ya hocam lütfen söyleyin ya şu istanbul trafiğinde performansı nerde kullanıyonusunuz çok merak ediyorum. istanbul park a gidiyosunuz galiba hafta sonları 20 senedir istanbuldayım. 3000 motorlu audi ile yanyana gidiyoruz çoğu zaman...
çok doğru tespit
abimin 2006 corolla d4d mmtsi vardı. muhteşem bir araçtı. mmtden çok memnundu. ben de sürdüm, performansı beklediğimin üstündeydi. yanlız 100 km/h yi aşmayan bir tip olduğumu da belirteyim.
ikinci el konusunda söylediği benzinli corollaların ikinci elde daha popüler olduğu, fiyatını koruyarak satılmak istenen dizellerin benzinliye göre daha çok beklediğiydi.
dizellerin artık pek sorun çıkarmadığını düşünüyorum.
ama az km yapan biri için dizele baştan bi kaç milyar fazla vermenin sonra onu adım adım benzinlikte geri almanın bir anlamı yok. benzinciye baştan 4 milyar veriyoruz, sonra 20 20 geri alıyoruz durumu var;) .
Dostum bende şuan 2006 model iyi bir markanın dizelini kullanıyorum Fakat istanbul içinde aracı sürekli kullanmak zorunda olduğum için ve fazla km yaptığım için kullanıyorum. Zamanında çok benzini arba kullandım halada ara ara kullanıyorum ama anlatmak istediğim şey fırsatım ve durumum olsa dizel araba aklımın ucundan geçmez fazla km yapanlar için yakıt avantajından başka ne kaarı var bana biri söyleyebilirmi?
Dizel mi benzinli mi diye bir anketin cevabı herkesin cebine göre verebileceği bir cevaptır. parası bol olan bence dizel düşünmez
quote:
Orjinalden alıntı: GambleUS
bakalım sık sık benzin istasyonuna gidip adamla ahbap olunca da doya doya gaza basabilecen mi çok merak ediyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: Halim7889
DİZEL KULLANIIYORUM AMA DİKEN ÜSTÜNDEYİM YOK BAKIMI ŞU PARA ENJEKTÖRÜ BU PARA AMAN MOTORUNU ŞÖYLE KULLAN AMAN BÖYLE KULLAN CANIM BİR BENZİNLİ ARABAYA ATLAYIP DOYA DOYA GAZA ABANA ABANA GİTMEK İSTİYOR
valla dizel kullaniyorum. doya doya gazada basiyorum hatta gostergeyi bitirdim. diken üstündede değilim...
dayanmicak motor üretmez üretici. Bizlerden once o muhendisler neyin neye dayanacağini düsünür....
Yılda 15.000 km ve üstü yapılıyorsa dizel alınmalı 3.5 yıldır Reno megane 1.5dci kullanıyordum aracı 50.000 de sattım dizel yakıtı benzine göre %20 ucuz sarfiyatta ise dizel motorlar %30 daha az yakıt harcıyor buda %50 tasarruf demek yani 50.000 km de 5000 ytl ye yakın ekonomi aracı satarken ise hiç zorlanmadım pazara çıkardığım gün tam değerine satıldı 1 ay önce D4D comford aldım megane ye göre kalkışlar biraz hantal istanbul ş.içi trafiğinde 100km/6.5 lt harcıyor ancak henüz araç rodaj devresini geçmedi sarfiyatın zamanla biraz daha azalıcağını düşünüyorum ama genelde memnunum.
yılda yaptığınız km 'nin bi önemi yok. paranız yetiyorsa dizel alın. hatta az km yaparım derseniz bile dizel alın. çünkü alınca çok binmeye başlıyacaksınız
Yılda 15 değil, en az 25 bin km yapmanız lazım aradaki farkı kapatmak için.
Dizele aşağı yukarı 7 Bin YTL daha fazla vereceksiniz. Bunun haricinde dizelin bütün bakımlarında biraz daha fark ödeyeceğinizi de belirtmek lazım. Bir de dizelin benzinli motorlardan daha düşük kullanım süresini de hesaplamak lazım.
25.000 Km yi benzinli corolla ile giderseniz 1.700 LT civarında benzin tüketirsiniz ki, 3.09 YTL den 5.253 YTL yapar! 25.000 Km yi dizel corolla ile giderseniz 1.350 LT civarında motorin (mazot) tüketirsiniz ki, 2.58 YTL den 3.483 YTL yapar!
Her 25.000 Km de bugünün fiyatlarıyla ortalama 1.770 - 1.900 YTL arasında (kullanım alışkanlığına bağlı olarak) tasarruf edersiniz. Hızlı kullandığınızı düşünelim, 2.000 YTL karda olursunuz.
Bütün araç sahiplerinin araçlarını 4 yılda bir değiştirdiklerini düşünürsek, her sene aracını 25.000 KM ve üstü kullananlar ilk başta ödedikleri fazla 7-8 Bin ytl yi amorti etmiş olmakla kalmıyor, satış esnasında alacakları 3-4 milyar dizel farkından da kara geçmiş oluyorlar.
Ben 2007 model Corolla D-4D kullanıcısıyım. Aracımı aldığım Ekim 2006 dan bugüne değin tam tamına 35 Bin km yaptım. Hesaplamalarım yanlış değilse, biraz da hızlı kullandığımdan, en az 2.500 YTL karda olduğum çıkıyor. Şu an aracımı satsam, muadili benzinlilerden 3 Bin YTL fazlasına satarım gibime geliyor. Eh, o zaman ödemiş olduğum 7 Bin YTL' lik farkı çıkartmış bile sayılırım.
Haaa, bir de eski benzinli, vvt-i motorlu, 0-100 Km hızlanırken beni koltuğa yapıştıran eski benzinli aracımı da özlemiyor değilim! Performans delisi olanlar kesinlikle dizelden uzak durmalı. Pati mati falan zor yani.
aynı donanımdakı dızel ve benzınlı arasında 7.000 değil. 2.000 3.000 ytl fark vardır.
benzinli 1.6 sehir ici 250 1.4 dizel 150 yakar km de 100 kurus kazancin olur.
30.000 kmde amorti etmis olursun ki bunu normal biri 2 sene de yapar.
oyle dizel ile benzinli arasinda bakim ücretleri arasinda cok az fark var yok denecek kadar az.
aksini soyleyen yanilir
quote:
Orjinalden alıntı: ceyhunberber
aynı donanımdakı dızel ve benzınlı arasında 7.000 değil. 2.000 3.000 ytl fark vardır.
benzinli 1.6 sehir ici 250 1.4 dizel 150 yakar km de 100 kurus kazancin olur.
30.000 kmde amorti etmis olursun ki bunu normal biri 2 sene de yapar.
oyle dizel ile benzinli arasinda bakim ücretleri arasinda cok az fark var yok denecek kadar az.
aksini soyleyen yanilir
Aynen katılıyorum Toyota Coralla 1.6 Confort benzinli 36.500 Comfort D4D 40400 arada 3900ytl fark var bu durum Reno Megane için de geçerli 7.000 ytl fark yok verilen fark 30-40.000 km de amorti ediliyor satarken ise benzinli modele göre en az 2.5 3000 ytl fazla fiyata müşteri bulur.
performans aramazsaneğer dizel. alırken 3 bin pahalı olsa bile saatarken 3 bin pahalı satarsın her zaman.. dizel araba pahalı alınır pahalı satılır. ucuza gezdiğinde yanına kar kalır.
kendini amorti etmesi gibi bir durum bence cok saçma.. bu foruma yazanların %90 ı dizel arabası olsun ister eminim. benim imkanım olsa bugun aracımı satıp dizele geçerdim..
quote:
Orjinalden alıntı: yenerz
performans aramazsaneğer dizel. alırken 3 bin pahalı olsa bile saatarken 3 bin pahalı satarsın her zaman.. dizel araba pahalı alınır pahalı satılır. ucuza gezdiğinde yanına kar kalır.
kendini amorti etmesi gibi bir durum bence cok saçma.. bu foruma yazanların %90 ı dizel arabası olsun ister eminim. benim imkanım olsa bugun aracımı satıp dizele geçerdim..
Günümüzde artık dizeller çok seri son hızları oldukça iyi ör. Fort focus 1.6 chia tdci son hızı 230km yada 100bg 1.5dci megane çoğu 1.6 benzinli ile çok rahat başa çıkar. Kendini amorti etmesi gibi durum bence var etrafımda araçları 3-4 yaşında olmasına rağmen 5,6 bin km de olan tanıdıklarım var şimdi bu adamlar neylesin dizeli örneğin ayni donanıma sahip corolla D4D yerine 4000 ytl ucuza ayni özelliklere benzinli comfort alabilir hatta bırakın 4000 ytl yi amorti etmeyi dizel bir d4d yada megane ile 400-450bin km yapın araç bedavaya gelir.
dizelin ekstra torku daha zevkli bi suruş saglıyo ( bana göre) + yakıt tasarrufu=ideal
abartmışsın be dostum benzinli - dizel farkına nasıl bakıyorsun 7000 ytl fark bulmak için
Yılda 15 değil, en az 25 bin km yapmanız lazım aradaki farkı kapatmak için.
Dizele aşağı yukarı 7 Bin YTL daha fazla vereceksiniz. Bunun haricinde dizelin bütün bakımlarında biraz daha fark ödeyeceğinizi de belirtmek lazım. Bir de dizelin benzinli motorlardan daha düşük kullanım süresini de hesaplamak lazım.
25.000 Km yi benzinli corolla ile giderseniz 1.700 LT civarında benzin tüketirsiniz ki, 3.09 YTL den 5.253 YTL yapar! 25.000 Km yi dizel corolla ile giderseniz 1.350 LT civarında motorin (mazot) tüketirsiniz ki, 2.58 YTL den 3.483 YTL yapar!
Her 25.000 Km de bugünün fiyatlarıyla ortalama 1.770 - 1.900 YTL arasında (kullanım alışkanlığına bağlı olarak) tasarruf edersiniz. Hızlı kullandığınızı düşünelim, 2.000 YTL karda olursunuz.
Bütün araç sahiplerinin araçlarını 4 yılda bir değiştirdiklerini düşünürsek, her sene aracını 25.000 KM ve üstü kullananlar ilk başta ödedikleri fazla 7-8 Bin ytl yi amorti etmiş olmakla kalmıyor, satış esnasında alacakları 3-4 milyar dizel farkından da kara geçmiş oluyorlar.
Ben 2007 model Corolla D-4D kullanıcısıyım. Aracımı aldığım Ekim 2006 dan bugüne değin tam tamına 35 Bin km yaptım. Hesaplamalarım yanlış değilse, biraz da hızlı kullandığımdan, en az 2.500 YTL karda olduğum çıkıyor. Şu an aracımı satsam, muadili benzinlilerden 3 Bin YTL fazlasına satarım gibime geliyor. Eh, o zaman ödemiş olduğum 7 Bin YTL' lik farkı çıkartmış bile sayılırım.
Haaa, bir de eski benzinli, vvt-i motorlu, 0-100 Km hızlanırken beni koltuğa yapıştıran eski benzinli aracımı da özlemiyor değilim! Performans delisi olanlar kesinlikle dizelden uzak durmalı. Pati mati falan zor yani.
aracın turbo dizelmi? turbolara karşıydında o yüzden soruyorum..
quote:
Orjinalden alıntı: ceyhunberber
valla dizel kullaniyorum. doya doya gazada basiyorum hatta gostergeyi bitirdim. diken üstündede değilim...
dayanmicak motor üretmez üretici. Bizlerden once o muhendisler neyin neye dayanacağini düsünür....
Yeni nesil turbosuz dizel yok ki...
quote:
Orjinalden alıntı: streptozotocinus
aracın turbo dizelmi? turbolara karşıydında o yüzden soruyorum..
quote:
Orjinalden alıntı: ceyhunberber
valla dizel kullaniyorum. doya doya gazada basiyorum hatta gostergeyi bitirdim. diken üstündede değilim...
dayanmicak motor üretmez üretici. Bizlerden once o muhendisler neyin neye dayanacağini düsünür....
TURBOSUZ DİZELMİ VAR ARTIK
BEN SEVMEM DEMEDİM.
AYRİCA TSİ YÜKSEK BASINCLI TURBO VE KOMPRESSOR SADECE TURBO DEĞİL.
BENDEN ALINTI YAPMA ARTIK OLURMU....
mevcut dizeller kontrolsüz ara hızlanma saglamakta , gaza biraz yükler devir 2000 geçince araç fırlıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: ceyhunberber
quote:
Orjinalden alıntı: streptozotocinus
aracın turbo dizelmi? turbolara karşıydında o yüzden soruyorum..
quote:
Orjinalden alıntı: ceyhunberber
valla dizel kullaniyorum. doya doya gazada basiyorum hatta gostergeyi bitirdim. diken üstündede değilim...
dayanmicak motor üretmez üretici. Bizlerden once o muhendisler neyin neye dayanacağini düsünür....
TURBOSUZ DİZELMİ VAR ARTIK
BEN SEVMEM DEMEDİM.
AYRİCA TSİ YÜKSEK BASINCLI TURBO VE KOMPRESSOR SADECE TURBO DEĞİL.
BENDEN ALINTI YAPMA ARTIK OLURMU....
Aradaki donanım farkını saymıyorsunuz galiba? Ben aldığımda Terra modeli Corolla dizeller arasındaki donanım olarak en üst sınıftı. Benzinli corolla 31.200 YTL iken ben 36.800 YTL ödedim. Aradaki fark 5.600 YTL idi. Park sensörü, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, çelik jant ve oto klimayı sayarsanız bu fark eminim 7 bin ytl yi bulacaktır.
Şimdiki modeller de durum nedir, onu tam bilemiyorum. Ama fiyatların çok da değişmediğini düşünüyorum.
Orjinalden alıntı: mozkannag
abartmışsın be dostum benzinli - dizel farkına nasıl bakıyorsun 7000 ytl fark bulmak için
Ne olursa olsun bu saatten sonra benzinli araç alınmaz.
Beyler, Bu arada topik'i ben açmıştım, 1 hafta önce Dizel aracımı teslim aldım. Bilgisayara göre araç içinde 10 saat geçirmişim. Bunun 7.5 saati yoğun trafikte ve 150 km'ye tekabül ediyor. Kalan 2.5 saat ise şehir dışı sayılır ve 270 km. Şu andaki ortalama tüketim 5.9lt/100 km. Araç yeni olduğundan bence iyi gibi. En azından istasyona daha nadir gideceğimden psikolojim düzelecek. :-)