Şimdi Ara

Dizel Mi Benzinli Mi Sorusuna Yanıt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
21.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler,

    Yeni araç alma arifesindeyken çoğu kullanıcı gibi bende benzinli araç mı alsam dizel mi diye düşünüyordum. Sonra oturdum yıllık maliyet hesabı yapayım dedim. Kabaca yakıt olarak hesaplandığında hesabın yanlış olduğunu gördüm. Çünkü dizelin yakıt maliyeti avantajı olduğu gibi benzinlinin de bakım ve aracına göre vergi maliyeti avantajı oluyordu. Oturdum kendim için excelde bir maliyet tablosu çıkardım. Bu tablo ile yılda kaç km yaparsam maliyet farkları ne olur onu hesaplamaya çalıştım. Bu hesaba vergi ve bakım maliyetlerini de ekledim. Elbetteki dizel araç ikinci el satışta da benzinli araçtan daha yüksek fiyata satılarak başlangıçta araç için verdiğiniz fiyat farkını satışta da koruyacak ve paranız boşa gitmeyecektir. Ancak bunu dikkate almayarak özellikle yılda az kilometre yaparsam dizel farkını kaç yılda amorti eder onu hesapladım. Almayı düşündüğüm araçtan örnek vereyim:

    Dacia Sandero Stepwat Easy-R (Otomatik)

    01/11/2017 tarihi fiyatlarıyla

    Dizel Fiyatı :73.950 TL
    Dizel Karma Yakıt Tüketimi: 3,8 LT/100KM
    Dizel Lt fiyatı :4,97 TL
    Dizel 1 Km de yakıt Maliyeti: 0.18 Kuruş
    Yıllık MTV : 1035 TL
    Periyodik Bakım Tahmini : 450 TL

    Benzinli Fiyatı: 61.800 TL
    Benzinli Karma Yakıt Tüketimi: 5,1 LT/100KM
    Benzin Lt Fiyatı : 5,55 TL
    Benzin 1 Km de yakıt Maliyeti: 0.28 Kuruş
    Yıllık MTV : 646 TL
    Periyodik Bakım Tahmini : 350 TL

    Bu maliyetlere göre yılda 7.500 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 55 yılda amorti ediyor.
    yılda 10.000 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 26 yılda amorti ediyor.
    yılda 20.000 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 9 yılda amorti ediyor.
    yılda 30.000 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 5 yılda amorti ediyor.
    yılda 40.000 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 4 yılda amorti ediyor.
    yılda 50.000 Km yapıyorsanız dizel araba fiyat farkını 3 yılda amorti ediyor.

    Verilerden kendi adıma elde ettiğim sonuç yılda 20.000 kmden az araba kullanıyorsam benzinli araç almak,
    yılda 30.000 kmden fazla araba kullanıyorsam dizel araç almak daha mantıklı gibi görünüyor.

    Tabiki aracın modeline ve kişisel ihtiyaçlara göre bu tercih değişebilir. Bu görüşler kişiseldir. Hazır böyle bir maliyet hesabına girmişken tabloyu sizle de paylaşayım istedim. Tabloya kendi verilerinizi girin maliyetler otomatik hesaplanır buyrun linki:

    www.dosyaupload.com
    Hata
    http://www.dosyaupload.com/53sp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msafacan -- 1 Kasım 2017; 12:58:28 >







  • bence;

    100 bin km ye kadar dizel araç benzinliden daha rahat satılır;

    100 bin km yi geçtikten sonra benzinli araç dizele göre daha rahat satılır.

    zira benzinlinin hele atmosferik benzinliyse potansiyel hiç bir masrafı yoktur. ama dizelin eli kulağında bir sürü masrafı vardır.( turbo,enjektör,dpf,intercooler vb)

    ayrıca benzinli araba alırken bakımları yapılmışsa eski sahibinin nasıl kullandığı çok önemli değildir,benzinli motor kullnım hatalarını tolare edebilen bir yapıda.

    ama dizelin bakımları yapılmışsa bile, motor soğukken hızlanan veya aracı devirsiz süren kötü yakıt kullanan, veya aracı zart diye durur durmaz stop eden bir kullanıcı ise aracın yukarıdaki saydığım parçalarının bir çoğu olması gerekenden daha çok yıpranmıştır.

    şimdi konu altına ben 500 bine geldim hiç bir masrafım olmadıcılar gelecektir. istisnalar kaideyi bozmaz. ayrıca ilk sahibi olarak bilinçli düzenli kullanılan araçlarda bu 100 bin km sınırı elbet yukarı yönlü artacaktır. ama 2. el alırken işte eski sahibi nasıl bir sürücüydü bunu bilemiyorsunuz.

    dizelin fişinin çekildiğide diğer bir gerçek tabi.belli başlı markalar bile artık dizel motor geliştirmeyeceklerini duyurdu.

    şahsım adına konuşayım;

    eski aracım 1.5 dizel edc fluence idi; günde 60 km yol yapıyorum; ortalama olarak 6 litre yakmaktaydı.
    şimdiki aracım mitsubishi attrage 1.2 cvt aynı yol aynı şartlar altında 7 litre yakıyor

    fark: fluence 30 kuruş
    attrage:39 kuruş.

    aradaki fark; dizelin risklerine katlanacak kadar değil;uzun yolda fark çok daha düşüyor ayrıca,

    orta uzun vadede atmosferik benzinlinin bakım/tamir masraflarının düşüklüğü ile de bu fark kapanacak zaten.

    bence yılda 30-40 bin km yapmıyorsanız, ve 2 yılda bir araç değiştirmiyorsanız hesap yaptığınızda dizel kendini kurtarmıyor.

    bir de araban dizel olsa daha çok km yaparsıncılar var, ne yapacağım kardeşim? arabam dizel diye günde 2 kere mi işe gidip geleceğim? bayramda memlekete 2. kere mi gidip geleceğim? nedir yani ihtiyacın ne ise yapıyorsun zaten .

    hayırlı günler
    Elinize sağlık güzel çalışma. Bana sorarsanız en mantıklısı LPG. Binek araçlarda dizel motorun kullanılmasına gerek yok diye düşünüyorum. Hiç kimse 5 kişi+Full bagajla dolaşmıyor. Yani yük taşımıyorsanız dizel almanızın manası yok.Sırf yokuşu vites küçültmeden çıkıyor diye bir araba parası kadar farkı vermenin anlamı yok. Dizel araçların çoğu 1.3 ün üzerinde ve MTV dezavantajı var. Bakım maliyeti yüksek. Bakımları serviste ve zamanında yapmazsanız satarken sıkıntı yaşarsınız. Ayrıca bilinen markaların temiz ve kaliteli yakıtları kullanmanız gerekiyor ve yakıt fişlerini atmayıp toplamanız lehinize. Tüm bunları düşününce dizelin derdi daha çok. Kredi faktörünü unutmamak lazım. Araç alanların çoğu krediyle borç altına girerek alıyor. Kredi miktarının artması ve uzayan vade. Vadeye bağlı olarak artan faiz miktarı. Sırf faize giden parayla bile kaç bin km lik benzin parası çıkıyor. Yazık günah. Özet olarak bireysel kullanıcıların dizeli tercih etmesi için çok mantıklı sebepler yok.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel mi Benzinli mi: Bilinçli Bir Seçim İçin Kapsamlı Bir Kılavuz

    Giriş

    Araba satın alırken "Dizel mi Benzinli mi?" sorusu kafanızı karıştırıyor olabilir. Her iki yakıt türünün de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır ve en iyi seçim bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Bu kapsamlı kılavuzda, bilinçli bir karar vermenize yardımcı olmak için dizel ve benzinli araçların temel özelliklerini, yakıt verimliliğini, bakım maliyetlerini ve çevresel etkilerini karşılaştırıyoruz.

    Dizel ve Benzinli Motorların Temel Farklılıkları

    Dizel motorlar, benzinli motorlardan daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptir, bu da daha verimli yakıt yanması sağlar. Dizel yakıt, benzine göre daha yüksek bir enerji yoğunluğuna sahiptir ve bu da daha iyi yakıt verimliliğine yol açar. Bununla birlikte, dizel motorlar genellikle benzinli motorlardan daha gürültülüdür ve daha fazla titreşim üretir.

    Yakıt Verimliliği

    Dizel araçlar tipik olarak benzinli araçlara göre daha iyi yakıt verimliliğine sahiptir. Bunun nedeni, dizel yakıtın benzinden daha enerji yoğun olması ve dizel motorların daha verimli yanmasıdır. Eğer yılda 10.000 km'den fazla yol katediyorsanız, dizel bir araç yakıt maliyetlerinde önemli tasarruflar sağlayabilir.

    Bakım Maliyetleri

    Dizel motorların bakım maliyetleri genellikle benzinli motorlara göre biraz daha yüksektir. Bunun nedeni, dizel motorların daha karmaşık bir yakıt enjeksiyon sistemine ve partikül filtresine sahip olmasıdır. Ancak, dizel motorların daha uzun ömürlü olduğu bilinmektedir ve bu da zaman içinde bakım maliyetlerini telafi edebilir.

    Çevresel Etkiler

    Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha az karbondioksit (CO2) yayar, ancak daha fazla azot oksit (NOx) ve partikül madde (PM) üretirler. Partikül filtreleri NOx ve PM emisyonlarını azaltmaya yardımcı olur, ancak yine de benzinli motorlardan daha fazladır.

    Otomatik Arabalarda Seçim

    Otomatik arabalarda dizel mi benzinli mi seçimi yakıt verimliliği, bakım maliyetleri ve sürüş tercihlerine bağlıdır. Dizel araçlar genellikle daha iyi yakıt verimliliğine sahipken, benzinli araçlar daha düşük bakım maliyetlerine ve daha sessiz bir sürüş deneyimine sahiptir.

    Renault Fluence Benzinli mi Dizel mi?

    Renault Fluence hem benzinli hem de dizel motor seçenekleriyle mevcuttur. Benzinli motor daha düşük bakım maliyetlerine ve daha sessiz bir sürüşe sahipken, dizel motor daha iyi yakıt verimliliği sunar. Yılda 10.000 km'den fazla yol katediyorsanız, dizel Fluence daha iyi bir seçim olabilir.

    Özet

    Dizel mi benzinli mi seçimi kişisel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Dizel araçlar daha iyi yakıt verimliliği sunarken, benzinli araçlar daha düşük bakım maliyetlerine ve daha sessiz bir sürüş deneyimine sahiptir. Yılda 10.000 km'den fazla yol katediyorsanız, dizel bir araç yakıt maliyetlerinden tasarruf etmenize yardımcı olabilir. Ancak, dizel motorların bakım maliyetleri genellikle daha yüksektir ve daha gürültülüdürler. Benzinli ve dizel araçların tüm yönlerini dikkatlice tartarak sizin için en iyi kararı verebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eyvallah. Güzel bir çalışma olmuş.
  • 5 yılda yıllık 10000 km yapılan dizel araba ile,

    5 yılda yıllık 30000 km yapılan dizel arabanın, 5 yıl sonra satış fiyatı arasında büyük fark olur. Bunu gözönünde bulundurmak lazım diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biraz konunun dışına çıkıyor ama ufak bir sorum olucak. aynı marka aynı model iki araç düşünün. ikiside 10 yaşında biri dizel biri turbo benzinli. aynı fiyattalar fakat benzinli 70 bin km yapmış dizel olan 150 bin km yapmış. hangisini alırdınız ?
  • Güzel çalisma, tesekkurler.

    Eskiden dizel daha avantajliydi cunku mazot ile benzinin litre fiyati arasinda epey fark vardi. Gunumuzde bu fark neredeyse ortadan kalkti. Ve artik benzinli arabalar da litre bazinda neredeyse dizel araclar kadar yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci el değişkenini de katın derim. Hem satış hızı bakımından hem fiyat farkı bakımından. Ayrıca serviste dizelin bakım ücreti fazla olabilir ancak sanayide değil :) Yani garanti sonrasında sanayide tanıdık ustanız varsa bakım maliyeti de düşecek.
  • bence;

    100 bin km ye kadar dizel araç benzinliden daha rahat satılır;

    100 bin km yi geçtikten sonra benzinli araç dizele göre daha rahat satılır.

    zira benzinlinin hele atmosferik benzinliyse potansiyel hiç bir masrafı yoktur. ama dizelin eli kulağında bir sürü masrafı vardır.( turbo,enjektör,dpf,intercooler vb)

    ayrıca benzinli araba alırken bakımları yapılmışsa eski sahibinin nasıl kullandığı çok önemli değildir,benzinli motor kullnım hatalarını tolare edebilen bir yapıda.

    ama dizelin bakımları yapılmışsa bile, motor soğukken hızlanan veya aracı devirsiz süren kötü yakıt kullanan, veya aracı zart diye durur durmaz stop eden bir kullanıcı ise aracın yukarıdaki saydığım parçalarının bir çoğu olması gerekenden daha çok yıpranmıştır.

    şimdi konu altına ben 500 bine geldim hiç bir masrafım olmadıcılar gelecektir. istisnalar kaideyi bozmaz. ayrıca ilk sahibi olarak bilinçli düzenli kullanılan araçlarda bu 100 bin km sınırı elbet yukarı yönlü artacaktır. ama 2. el alırken işte eski sahibi nasıl bir sürücüydü bunu bilemiyorsunuz.

    dizelin fişinin çekildiğide diğer bir gerçek tabi.belli başlı markalar bile artık dizel motor geliştirmeyeceklerini duyurdu.

    şahsım adına konuşayım;

    eski aracım 1.5 dizel edc fluence idi; günde 60 km yol yapıyorum; ortalama olarak 6 litre yakmaktaydı.
    şimdiki aracım mitsubishi attrage 1.2 cvt aynı yol aynı şartlar altında 7 litre yakıyor

    fark: fluence 30 kuruş
    attrage:39 kuruş.

    aradaki fark; dizelin risklerine katlanacak kadar değil;uzun yolda fark çok daha düşüyor ayrıca,

    orta uzun vadede atmosferik benzinlinin bakım/tamir masraflarının düşüklüğü ile de bu fark kapanacak zaten.

    bence yılda 30-40 bin km yapmıyorsanız, ve 2 yılda bir araç değiştirmiyorsanız hesap yaptığınızda dizel kendini kurtarmıyor.

    bir de araban dizel olsa daha çok km yaparsıncılar var, ne yapacağım kardeşim? arabam dizel diye günde 2 kere mi işe gidip geleceğim? bayramda memlekete 2. kere mi gidip geleceğim? nedir yani ihtiyacın ne ise yapıyorsun zaten .

    hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 1 Kasım 2017; 15:47:14 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi sizce?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superficista

    5 yılda yıllık 10000 km yapılan dizel araba ile,

    5 yılda yıllık 30000 km yapılan dizel arabanın, 5 yıl sonra satış fiyatı arasında büyük fark olur. Bunu gözönünde bulundurmak lazım diye düşünüyorum.

    Evet böyle bir gerçekte var. Ancak çok değişken bir şey olduğu için hesaplanması zor. Zaten beş yıldan sonra ikinci elde dizel ve benzinli araba arasındaki fiyat farkı kapanıyor. Yüksek km dizel satmakta sorun. Yani dizel aracın alehine bir durum. Benzinli yine farkı kapatıyor bu açıdan.
  • VipLife kullanıcısına yanıt
    Doğrudur. Ama yüksek km yapmış dizel araç satmak inanın çok zor. 2008 symbol aracım vardı 220.000 km de satana kadar göbeğim çatlamıştı. Bakım ücreti dediğiniz gibi servisten çıktıktan sonra gerçekten sanayide fiyat farkı kalmıyor. Ama sıfır araç aldığınızı düşünürseniz. 2-3 yıl servise mahkumsunuz. Ben zaten geçen yıl 40.000 km yapmışım eski aracımla benim için ne olursa olsun dizel kaçınılmaz hala. Ama babam misal yılda 5-6 bin km yapıyor. Onun dizel alması tamamen israf bence :)
  • Geçen sene golf alırken ben de yapmıştım bu hesapları. Yıllık ortalama 15000 km ye kadar benzinli avantajlı sonucuna varmıştım. Alalı 1.5 sene oldu araç 21000 kmde. Benzinlinin sessizliği bile değer bence almaya, performans desen dizeli tokatlıyor, yakıt ortalama 6 litre. E daha ne olsun :)

    Ama şirket aracı ya da yıllık 20-25 bin km kullanılan araçsa benzine güç yetmez.
  • Az Km yapıyorsanız ve uzun süre kullanacaksanız benzinli doğru seçim.

    Ben yeni Megane 4 manuel 1.6 benzinli aldım. Yılda ortalama max 10-12 bin yaparım. (1.5 ayda 436 yapmışım İzmir-Denizli gelişi dahil )

    Ben de sizin gibi hesap yaptım. Ortalama tüketime göre benim dizel-benzin motor (donanım aynı) fiyat farkını kapatmam için yılda 10 bin ile 130 bin yol yapmam lazım. 13 yıl.

    Üstelik bu 10-12 binin %80 kadarı şehir dışı. Bu durum ve bakım farkı ile birlikte hesabıma göre 160-170 binde ancak kafa kafaya geliyor. O zamana kadar ya ben gümlerim, ya araba gümler, ya da arabayı değişirim.

    4-5 yıl kullanmayı düşünüyorum. 10-12 bin gibi yapsam 4-5 yaşında 50-60 binde temiz sedan (temiz kullanırım) ilanı yazmayı tamamlayamadan satar.
    Yok cep uymadı uzun süre kullandım. Fazla da yol yaptım. 100 bin üstünde benzin çok daha rahat satar. 150 bin geçince dizele ölü muamelesi yapılır.

    30 bin altı yol yapan için dizelin pek avantajı yok. Max 2-3 yıl içinde değişecekseniz başka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 1 Kasım 2017; 17:13:26 >




  • Yılda en az 25-30 km yapmayacaksanız dizel araba almnın hiç bir mantığı yok.
    Bir örnek çalışmada ben yapmıştım;

    Seat Leon 1.2 TSİ Style Düz vites – Benzinli – 78 400 TL
    Seat Leon 1.6 TDİ Style Düz vites – Dizel - 97 900 TL
    benzinli dizel arasındaki fiyat farkı 19 bin 500 TL.

    10 yıl 100.000 km kullanacağım
    Katalogda verilen ortalama takıt tüketimi üstünden hesaplama yapalım

    Benzinli: 4,9 LT/100km x 100,000 km = 4900 lt yakıt x 5,50tl = 26.950 tl
    Dizel: 4,0 LT/100km x 100,000 km = 4000 tl yakıt x 4,97 tl = 19.880 tl

    26950 TL-19880 TL = 7070 TL (Dizel ve benzinli arasında 100 bin kmdeki yakıt farkı ücreti)
    Benzinli dizel model arasındaki fiyat farkı 19 bin 500 TL.
    Bu farkı kapatmak için en az 300 bin km yapmak gerekiyor. Bu fiyata;

    -Dizelin bakım ücreti yüksekliği
    -Motor sesi,pisliği ve sarsıntılı çalışması
    -1.2 motorun yılda 400 TL daha az MTV vermesi




  • Bence bu hesapları fabrika tüketim verileri üzerinden yapmak yanlış. Yani katalog verisi karma tüketim 3.9 lt görünüyor mesela bir aracın. Bu gerçek koşullarda ne kadar gerçekçi sizce? O yüzden bu değerler üzerine benzinli için en az 1.5 lt, dizel için de en az 1 litre eklenmeli. Hatta bence 2şer litre bile eklenebilir. Benzinli için 7.5 dizel için 6 litre denebilir. Buna göre hesap yapılırsa benim için daha gerçekçi olur.

    İyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf.7 kullanıcısına yanıt
    Bence fabrika verilerinin baz alinmasinda bir sikinti yok. Cunku bu verileri baz alirken hem benzinli hem de dizelin fabrika verileri baz alinmis. Sadece birinin fabrika verisi baz alinip digerinin de gercek tuketim verisi baz alinsaydi o zaman dediginizde haklisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Hocam ama dizelin fabrika verileri 4 litrenin bile altında oluyor. Bende 1.6 tdi dsg golf var. Uzun dönem ortalaması 6-6.5 litrenin altına düşmedi. Bazı zamanlar 7-7.5 litre ile tamamlıyorum güzergahımı. Katalog verisiyle hesaplanırsa dizel araç kokluyor gibi oluyor ama gerçekte öyle olmuyor. Benzinli için de geçerli. Katalog verisi karma 5 litre ama 6.5 litrenin altını tutturabilene aşk olsun. Hesapta yanılma yapar bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf.7 kullanıcısına yanıt
    Tamam işte hocam ister fabrika verilerini baz alalim istersek de gercek tuketim verilerini baz alalim benzinli ile dizel arasinda tuketim olarak bir yuzde fark cikacak para cinsinden. Atiyorum %20. işte bu %20lik fark yine sabit kalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel çalışma. Bana sorarsanız en mantıklısı LPG. Binek araçlarda dizel motorun kullanılmasına gerek yok diye düşünüyorum. Hiç kimse 5 kişi+Full bagajla dolaşmıyor. Yani yük taşımıyorsanız dizel almanızın manası yok.Sırf yokuşu vites küçültmeden çıkıyor diye bir araba parası kadar farkı vermenin anlamı yok. Dizel araçların çoğu 1.3 ün üzerinde ve MTV dezavantajı var. Bakım maliyeti yüksek. Bakımları serviste ve zamanında yapmazsanız satarken sıkıntı yaşarsınız. Ayrıca bilinen markaların temiz ve kaliteli yakıtları kullanmanız gerekiyor ve yakıt fişlerini atmayıp toplamanız lehinize. Tüm bunları düşününce dizelin derdi daha çok. Kredi faktörünü unutmamak lazım. Araç alanların çoğu krediyle borç altına girerek alıyor. Kredi miktarının artması ve uzayan vade. Vadeye bağlı olarak artan faiz miktarı. Sırf faize giden parayla bile kaç bin km lik benzin parası çıkıyor. Yazık günah. Özet olarak bireysel kullanıcıların dizeli tercih etmesi için çok mantıklı sebepler yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Hocam ben seni anladim da bu sapmanın benzin ve dizede aynı oranda olmayabileceğinden bahsediyorum.



    3 e 5 ise

    6 ya 10 gibi değil yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf.7 kullanıcısına yanıt
    Sayin hocam

    Simdi golf uzerinden ornek vereyim

    Fabrika verisi dizel.:4 lt

    Fabrika verisi benzin 4.9lt

    Aradaki fark kabaca %23. Yani benzinlisi %23 daha cok tuketiyor.



    Simdi de gercek tuketim verileri (sizden ornek verecegim gercekte 6.5 yakiyor dediniz.):



    Gercek tuketim dizel 6.5lt

    Gercek tuketim benzin 8lt(dizelin 6.5 yakacagi guzergahta benzinli 8 yakar diye dusundum)

    Aradaki fark yine %23

    Ben bu sekilde dusunuyorum. Varsa yanlisim duzeltin lutfen. O yuzden fabrika verileri de baz alinabilir dedim. Tabiki hem benzinli hem dizelin baz alinmasi kosuluyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Sayin hocam

    Simdi golf uzerinden ornek vereyim

    Fabrika verisi dizel.:4 lt

    Fabrika verisi benzin 4.9lt

    Aradaki fark kabaca %23. Yani benzinlisi %23 daha cok tuketiyor.



    Simdi de gercek tuketim verileri (sizden ornek verecegim gercekte 6.5 yakiyor dediniz.):



    Gercek tuketim dizel 6.5lt

    Gercek tuketim benzin 8lt(dizelin 6.5 yakacagi guzergahta benzinli 8 yakar diye dusundum)

    Aradaki fark yine %23

    Ben bu sekilde dusunuyorum. Varsa yanlisim duzeltin lutfen. O yuzden fabrika verileri de baz alinabilir dedim. Tabiki hem benzinli hem dizelin baz alinmasi kosuluyla.



    Akıllı adamın hali başka oluyor.
    Fabrika verilerine 10 ar lt eklensede, 20 lt çıkartılsada ne fark ederki. Hesap yine aynı. İşte hesap yapamadığı için milletimiz körü körüne gidip dizel alıyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.