km'de. Şükür ne motorunda ne de yürür aksamında periyodik bakımları dışında tek bir masrafı olmadı bu güne kadar. Aradaki 4000TL farkı birkaç defa amorti etmişizdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Şubat 2012; 11:00:51 >




  • Yarıyıl tatili dönüşü Manisa-Sarıgöl'den yola çıkıp Tokat-Almus'a geldim.1000km... Yolumun son 3 km si dik bir köy yolu olduğu için acele ettim. Yolda kalırsam yardım alabileyim diye...
    Eşme'den Amasya'ya kadar sıcaklık hiç artıya çıkamadı. Afyon -15 C...

    Ortalama tüketimim 6L/100km. Oratlama hız 100km/s i biraz geçmiş. Aynı tarzda bir sürüşte benzinli bir araç ne yakar?

    Zaten kullanım stilim imrendiğim bazı arkadaşlar gibi olsaydı,onlar gibi ortalamalar tutturabilseydim (Bacanağım olan vatandaş gibi...), turbo-benzinli beğendiğim araçlardan birini alırdım çoktan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    bu yüzden size şu 2 adet linki vereceğim göreceksiniz.
    http://www.arabam.com/Test/VW-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-Sedan-Elegant-AT/Detay-287738

    BAKIN MESELA İKİ İLAN sundum SİZE. , İKİSİDE 1.6 HACMİNDE AYNI SINIF ARAÇLAR.

    KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI OLMASINA RAĞMEN benzinli araç FABRİKA VERİSİ 9,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNARKEN ORTALAMA 8.5 LİTRE TÜKETMİŞ TESTTE.

    İLK İLANDAKİ DİZEL ARAÇ İSE 4.8 LİTRE GİBİ BİR ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNULURKEN TESTTE ORTALAMA 5.8 LTRE TÜKETMİŞ. YUHHHHHHHHHHHHH


    VW, Passat 1.6TDI'nin de şehir içi tüketimini 5.1 olarak veriyor ama bu değeri elde edeni görmedim. Arabam.com testinde de 6 litre ortalama değer elde edilmiş.http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Özetle VW tüketim verileri konusunda yalan söyleyen, tüketim değerlerini düşük yazan bir firma, bunu bir çok modelin tüketim verilerinde görüyorum...



    üstadım vw yalan falan söylemiyor.Bu açıdan bakarsan tüm firmalar yalan söylüyor.Bu değerler belli ve hep aynı şartlar altında yapılan testler sonucu ortaya çıkan değerlerdir.Adam sıcacık rüzgarsız trafik lambasız tek başına sıfır bagajla 4-5 km hareket ettirtiliyor araç sonra yakıt ölçümü yapılıyor.Çıkan değerler şu an bizim yakaladıklarımızın oldukça altında çıkıyor.Benim değerler tutuyor diyen arkadaşların hız ortalamasına bak 30 km nin altı değil yani uzun ve hız yapılabilecek yollarda gitmişler.Aslında o değerler ş.dışı diye kayıt edilir.Ve sen elde ettiğin bu ş.dışı verisini adamların sitesinde verilen ş.içi değerleriyle karşılaştırınca aaa tutuyor arkadaş hatta ben daha az yakıyorum diyenleri görürsün.Katalog değerlerinin altına dahi inme sadece ş.dışı yollarda olabilir diye düşünüyorum.Benim araç içinde ş.içi 5 küsürler diyor ama 6-7 arası değer çıkıyor.Burada trafik ve rampalar çok etkili bunu unutma

    Bir çok C-segmenti 1.6 dizel aracın şehir içi tüketim verisi 5.8-6.0 civarlarında. Çok yoğun trafik olmadıkça bu değerler az-çok elde edilebiliyor. Çok yoğun trafikte bu değerleri elde etmek mümkün olmuyor.

    D-segmenti 1.5 tonluk Passat'ın şehir içi tüketim verisi ise 5.1. Çok az trafikte bile bu değer elde edilemiyor. Teknik verilerde VW bu aracın C-segment 1.6 dizellerden az yaktığını iddia ediyor ama pratikte onlardan fazla yakıyor.




  • Dizelleri kullananlar kim az yakması için o önemli öyle herkes dizelle az yaktımakta başarılı olmaz, 1.6 üstü hacimli bir dizel diğerlerine göre yaklaşık veriler yakıyor uzun yolda aynı değerleri altını bile görebilirsin Eskiden dizel yavastı şimdi ise turbo dizel fark büyük benzinler ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Silindir sayısı o kadar da önemli değil. Yüksek hacimli motorlar yakıtı daha verimli kullanıyorlar:

     dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE)


    1.3 mJet gibi düşük hacimli motorlar, yaklaşık 100 km/h gibi bir hızda, 2000 ve 3500 devirlerde ne kadar yakıt tüketiyor?

    3500 devirde fiorio 1.3 7 küsür yakıyor.

    2000 devir hız 90 km sabit. 3.5 lt 4 lt çok rahat düz yolda görülebiliyor.

    Fiorino'nun rüzgâr sürtünme katsayısı yüksek olduğu için tüketim bir miktar fazladır ama 2000 rpm'deki tüketim yine de iyi bir değer bence.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.