Şimdi Ara

DİZEL mi BENZİNLİ mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
4.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bir süredir araştırıyorum, sonunda Corolla'ya yöneldim, kesinlikle MMT olacak ama dizel mi, benzinli mi kararsız kaldım.
    Gönlüm dizel'den yana ama aklımı çeliyorlar. Şu anda senede 10.000 km ancak yaparım, ama 1 yıl sonra işyerim şehir dışına taşınacak gibi, bu durumda senede 30-35.000 km olabilir.

    Neden dizel?
    - Yakıtı çok fark olmasa da daha ucuz ve katedilen mesafe daha fazla.
    - Alırken daha fazla ödüyorsunuz ama satarken de daha fazla ediyor.

    Neden benzinli?
    - Alırken daha az ödüyorsunuz.
    - Benzinli her 15.000'de bakıma giriyor, dizel 10.000'de. (Bunu yanlış biliyor olabilirim, gerçekte böyle mi?), Bakımları daha ucuz.
    Dolayısıyla Benzinli bakımı 2 birim (mesela 200 YTL) tutuyorsa, dizel 3 birim. Bu da 60.000 km. bakıma gelen bir araç için
    benzinlide 4x2=8 birim, dizel de 6x3=18 birim bakım masrafı.
    - Benzinli motor aynı şartlarda daha fazla km. yapar. (Sözgelimi dizel 200.000 km giderse, benzinli 250.000 km)

    Yukardaki önermelere katılıyor musunuz? Bazılarını yanlış biliyor olabilirim.

    Hal böyle ama benzinlide pompanın önünde (şu anki aracım için konuşuyorum) şehir içinde her 330 Km.'de 100 YTL öderken PSİKOLOJİM bozuluyor. Sırf bu sebep bile dizeli tercih etmem için önemli bir etken.
    Bu arada Corollada liste fiyatları çok garip, dikkat ederseniz Class ve Comfort'ta benzinli dizel farkı 4000 YTL iken, Elegant modelinde bu fark 2150 YTL'ye düşüyor. Anlam veremedim.

    Görüşlerinizi bekliyorum.







  • Arkadaşım eğer corollaya illa kafayı koyduysan benzinli al derim m/m şanzımanlı alma sorun yaratabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    opel ler için benznli dizel bakım aralığı 15000 km ve tahminimce dizel motorlar daha dayanıklı benzinlilere göre milyonlarca km çeviren kamyonlar var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    opel ler için benznli dizel bakım aralığı 15000 km ve tahminimce dizel motorlar daha dayanıklı benzinlilere göre milyonlarca km çeviren kamyonlar var

    Alıntıları Göster
    Devir Dizel devridir
    ama benzini düşünmez isen tabiki benzin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BassHunter.

    Devir Dizel devridir
    ama benzini düşünmez isen tabiki benzin

    Alıntıları Göster
    Sizin yerinizde olsam ben de dizel almak için zorlardım. Şu an değil ama yakın bir gelecekte yakıt masrafınız 3'e katlanacak gibi görünüyor. Ev-iş sürekli kullanacaksınız dizel mantıklı. ama önermelerinizde bazı yanlışlıklar var

    quote:

    Neden dizel? - Alırken daha fazla ödüyorsunuz ama satarken de daha fazla ediyor.
    Aynı model dizel ve benzinli arasındaki 2.el fiyat farkı sıfır kadar olmuyor. Hatta dizelin kmsi daha fazla olduğundan kafa kafaya bile denk gelebilir.

    quote:

    Neden benzinli?
    - Benzinli her 15.000'de bakıma giriyor, dizel 10.000'de. (Bunu yanlış biliyor olabilirim, gerçekte böyle mi?), Bakımları daha ucuz.
    Dolayısıyla Benzinli bakımı 2 birim (mesela 200 YTL) tutuyorsa, dizel 3 birim. Bu da 60.000 km. bakıma gelen bir araç için
    benzinlide 4x2=8 birim, dizel de 6x3=18 birim bakım masrafı.
    - Benzinli motor aynı şartlarda daha fazla km. yapar. (Sözgelimi dizel 200.000 km giderse, benzinli 250.000 km)


    Toyotada benzinli de dizel de 10000km de bakıma giriyor. Benzinlinin bakım masrafı yaklaşık %20 daha ucuz. Motor ömrü değişken olmakla birlikte toyotada bu değerlerin 300000 km den aşağı olacağını sanmıyorum. Benzinlinin biraz daha fazla dayandığı doğru.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Sizin yerinizde olsam ben de dizel almak için zorlardım. Şu an değil ama yakın bir gelecekte yakıt masrafınız 3'e katlanacak gibi görünüyor. Ev-iş sürekli kullanacaksınız dizel mantıklı. ama önermelerinizde bazı yanlışlıklar var

    quote:

    Neden dizel? - Alırken daha fazla ödüyorsunuz ama satarken de daha fazla ediyor.
    Aynı model dizel ve benzinli arasındaki 2.el fiyat farkı sıfır kadar olmuyor. Hatta dizelin kmsi daha fazla olduğundan kafa kafaya bile denk gelebilir.

    quote:

    Neden benzinli?
    - Benzinli her 15.000'de bakıma giriyor, dizel 10.000'de. (Bunu yanlış biliyor olabilirim, gerçekte böyle mi?), Bakımları daha ucuz.
    Dolayısıyla Benzinli bakımı 2 birim (mesela 200 YTL) tutuyorsa, dizel 3 birim. Bu da 60.000 km. bakıma gelen bir araç için
    benzinlide 4x2=8 birim, dizel de 6x3=18 birim bakım masrafı.
    - Benzinli motor aynı şartlarda daha fazla km. yapar. (Sözgelimi dizel 200.000 km giderse, benzinli 250.000 km)


    Toyotada benzinli de dizel de 10000km de bakıma giriyor. Benzinlinin bakım masrafı yaklaşık %20 daha ucuz. Motor ömrü değişken olmakla birlikte toyotada bu değerlerin 300000 km den aşağı olacağını sanmıyorum. Benzinlinin biraz daha fazla dayandığı doğru.

    Alıntıları Göster
    ne dizel nede benzinli ! Olması gereken hybrid otomobiller! bakın ülkemize sadece honda getirdi! japonyada hibrid otomobillerin sayısı benzinlerin 1/4 üne yaklaştı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nerki

    ne dizel nede benzinli ! Olması gereken hybrid otomobiller! bakın ülkemize sadece honda getirdi! japonyada hibrid otomobillerin sayısı benzinlerin 1/4 üne yaklaştı!

    Alıntıları Göster
    hybrid otomobillerin Türkiye de yaygınlaşması için ucuz olması lazım. bu vergi sistemi ile zor. civic getirdi ama benzinliyle arasında 10000YTL fark var. ekonomi için 100,000km yol yaptıktan sonra o fark amorti olur. Sizce mantıklı mı? ayrıca Japonya ile kendimizi bir tutmayalım her yönden aşmış durumdalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nerki

    ne dizel nede benzinli ! Olması gereken hybrid otomobiller! bakın ülkemize sadece honda getirdi! japonyada hibrid otomobillerin sayısı benzinlerin 1/4 üne yaklaştı!

    Alıntıları Göster
    auto motor&sport dergisi (08/2007) honda civic melez ile toyota corolla dizeli karşılaştırmış.

    bence vergi ve fiyat farkı bir yana honda civic melez hiçte yakıt açısından ekonomik değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nerki

    ne dizel nede benzinli ! Olması gereken hybrid otomobiller! bakın ülkemize sadece honda getirdi! japonyada hibrid otomobillerin sayısı benzinlerin 1/4 üne yaklaştı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    auto motor&sport dergisi (08/2007) honda civic melez ile toyota corolla dizeli karşılaştırmış.

    bence vergi ve fiyat farkı bir yana honda civic melez hiçte yakıt açısından ekonomik değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nerki

    ne dizel nede benzinli ! Olması gereken hybrid otomobiller! bakın ülkemize sadece honda getirdi! japonyada hibrid otomobillerin sayısı benzinlerin 1/4 üne yaklaştı!


    Alıntıları Göster
    Tamam devir dizel devri.Çoğu insanda 10kişiden 9u dizel kullanıyor ona bişey diyen yok her zaman genelde benzinli aracın sorun çıkarması daha zordur.Ben arkadaşa nie benzinli al dedim sizce.performansı dizele göre çok çok iyi corolla nın dizeli atak deil arkadaşlar bunu herkes kabul etsin.Ben burda toyota'yı kötülemiyorum tabiki bende toyotayı seviyorum ama corolla'yı deil corolla neden çok satılan çok tutulan bi model sizce.Tabikide fiyatının ucuz olması.bu zamanda corolla çok dandik bi araba olsaydı millet gene alırdı çünkü adı toyota ondan millet alıyor ve toyota firması gitdikçe corolla'nın anını şanını yok ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    şu an evle işyeri arasında kaç km var tahmini
    ve taşınırsa ne kadar mesafe olur.

    Bak ben hergün 45 km yapıyorum sırf işe gidip gelmek için ve gerçekten çok masraflı. Bence işe aracınla gidip geliyosan benzinli alma. Tabi şu var işyeri 6-7 km uzakta ise benzinli makul olabilir yine ama 20 km falansa dizel daha mantıklı bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    şu an evle işyeri arasında kaç km var tahmini
    ve taşınırsa ne kadar mesafe olur.

    Bak ben hergün 45 km yapıyorum sırf işe gidip gelmek için ve gerçekten çok masraflı. Bence işe aracınla gidip geliyosan benzinli alma. Tabi şu var işyeri 6-7 km uzakta ise benzinli makul olabilir yine ama 20 km falansa dizel daha mantıklı bence

    Alıntıları Göster
    Yanıtlayan herkese teşekkürler,
    Dizelde benzinli performansını belki bulamayacağım ama orta yaştayım ve genelde sakin kullanıyorum, yakıt ekonomisini tercih edeceğim. İşyerim taşınınca günde 15 km'den 90 km'ye çıkacak kullanımım. Bu da ayda 2-2500 km. ediyor yaklaşık. MM şanzıman için farklı görüşler var, memnun olan da var olmayan da. Demekki aşırı performans isteyenlere göre değil diye düşünüyorum.
    Tekrar teşekürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    diyosun haziran ayı autocar dergisini aldıysan burda konuşma yapmamıza gerek yok
    1.ford focus
    2renault megane
    3toyota corolla
    4fiat linea olarak belirlendi

    210flan yapmıyor benzinlisi yapabilir ama dizeli yapamıyor 190görücyor son ibresi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bence kesin DİZEL, ancak M/M konusunda büyük kuşkular var. Hala oturmamış bir teknoloji. Öyle görünüyor ki, oturması için de uzun bir süre gerekecek. Artık tarih oluyor derken, bazı markalar yeniden tam otomatik vitesli modeller de çıkarmaya başladı (Renault Megane Dizel). Bu nedenle M/M vitesten iyice soğumaya başladım ben. M/M viteste rampada kalkış, sıkışık trafikte manuel kullanma zorunluluğu vs. derken, manuel vites almak çok daha mantıklı bana göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirxanthos

    Bence kesin DİZEL, ancak M/M konusunda büyük kuşkular var. Hala oturmamış bir teknoloji. Öyle görünüyor ki, oturması için de uzun bir süre gerekecek. Artık tarih oluyor derken, bazı markalar yeniden tam otomatik vitesli modeller de çıkarmaya başladı (Renault Megane Dizel). Bu nedenle M/M vitesten iyice soğumaya başladım ben. M/M viteste rampada kalkış, sıkışık trafikte manuel kullanma zorunluluğu vs. derken, manuel vites almak çok daha mantıklı bana göre.

    Alıntıları Göster
    evet evet koş megane otomatik dizel al.

    megane 4 ileri proaktif otomatik şanzımanlı (4 ileri bir megane kaldı).

    her 60binde triger kayış deiştir.

    biraz zorlandımı şanzıman kulaklarını, daha sonra muhtelif şanzıman parçalarını değiştir.

    100binden sonra her an yüklü bir şanzıman masrafına hazır ol. ama bu masraf aracın kendi fiyatına yaklaşabilir.

    (not:4 ileri otomatik megane'den yeni corolla dizel m/m (5 ileri) +vsc+TRC yye geçen biri olarak yazıyorum )

    yeni corolla m/m şanzımanın keyfi yanında megane şanzımanı yanından bile geçemez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sirxanthos

    Bence kesin DİZEL, ancak M/M konusunda büyük kuşkular var. Hala oturmamış bir teknoloji. Öyle görünüyor ki, oturması için de uzun bir süre gerekecek. Artık tarih oluyor derken, bazı markalar yeniden tam otomatik vitesli modeller de çıkarmaya başladı (Renault Megane Dizel). Bu nedenle M/M vitesten iyice soğumaya başladım ben. M/M viteste rampada kalkış, sıkışık trafikte manuel kullanma zorunluluğu vs. derken, manuel vites almak çok daha mantıklı bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 16 Eylül 2007; 9:50:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    evet evet koş megane otomatik dizel al.

    megane 4 ileri proaktif otomatik şanzımanlı (4 ileri bir megane kaldı).

    her 60binde triger kayış deiştir.

    biraz zorlandımı şanzıman kulaklarını, daha sonra muhtelif şanzıman parçalarını değiştir.

    100binden sonra her an yüklü bir şanzıman masrafına hazır ol. ama bu masraf aracın kendi fiyatına yaklaşabilir.

    (not:4 ileri otomatik megane'den yeni corolla dizel m/m (5 ileri) +vsc+TRC yye geçen biri olarak yazıyorum )

    yeni corolla m/m şanzımanın keyfi yanında megane şanzımanı yanından bile geçemez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sirxanthos

    Bence kesin DİZEL, ancak M/M konusunda büyük kuşkular var. Hala oturmamış bir teknoloji. Öyle görünüyor ki, oturması için de uzun bir süre gerekecek. Artık tarih oluyor derken, bazı markalar yeniden tam otomatik vitesli modeller de çıkarmaya başladı (Renault Megane Dizel). Bu nedenle M/M vitesten iyice soğumaya başladım ben. M/M viteste rampada kalkış, sıkışık trafikte manuel kullanma zorunluluğu vs. derken, manuel vites almak çok daha mantıklı bana göre.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    evet evet koş megane otomatik dizel al.

    megane 4 ileri proaktif otomatik şanzımanlı (4 ileri bir megane kaldı).

    her 60binde triger kayış deiştir.

    biraz zorlandımı şanzıman kulaklarını, daha sonra muhtelif şanzıman parçalarını değiştir.

    100binden sonra her an yüklü bir şanzıman masrafına hazır ol. ama bu masraf aracın kendi fiyatına yaklaşabilir.

    (not:4 ileri otomatik megane'den yeni corolla dizel m/m (5 ileri) +vsc+TRC yye geçen biri olarak yazıyorum )

    yeni corolla m/m şanzımanın keyfi yanında megane şanzımanı yanından bile geçemez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sirxanthos

    Bence kesin DİZEL, ancak M/M konusunda büyük kuşkular var. Hala oturmamış bir teknoloji. Öyle görünüyor ki, oturması için de uzun bir süre gerekecek. Artık tarih oluyor derken, bazı markalar yeniden tam otomatik vitesli modeller de çıkarmaya başladı (Renault Megane Dizel). Bu nedenle M/M vitesten iyice soğumaya başladım ben. M/M viteste rampada kalkış, sıkışık trafikte manuel kullanma zorunluluğu vs. derken, manuel vites almak çok daha mantıklı bana göre.




    Alanların kayda değer bir kısmı m/m için çok pozitif konuşmazken nasıl oluyorda sen aşırı iyi bulduğunu söylüyorsun. Keşke kullandığım d-4d tam otomatik olsaydı dediğin olmuyor mu hiç?

    Sıkışık trafikte, rampada, inişte manuele alın diyorlar...eee neresi kaldı? Açık düz yol... Otobanda alırsın 5. vitese, basar gidersin. Otomatik şanzımana ne gerek var o zaman.

    Madem ki rahat bir kullanım (özellikle şehir içi dur kalklar,sıkışık trafik, rampa, iniş çıkış) için otomatik şanzıman alınıyor öyleyse tam otomatikten şaşmamalı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    MMT yakıt sarfiyatını artırmadan, performansı daha az düşürerek otomatik vites konforu sunuyor. Şanzıman masraflarını saymıyorum bile...

    MMT'nin tek kotu yanı vites geçişlerini hissetiriyor.İleride bütün firmalar bu sisteme geçecek bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UnreaCHaBLe -- 16 Eylül 2007; 14:59:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    MMT yakıt sarfiyatını artırmadan, performansı daha az düşürerek otomatik vites konforu sunuyor. Şanzıman masraflarını saymıyorum bile...

    MMT'nin tek kotu yanı vites geçişlerini hissetiriyor.İleride bütün firmalar bu sisteme geçecek bence.

    Alıntıları Göster
    renault megane dci yada honda civic hybrıd
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    MMT yakıt sarfiyatını artırmadan, performansı daha az düşürerek otomatik vites konforu sunuyor. Şanzıman masraflarını saymıyorum bile...

    MMT'nin tek kotu yanı vites geçişlerini hissetiriyor.İleride bütün firmalar bu sisteme geçecek bence.

    Alıntıları Göster
    M/M vitese alıştığınız takdirde vites geçişlerini hiç hissetmezsiniz. Önemli olan püf noktasını uygulayabilmek....
    quote:

    Orjinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    MMT yakıt sarfiyatını artırmadan, performansı daha az düşürerek otomatik vites konforu sunuyor. Şanzıman masraflarını saymıyorum bile...

    MMT'nin tek kotu yanı vites geçişlerini hissetiriyor.İleride bütün firmalar bu sisteme geçecek bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demir_mert

    M/M vitese alıştığınız takdirde vites geçişlerini hiç hissetmezsiniz. Önemli olan püf noktasını uygulayabilmek....
    quote:

    Orjinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    MMT yakıt sarfiyatını artırmadan, performansı daha az düşürerek otomatik vites konforu sunuyor. Şanzıman masraflarını saymıyorum bile...

    MMT'nin tek kotu yanı vites geçişlerini hissetiriyor.İleride bütün firmalar bu sisteme geçecek bence.


    Alıntıları Göster
    yeni corolla elegant m/m +vsc+trc ile 50 ytl ile 400 km (şehir içi+ şehiriçi arası). araç daha 3binde nasıl bir değer?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 22 Eylül 2007; 21:47:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    yeni corolla elegant m/m +vsc+trc ile 50 ytl ile 400 km (şehir içi+ şehiriçi arası). araç daha 3binde nasıl bir değer?

    Alıntıları Göster
    depoyu doldururken psikolojinin bozulmaması için dizel..
    sessiz kullanım için benzin.
    ama genede dizel m/m en güzeli...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.