Şimdi Ara

Dizel Mi Benzinli Mi Sorusuna Yanıt (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
21.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golf.7

    Hocam ben seni anladim da bu sapmanın benzin ve dizede aynı oranda olmayabileceğinden bahsediyorum.



    3 e 5 ise

    6 ya 10 gibi değil yani.







    Ben katılıyorum size. Özellikle daha yoğun trafik koşullarında ya da performanslı kullanımda bu makas benzin aleyhine daha çok açılır gibi mantıklı olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemen her araç fabrika verisinin üzerinde yakıyor ama bu fark dizelde ve benzinde aynı oranda mi oluyor kesin bilgi yok. Sanki dizel araçların gerçek tüketimi fabrika değerinin 1.5 kat üzerinde ama benzinli gerçek tüketimi biraz daha düşük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o zaman benzin lpg almak en güzeli :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Evet bu hesaba göre doğru çıkıyor haklısınız. Hepsinde bu şekilde oluyosa sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu benzinli dizel karşılaştırmasında evdeki hesap genelde çarşıya uymuyor, yoksa ülkede çoğu kişinin dizel değil benzinli alması gerekirdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg mi dizel mi olsa lpg tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • * Araclari satarken ayni paraya mi satiyorsunuz da aradaki farki yakitla cikarmaya ugrasiyorsunuz?

    * Diger yandan Ankara'dan Antalya'ya gelirken sadece 10 dakika birlikte gidebildigimiz Golf TSI surucusu buralarda mi? Muhtemelen anlik yakit sarfiyati nedeniyle basmaktan vazgecip araci saga cekerek hiz dusurup yoluna devam eden kisiyi kastediyorum.

    * Son olarak paraniz varsa ya da dizel almak butcenizi sarsmayacaksa dizel alin yoksa benzinli arac alin.

    * 30 bin Yetkili Servis bakimi 930 TL olan Honda Civiklari da biliyoruz, onu da gecin guya sanayide yarim yamalak yaptirdigi bakima bakim diyenlerde mevcut forumda. Surekli filtre ve yag degisiminden ibaret. Filtre ve yag tabiki degismeli; ancak parcalarin kontrolunu yaptirmayan da bir suru insan var forumda yoksa da disarida var.

    * Bu aracim dizel gucum yeterse bir sonraki de dizel olacak yetmezse turbo benzinli alip orta seritte 100 gibi hizlarda 5-6 litre benzin yakma beklentisine girecegim ve yanimdan yine 5-6 litre motorin yakan dizeller gececek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıfır dizel ile benzinli arasında 15.000 TL fiyat farkı var. Satarken yine 15.000 TL farkı korusa bile cebimizde kalan paranın yıllık en kötü 1500 TL faiz getirisi var. Yılda 10000 km yapan birisi, 3000 TL'lik benzin yakarsa dizel araç 2000 TL mazot yakacaktır. Sırf cebimizde kalan paranın faizi bile dizelin avantajını kapatıp artıya getiriyor. Daha dizelin 550 TL ekstradan MTV ücretini, dizel araç daha pahalı olduğundan daha yüksek ödenecek kasko ücretini, bakım maliyeti farkını hesaba katmadım.
  • Neyin hesabını kitabını yapıryosunuz benzinli araç her zaman kardır bu kadar net hem hızlı bir şekilde ivmelenme açısından hem de sessizlik açısından hem de tamir olarak daha rahat artı eğer ticaret işi yapmayacaksanız ve günde 300 500 km su satış işi gibi yol gitmiyorsanız dizel almak mantıksızlıktır..
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler; LPG konusunu da araştırmıştım bir ara örnek vermek gerekirse gene Dacia Sandero Stepway Easy-R 0.9Tce motora lpg takma maliyeti 3000-4000 TL. Fabrika verilerini konuşursak bu araç benzinde karma 5.1 Lt/100 KM yakarken yaptığım araştırmalar göre LPG'de yaklaşık %20-25 fazla yakmaktadır. Yani LPG'de 6-7 LT/100 KM yakmaktadır. Bu hesapla:

    Benzin: 5,55 TL iken 28 kuruş
    LPG : 3,25 TL iken 21 kuruş yakıyor araç

    Bu bakımdan hem aracın orjinalliğini bozmak, hem lpg taktırma maliyeti düşünüldüğünde bana LPG çok mantıklı gelmemiştir. İkinci el bir araç alsam düşünürdüm ama :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    * Araclari satarken ayni paraya mi satiyorsunuz da aradaki farki yakitla cikarmaya ugrasiyorsunuz?

    * Diger yandan Ankara'dan Antalya'ya gelirken sadece 10 dakika birlikte gidebildigimiz Golf TSI surucusu buralarda mi? Muhtemelen anlik yakit sarfiyati nedeniyle basmaktan vazgecip araci saga cekerek hiz dusurup yoluna devam eden kisiyi kastediyorum.

    * Son olarak paraniz varsa ya da dizel almak butcenizi sarsmayacaksa dizel alin yoksa benzinli arac alin.

    * 30 bin Yetkili Servis bakimi 930 TL olan Honda Civiklari da biliyoruz, onu da gecin guya sanayide yarim yamalak yaptirdigi bakima bakim diyenlerde mevcut forumda. Surekli filtre ve yag degisiminden ibaret. Filtre ve yag tabiki degismeli; ancak parcalarin kontrolunu yaptirmayan da bir suru insan var forumda yoksa da disarida var.

    * Bu aracim dizel gucum yeterse bir sonraki de dizel olacak yetmezse turbo benzinli alip orta seritte 100 gibi hizlarda 5-6 litre benzin yakma beklentisine girecegim ve yanimdan yine 5-6 litre motorin yakan dizeller gececek.

    Selamlar satarken aynı paraya satmıyoruz tabiki zaten bunu ilk mesajda belirtmiştim. Dizelde fazladan ödediğin para cebinde kalır. Benzinde onu yakıta harcamış olursun yani buhar olup uçar. Lakin ilk araç alırken büyük maliyete girmek istemeyenler için fikir vermek anlamında açmıştım konuyu.

    Performans olarak tabiki herkes dizeli tercih edecektir. 220.000 km'dir dizel araç kullanıyorum. Benzine geçince insan hayattan soğuyor.

    Elbette parası olan zaten dizel alıyor. Bende dizel almak için şartlarımı zorluyorum çünkü yılda 30.000-40.000 km yapıyorum.

    Bakım masrafları marka modele göre inanılmaz farklılık gösterecektir tabiki. Zaten bu değişkeni hazırladığım tabloya eklemiştim.

    Keyifli forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adurgun

    Sıfır dizel ile benzinli arasında 15.000 TL fiyat farkı var. Satarken yine 15.000 TL farkı korusa bile cebimizde kalan paranın yıllık en kötü 1500 TL faiz getirisi var. Yılda 10000 km yapan birisi, 3000 TL'lik benzin yakarsa dizel araç 2000 TL mazot yakacaktır. Sırf cebimizde kalan paranın faizi bile dizelin avantajını kapatıp artıya getiriyor. Daha dizelin 550 TL ekstradan MTV ücretini, dizel araç daha pahalı olduğundan daha yüksek ödenecek kasko ücretini, bakım maliyeti farkını hesaba katmadım.

    Esas sorunumuz bu zaten hocam. Eskiden 5.000 TL fark verirken şimdi 20.000 TL fark veriyoruz Dizel araca insanda bunu sorguluyor.
    Velhasılı ülkemizde zaten araba büyük lüks haline geldi. Bir arabam bir motosikletim vardı. Şuan ikisini de sattım. Acaba hiç araç almasam mı diye düşünüyor insan. Kaskosu, sigortası, muayenesi, bakımı, arızası yakıtı vs. derken bir araç durduğu yerde ayda bir kira parası yiyor. İnsan çocuk okutur arabaya harcadığı parayla. 150 cc motosikletimin bile geçen yıl 700 TL sigortasını ödemiştim. Oradan hesap edin. Yani araba almak bir dert, onu yürütmek daha büyük bir dert ülkemizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golf.7

    Bence bu hesapları fabrika tüketim verileri üzerinden yapmak yanlış. Yani katalog verisi karma tüketim 3.9 lt görünüyor mesela bir aracın. Bu gerçek koşullarda ne kadar gerçekçi sizce? O yüzden bu değerler üzerine benzinli için en az 1.5 lt, dizel için de en az 1 litre eklenmeli. Hatta bence 2şer litre bile eklenebilir. Benzinli için 7.5 dizel için 6 litre denebilir. Buna göre hesap yapılırsa benim için daha gerçekçi olur.

    İyi günler.

    Haklısınız hocam tabiki. Günlük kullanım farklı olacaktır. Ama zaten bende mühendislik hesabı yapmadım ortalama rakamlarla fikir vermek açısından böyle bir hesaba giriştim. Hatalar olabilir. Değişkenleri değiştirip sizde kendi verilerinize göre hesap yapabilirsiniz.

    Fabrika verileri üzerinde birkaç şey söylemek isterim. Türkiye'de kullanıcıların %95 fabrika verilerinin tutmadığından şikayet eder ve haklıdırlar. Ancak bu tamamen kullanım alışkanlığı ile ilgili bir konudur. Ben bugüne kadar kullandığım bütün araçlarda fabrika verilerine çok yakın veriler elde ettim. Nasıl mı? Bütün sinirlerimi aldırırım trafikte. Asla acelem varmış gibi sürmem. Uzun yolda 110'u geçmem, arabanın motor verilerini araştırırım. Maksimum torku verdiği devirlerde kullanırım. Freni çok az kullanmaya çalışırım. Yani hepinizin bildiği şeyler aslında ama en önemlisi trafikteki psikoloji bence. Biraz kızgın dahi olsanız gaza basış şekliniz değişecektir farkında olmadan. Örnek vermek gerekirse:

    2004 Megane II 1.6 Benzinli ortalama yakıt tüketimim 5.5 Lt/100 Km idi
    2008 Symbol 1.5 DCİ dizel ortalama yakıt tüketimim 4.0 Lt/100 Km idi (en az yakan aracım :)
    2011 C3 1.4 HDİ dizel ortalama yakıt tüketimim 4.4 Lt/100 Km idi
    2013 CBF 150 benzin ortalama yakıt tüketimim 2.4 Lt/100 Km idi

    Tabi ki ben standart dışı bir kullanıcıyım. Normal şartlarda bu kadar sakin kullanmak çok zordur :)




  • dizel candır, en azından haftada bir benzinliğe girmek zorunda kalmazsın, benzinliğe gitmeme psikolojisi bile yeter.
  • msafacan kullanıcısına yanıt
    Benzine gecince kafa rahat ediyor. Motor gurultusu cok azaliyor.

    Her ne alacaksaniz simdiden hayirli olsun, iyi gunlerde kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Depo başına gidilen km yine unutulmuş.

    Benzinli 550 km gidiyor
    Dizel 800 km gidiyor

    Arada 250 km var bu en az tabir dizel ile 950 1000 yapmanız daha olası. Biz kabaca 300 km diyelim


    100 kilometre de 5 litre yakan dizel 5x5;25 tl

    300 kilometrede 75 tl.

    *Bu sadece benzinlinin pompacıya yol alırken, dizelin yola devam ettiği yani bir depo da yaptığı ekstra avantajdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    * Araclari satarken ayni paraya mi satiyorsunuz da aradaki farki yakitla cikarmaya ugrasiyorsunuz?

    * Diger yandan Ankara'dan Antalya'ya gelirken sadece 10 dakika birlikte gidebildigimiz Golf TSI surucusu buralarda mi? Muhtemelen anlik yakit sarfiyati nedeniyle basmaktan vazgecip araci saga cekerek hiz dusurup yoluna devam eden kisiyi kastediyorum.

    * Son olarak paraniz varsa ya da dizel almak butcenizi sarsmayacaksa dizel alin yoksa benzinli arac alin.

    * 30 bin Yetkili Servis bakimi 930 TL olan Honda Civiklari da biliyoruz, onu da gecin guya sanayide yarim yamalak yaptirdigi bakima bakim diyenlerde mevcut forumda. Surekli filtre ve yag degisiminden ibaret. Filtre ve yag tabiki degismeli; ancak parcalarin kontrolunu yaptirmayan da bir suru insan var forumda yoksa da disarida var.

    * Bu aracim dizel gucum yeterse bir sonraki de dizel olacak yetmezse turbo benzinli alip orta seritte 100 gibi hizlarda 5-6 litre benzin yakma beklentisine girecegim ve yanimdan yine 5-6 litre motorin yakan dizeller gececek.

    2 yila ankara istanbul yolundaki sistem butun yollara kurulacak. Basip basabilecegin 120 olacak yani.



    Tabi "parasiyla degilmi basarim cezamida oderim" kural tanimaz haydutlarindan degilseniz.



    Yani yazinizdaki performansla ilgili varsaymlarinizin en fazla 2 yillik omru kaldi.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    Depo başına gidilen km yine unutulmuş.

    Benzinli 550 km gidiyor
    Dizel 800 km gidiyor

    Arada 250 km var bu en az tabir dizel ile 950 1000 yapmanız daha olası. Biz kabaca 300 km diyelim


    100 kilometre de 5 litre yakan dizel 5x5;25 tl

    300 kilometrede 75 tl.

    *Bu sadece benzinlinin pompacıya yol alırken, dizelin yola devam ettiği yani bir depo da yaptığı ekstra avantajdır.

    Depo basina km yid ilk sizden duydum. Sanki her deponun hacmi esit.



    Eski arabam fluence 60 litreydi 15 gunde bir depoyu doldurudum. Simdiki arabam 42 litre 9-10 gun de bir depoyu dolduruyorum.



    Sanki lemans yarisindayiz da depoyu doldururken dizel araba yarista one gececek?



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli üretim otomobil konusuna bakılırsa ne benzinli ne dizel, kesinlikle elektrikli araç alın
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Ornegin arkadasin 1.2 TSI Golf'unde 120 ile 100 arasinda 0,8 lt civarinda yakit farki var. 550 km Antalya-Ankara aradinda arkadasim 100 ile gidiyor; cunku 5 lt civarinda bir yakit avantaji oluyor ki bu da yaklasik 30 TL yapiyor.

    Ayrica performans sadece yuksek hizda degil ani hizlanmalarda da ise yariyor ki bu da sollamalarda onemli. i20 kullanirken(1.4 4 ileri otomatik) sollamalarda surekli hesap yapmak zorundaydim, kullandigim dizel Corsa ile bu kadar zorlanmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.