Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba sizlere sorularım olucak 1.dizel arabamı , benzinli arabamı 2.hususi arabamı ,ticari arabamı .? çünkü ben yılda 10.000 kilometrenin altında arabayı kullanıyorum iş için değil yük için değil aile arabası olarak kullanıcam bundan 2 sene önce sıfır araba aldım 16 ay kullandım 11.000 de sattım. bana yardımcı olursanız sevinirim sattığım araba benzinliydi. ticari olarak connecti.dabloyu.reno kongoyu.wv cady katıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16DL496 -- 2 Haziran 2008; 20:25:43 >
  • sorduğun soruyu konu başlığı olarak açman daha doğru olur bence burda dizel motorların nasıl daha verimli olacağı başlığında hangi arabayı alırsam bana uyar sorusu pek doğru değil bana kalırsa kendi başlığın altında soruna cevap bulabilirsin şimdi burayı yok şu araba iyi bu araba kötü polemiğine sokmasak daha iyi olur bence

    quote:

    arkadaşlar merhaba sizlere sorularım olucak 1.dizel arabamı , benzinli arabamı 2.hususi arabamı ,ticari arabamı .? çünkü ben yılda 10.000 kilometrenin altında arabayı kullanıyorum iş için değil yük için değil aile arabası olarak kullanıcam bundan 2 sene önce sıfır araba aldım 16 ay kullandım 11.000 de sattım. bana yardımcı olursanız sevinirim sattığım araba benzinliydi. ticari olarak connecti.dabloyu.reno kongoyu.wv cady katıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat067

    sorduğun soruyu konu başlığı olarak açman daha doğru olur bence burda dizel motorların nasıl daha verimli olacağı başlığında hangi arabayı alırsam bana uyar sorusu pek doğru değil bana kalırsa kendi başlığın altında soruna cevap bulabilirsin şimdi burayı yok şu araba iyi bu araba kötü polemiğine sokmasak daha iyi olur bence

    quote:

    arkadaşlar merhaba sizlere sorularım olucak 1.dizel arabamı , benzinli arabamı 2.hususi arabamı ,ticari arabamı .? çünkü ben yılda 10.000 kilometrenin altında arabayı kullanıyorum iş için değil yük için değil aile arabası olarak kullanıcam bundan 2 sene önce sıfır araba aldım 16 ay kullandım 11.000 de sattım. bana yardımcı olursanız sevinirim sattığım araba benzinliydi. ticari olarak connecti.dabloyu.reno kongoyu.wv cady katıyorum


    hocam doğru söylüyorsun kusura bakmayın niyetim polemik yaratmak değil sadece ve sadece fikir alış verişinde bulunmaktı. bu konuyu nasıl taşırım yardımcı olursan sevinirim şimdiden teşekkür ederim saygılar




  • Aynı şekilde konuyu otomobil genel bölümüne açmanız yeterli,yeni konu aç deyin konu başlığınızı seçin,açıklama mesajınızı yazdıktan sonra otomobil genel-araç kıyaslama bölümünü işaretleyin.
  • quote:

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR,
    CITROEN DİZEL HDI MOTORLARIN ÖMÜRLERİ İLE İLGİLİ BİRBİRİMİZE DENEYİMLERİMİZİ AKTARALIM. MOTOR ARIZASI YAŞAMIŞ ARKADAŞLAR SEBEPLERİ İLE BİRLİKTE YAŞADIKLARINI ANLATIRLARSA BİZLERE DENEYİM OLACAKTIR. CITROEN DİZEL MOTORLAR SORUNSUZ OLARAK KAÇ KİLOMETRE KULLANILABİLİR. NELER YAPILMALIDIR.


    Servisteki ustalar eğer söylediklerinde samimi iseler 1.6 HDI motor (turbo hariç olmak üzere) bakımları aksatılmadığı sürece yağ yakma belirtisi dahi vermeden 500.000 km.yi devirebilirmiş. Turbo.nun ömrü konusunda ise bir fikirleri yok.

    Bizde iki Citroen var. Birisi C3 1.4 16V 90 bg, diğeri C5 1.6 110 bg. Km.si yüksek olan C3 şu an 94.000 km.de. Standart bakımları hariç motor aksamında elektronik ya da mekanik hiçbir problem söz konusu olmadı. Yağ yakma normal sınırlar içinde. Şimdiye kadar her 15.000 km.de bir olan rutin bakımlarını 10.000 km.de bir yapmaya karar verdik. Turbo ile ilgili de hiçbir problem yok. Geç devreye girme ya da basınç düşüklüğü gibi sorunlar yok. Gayet sağlıklı durumda. Bu aracı kullanan amcam aracı kesinlikle zorlamaz. Bu sebepten anormal bir gelişme olmadığı sürece 1.4 motor bile şu haliyle 200.000 km.leri rahatlıkla devirecek gibi.

    C5 henüz 37.000 km.de. Zaten yıllık ortalaması 18.500 km olan bir aracın 500.000 km.yi yapabilmesi için 25 yıldan fazla gerek. Dur bakalım biz yaşayacak mıyız o kadar?




  • Merhabalar arkadaşlar EKO66 yakıt tasarruf cihazı taktıran veya bilgisi olan varmı varsa sonuç ne..Ben C-MAX ıma taktırmayı düşünüyorum..
  • bu konunun yeri burası değil.eğer aratma fonksiyonunu kullanırsan sadece bu ürünle ilgili birçok yazı olduğunu göreceksiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alperence_66

    Merhabalar arkadaşlar EKO66 yakıt tasarruf cihazı taktıran veya bilgisi olan varmı varsa sonuç ne..Ben C-MAX ıma taktırmayı düşünüyorum..
  • Mrb dün kardeşimin dizel aracı ile giderken akşam yolda kaldım 2 enjektör gitmiş araç 1 gün serviste yattı 1500 ytl cik. yüksek devirli kullanmaktan kaynaklanmış.
  • sm=alala.gif],geçmiş olsun arkadaşım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nexsuslord

    Mrb dün kardeşimin dizel aracı ile giderken akşam yolda kaldım 2 enjektör gitmiş araç 1 gün serviste yattı 1500 ytl cik. yüksek devirli kullanmaktan kaynaklanmış.

    Burdan şu sonuç çıkıyor dizel motoru zorlamayacaksın, 3000 devir civarı kullanacaksın. Tabi binek araçlar için. zaten ekonomi olsun diye alınıyor birde masraf çıkarsa nerde kaldı ekonomikliği.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orjinalden alıntı: nexsuslord

    Mrb dün kardeşimin dizel aracı ile giderken akşam yolda kaldım 2 enjektör gitmiş araç 1 gün serviste yattı 1500 ytl cik. yüksek devirli kullanmaktan kaynaklanmış.

    Burdan şu sonuç çıkıyor dizel motoru zorlamayacaksın, 3000 devir civarı kullanacaksın. Tabi binek araçlar için. zaten ekonomi olsun diye alınıyor birde masraf çıkarsa nerde kaldı ekonomikliği.

    ARABA NEYDİ SAYIN HOCAM ?
    BEN KONUYU AÇALI EPEY SÜRE OLDU 2005 MODEL DCI CLIOM VARDI SATTIM 16200 YTL YE VERDİM ORJİNALDİ 42000 KM DEYDİ ARACIM , ŞİMDİ BAKIYORUMDA EURODİZEL ALMIŞ BAŞINI GİDİYOR BEN SATTIĞIMDA 2520 İDİ ŞİMDİ İSE 3375 , ŞİMDİ DİYECEKSİNİZ NEDEN SATTIN ? PARASAL SORUNLARDAN SATMAM GEREKTİ , AMA ARABASIZ YAPAMADIM ŞİMDİ 94 MODEL ORJİNAL SEAT TOLEDO ALDIM ŞİMDİLİK AYAĞIMI YERDEN KESİYOR EKONOMİYİ DÜZELTİRSEM YİNE DİZE ALICAM AMA MUHTEMELEN VW GRUBU BİR DİZEL ALICAM




  • Araç mercedes vaneo 1,7cdı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Burdan şu sonuç çıkıyor dizel motoru zorlamayacaksın, 3000 devir civarı kullanacaksın. Tabi binek araçlar için. zaten ekonomi olsun diye alınıyor birde masraf çıkarsa nerde kaldı ekonomikliği.

    ,bırakın abicim hurafeleri :D dizel motor devirli kullanılmayi sever. motorinin yagın kaliteli olsun motor ısısını 100 santigratın üzerina cıkarmadıgın sürece birde bakımlarını zamanında kaiteli serviste yaptırıyorsan korkmana gerek yok. zaten motora zarar veren devre cıkmıyorlar yine de içinde birsey kalmasın kırmızı devir çizgisini fazla gecme. mühendisler dünden bu güne dizel motoru güç ve saglamlık için gelistiriyorlar hız içinse benzinli, azotlu vs. ama en önemlisi yakıt. aracınızı normal servislerin dısında bosch dizel servisinize götürmenizi öneririm.adamların her türlü ekipmanları var bi kontrol hiçde kötü olmaz bence. erken teşhis hayat kurtarır unutmayalim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_ysn -- 24 Haziran 2008; 20:55:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaDeS

    Yanmış Motor yağı koyuyoruz biz kamyonlara gerisini siz düşünün



    gorunce katilayim dedim. pamuk yagi fabrikamiz var ve bu yag icin istasyonlardan surekli 1,5 kat para teklifiyle teklifler aliyoruz ama fatura denetimleri siki oldugu icin satmiyoruz. bu yagi mazota %50 bile karistirsaniz passat dahil dizel arabalar calisiyor. sirketin bir tane ford fusion 1.4 tdci arabasi var. araba haziran 2006da alindi su anda 200 bin kmde. alindigindan beri 1 kere pompadan mazot almadik. yagini 30 -40 bin olmadan degistirmedik :) hep suriyeden kacak mazot, kendi urettigimiz yag, zaman zaman biodizel kullandik ve sadece 110 bin kmde 1 kere 60 liraya filtre degistrdim o da yolda kaldigimdan degil bakimdayken gaza gelmistim.. arabanin sadece 150 binde baski balatasi degisti o zaman servis yuzu gordu.. bana soracak olursaniz yaptigimiz yanlis ama ford hakikaten saglam cikti kamyonlardan deneyimleri cok demekki :) arabayi su an 15e bile satsak normal dizel ve kullandigimiz berbat dizel farkini coktan amorti ettik ki arabayi daha fazlaya biniciye satabilecegimizi dusunuyorum :)




  • quote:

    gorunce katilayim dedim. pamuk yagi fabrikamiz var ve bu yag icin istasyonlardan surekli 1,5 kat para teklifiyle teklifler aliyoruz ama fatura denetimleri siki oldugu icin satmiyoruz. bu yagi mazota %50 bile karistirsaniz passat dahil dizel arabalar calisiyor. sirketin bir tane ford fusion 1.4 tdci arabasi var. araba haziran 2006da alindi su anda 200 bin kmde. alindigindan beri 1 kere pompadan mazot almadik. yagini 30 -40 bin olmadan degistirmedik :) hep suriyeden kacak mazot, kendi urettigimiz yag, zaman zaman biodizel kullandik ve sadece 110 bin kmde 1 kere 60 liraya filtre degistrdim o da yolda kaldigimdan degil bakimdayken gaza gelmistim.. arabanin sadece 150 binde baski balatasi degisti o zaman servis yuzu gordu.. bana soracak olursaniz yaptigimiz yanlis ama ford hakikaten saglam cikti kamyonlardan deneyimleri cok demekki :) arabayi su an 15e bile satsak normal dizel ve kullandigimiz berbat dizel farkini coktan amorti ettik ki arabayi daha fazlaya biniciye satabilecegimizi dusunuyorum :)



    kardeş yakıtın pahalı olduğu konusunda çok haklısın ama şunuda bilmelisinki zeytin yağı yiyorum diye gidip ayçiçek yağı yada tere yağı yiyorum diye vita yağ kullanmak gibi bişe seninkisi
    eğer dediğin gibi olsa zaten ne ham petrole gerek var nede o büyük rafineri tesislerine birde şöle düşünki
    ford mühendisleri yada opel vw mercedes bizim aracımız yağ yaksın diye üretmiyorlar euro4 euro 5 normlarını taşıyan sıtandartlardaki araçları kullanıyoruz vede ona uygun yakıtı koymamızda fayda olacağı kanaatindeyim yakıtlara gelince dediğinde haklılık payı var ama mesela benzinli bir araca lpg takılıyor...
    ne çevreye nede araca bir zararı var yasal olarakta hiçbir sakıncası yok ama bir kamyonun kaçak yakıt olayına gelince arkasından çıkan dumanın kokusu arkadaki aracın içine girdiğinde leş gibi oluyor biz neler gördük balık yağını kullananları gemi yağını kullananları devletin vergisinden kaçmak için ne taklalar atanları suç sizdemi hayır bunu bu şekilde önümüze koyan sistemde yaşamayı zor hale getirenlerde ekmek artık aslanın kalın bağırsağına indi parayı kapan aslan arkasından toplayıp topladığı ile yetinenler ise bizleriz allah yardımcımız olsun bu arada herkes birbirinin üzerinde yaşam müzadelesi veriyor oda çok üzücü bir olaydır kendi açımdan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat067 -- 3 Temmuz 2008; 1:35:03 >




  • dcı motorun ömrü ne kadardır acep

    gerçi sürekli opetten euro dizel alıyomda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat067

    quote:

    gorunce katilayim dedim. pamuk yagi fabrikamiz var ve bu yag icin istasyonlardan surekli 1,5 kat para teklifiyle teklifler aliyoruz ama fatura denetimleri siki oldugu icin satmiyoruz. bu yagi mazota %50 bile karistirsaniz passat dahil dizel arabalar calisiyor. sirketin bir tane ford fusion 1.4 tdci arabasi var. araba haziran 2006da alindi su anda 200 bin kmde. alindigindan beri 1 kere pompadan mazot almadik. yagini 30 -40 bin olmadan degistirmedik :) hep suriyeden kacak mazot, kendi urettigimiz yag, zaman zaman biodizel kullandik ve sadece 110 bin kmde 1 kere 60 liraya filtre degistrdim o da yolda kaldigimdan degil bakimdayken gaza gelmistim.. arabanin sadece 150 binde baski balatasi degisti o zaman servis yuzu gordu.. bana soracak olursaniz yaptigimiz yanlis ama ford hakikaten saglam cikti kamyonlardan deneyimleri cok demekki :) arabayi su an 15e bile satsak normal dizel ve kullandigimiz berbat dizel farkini coktan amorti ettik ki arabayi daha fazlaya biniciye satabilecegimizi dusunuyorum :)



    kardeş yakıtın pahalı olduğu konusunda çok haklısın ama şunuda bilmelisinki zeytin yağı yiyorum diye gidip ayçiçek yağı yada tere yağı yiyorum diye vita yağ kullanmak gibi bişe seninkisi
    eğer dediğin gibi olsa zaten ne ham petrole gerek var nede o büyük rafineri tesislerine birde şöle düşünki
    ford mühendisleri yada opel vw mercedes bizim aracımız yağ yaksın diye üretmiyorlar euro4 euro 5 normlarını taşıyan sıtandartlardaki araçları kullanıyoruz vede ona uygun yakıtı koymamızda fayda olacağı kanaatindeyim yakıtlara gelince dediğinde haklılık payı var ama mesela benzinli bir araca lpg takılıyor...
    ne çevreye nede araca bir zararı var yasal olarakta hiçbir sakıncası yok ama bir kamyonun kaçak yakıt olayına gelince arkasından çıkan dumanın kokusu arkadaki aracın içine girdiğinde leş gibi oluyor biz neler gördük balık yağını kullananları gemi yağını kullananları devletin vergisinden kaçmak için ne taklalar atanları suç sizdemi hayır bunu bu şekilde önümüze koyan sistemde yaşamayı zor hale getirenlerde ekmek artık aslanın kalın bağırsağına indi parayı kapan aslan arkasından toplayıp topladığı ile yetinenler ise bizleriz allah yardımcımız olsun bu arada herkes birbirinin üzerinde yaşam müzadelesi veriyor oda çok üzücü bir olaydır kendi açımdan


    ben ztn hakliyim demedmki ve size sonuna kadar katiliyorum suriye dibimizde mazot 200 bin lira 8 km otesindeki turkiye pompasinda 3 milyon 400 bin lira.. tmm mazotlari kalitesiz kalin mazot ama bu kadar mi fark olur.. bizimkisi kumardi ve cok sukur bu kumari kazandik, cevreye zarar veriyoruz haklisniz ama dusunun koskoca fabrika bile bu tur onlemlere basvuruyor 1 arabada onemsiz maliyetler olsada kamyonlar pazarlama arabalari falan isin icine girince bu yolla ettigimiz kar cok buyuk.. arabasini seven yapmaz boyle bir sey ama bizim su ekonomik durgunlukta arabamizla duygusal bag kuracak imkanimiz yok




  • bizde bora 1.9TDI var şu anda 146.000 de. 100.000 civarinda motor kurum bağlamış bosch servisinde halletmistik bunu. 600 YTL ye mi ne mal olmustu. bu zamlardan sonra da iyice masraflı hale geldi diesel. yolun ucu LPG gibi gorunuyor.
  • Bende yeni dizel sahibi oldum.Peugeot 308 1.6 HDI.. Aracım daha bir haftalık çok sakin kullanıyorum, küçük bir ilçedeyim ve 2.5-3 km gibi mesafelerden sonra kontak kapatıyorum.Teknik verilerde Aracımın maksimum torkunun 1750 devirde olduğu belirtilmiş.1750-2000 devir civarı bir üst vitese geçiyorum.2000 deviri geçtiğimde yol bilgisayarından yakıtın anlık tüketimin arttığını görüyorum sanırım o yüzden 1750-2000 devir civarı üst vitese geçmek bana mantıklı geliyor ama diğer bakımdan bu vites aralığı acaba düşük mü ? Ustalardan yorum bekliyorum.Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: toyotacıyız

    Bende yeni dizel sahibi oldum.Peugeot 308 1.6 HDI.. Aracım daha bir haftalık çok sakin kullanıyorum, küçük bir ilçedeyim ve 2.5-3 km gibi mesafelerden sonra kontak kapatıyorum.Teknik verilerde Aracımın maksimum torkunun 1750 devirde olduğu belirtilmiş.1750-2000 devir civarı bir üst vitese geçiyorum.2000 deviri geçtiğimde yol bilgisayarından yakıtın anlık tüketimin arttığını görüyorum sanırım o yüzden 1750-2000 devir civarı üst vitese geçmek bana mantıklı geliyor ama diğer bakımdan bu vites aralığı acaba düşük mü ? Ustalardan yorum bekliyorum.Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.


    öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin ...
    genelde küçük yerlerin sıkıntısı tozlu yollar olmaktadır haliyle yeni nesil dizel araçlar tozu pek sevmezler serviste hava filitrenizi sürekli değiştirmenizi tavsiye ediyorum
    2000 devirde vites yükseltmenizde bir sakınca yok ama vites düşürürken 1200 devirden aşağı bırakmayın derim saygılarla




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.