Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: conk83

    selam arkadaşlar bende aranıza katılıyım dedim bende yaklaşık 4 senedir 2003 model 1.9 d kangoo var arabayı ikinci el almıştım az kullanılmış olarak şuanda 45binde ama arabamda sorun var marş yaptıgım zaman araba tek seferde çalışmıyor çok zorlanarak çalışıyor bu olay önceden yoktu nasıl böyle oldu bilmiyorum sorun aküde dediler daha yeni degiştim ama sorun yine aynı bütün ışıklar söndükten sonra bekliyorum araba yaklaşık 3çalıştırmadan sonra çalışıyor eger bi bilginiz varsa bana yardımcı olursanız sevinirim bu arada motoru servise götürdüm onlarda motor üfleme yapıyor dediler bende güldüm 45bindeki arabanın nesi üfliyecek diye sizin aracınızdada böyle bi sorun varmı? yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler




    Aklıma gelen tek şey enjektörlerinde kötü yakıttan dolayı sorun olabileceği,inşallah yanılıyorumdur.




  • Bu bölümde bir arkadaşımız yazmış aklıma yattı,yakıt pompandada sorun olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: obekdas

    çalıştırırken bekleyin (Benim aracımda ısıtmabuji lambası sönünce tık sesi geliyo o sesten sonra çalıştırıyorum) Sanırım diğer tüm tdci fordlarda böyledir.
    arabanızı soğuk havalarda rolantide 1-2 dak ısıtın
    araç soğukken 2600 deviri aşmayın
    vites düşmek için aracın bayılmasını beklemeyin 2000 in altına inince bi alt vitese düşün
    3000 devir üzeri kullanmayın.

    stop ederken aracın ısısına gelinen yolun durumuna ve mesafesine turbonun devrede oluş süresine göre 1dak ile 5 dak bekleyerek stop edin
    Yağ yağ filtresi ve yakıt filtresini temiz tutun.
    ani hızlanmalar yapmayın ve bas gaza şarkısını dinlemeyin.
    Ukalalık olarak algılanmasın ben bunları myapıyorum şükür bi sorun yaşamadım inşallah da kimse yaşamaz.



    Uzun yıllar sorunsuz binersin böyle devam edersen

    Bende bunlara dikkat etmeye çalışıyorum ama bazen dip gaz gittigimde oluyor




  • bu topiği okudum ve çok bilgilendim ehliyet sınavına gireceğim ve aynen anlattığınız gibi kullanacağım arabayı.arabam tourneo tdci.
  • Dağlık yerlerde kullanılan arabanın ömrü dahamı kısa olur.Örneğin çok rampalı yokuşlardan çıkıldıkca fln.Yoksa bu hiç farketmezmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Dağlık yerlerde kullanılan arabanın ömrü dahamı kısa olur.Örneğin çok rampalı yokuşlardan çıkıldıkca fln.Yoksa bu hiç farketmezmi?

    Aracın motorunu ısıtıktan sonra fark etmez. Tek sadece mazotu fazla yakar o kadar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Dağlık yerlerde kullanılan arabanın ömrü dahamı kısa olur.Örneğin çok rampalı yokuşlardan çıkıldıkca fln.Yoksa bu hiç farketmezmi?


    Farketmez. Çünkü debi sensörün var. Çok fazla yükseklik farkı oluşuyorsa orada aracı stop et. tekrar bas marşa devam.

    Hİç fark yok yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: obekdas

    çalıştırırken bekleyin (Benim aracımda ısıtmabuji lambası sönünce tık sesi geliyo o sesten sonra çalıştırıyorum) Sanırım diğer tüm tdci fordlarda böyledir.
    arabanızı soğuk havalarda rolantide 1-2 dak ısıtın
    araç soğukken 2600 deviri aşmayın
    vites düşmek için aracın bayılmasını beklemeyin 2000 in altına inince bi alt vitese düşün
    3000 devir üzeri kullanmayın.

    stop ederken aracın ısısına gelinen yolun durumuna ve mesafesine turbonun devrede oluş süresine göre 1dak ile 5 dak bekleyerek stop edin
    Yağ yağ filtresi ve yakıt filtresini temiz tutun.
    ani hızlanmalar yapmayın ve bas gaza şarkısını dinlemeyin.
    Ukalalık olarak algılanmasın ben bunları myapıyorum şükür bi sorun yaşamadım inşallah da kimse yaşamaz.


    Temiz kllanıyorsun hocam tebrikler.

    SOrun yaşamazsın zaten bu şekilde. Sorun çıkarsada senden kaynaklı olmayacağı kesin, inşallah çıkmaz.

    Ben benzinli aracımı bile bu şekilde kullanırım. Kışın serin havalarda 1 dk en az beklerim. Sonra normal çalışma sıcaklığına gelmeden belli devirleri geçmem. Bazı kurallara uyduğumuz takdirde benzinlide olsa dizelde olsa fark yapmaz.




  • Dizel araçların en çok problem çıkaran ekipmanı Turbo veya dizel pompasıdır.
    Turbolu araçlarda eğer şehir içinde ve düşük süratlerde kullnılıyorsa Turbonun hızlandığı ve performans verdiği devir bantlarına çıkılması önem arz etmektedir.Bunu piyasa ağzıyla devirli kullanmak diye tanımlıyorlar.özellikle 50 km/ h hızlarında üçüncü vites ve üstünde tutulan araçların hızlanması için vites küçültülmediğinde ve gaz tiplemeleri sık kullnıldığında turbo devrinin gerisinde yapılan bu tür kullnımlar turbonun arıza yapmasına neden olmaktadır.

    yapılması gereken şey araç düşük devirlerde kullnılıyorsa , vitesle oynayarak turbonun ara sıra devreye girilmesinmin sağlanmasıdır.Özellkle pick up ve 4x 4 ARAÇLARDA hele bir de otomatik vites ise düşük hızda kullnımlarda turbo devreye girmemekte ve uzun süre böyle kullanımlar sonucunda Turbo arızaları ortaya çıkmaktadır.Eğer otmatik vitesli ve ağır vir dört çekeriniz varsa hızlanırken gazı esirgemeden viteslerin hakkını vermek gerektiğini vurgulamak isterim. Klasik vitesli araçlarda bu vites atış zamanı ayarlandığında bir proble olmayacaktır.
    i
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Dağlık yerlerde kullanılan arabanın ömrü dahamı kısa olur.Örneğin çok rampalı yokuşlardan çıkıldıkca fln.Yoksa bu hiç farketmezmi?




  • Üstadım turbo arızası nasıl anlaşılır,bu konuda bizlere detaylı bilgi verebilirmisin.
  • eğer ciddi turbo arızası varsa yani devreden çıkmış ise bunu herkez anlayacaktır.Araç belirli bir devrin üsrtüne düz yoöda çıkmayacak yığılıp kalacaktır.Gaza basmanıza rağmen devirlenme eğilimi kaybolacak sanki gaz yemiyormuş hissini alacaksınız. Zaten bu durumlarda arıza ışığı bir şekilde yanar ama önemli olan o ışık yanmadan farkına varabilmektir. yani bu susurm hareret yapmış araçla benzerlik taşımaktadır. Yani su sıcaklığı ışığı yanmış motor elden gitmiş kime faydası olur. Önemli olan sıcaklık artığında bunu hissdip motoru rahatlatmaktadır.

    Turbo arızaları konusunda O.B.K aradaşımız bize daha detaylı bilgiler verecektir. Ancak sonuçta turbo dediğiniz şey çok yüksek devirde dönen bir basit kompresörden başka birşey değildir.havayı sıkıştırıp birim hacime daha fazla hava yollamaya yarar. Arızasında da benzer tepkiler verecektir.Yağlama hatası varsa yataklar aşınacağı için sesli çalışmaya başlar. Rulman arızası benzeri durum görülür. Eğergerekli devire ulaşamıyorsa bu eksoz çıkışını azıcaık da olsa kapatmışınız gibi tepki verir.bunun sonucunda hava çekişi klasik olacak için araç 2000 üstü devirlerde hantallaşır ve isteksizleşir.Bunu ilk önce yakıttan sanabilir ve önemsemeyebilirsiniz.Ama depo bitip de benzer isteksizlik olduğunda Turbonuuzun gözden geçirilmesi gerekir.Özetlemek gerekiğrse torkda azalış bunun en büyük belirtisidir.Eğer komple arıza yatıysa araç torku inanılmaz düşer sanki araç ağırlığı 2 katı olmuş gibi isteksizleşir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstadım turbo arızası nasıl anlaşılır,bu konuda bizlere detaylı bilgi verebilirmisin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    eğer ciddi turbo arızası varsa yani devreden çıkmış ise bunu herkez anlayacaktır.Araç belirli bir devrin üsrtüne düz yoöda çıkmayacak yığılıp kalacaktır.Gaza basmanıza rağmen devirlenme eğilimi kaybolacak sanki gaz yemiyormuş hissini alacaksınız. Zaten bu durumlarda arıza ışığı bir şekilde yanar ama önemli olan o ışık yanmadan farkına varabilmektir. yani bu susurm hareret yapmış araçla benzerlik taşımaktadır. Yani su sıcaklığı ışığı yanmış motor elden gitmiş kime faydası olur. Önemli olan sıcaklık artığında bunu hissdip motoru rahatlatmaktadır.

    Turbo arızaları konusunda O.B.K aradaşımız bize daha detaylı bilgiler verecektir. Ancak sonuçta turbo dediğiniz şey çok yüksek devirde dönen bir basit kompresörden başka birşey değildir.havayı sıkıştırıp birim hacime daha fazla hava yollamaya yarar. Arızasında da benzer tepkiler verecektir.Yağlama hatası varsa yataklar aşınacağı için sesli çalışmaya başlar. Rulman arızası benzeri durum görülür. Eğergerekli devire ulaşamıyorsa bu eksoz çıkışını azıcaık da olsa kapatmışınız gibi tepki verir.bunun sonucunda hava çekişi klasik olacak için araç 2000 üstü devirlerde hantallaşır ve isteksizleşir.Bunu ilk önce yakıttan sanabilir ve önemsemeyebilirsiniz.Ama depo bitip de benzer isteksizlik olduğunda Turbonuuzun gözden geçirilmesi gerekir.Özetlemek gerekiğrse torkda azalış bunun en büyük belirtisidir.Eğer komple arıza yatıysa araç torku inanılmaz düşer sanki araç ağırlığı 2 katı olmuş gibi isteksizleşir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstadım turbo arızası nasıl anlaşılır,bu konuda bizlere detaylı bilgi verebilirmisin.





    Teşekkür ederim,benim araç aldığımızda gaza bastığımda altımdan kayıp gidiyordu,ancak şuanda böyle bir tepkisi yok,kuşkulanıyorum.




  • Turbonun basıncını ölçtürebilirseniz performansı hakkında bir yorumda bulunmak mümkündür.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    eğer ciddi turbo arızası varsa yani devreden çıkmış ise bunu herkez anlayacaktır.Araç belirli bir devrin üsrtüne düz yoöda çıkmayacak yığılıp kalacaktır.Gaza basmanıza rağmen devirlenme eğilimi kaybolacak sanki gaz yemiyormuş hissini alacaksınız. Zaten bu durumlarda arıza ışığı bir şekilde yanar ama önemli olan o ışık yanmadan farkına varabilmektir. yani bu susurm hareret yapmış araçla benzerlik taşımaktadır. Yani su sıcaklığı ışığı yanmış motor elden gitmiş kime faydası olur. Önemli olan sıcaklık artığında bunu hissdip motoru rahatlatmaktadır.

    Turbo arızaları konusunda O.B.K aradaşımız bize daha detaylı bilgiler verecektir. Ancak sonuçta turbo dediğiniz şey çok yüksek devirde dönen bir basit kompresörden başka birşey değildir.havayı sıkıştırıp birim hacime daha fazla hava yollamaya yarar. Arızasında da benzer tepkiler verecektir.Yağlama hatası varsa yataklar aşınacağı için sesli çalışmaya başlar. Rulman arızası benzeri durum görülür. Eğergerekli devire ulaşamıyorsa bu eksoz çıkışını azıcaık da olsa kapatmışınız gibi tepki verir.bunun sonucunda hava çekişi klasik olacak için araç 2000 üstü devirlerde hantallaşır ve isteksizleşir.Bunu ilk önce yakıttan sanabilir ve önemsemeyebilirsiniz.Ama depo bitip de benzer isteksizlik olduğunda Turbonuuzun gözden geçirilmesi gerekir.Özetlemek gerekiğrse torkda azalış bunun en büyük belirtisidir.Eğer komple arıza yatıysa araç torku inanılmaz düşer sanki araç ağırlığı 2 katı olmuş gibi isteksizleşir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstadım turbo arızası nasıl anlaşılır,bu konuda bizlere detaylı bilgi verebilirmisin.





    Teşekkür ederim,benim araç aldığımızda gaza bastığımda altımdan kayıp gidiyordu,ancak şuanda böyle bir tepkisi yok,kuşkulanıyorum.





  • Merhabalar,

    Bizim arac 55.000 km.de. Sirket anlasmasi nedeniyle ayni firmanin degisik istasyonlarindan Opet Eurodiesel aliyoruz. Eurodiesel kullanmamiza ragmen, 7-8.000 km sonra performans dusuklugu basliyor. Her 10.000 bakimindan sonra, ozellikle uzun yol arefesinde, 1 depoya 1 lt Wynns carbon cleaner koyuyorum. Benzinliklerde satilanlardan degil, oto servislerinde carbon clean aletinde kullandiklari sividan koyuyorum, arabanin yuruyusu degisiyor, ilk gunku performansina cikiyor. Yag toptancilarinda, 1 lt. yesil teneke kutu icerisinde satiliyor. Her nekadar 10.000 bakiminda hava, yakit ve yag filtrelerinin degistirilmesi nedeniyle bir performans artisi olsada, bakimdan bir kac gun sonra carbon cleaneri koyunca, yaklasik yarim depo bitirdikten sonra hissedilir sekilde ek performans artisi oluyor.

    Arkadaslar, ben tekstil sektorunde calisiyorum, bahsettigim carbon cleanerin ithalatcisi, toptancisi yada saticisi degilim. Forumlarda cok reklam amacli yazilar oldugundan, hakli olarak bazi arkadaslar supheye dusuyor. Amacim, deneyimimi paylasmak, reklam yapmak degil.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmusluer

    Merhabalar,

    Bizim arac 55.000 km.de. Sirket anlasmasi nedeniyle ayni firmanin degisik istasyonlarindan Opet Eurodiesel aliyoruz. Eurodiesel kullanmamiza ragmen, 7-8.000 km sonra performans dusuklugu basliyor. Her 10.000 bakimindan sonra, ozellikle uzun yol arefesinde, 1 depoya 1 lt Wynns carbon cleaner koyuyorum. Benzinliklerde satilanlardan degil, oto servislerinde carbon clean aletinde kullandiklari sividan koyuyorum, arabanin yuruyusu degisiyor, ilk gunku performansina cikiyor. Yag toptancilarinda, 1 lt. yesil teneke kutu icerisinde satiliyor. Her nekadar 10.000 bakiminda hava, yakit ve yag filtrelerinin degistirilmesi nedeniyle bir performans artisi olsada, bakimdan bir kac gun sonra carbon cleaneri koyunca, yaklasik yarim depo bitirdikten sonra hissedilir sekilde ek performans artisi oluyor.

    Arkadaslar, ben tekstil sektorunde calisiyorum, bahsettigim carbon cleanerin ithalatcisi, toptancisi yada saticisi degilim. Forumlarda cok reklam amacli yazilar oldugundan, hakli olarak bazi arkadaslar supheye dusuyor. Amacim, deneyimimi paylasmak, reklam yapmak degil.

    Selamlar.



    Teşekkürler denemek lazım.




  • 2005 model 1.5 Dci clio kullanıyorum araç sıfırdan itibaren bende sürekli shell euro dizel kullanıyorum.Aracı istediğim gibi kullanıyorum otobanda 160-170 yaptığımda oluyor araç 135.000 kmde ve turbo hortumunun patlaması haricinde bir arıza yapmadı yağda eksiltmiyor.Bu motorun 100.000-150.000 km daha yapacağını düşünüyorum.
  • ottoman24,

    Turbonun basit kontrolleri hakkında bir video koyuyorum.


    http://www.youtube.com/watch?v=Xp-EVOPBhIo&NR=1


    http://www.youtube.com/watch?v=jOGYIsAizQU&feature=related


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    eğer ciddi turbo arızası varsa yani devreden çıkmış ise bunu herkez anlayacaktır.Araç belirli bir devrin üsrtüne düz yoöda çıkmayacak yığılıp kalacaktır.Gaza basmanıza rağmen devirlenme eğilimi kaybolacak sanki gaz yemiyormuş hissini alacaksınız. Zaten bu durumlarda arıza ışığı bir şekilde yanar ama önemli olan o ışık yanmadan farkına varabilmektir. yani bu susurm hareret yapmış araçla benzerlik taşımaktadır. Yani su sıcaklığı ışığı yanmış motor elden gitmiş kime faydası olur. Önemli olan sıcaklık artığında bunu hissdip motoru rahatlatmaktadır.

    Turbo arızaları konusunda O.B.K aradaşımız bize daha detaylı bilgiler verecektir. Ancak sonuçta turbo dediğiniz şey çok yüksek devirde dönen bir basit kompresörden başka birşey değildir.havayı sıkıştırıp birim hacime daha fazla hava yollamaya yarar. Arızasında da benzer tepkiler verecektir.Yağlama hatası varsa yataklar aşınacağı için sesli çalışmaya başlar. Rulman arızası benzeri durum görülür. Eğergerekli devire ulaşamıyorsa bu eksoz çıkışını azıcaık da olsa kapatmışınız gibi tepki verir.bunun sonucunda hava çekişi klasik olacak için araç 2000 üstü devirlerde hantallaşır ve isteksizleşir.Bunu ilk önce yakıttan sanabilir ve önemsemeyebilirsiniz.Ama depo bitip de benzer isteksizlik olduğunda Turbonuuzun gözden geçirilmesi gerekir.Özetlemek gerekiğrse torkda azalış bunun en büyük belirtisidir.Eğer komple arıza yatıysa araç torku inanılmaz düşer sanki araç ağırlığı 2 katı olmuş gibi isteksizleşir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Üstadım turbo arızası nasıl anlaşılır,bu konuda bizlere detaylı bilgi verebilirmisin.





    Teşekkür ederim,benim araç aldığımızda gaza bastığımda altımdan kayıp gidiyordu,ancak şuanda böyle bir tepkisi yok,kuşkulanıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Kasım 2008; 15:07:56 >




  • Teşekkürler üstadım,ancak youtube açılmıyor,en azından ben açamıyorum,yasaklı gözüküyor.
  • ilginç ,ben nasıl girebildim acaba .Bu işlerden hiç anlamam aslında ,
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Teşekkürler üstadım,ancak youtube açılmıyor,en azından ben açamıyorum,yasaklı gözüküyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ilginç ,ben nasıl girebildim acaba .Bu işlerden hiç anlamam aslında ,
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Teşekkürler üstadım,ancak youtube açılmıyor,en azından ben açamıyorum,yasaklı gözüküyor.





    Bilemeyeceğim üstadım ben tekrar denedim yasak hemşehrim yasak diyor
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.