Şimdi Ara

dizel kandırmacası mı???(BUYRUN SOHBETE) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
5.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben 1.4 tsı leon kullanıyorum. şehiriçi benzin canavarı mübarek. 9-11 lt yakıyor. şehirlerarası 7 litre civarı. ben sakin kullanamıyorum tamam ama bu kadar da yüksek olmaması lazım. zaten aracı çok sakin kullanmak da sabır ister.
    dizel benzinli farketmez. fabrika verileri falan hikaye. arabayı agresif kullanırsan hepsi yakar.ama sonraki aracım az yakan birşey olacak ve ben de daha dikkatli olacağım. zaten son zamanlarda dikkat ediyorum.yakıt almaya ne kadar az gidersen o kadar iyi.başımızdakiler niyeti bozmuş.yakında 10 tl olacak benzin ve dizel yakıt! Bunu biryerlere yazın. selamlar hepinize
  • herkese iyi akşamlar 2009 1.3 cdti astra manuel aracımla anadolu otoyolunda cc 90 km ıle 100 kmdeki tüketimim 3,8 lt fabrika verileriyle tamamen aynı bazen 3.7 lt düştüğü bile oluyor ama gel gör ki istanbul köprü trafiğinde özellikle sabah anadoludan avrupaya geçişte değerler uçuyor 7,5-8 lt/100 km fabrika verisini pek tutmuyor bunun sebebi ise tamamen kendi aracımla ilgili konusuyorum:
    1-)6 ileri vites olması belli bir noktadan sonra vites değiştirmek işkence oluyor
    2-)dizel motorların geç ısınması
    3-)dizel motorlu araçları trafikten dolayı 2. viteste 3000 devirde kullanmak 3. vitese atarsam devir 1750 nin altına düşüyor max torku kullanamıyorum

    Kendi fikirlerim bunlar ben istanbul şehir içi trafiğinde araç kullanacak olsam vw 1.2 tsı manuel yada a3 1.2 tfsi s tronic alırım bakarım keyfime
    veya buna yakın benzer motorları tercih ederim
    Bir kaç arkadaş da bahsetmiş fabrika ölçümlerinde bizim girdiğimiz trafik esas alınıp ölçümler yapılmıyor bu işin bir standartı var bütün firmalar onu uygular,firmaların değerleri bilerek yanlış yazması akıl alacak iş değildir ama tüketim değerlerinde güncelleme yapabiliyorlar ör: astra j 1.4 AS için ilk baslarda 8 küsür tüketim sonrada 9 küsürlere cıkardılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    bu yüzden size şu 2 adet linki vereceğim göreceksiniz.
    http://www.arabam.com/Test/VW-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-Sedan-Elegant-AT/Detay-287738

    BAKIN MESELA İKİ İLAN sundum SİZE. , İKİSİDE 1.6 HACMİNDE AYNI SINIF ARAÇLAR.

    KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI OLMASINA RAĞMEN benzinli araç FABRİKA VERİSİ 9,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNARKEN ORTALAMA 8.5 LİTRE TÜKETMİŞ TESTTE.

    İLK İLANDAKİ DİZEL ARAÇ İSE 4.8 LİTRE GİBİ BİR ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNULURKEN TESTTE ORTALAMA 5.8 LTRE TÜKETMİŞ. YUHHHHHHHHHHHHH


    VW, Passat 1.6TDI'nin de şehir içi tüketimini 5.1 olarak veriyor ama bu değeri elde edeni görmedim. Arabam.com testinde de 6 litre ortalama değer elde edilmiş.http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Passat-16-TDI-Comfortline/Detay-292476

    Özetle VW tüketim verileri konusunda yalan söyleyen, tüketim değerlerini düşük yazan bir firma, bunu bir çok modelin tüketim verilerinde görüyorum...



    evet dizellerin çoğunda durum malesef böyle.hemen hemen bütün testlerde. yalnız dkkat edin 200cc nin altındaki hemen hemen tüm testlerde dizeller test ortalası olarak ŞEHİR İÇİ verisinden bile fazla tüketiyor.
    ama daha ben hiçbir benznli otomobilin testinde test ortalası olarak ŞEHİR İÇİ verisinin üzerinde tükettiğini okumadım.
    bizim araç mesela fabrika verisi şehir içi 9.5 litre cvarıyken test tüketimi 8 litre çıkıyor.
    misal yakıt düşmanı denen 1.6 htler motoun testi.

    Eskiyenteknolojisi nedeniyle yakıt tüketimi konusunda iddialı olmayanmotor testimiz süresince 100 km'de ortalama 8.5 litre kurşunsuzbenzin tüketti. Bu miktar en büyük rakipleri olan Opel Astra(7.7 lt), Ford Focus (8 lt) ve Renault Megane'dan (7.8 lt)fazla. (arabam comdan alıntıdır.) bakın diğer 1.6 benzinlileriylede araçların test ortalaması tüketimlerini kıyaslamışlar.
    dizeller az yakıyor evet. ama belrtlen kadar olmuyor işteeeee.
    bakın yine aynı siteden iki test vereceğim. yazılarını direk alıp kopyalıyorum. demeye çalıştığım asla dizelleri kötülemek ve dizeller çok yakıyor demek değil. sadece dizellerin fabrika verilerini testlerde neden tutturamadığını burada irdelemek.
    GOLF BLUE MOTİON TESTİ.


    Teknik Özellikler
    Motor: 1,6 TDI
    Motor Hacmi: 1598 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 105 hp 4400 d/d
    Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 11,3 s
    Maksimum Hız: 190 km/s
    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk
    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 4,7 lt
    Şehir Dışı: 3,4 lt
    Karma: 3,8 lt
    Test: 5,8 lt
    Boyutlar
    Uzunluk: 4199 mm
    Genişlik: 1786 mm
    Yükseklik: 1480 mm
    Dingil Mesafesi: 2578 mm
    Bagaj Hacmi: 350/1305 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 55 lt
    Boş Ağırlık: 1314 kg
    Lastik Boyutu: 185/60 R15
    DİPNOT BİR ALINTI DAHA. 11,3 saniyede 100 km/s hıza ulaşan Golf’ün maksimum hızı ise 190 km/s. Testimiz süresince 5,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan Golf BlueMotion dikkatli kullanıldığında 4 lt/100 km tüketti.


    BUDA 10 YIL ESKİ TEKNOLOFİYE SAHİP BİZİM DÜLDÜL CORLLANIN TESTİ.
    0-50km/s : 3.4 sn
    0-100km/s : 10.5sn
    0-130km/s : 16.6sn
    MotorGücü: 6000 d/d´de 110 HP Esneklik(60-100 km/s)
    Max.Tork: 3800d/d´de 150 Nm 4.Viteste: 11sn
    5.Viteste: 14sn
    SonDişli: 3.72:1 Max.hız : 195km/s
    Frenler: öndehava kanalcıklı disk, arkada kampana, ABS+EBD Dönmeçapı : 9.6 m
    Bagaj: 390lt İçgürültü
    Boyutlar: 4315/ 1690 / 1385 mm 3.vites50 km/s : 58dB(A)
    Ağırlık: 1055kg 4.vites 100 km/s : 64 dB(A)
    Lastikler: 185/65R14 5.vites130 km/s : 67 dB(A)
    100- 0 km/s ve süresi: 42m/2.2 sn
    Test tüketimi: 8.3lt/100 km
    Depokapasitesi: 50lt
    Menzil: 602km

    COROLLA TESTİ İÇİN AYNI TESTTEN ALINTI DİPNOT.
    VVT-i teknolojisi sayesinde her devirde kolaycahızlanan motor yaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza10.5 saniyede ulaştı. Corolla, barındırdığı yeni teknolojimotor ile ekonomik bir araç olduğunu gösterdi. Testsüresince 100 km'de ortalama 8.3 litre benzin tüketenCorolla'da sakin kullanımda bu değeri 7 litre civarınadüşürmek mümkün.

    EĞER BU YAZILARI ADRESİNDEN OKUMAK İSTEYEN OLURSADA BUYRUN LİNKLERİDE BURADA.
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-16V-SOL/Detay-326
    http://www.arabam.com/Test/Volkswagen-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586




  • O zaman bir tane sorum olacak;
    Mesela fazla dur kalk yok. Yokuş hiç yok. 50 ile giderken vitesi 4'e takarım. Ehliyet alma şartlarından biri zaten arabayı düşük devirde kullanmak. Dizel ve benzinin litre fiyatı aynı. Ortalama 7 ay hava - derecelerde olur ve -30 görmüşlüğüm var. Peki bu durumda benzinli mı yoksa dizel mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: genie1

    2 arabam var birini babam kullanıyor.

    multijet ortalama 5.6 litre.

    renault dci ortalama 5.0 litre!!!

    yani reno hemen hemen fabrika verisine yakın

    bahsi geçen tüketim konusu şehiriçi trafiği için konuşuluyor.. Senin verdiğin bu değerlerin şehiriçi olması imkansız, olsa olsa çevreyolunu kullanıp tutturulabilecek değerlerdir.. Dur-kalk trafikte multijet 5.6 litre falan yakmaz, aynı motorlu araçla 8,5 litre yakıyorum, fabrika verisiyle uzaktan yakından alakası yok...

    Şehiriçi yakıt tüketimi olayını anlayamayanlara not: ortalama hızınız 20km'den düşükken tüketim değerlerinizi ele alın..

    Arkadaşım şehiriçi demiyorum ben. Karışık olarak bildirilen değere yakın. Ortalama hız bende de 36-38 civarı, 40'ı bulmuyor.

    Ama dci motora çok saygım var... kendimdeki araba multijet olmasına rağmen. merakla 1.6 dci'yı bekliyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İsveç Köftesi

    O zaman bir tane sorum olacak;
    Mesela fazla dur kalk yok. Yokuş hiç yok. 50 ile giderken vitesi 4'e takarım. Ehliyet alma şartlarından biri zaten arabayı düşük devirde kullanmak. Dizel ve benzinin litre fiyatı aynı. Ortalama 7 ay hava - derecelerde olur ve -30 görmüşlüğüm var. Peki bu durumda benzinli mı yoksa dizel mi?

    bu bahsettiğin hava sıcaklıklarında mazotun donma ihtimali var. bagajında piknik tüpüne bağlı pürmüz bulundurman gerekir. :DDD
    -30 da da -5 in altına indiğin anda herşey değişir. lastiklerin yolu tam tutamayacak. kavrayamayacak ve gtmesi için daha fazla gaza basman gerekecek. dizel motorda geç ısındığı için bence yaklaşık dizelin verilerinin üzerine 1.2-1.5 litre benzinli otomobilin verisinin üzerine 0.8-1litre ekleyerek ortalama bir hesap oluşturabilirsin. atıyorum dizel araç teknik verlerde 5.3 litre ortalamaysa. sen onu 6.5litrenin altını hesaplama hiç bahsettiğin hava koşullarında. eğer uzun km gitmeyeceksen. benzinli içinde 8.2 litre gibi teknik veri varsa o araçta o hava koşullarında 9.5 litre tüketecektir.




  • Yeni Honda Civic de hiç dizel yok. Ama markaya güvenim tam (2 yıl 2006 model Civic kullandım) ve beğeniyorum.
    Şimdi dizeli yok diye markadan vazgeçmeli miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    ÖNCELİKLE HERKESE İYİ AKŞAMLAR.
    bAKINIZ. sürekli testleri takip ederim otomobillerle ilgiliyim. ancak dizelde dizeldir gidiyor. fakat otomobile benzin yakışıyor benzin otomobil kullanmayı keyifli yapıyor. benzinli araçların sıkıntısı dizele göre fazla tüketmeleri olarak gösteriliyor. fakat dikkatimi çeken nokta testlerde hep şu oldu.
    bilindiği gibi fabrika verileri yakıt tüketimi şehir içi şehir dışı ve ortalama olarak verilmekte.
    ancak ben yapılan testleri incelediğimde her zaman dizellerin fabrika verilerinin yalan olduğunu görüyorum. özellikle 1600 cc ye kadar olan dizellerde. 2.0 ve üstü hacimlerde yine fabrikanın açıkladığı teknik ortalama tüketimine yakın olabiliyor. fakat 2000 cc den düşük hacimli dizellerde daha ben nerdeyse hiç karşılaşmadım.
    mesela dizel bir araç için fabrika verisi
    şehir içi 5.0lt
    şehir dışı 3.8 ltre
    ortalama 4.6 litre.
    benznli br araç için yazarsak
    şehir içi 9 litre
    şehir dışı 5.5 litre
    ortalama ise 7 litre. hiç bir aracı karalama maksadı taşımasası açısından bu değerler atmasyondur. :))))

    FAKAT ESAS MESELE TESTLERİN TAMAMINDA YAPILAN TEST TÜKETİMİ FABRİKANIN ORTALAMA DEĞERİNE YAKIN OLMASI GEREKİRKEN DİZELLERDE BELİRTİLEN ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİNDEN BİLE YÜKSEK BİR TEST TÜKETİMİ ÇIKIYOR. MESELA YUKARIDA 5 LİTRE DENİLEN ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİ TESTTE 6LİTRE OLARAK ÇIKIYOR.
    BENZİNLİLERDE İSE TEST TÜKETİMİ BİR ÇOK ARAÇTA FABRİKANIN dikkat edin şehir içi değil sunduğğu ortalama tüketim değerine yakın çıkıyor.
    ne dersiniz haksızmıyım????
    bu yüzden size şu 2 adet linki vereceğim göreceksiniz.
    http://www.arabam.com/Test/VW-Golf-16-TDI-BlueMotion/Detay-294586
    http://www.arabam.com/Test/Toyota-Corolla-16-Sedan-Elegant-AT/Detay-287738

    BAKIN MESELA İKİ İLAN sundum SİZE. , İKİSİDE 1.6 HACMİNDE AYNI SINIF ARAÇLAR.

    KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI OLMASINA RAĞMEN benzinli araç FABRİKA VERİSİ 9,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNARKEN ORTALAMA 8.5 LİTRE TÜKETMİŞ TESTTE.

    İLK İLANDAKİ DİZEL ARAÇ İSE 4.8 LİTRE GİBİ BİR ŞEHİR İÇİ DEĞERİ SUNULURKEN TESTTE ORTALAMA 5.8 LTRE TÜKETMİŞ. YUHHHHHHHHHHHHH

    NASIL BİR TESTMİŞ NASIL BASMIŞLARKİ ŞEHİR İÇİ VERİSİNİN BİLE ÜZERİNE ÇIKARTABİLMİŞLER DİZEL ARACI ????? !!!!! ??????
    YOKSA BU TEKNİK ÖZELLİKLER BİZE YALANLANARAK MI SUNULUYOR ????
    KANDIRILIYORMUYUZ DİZELİN OYUNCAĞI MI OLUYORUZ YOKSA???????
    BEN COROLLAMLA AKILLI BİR KULLANIMLA ŞEHİR DIŞI BİR YOLCULUKTA 4.8 LİTRE ORTALAMAYI TUTTURMUŞTUM. şehir dışı FABRİKA VERİSİ İSE 5.6 DIR.


    ARKADAŞLAR TEKRAR SÖYLÜYORUM LÜTFEN GOLF VEYA COROLLA TESTTİ DİYE DÜŞÜNMEYİN BÜTÜN DİZELLER VEYA BENZİNLİLER İÇİN KONUŞUYORUM. EN HALİ HAZIRDA BU LİNKLER VARDI OYÜZDEN BUNları YAZDIM.
    çok uzun oldu kusura bakmayın. ;)
    fikirlerinizi bekliyorum.

    Yazdıklarını okudum. Terimlere pek takılmıyorum. Yalnız bildiğim bir şey var. İmzamdaki araba ile yazın, 6 temmuz günü, motorin 3,54 TL iken 730 km yola gittim. Üstelik ilk 45 dakikası sürekli dur-kalk gidildi. Tekstil kentin oradan FSM köprüsüne kadar. Yer yer açıldı ama sonra yine tıkandı. İçinde 6 kişi ve yüklü bagaj ile öğlen sıcağında çıkıldı yola. Yolculuk bittiğinde tekrar doldurdum depoyu. Toplamda 100 TL'lik motorin yakmışım. Yani 4 lirenin bile altına düşürmüşüm. Fabrika verisinden bile daha aşağı. Sürekli 90-110 arası gidildi. Çok az da 120 ye çıktığım oldu.




  • 2006 model 1.4tdci fiesta kullanıyorum, yeri geldiğinde motoru zorladığım oluyor yeri geldiğinde tasarruf ederek kullandığım da oluyor, aracımın servis menüsüne girerek baktığımda ortalama yakıt tüketimimim 4.4lt olduğunu gördüm, motorun yıpranmışlığı ve dikkatsiz kullanımıma rağmen karma değer olarak fabrika verisiyle bire bir örtüşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    quote:

    Orijinalden alıntı: İsveç Köftesi

    O zaman bir tane sorum olacak;
    Mesela fazla dur kalk yok. Yokuş hiç yok. 50 ile giderken vitesi 4'e takarım. Ehliyet alma şartlarından biri zaten arabayı düşük devirde kullanmak. Dizel ve benzinin litre fiyatı aynı. Ortalama 7 ay hava - derecelerde olur ve -30 görmüşlüğüm var. Peki bu durumda benzinli mı yoksa dizel mi?

    bu bahsettiğin hava sıcaklıklarında mazotun donma ihtimali var. bagajında piknik tüpüne bağlı pürmüz bulundurman gerekir. :DDD
    -30 da da -5 in altına indiğin anda herşey değişir. lastiklerin yolu tam tutamayacak. kavrayamayacak ve gtmesi için daha fazla gaza basman gerekecek. dizel motorda geç ısındığı için bence yaklaşık dizelin verilerinin üzerine 1.2-1.5 litre benzinli otomobilin verisinin üzerine 0.8-1litre ekleyerek ortalama bir hesap oluşturabilirsin. atıyorum dizel araç teknik verlerde 5.3 litre ortalamaysa. sen onu 6.5litrenin altını hesaplama hiç bahsettiğin hava koşullarında. eğer uzun km gitmeyeceksen. benzinli içinde 8.2 litre gibi teknik veri varsa o araçta o hava koşullarında 9.5 litre tüketecektir.


    100 kmde 10 litre benzin harcaması varsa kmde 30 kuruş civarı yakar. LPG kullansam 24 kuruş civarı yakacak. Ama dizelli ile benzinli araç arasındaki fark en fazla 1000-2000 euro. Hem 2000 euro fazla vereceğim, hem de yakıtın donma riski olacak, gürültü, kötü yakıt, kurum vesairesi olacak, bununla beraber servis masrafı fazla olacak. Bu durumda benzinli araç daha mantıklı.
    Alternatif olarak flexifuel/etanol motor kullanmak var. Etanol fiyatı LPG ile aynı. Benzinli ile beygir güçleri de aynı. Ama pek bilinmeyen bir yakıt kullanmanın riskini almanın iyi bir seçim olacağını tahmin etmiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.