Şimdi Ara

DİZEL mi BENZİNLİ mi? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
4.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Auris için ortalama tüketim değerleri 7.1 ve 5 (kaynak Toyota)tecrübelerinize saygılıyım ama kriter fabrika verileri diye düşünüyorum.
  • ortalama yakıt tüketimi olduğun farketmedim. ben hesaplamayı %100 ş.içi verileri dikkate alarak değerlendirmeyi yaptım.
  • arkadaşlar son iki üç yıldır akaryakıta yapılan zamları incelerseniz benzinle dizel arasındaki makas gittikçe daralıyor.hükümetin yapmaya hazırlandığı zamma göre benzine %1.78-3.58 dizele%2.63-5.26 ötv zammı yolda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GambleUS

    falcon hocam selam
    7.1 lt yakan benzinli araç hangisidir?
    diesel araç alana kadar ondan almak daha mantıklıdır.

    benim bildiğime göre fabrika verilerini esas alırsak ş.içi benzinli 8.9lt (ki benim deneyimlerim istanbul içi için min 9.5lt civarındadır), diesel ise ort 5.5 ile 6 lt arasındadır.
    basit bi hesap yapıldığında
    Kurşunsuz 95 (Fiyat/Lt) VP Diesel (Düşük Kükürtlü Motorin) (Fiyat/Lt)
    2,81 YTL 2,40 YTL

    2.81*9= 25.29ytl yani benzinli araç km de 0.252 krş yakıyor. (güngören için shell güncel akaryakıt fiyatları)
    2.40*6= 14.40yt diesel araç ise km de 0.144 krş yakıyor.

    yıllık 15.000km yapan bir kişinin diesel araç kullanarak yaptığı tasarruf; yaklaşık 1600 ytl'dir. bu da demek oluyor ki ort.bir diesel araç için fazladan ödenen para 2-2.5 sene arasında başabaş noktasına gelmektedir.






    quote:

    Orjinalden alıntı: Falcon41

    Hesaplamalar ortalama yakıt tüketimine göredir?Benzinli 7,1lt.,Dizel 5 lt.



    hocam çok iyi hesap yapmışsın.yalnız birde bakım ve onarımda dizele ödenen para daha fazla.
    onuda hesaba katsaydın aslında dizelin taksiciler gibi fazla km yapmayanlar için sanıldığı kadar ekonomik olmadığı ortaya çıkardı.
    birde dizel motorun sorunları daha karışık ve dizel motor ustası benzinli kadar çok değil.motor ile ilgili sorunların çözümü çok daha ciddi olarak pahallıya geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 15 Ekim 2007; 2:39:13 >




  • dediğine katılmamak mümkün değil. fakat aynı risk benzinli araçlar için de mevcuttur. kaldı ki benim bahsettim araç normal diesel araç değil, toyota'dır. rutin km bakımları benzinli ile pek farklı olduğunu sanmıyorum.
    ortalama 150 benzinli için harcıyosan 250 diesel için harcadın diyelim. iki senede 200 ytl fark yapar. (benzinli 2001 model volkswagen polo aracıma geçen sene yaptığım bakım masrafı 500 triger seti, 100 ytl benzin hava pompası temizleme, 200 ytl rutin bakım bedeli) diesel toyotanın bu kadar masraf açacağını hiç zannetmiyorum.
    ayrca gözden kaçırılan çok önemli bir noktayı da belirtmek isterim; sonuçta diesel bi aracı alırken ödediğiniz ödediğiniz ekstra maliyetin büyük bir kısmını aracı satarken geri alıyosunuz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: GambleUS

    falcon hocam selam
    7.1 lt yakan benzinli araç hangisidir?
    diesel araç alana kadar ondan almak daha mantıklıdır.

    benim bildiğime göre fabrika verilerini esas alırsak ş.içi benzinli 8.9lt (ki benim deneyimlerim istanbul içi için min 9.5lt civarındadır), diesel ise ort 5.5 ile 6 lt arasındadır.
    basit bi hesap yapıldığında
    Kurşunsuz 95 (Fiyat/Lt) VP Diesel (Düşük Kükürtlü Motorin) (Fiyat/Lt)
    2,81 YTL 2,40 YTL

    2.81*9= 25.29ytl yani benzinli araç km de 0.252 krş yakıyor. (güngören için shell güncel akaryakıt fiyatları)
    2.40*6= 14.40yt diesel araç ise km de 0.144 krş yakıyor.

    yıllık 15.000km yapan bir kişinin diesel araç kullanarak yaptığı tasarruf; yaklaşık 1600 ytl'dir. bu da demek oluyor ki ort.bir diesel araç için fazladan ödenen para 2-2.5 sene arasında başabaş noktasına gelmektedir.






    quote:

    Orjinalden alıntı: Falcon41

    Hesaplamalar ortalama yakıt tüketimine göredir?Benzinli 7,1lt.,Dizel 5 lt.



    hocam çok iyi hesap yapmışsın.yalnız birde bakım ve onarımda dizele ödenen para daha fazla.
    onuda hesaba katsaydın aslında dizelin taksiciler gibi fazla km yapmayanlar için sanıldığı kadar ekonomik olmadığı ortaya çıkardı.
    birde dizel motorun sorunları daha karışık ve dizel motor ustası benzinli kadar çok değil.motor ile ilgili sorunların çözümü çok daha ciddi olarak pahallıya geliyor




  • quote:

    ayrca gözden kaçırılan çok önemli bir noktayı da belirtmek isterim; sonuçta diesel bi aracı alırken ödediğiniz ödediğiniz ekstra maliyetin büyük bir kısmını aracı satarken geri alıyosunuz.


    yok öyle birşey o dizelcilerin avunması. 2. elde aynı model dizel ve benzinli aracı yanyana getirdiğinizde dizel km olarak benzinlinin 2-3 katı km yapmıştır. dolayısıyla o ödediğiniz farka fazla km olarak almış oluyorsunuz.
    örneğin 2002 model benzinliyle 75000km de satılan araç dizel olsa 150000km de satılır ve fiyat farkı olmaz hatta çok km yapmış diye alıcısı bile az olur. dizel motorun ömrünün benzinliden daha az olduğunu da unutmamalı.
  • İkinci el ilan sitelerine bir bakın. Yanıldığınızı anlayacaksınız...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    quote:

    ayrca gözden kaçırılan çok önemli bir noktayı da belirtmek isterim; sonuçta diesel bi aracı alırken ödediğiniz ödediğiniz ekstra maliyetin büyük bir kısmını aracı satarken geri alıyosunuz.


    yok öyle birşey o dizelcilerin avunması. 2. elde aynı model dizel ve benzinli aracı yanyana getirdiğinizde dizel km olarak benzinlinin 2-3 katı km yapmıştır. dolayısıyla o ödediğiniz farka fazla km olarak almış oluyorsunuz.
    örneğin 2002 model benzinliyle 75000km de satılan araç dizel olsa 150000km de satılır ve fiyat farkı olmaz hatta çok km yapmış diye alıcısı bile az olur. dizel motorun ömrünün benzinliden daha az olduğunu da unutmamalı.




  • geçmiş modeller için aynı model aynı özelliklerde dizel ve benzinli araç bulmak zor, en az 5 yıl sonrasını düşündüğünüzde fiyat farkının sıfırdaki farka göre önemsenmeyecek derecede az olacağını düşünüyorum, yanılıyor da olabilirim. 2. el fiyatları giderek düşüyor ve alım satım yaparak paranızı korumak araba için mümkün değil. Nasıl beyaz eşya para etmiyorsa araba da aynı olacak. Farklı konuya atlıyorum ama trafik yoğunluğu için de hurda sistemi hayata geçirilmeli, klasik arabalar hariç 15 senelik arabalar hurdaya ayrılmalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    geçmiş modeller için aynı model aynı özelliklerde dizel ve benzinli araç bulmak zor, en az 5 yıl sonrasını düşündüğünüzde fiyat farkının sıfırdaki farka göre önemsenmeyecek derecede az olacağını düşünüyorum, yanılıyor da olabilirim. 2. el fiyatları giderek düşüyor ve alım satım yaparak paranızı korumak araba için mümkün değil. Nasıl beyaz eşya para etmiyorsa araba da aynı olacak. Farklı konuya atlıyorum ama trafik yoğunluğu için de hurda sistemi hayata geçirilmeli, klasik arabalar hariç 15 senelik arabalar hurdaya ayrılmalı.

    Katılıyorum.

    Beni ne zaman çok eski bir Tofaş - Renault vs geçse ve arabanın içinde egzost gazına boğulsam hep bunu düşünürüm. Sadece kalabalık için değil hava kirliliği içinde şart bence.




  • en iyisini ben yaptım 23 milyara 2005 corolla aldım brc sıralı sistem lpg taktırdım kafam cok rahat eski arabam 1997 model corollaydı lpg ile 270 bin km gittim hiç bişey olmadı ,yeni sistem lpgler olağan üstü zaten performans aynı yakıt şehir içi 160 bin şehirler arası 110 bin abimde dizel getz var benim kinden fazla yakıyo oda şimdi benim gibi benzinli bir araba alıp lpg taktırmayı düşünüyo
  • 210 U BENZİNLİ COROLLA ZOR GÖRÜYOR
    SEN ŞU 210 U BİR VİDEOLADA BİR YERDE İZLETTİR İNTERNET ORTAMINDA DA
    GÖRELİM 110 LUK FOCUSUN 220 KM YAPTIĞI VİDEOLAR YOUTUBE DA MEVCUT
    COROLLA D4D İYİ AMA FOCUS BİR ÇOK KONUDA ÜSTÜN


    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    yeni corolla dizel 210 kph hız yapıyor neden bahsediyorsun sen?

    yeni corolla d-4d nin ara hızlanma verileri focus tdci dan daha iyi.

    focus tdci ın otobanda yeni corolla d-4d karşında hhiç şansı yok.

    üstelik yeni corolla 5000 d/d ye kadar çevirebiliyor ve red line 5bin küsür den sonra



    aşağıdaki linlkere bak

    yeni corolla d-4d için:
    ------------------------
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=405

    focus tdci için.
    ----------------------
    http://arabam.milliyet.com.tr/testArsiv.aspx?rowid=559


    quote:

    Orjinalden alıntı: LİTEON

    Tamam devir dizel devri.Çoğu insanda 10kişiden 9u dizel kullanıyor ona bişey diyen yok her zaman genelde benzinli aracın sorun çıkarması daha zordur.Ben arkadaşa nie benzinli al dedim sizce.performansı dizele göre çok çok iyi corolla nın dizeli atak deil arkadaşlar bunu herkes kabul etsin.Ben burda toyota'yı kötülemiyorum tabiki bende toyotayı seviyorum ama corolla'yı deil corolla neden çok satılan çok tutulan bi model sizce.Tabikide fiyatının ucuz olması.bu zamanda corolla çok dandik bi araba olsaydı millet gene alırdı çünkü adı toyota ondan millet alıyor ve toyota firması gitdikçe corolla'nın anını şanını yok ediyor






  • DİZEL KULLANIYORUM AMA PARAM OLSA HİÇ DÜŞÜNMEM BENZİNLİ
    BENZİNLİ ARABANIN YÜKSEK HIZ VE DEVİRLERDEKİ İVMELENMESİ
    HARİKA DİZELDE İSE BERBAT ÖTESİ ŞİMDİ BANA DEMEYİN Kİ
    YOK 250 -300 TORK VAR BİLMEM NELER BİRİDE DEMİŞ 1.4 DİZEL COROLLA
    1,6 BENZİNLİLERİ GEÇİYOR YUH YANİ
  • DİZEL KULLANIIYORUM AMA DİKEN ÜSTÜNDEYİM
    YOK BAKIMI ŞU PARA ENJEKTÖRÜ BU PARA AMAN MOTORUNU ŞÖYLE KULLAN AMAN BÖYLE KULLAN CANIM BİR BENZİNLİ ARABAYA ATLAYIP DOYA DOYA GAZA ABANA ABANA GİTMEK İSTİYOR
  • Halim7889...
    Kardeşim madem kafan rahat değil dizelle, sen de kaliteli motorlar üreten firmanın dizel araçlarını kullan. Hem ben dizel kullanıp ta diken üstünde giden ilk seni görüyorum. Benzinliyle basa basa gitmek istiyormuşsun, dizelle de basabilirsin. Hem Corolla D-4D nin 210 km/h yaptığı doğrudur. Benzinli ise 220 kadranı bitiriyor. Bilip bilmeden konuşmayalım
  • BİLİP BİLMEDEN KONUŞMUYORUM
    EDİNDİĞİM TECRÜBELERLE KONUŞUYORUM
    ÖMRÜNDE 5-10 TANE DEĞİŞİK ARBA KULLANIP DA KONUŞANLARLA KARIŞTIRMA BENİ. COROLLANIN DİZELİNİ DE KULLANDIM GERÇEKTEN KALİTELİ AYARDINDAKİLERE GÖRE AMA SONUÇTA BİR DİZEL 120-130 DAN SONRA KANI GİBİ İLERLİYOR
    KONU COROLLANIN DİZELİNİN SINIFINDAKİ DİZELLERE GÖRE DURUMU İSE
    AMA COROLLA DİZEL İLE BENZİNLİ ARABA İSE YAKIT MASRAFI HARİÇ HER KONUDA BENZİNLİ
    BU ARADA ŞU 210 YAPAN ARKADAŞ 210U FOTO DEĞİL DE DÜZ YOLDA VİDEO İLE GÖSTERDE EYVALLAH USTA DİYELİM BEKLİYORUM
  • Arkadaşlar şu bir gerçek ki bir çoğumuz hız yapmayı seviyoruz.
    Ancak şuda bir gerçek ki bu tür muhabbetler genç arkadaşlarımızda hırsa neden oluyor,hırstan doğan kontrolsüz hızda ölümcül kazaya malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 16 Ekim 2007; 17:42:55 >
  • konular nedense hep dönüp dolaşıp hız muhabbetine geliyor. bu arkadaşlar kendilerini pistlerde gösterme imkanları olmadığı için altlarındaki arabanın hızı ile denemeler yapmak isterler. Bu da bence bir eziklik.
  • selamlar,
    sizin yıllık km miktarınız 10,000 km ise benzinli almalısın... bir araçta gerçek performans benzilide olur, ancak çok yol yapanla, performanstan ziyade ekonomiye bakmalıdırlar...
  • ya hocam lütfen söyleyin ya
    şu istanbul trafiğinde performansı nerde kullanıyonusunuz çok merak ediyorum. istanbul park a gidiyosunuz galiba hafta sonları
    20 senedir istanbuldayım. 3000 motorlu audi ile yanyana gidiyoruz çoğu zaman...

    quote:

    Orjinalden alıntı: murattanhu

    selamlar,
    sizin yıllık km miktarınız 10,000 km ise benzinli almalısın... bir araçta gerçek performans benzilide olur, ancak çok yol yapanla, performanstan ziyade ekonomiye bakmalıdırlar...





  • bakalım sık sık benzin istasyonuna gidip adamla ahbap olunca da doya doya gaza basabilecen mi çok merak ediyorum...



    quote:

    Orjinalden alıntı: Halim7889

    DİZEL KULLANIIYORUM AMA DİKEN ÜSTÜNDEYİM
    YOK BAKIMI ŞU PARA ENJEKTÖRÜ BU PARA AMAN MOTORUNU ŞÖYLE KULLAN AMAN BÖYLE KULLAN CANIM BİR BENZİNLİ ARABAYA ATLAYIP DOYA DOYA GAZA ABANA ABANA GİTMEK İSTİYOR





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.