Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende şunu sormak istiyorum. ısıtma bujisi yeni dizel araçların hepsinde var yanılmıyorsam(hani şu rezistans sembolü) ve soğuk havalarda ben bu ısıtma bujisini 2-3 kez çalıştırıyorum motoru çalıştırmadan önce. mantık olarakta kendimce şöyle bir çıkarım yaptım. dizel araçlarda ateşleme sistemi yoktur, çalışma prensibi sıcak ve sıkıştırılmış basınçlı havaya yakıt püskürtülerel patlamanın gerçekleştirilmesidir, dolayısıyla soğuk havada ben bu ön ısıtmayı birkaç kez yaparak o ilk havayı daha fazla ısıtayımki ilk çalışma daha kolay gerçekleşsin.

    bilgili arkadaşlardan bu mantığın doğru olup olmadığını, yanlış ise de doğrusunun ne olacağını öğrenmek isterim.

    saygılar..
  • evwet mantık da doğru sistem de zaten havayı ısıtarak ateşleme kolaylığı sağlamaktadır.Tabi ki silindir içindeki havayı ısıtmaktadır.
    Hemen ertesinde şu soru gelmektedir peki yazın gerekli mi diye. Kışın zorunludur .Yapmazsanız bir müddet sonra bir kerede almamaya başlar içerisi kurum kaplanır sonra düzgün yapsanızda kalıntılar içeride kalabilir. Bu nedenle aracı satın almanız ile birlikte uygulanması gereklidir.Ama yaz için kullnamanın zararı yoktur ama kullanmamanın sonuçları uzun bir tartışma konusu olacağını sanıyorum.ş Belki dış hava sıcaklığı 35 dereceler üstünde gereksiz olabilir ama fabrikasyon konan bir şeyi illaki kullanmak gerektiğini hatırlatmak isterim. Eğer belirli bir dereceden sonra gereksiz olsa idi bunu fabrikasyon olarak denekklemek çok basit bir sistem olurdu .Yapılacak şey aracın ısı göstergesi ile mantık kuracak iki satır yazılım ve sistemi akımı verip kapacak bir röle konması yeterli olacaktı.


    quote:

    Orjinalden alıntı: elysion

    bende şunu sormak istiyorum. ısıtma bujisi yeni dizel araçların hepsinde var yanılmıyorsam(hani şu rezistans sembolü) ve soğuk havalarda ben bu ısıtma bujisini 2-3 kez çalıştırıyorum motoru çalıştırmadan önce. mantık olarakta kendimce şöyle bir çıkarım yaptım. dizel araçlarda ateşleme sistemi yoktur, çalışma prensibi sıcak ve sıkıştırılmış basınçlı havaya yakıt püskürtülerel patlamanın gerçekleştirilmesidir, dolayısıyla soğuk havada ben bu ön ısıtmayı birkaç kez yaparak o ilk havayı daha fazla ısıtayımki ilk çalışma daha kolay gerçekleşsin.

    bilgili arkadaşlardan bu mantığın doğru olup olmadığını, yanlış ise de doğrusunun ne olacağını öğrenmek isterim.

    saygılar..




  • Katılıyorum oldukça basit bir sistemle denetlenebilir bu olay. fakat seri üretimlerde fazladan eklenen tek bir direncin dahi totalde ciddi maliyetleri olabiliyor. o yüzden yapamamaktan ziyade maliyet sebebiyle konulmuyor olabilir. birde otomobil üreticilerinin uzun vadeye yönelik tesisatları pek uygulamadıklarını düşünüyorum. 150-200bin km sorun çıkarmasın, sonrasında da servisten para kazandırsın üzerine bir mantıkla araç ürettiklerini düşünüyorum. kaldıki kullanıcı hatası sebebiyle aşınan ve biten motorları birkaç kontrol(otomasyon) sistemi mantığı ile denetletebilir ve pekala kullanıcıyı yönlendirebilirler. tabiki bununda maliyeti olacak fakat birçok kullanıcınında ucuz ve az dayanıklı arabadan ziyade daha dayanıklı ve maliyeti birz daha yüksek araçları tercih edeceklerini düşünüyorum..


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evwet mantık da doğru sistem de zaten havayı ısıtarak ateşleme kolaylığı sağlamaktadır.Tabi ki silindir içindeki havayı ısıtmaktadır.
    Hemen ertesinde şu soru gelmektedir peki yazın gerekli mi diye. Kışın zorunludur .Yapmazsanız bir müddet sonra bir kerede almamaya başlar içerisi kurum kaplanır sonra düzgün yapsanızda kalıntılar içeride kalabilir. Bu nedenle aracı satın almanız ile birlikte uygulanması gereklidir.Ama yaz için kullnamanın zararı yoktur ama kullanmamanın sonuçları uzun bir tartışma konusu olacağını sanıyorum.ş Belki dış hava sıcaklığı 35 dereceler üstünde gereksiz olabilir ama fabrikasyon konan bir şeyi illaki kullanmak gerektiğini hatırlatmak isterim. Eğer belirli bir dereceden sonra gereksiz olsa idi bunu fabrikasyon olarak denekklemek çok basit bir sistem olurdu .Yapılacak şey aracın ısı göstergesi ile mantık kuracak iki satır yazılım ve sistemi akımı verip kapacak bir röle konması yeterli olacaktı.


    quote:

    Orjinalden alıntı: elysion

    bende şunu sormak istiyorum. ısıtma bujisi yeni dizel araçların hepsinde var yanılmıyorsam(hani şu rezistans sembolü) ve soğuk havalarda ben bu ısıtma bujisini 2-3 kez çalıştırıyorum motoru çalıştırmadan önce. mantık olarakta kendimce şöyle bir çıkarım yaptım. dizel araçlarda ateşleme sistemi yoktur, çalışma prensibi sıcak ve sıkıştırılmış basınçlı havaya yakıt püskürtülerel patlamanın gerçekleştirilmesidir, dolayısıyla soğuk havada ben bu ön ısıtmayı birkaç kez yaparak o ilk havayı daha fazla ısıtayımki ilk çalışma daha kolay gerçekleşsin.

    bilgili arkadaşlardan bu mantığın doğru olup olmadığını, yanlış ise de doğrusunun ne olacağını öğrenmek isterim.

    saygılar..






  • DİZEL MOTORLARIN ÖMRÜNÜN KISA OLMASININ SEBEBLERİNDEN BİRİNİN MARŞA BASILDIGI ANDAN İTİBAREN YÜRÜTÜLMEYE BAŞLAMASIDIR BİRAZ ISINMASI GEREKLİ Kİ ZATEN SESTENDE BELLİ OLUYOR
  • selam arkadaşlar motor merakım yüzünden takıldım 1988yılında mitsubişhi maraton otobüslerin kullanma klavuzundada çalıştırınca motorun ısınmasını beklemeyin çok zolamadan yürüyün der ancak bilindik bir firmada anahtar vurmadan 1000.000km yi deviren mitsubişhinin kaptanına japon gurup teşekkür edip o araca sandık kırma diye tabir edilen komple yeni motor hediye etti kaptan bunu nasıl başardığına gelince motoru ısıtmadan yürümedi ve bildiğimiz eski düzen şoforluk kuralları ısıtmadan yürüme stop etmeden önce biraz rolantide çalıştır sonra stop et 10.000 kmde değilde en fazla 3000kmde yağ değiştir size kısa bir anı anlatayım 1972 model 1210 ford sunta yüklü irana gidecek yaz günü araba açık sabaha karşı yağmur başlar ve aceleyle en yakın petrole gitmeye çalıştım araba motor soğuk olduğundan normalin yarısı güce düştü sanki bu çok önemli ilk orda gördüm ve ustaya hak verdim kötü yakıt tecrubelerimide paylaşacağım şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla




  • selam arkadaşlar motor merakım yüzünden takıldım 1988yılında mitsubişhi maraton otobüslerin kullanma klavuzundada çalıştırınca motorun ısınmasını beklemeyin çok zolamadan yürüyün der ancak bilindik bir firmada anahtar vurmadan 1000.000km yi deviren mitsubişhinin kaptanına japon gurup teşekkür edip o araca sandık kırma diye tabir edilen komple yeni motor hediye etti kaptan bunu nasıl başardığına gelince motoru ısıtmadan yürümedi ve bildiğimiz eski düzen şoforluk kuralları ısıtmadan yürüme stop etmeden önce biraz rolantide çalıştır sonra stop et 10.000 kmde değilde en fazla 3000kmde yağ değiştir size kısa bir anı anlatayım 1972 model 1210 ford sunta yüklü irana gidecek yaz günü araba açık sabaha karşı yağmur başlar ve aceleyle en yakın petrole gitmeye çalıştım araba motor soğuk olduğundan normalin yarısı güce düştü sanki bu çok önemli ilk orda gördüm ve ustaya hak verdim kötü yakıt tecrubelerimide paylaşacağım şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla




  • Konu hortlatmak olmaz herhalde değil mi?
    Arkadaşlar yeni eski fark etmiyor. Diesel motor ısınacak. Lamı cimi yok. Isınmadan çekmez zaten. estek-köstek karıştırmayalım şimdi. Eurodiesel yakıt kullanmak lazım. Yağı 10bin beklememek lazım.
    Nasıl 10 bin? Ya trafikte beklenen sürede motor mu kapatıyoruz ki? Eğer Km. sayaçları motor saati olsaydı İstanbul'da daha 5000km de motor 10bini devirmiş olurdu inanın bana. Birde arabanın altını vurmayın. Turbo ve karter vurulmaya aşırı hassastır. Aracınıza uygun muhafaza saçları varsa mutlaka taktırın. Gazı mümkün mertebe sabit tutmaya bakın. İyi / güvenilir yağ kullanın yeter.
  • Bakarsan Bağ olur

    Bakmassan Dağ olur,,,

    120.000 KM devirdim 5 yıldır kullanırım motora el sürülmedi,,,, kim ne derse desin Dizeller benzinlilerden veya LPG lilerden daha dayanıklı ve daha uzun ömürlüdür...

    10.000 KM de yağ, yağ filtresi, hava filtresi değiştiririm, (SELENIA 5W-40 ful sentetik Turbo Dizel Yağ)
    20.000 KM de mazot filtresi değiştiririm, (Orjinal UFI filtre)
    enjektör bakımı falan hiç yapmadım yapmam!!!
    Motor yağına veya yakıt deposuna KATKI katmadım katmam!!!
    aracı zorlamadın devrini vererek kullanırım,,,
    uzun yolda durdurmadan önce 30 sn kadar çalıştırırım,
    aracım yaz kış demeden, tek marş çalışır, çalıştırdıktan sonrada asla gaz vermem rolantide,

    bu kriterlerle beni bu güne kadar yolda bırakmadı Multijet

    MULTIJET TAMAM YOLA DEVAM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 29 Mayıs 2009; 10:58:46 >




  • sabah kalktınız işe gideceksiniz,dizeli çalıştırdınız ve ısınmasını bekliyorsunuz, bir yerde eleman olarak çalışıyorsanız o gün işten atılırsınız.o motor rölantide ısınmazki sizde işe gecikirsiniz.
    ama motor yağdevrini yapıp 2 yada 3dakika sonra sıkıştırmadan yürürseniz,belki bir süre sonra ısınır.
    ve dizeli hiç acelesi olmayan,sakin bir hava içersinde,yaşlı birinin araç kullanım şekline benzer bir kullanım sergilersek,aracımızın ömrü gerçekten çok uzun olur.
  • dizel motorda ısınmadan kasıt sıcaklık ibresinin ortaya gelmesi olarak düşünülmemeli. YAğ yğlama kriteri olan ilk 1-2 dakika (hava eksi ve aşırı soğuk değilse) yeterli olacaktır. Bu süre yağın viskositesinni yükselmesi için yeterli bir süredri. yazın aşırı sıaklarda hiç beklemeye de gerek olacağını sanmıyorum. Çünkü dışarısı 30-35 derece olunca yağında sıcaklığı aşağı yukarı bu sıcklığa erişmiştir. Viskositesi yağmama için uygun sıcaklığa gelmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    EN BASİTİNDEN BENİM KULLANDIĞIM CLİO 65 HP DCİ ARABAMIN KULLANMA KILAVUZUNDA STOP ETMEDEN ÖNCE 30 SN - 1 DK BEKLEYİN YAZMIYOR , AMA BEN YAPIYORUM . YAZMASI GEREKLİ DEĞİLMİ YANİ ? FABRİKADADA BİRAZ ....NELİK VAR BENCE , BEN TATA MARKA ÇİFT KABİN ARABADA GÖRDÜM ADAMLAR DİREKSİYONUN YANINA KOCAMAN UYARI ASMIŞLAR ,

    STOP ETMEDEN ÖNCE 1 DK BEKLEYİN BU SÜREDE KESİNLİKLE ARA GAZI VERMEYİN DİYE , DANDİK TATA BİLE YAZIYOR DİĞERLERİNE

    MOTORA FAZLA YÜKLENME İŞİNE GELİNCE SOLLAMALARDA BAZEN BENDE YAPIYORUM GERÇEKTEN F1 HİSSİ VERİYOR ROKET GİBİ BAZEN ALTIMDAKİ ARABANIN 65 HP OLDUĞUNA İNANMAK ZOR GELİYOR :) AMA SÜREKLİ SINIRLARI ZORLAMIYORUM İŞİM BİTİNCE HEMEN GAZDAN AYAĞIMI ÇEKEREK SAKİN KULLANIMA GEÇİYORUM

    Arkadaş sen Tata nın 1958 den beri hindistanda mercedes için motor ürettiğini biliyormusun.
    Sen o yıllarda ne yapıyordun.
    Turbo dizelin kalbidir.
    performans gazda değil uygun tork devrinde elde edilir
    Dizel uygun kullanıldığında vazgeçilmezdir. Nascar,F1 veya otoban faresi araçlar dışında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atayahya

    Benim aracım 1998 model skoda combi 1.9 sdi dizel vw caddy dizel motorlardan, aracımdaki sorun:

    sabahları motor aşırı derecede duman atıyor,

    aşırı derecede titreme yapıyor, öyle sallantı varki araç tabiri caizse dans ediyor,

    marş motoru dişlisi sıyırıyor, yaptırım olmadı, yeni marşmotor aldım, yine bozuldu yaptırdım yine bozuldu, debriyaj ve motor geçen yaz yapıldı. '2500 ytl

    aracım aşırı derece mazot yakmaya başladı,
    Mazot pompasında dediler baktırdım birşey yoktu, hatta pompa temizlemye 500 ytl istiyorlar...yurt dışından yenisini alırım daha iyi.

    Enjektörleri temizlettim bana enjektörler zaten yeniymiş dediler 30 ytl.

    Bir usta ısıtma bujilerin çalışmıyor ondan sartsıntı ve duman atıyor dedi. Ustaya sök yap dedim, burun kıvırdı ? elektrikçi işi dedi

    Başka bir usta avans ayarın bozulduğu için duman atıyor ve titreme yapıyor dedi. arabanın avans ayarı durduk yere niye bozulsun ki?

    Araba bir ay önceye kadar motor ısınınca sarsıntı ve duman kesiyordu kış geldiğinden mi sürekli araba duman atıyor.

    Servise götürdüm aracın 1 tane sipob yada pistonda sorun olduğu söyledi.

    Başka bir usta aracın mazotun kaliteisden dedi, dizel katkı kullandım yine aynı.


    Bundan sonra dizel arba kesinlikle almam. Dizel motor sistemlerinden anlayan iyi bir usta bulamadım.

    Arkdaşlar bana tavsiyede bulunurmusunuz ne yapim?



    Arkadaş devir saatinde hafif bir titreme varmı.
    Rölantide ve sabit gazda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tmgakgo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    EN BASİTİNDEN BENİM KULLANDIĞIM CLİO 65 HP DCİ ARABAMIN KULLANMA KILAVUZUNDA STOP ETMEDEN ÖNCE 30 SN - 1 DK BEKLEYİN YAZMIYOR , AMA BEN YAPIYORUM . YAZMASI GEREKLİ DEĞİLMİ YANİ ? FABRİKADADA BİRAZ ....NELİK VAR BENCE , BEN TATA MARKA ÇİFT KABİN ARABADA GÖRDÜM ADAMLAR DİREKSİYONUN YANINA KOCAMAN UYARI ASMIŞLAR ,

    STOP ETMEDEN ÖNCE 1 DK BEKLEYİN BU SÜREDE KESİNLİKLE ARA GAZI VERMEYİN DİYE , DANDİK TATA BİLE YAZIYOR DİĞERLERİNE

    MOTORA FAZLA YÜKLENME İŞİNE GELİNCE SOLLAMALARDA BAZEN BENDE YAPIYORUM GERÇEKTEN F1 HİSSİ VERİYOR ROKET GİBİ BAZEN ALTIMDAKİ ARABANIN 65 HP OLDUĞUNA İNANMAK ZOR GELİYOR :) AMA SÜREKLİ SINIRLARI ZORLAMIYORUM İŞİM BİTİNCE HEMEN GAZDAN AYAĞIMI ÇEKEREK SAKİN KULLANIMA GEÇİYORUM

    Arkadaş sen Tata nın 1958 den beri hindistanda mercedes için motor ürettiğini biliyormusun.
    Sen o yıllarda ne yapıyordun.
    Turbo dizelin kalbidir.
    performans gazda değil uygun tork devrinde elde edilir
    Dizel uygun kullanıldığında vazgeçilmezdir. Nascar,F1 veya otoban faresi araçlar dışında.

    demekki uygun devir ve gazda kullanıyormuşum ki performans alıyormuşum ki ben bu işi biliyorum demekki

    yalnız sen o yıllarda napıyordun hitap şekli hoş olmamış arkadaşım tenzih mesajlarını bekliyorum




  • x



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taleb -- 13 Eylül 2009; 13:22:40 >
  • arkadaşlar bende 2005 model seat cordoba 1.4 tdi var. o aldım 165.000 km yaptım.
    arabamda yağ yakma yada yakıt tüketiminde artış gibi problemler olmadı. ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyor
    dizel araçlarda şunlara dikkat etmek lazım.
    1-aracı çalıştırırken kesinlikle gaz vermeyin.çünkü motor parçaları ve turbonun yağlanması için 10-20 saniye
    bekleyin.
    2-soğuk motora yüksek devir yapmayın.motor 10-20 saniye çalıştıktan sora düşük devirle haraket edebilirsiniz.
    3-sürekli yüksek devirlerde kullanmayın.mesela şehir içinde yavaş giderken 3000-3500 devirlerde kullanmanıza gerek yok.
    bu hem motoru yıpratır hemde yakıt tüketimini artırır.
    4-motorun max. torkunu verdiği devir aralığını bilmek ona göre kullanmalıyız.benim arabam torku 1800 devirde vermeye
    başlıyor.ben genelde 1800-2400 devir aralığında kullanırım.şehir içinde sabit hızda giderken 1300-1500 devirde kullanırım.
    yüksek devirlere lazım olduğu zaman sollarken falan çıkarım.
    5-uzun kulanımlardan sonra motoru biraz rolantide çalıştırıp öyle stop etmek gerekiyor.
    6-yüksek devirlerde kullanın derken alt devirlerde motoru sıkıştırmayın.yani düşük devirde sabit hızda giderken ani hızlanma gerekirse
    gaza basıp motoru zorlamayın.vites düşürüp motoru devirlendirip öyle gaza basın.
    bunlara dikkat edip sakin kullanırsanız.sizin araçlarınız tıpkı kamyonların motoru gibi uzun kilometreler yapar.
    kamyonların çalışma şartları otomobillerden kat be kat daha zor ama kamyon şöförleri motorun dilinden anladığı için bu araclar uzun
    kilometreler yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    dizel motorda ısınmadan kasıt sıcaklık ibresinin ortaya gelmesi olarak düşünülmemeli. YAğ yğlama kriteri olan ilk 1-2 dakika (hava eksi ve aşırı soğuk değilse) yeterli olacaktır. Bu süre yağın viskositesinni yükselmesi için yeterli bir süredri. yazın aşırı sıaklarda hiç beklemeye de gerek olacağını sanmıyorum. Çünkü dışarısı 30-35 derece olunca yağında sıcaklığı aşağı yukarı bu sıcklığa erişmiştir. Viskositesi yağmama için uygun sıcaklığa gelmiştir.

    vezir ustam merhaba.size bir sorum olacak.arabam dizel symbol ve devir saati bulunmuyor.vites değiştirirken 2500 deviri geçmeyin demişsiniz.ben bunu km saatine bakarak ayarlamay çalışıyorum.ama aracımı uygun devirde kullandığımdan tam olarak emin olamıyorum açıkçası.sanırım tüm cliocu arkadaşların kafsında bir soru işaretidir bu durum.kamyoncu usulü motor sesiyle değiştiriyoruz vitesleri.siz bu konuda neler söyleyebilirsiniz?




  • Bu konuda devirsaati olmadan devri bilmek güç .Ancak genel olarak 90 km sabti hız ve en yüksek viteste devir 2000 altında olmaktadır. Bu devir sesini kaydedip tekrar hatırlayabilirseniz bunun üzrinde turbo ivmelenmesini hissedeceksiniz ve bu da 2500-3000 arasıdır .kolay gelsin diyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    dizel motorda ısınmadan kasıt sıcaklık ibresinin ortaya gelmesi olarak düşünülmemeli. YAğ yğlama kriteri olan ilk 1-2 dakika (hava eksi ve aşırı soğuk değilse) yeterli olacaktır. Bu süre yağın viskositesinni yükselmesi için yeterli bir süredri. yazın aşırı sıaklarda hiç beklemeye de gerek olacağını sanmıyorum. Çünkü dışarısı 30-35 derece olunca yağında sıcaklığı aşağı yukarı bu sıcklığa erişmiştir. Viskositesi yağmama için uygun sıcaklığa gelmiştir.

    vezir ustam merhaba.size bir sorum olacak.arabam dizel symbol ve devir saati bulunmuyor.vites değiştirirken 2500 deviri geçmeyin demişsiniz.ben bunu km saatine bakarak ayarlamay çalışıyorum.ama aracımı uygun devirde kullandığımdan tam olarak emin olamıyorum açıkçası.sanırım tüm cliocu arkadaşların kafsında bir soru işaretidir bu durum.kamyoncu usulü motor sesiyle değiştiriyoruz vitesleri.siz bu konuda neler söyleyebilirsiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu konuda devirsaati olmadan devri bilmek güç .Ancak genel olarak 90 km sabti hız ve en yüksek viteste devir 2000 altında olmaktadır. Bu devir sesini kaydedip tekrar hatırlayabilirseniz bunun üzrinde turbo ivmelenmesini hissedeceksiniz ve bu da 2500-3000 arasıdır .kolay gelsin diyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    dizel motorda ısınmadan kasıt sıcaklık ibresinin ortaya gelmesi olarak düşünülmemeli. YAğ yğlama kriteri olan ilk 1-2 dakika (hava eksi ve aşırı soğuk değilse) yeterli olacaktır. Bu süre yağın viskositesinni yükselmesi için yeterli bir süredri. yazın aşırı sıaklarda hiç beklemeye de gerek olacağını sanmıyorum. Çünkü dışarısı 30-35 derece olunca yağında sıcaklığı aşağı yukarı bu sıcklığa erişmiştir. Viskositesi yağmama için uygun sıcaklığa gelmiştir.

    vezir ustam merhaba.size bir sorum olacak.arabam dizel symbol ve devir saati bulunmuyor.vites değiştirirken 2500 deviri geçmeyin demişsiniz.ben bunu km saatine bakarak ayarlamay çalışıyorum.ama aracımı uygun devirde kullandığımdan tam olarak emin olamıyorum açıkçası.sanırım tüm cliocu arkadaşların kafsında bir soru işaretidir bu durum.kamyoncu usulü motor sesiyle değiştiriyoruz vitesleri.siz bu konuda neler söyleyebilirsiniz?



    teşekkür ederim.peki bir sorum daha olacak müsaadenizle.geçen arkadaşın dizel corsasını kullandım.arabayı sabit gazda da tutsan 2500 devirde birden ileri atılıyor.benim araçta turbonun devreye girmesi için gz pedalına belli bir oranda yüklenmek gerekiyor.şimdi sorum şu;benim aracı gaza basıp turboyu devreye sokarak mı kullanırsam yakıt tüketimi düşük olur?Yoksa gaza hafif basıp zayıf bir tork ile vites değiştirme devrini mi beklemeliyim?ben genelde 2.söylediğim şekliyle kullanıyorum.turbo devreye girince daha az yakar diye biliyorum ama benim arabada turbonun devreye girmesi için basman lazım biraz.bu konudaki yorumunuz nedir?Biraz uzun oldu kusura bakmayın.teşekkürler...




  • quote:

    teşekkür ederim.peki bir sorum daha olacak müsaadenizle.geçen arkadaşın dizel corsasını kullandım.arabayı sabit gazda da tutsan 2500 devirde birden ileri atılıyor.benim araçta turbonun devreye girmesi için gz pedalına belli bir oranda yüklenmek gerekiyor.şimdi sorum şu;benim aracı gaza basıp turboyu devreye sokarak mı kullanırsam yakıt tüketimi düşük olur?Yoksa gaza hafif basıp zayıf bir tork ile vites değiştirme devrini mi beklemeliyim?ben genelde 2.söylediğim şekliyle kullanıyorum.turbo devreye girince daha az yakar diye biliyorum ama benim arabada turbonun devreye girmesi için basman lazım biraz.bu konudaki yorumunuz nedir?Biraz uzun oldu kusura bakmayın.teşekkürler...


    turbo aslında her zaman devrededir ancak perforamsnvermesi için dolması tabiri kullnılıyor .Bu da her araçta değişse de genel itibarıyle 2000 rpm civarında oluyor.Turbo devrede veya dolma veya başka bir tabir de kullansak pallerin hızlandığı ve kompresyon ürettiği devirlerde yakıt tüketimi artacaktır.Unutmayalım ki güç demek yakıt tüketimi demektir .eğer bir şekilde yol durumu uygunsa gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakar ancak tork yeterli olmadığında araç hız kaybetmeye başlar. işte turbo bu noktada imdadımıza yetişir ve araç çok devirlenmeden bize tork verir ancak bunu yakıt tüketerek ve siz gaza bastıktan sonra verir. Bu nedenle devir yükselse ve dsiz gaza basmasanız turbo dolmayacak veya psi cinsinden düşük bir basınç altında kalacak ve tasarruf yapabileceksiniz.

    sonuç olarak aza her zaman yumurtaya basar gibi dokunarak basıp yeterince bekleyerek ivmelenmeyi göze alabilirseniz zamanınız ve sabrınız varsa en az tüketimi yakalarsınız .gaz pedalını yakıt musluğu gibi düşünğürseniz daha iyi kavrayacaksınız.Küçük bir farkı vardır , su musluğu atmosferik ortamda vana açıldıkça daha fazla akar ama bir yere doldurmaya çalışırsanız ve hızla doldurmak isterseniz içerideki basınç yükselir ve musluk açılsa bile fazla akamaz.işte benzer şekilde gaz pedalına aniden çok bassanız bile eğer devirlenme yok ise bunu tüketemeyen silindirler geri dönrürerek kısa bir çevirim yapar, elektronik sistemlerde ECU duruma bakar ve nasıl harcayacağını bilir bu nedenle bizim araçlarda msuluktan çok bir emir veren elektronik boton vazifesi görmektedir. kaba bir anlatım olsa da gerçekler böyledir gerisi boş.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.