Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
12
Favori
257.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Sensörleri, araç bilgisayara bağlı iken kontrol etti sıkıntı görünmüyor. Keza yetkili servise de kontrol ettirdim onlar da sıkıntı yok demişti.
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Yanlışım varsa bilen arkadaşlar söylesin, Euro 4 motorlarda DPF yok. Euro 5 ve üzeri motorlarda var.
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt

    euro4 focusum var dpf var

  • Willian kullanıcısına yanıt
    Doğrudur o halde. Ben yanlış bilgiye sahibim.
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt

    her euro 4 de yok hocam mesela ama. KArışık biraz ama euro 5 ve sonrası zorunlu

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Willian

    Şimdi belki kimse inanmayacak ama ailemizde 2010 model euro 4 motorlu 1.6tdci 110hp focus var egr ve dpf iptal şekilde aldım. Diğer aracımız ise euro 5 motora sahip 1.6tdci 115hp ford cmax egr ve dpf orjinal. Şimdi ben iki aracı da egzoz muaynesine soktum ve sonuç olarak inanmayacaksınız belki ama dpfsiz focus , dpfli cmax ile hemen hemen aynı oranlara sahip çıktı. Özellikle arada bir adet euro normuna sahip olduğu halde

    Niye inanmayalım, sağlıklı ölçümler yapıldığını mı bekliyordunuz  

  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    benden sonra gelen partner kaldığına göre demekki sağlıklı ölçüm yapılıyor...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zn_volkan

    Benim kullandığım 2011 Ford fiestada vardı, euro 4 motordu.



    Alıntıları Göster

    2010 Modelden bahsediyoruz, bildiğim kadarı ile bazı araç firmaları Euro 4 ile Euro 5 arasında DPF kullandı geçiş yılı da 2011 Model olarak biliyorum. 2010 Model bir Euro 4 araçta bence DPF yoktur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    2010 Modelden bahsediyoruz, bildiğim kadarı ile bazı araç firmaları Euro 4 ile Euro 5 arasında DPF kullandı geçiş yılı da 2011 Model olarak biliyorum. 2010 Model bir Euro 4 araçta bence DPF yoktur.



    Alıntıları Göster

    2003 model bazı wv caddy' lerde var, 2009 model ve sonrası bazı focuslarda var kardeş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    75 binden beri dpf ile uğraşıyorum. Araç 80 bin oldu. Ne halt yiyeceğim bilemiyorum. Yetkili servis 19500 diyor parçaya. Sanayide 12 - 15 bin arası diyor. 1 kere temizlettim işe yaramadı, yarın bir daha temizleteceğim. İse yarayacağını sanmıyorum; ama ya tutarsa hesabı.

    temizleme yapan yer düzgün yapmamış olabilir mi?


    seramikte problem olsa temizlik yapan yerin farketmesi lazım bence.


    yok temizlik düzgün yapıldıysa EGR veya başka bir parçadaki sorundan ötürü çabuk tıkanıyor olabilir mi?


    Dediğiniz gibi kısa mesafede kullanılınca yeterince ısınmadığı için kurumları yakamıyor. Fakat bu km'ye kadar sorun yaşamayıp temizlenmesine rağmen sorunun tekrar etmesi başka yerde mi sorun var acaba diye düşündürüyor.


    umarım çözüme ulaşırsınız





  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Açıkçası DPF den mi kaynaklanıyor emin değilim şöyle ki araç dün % 153 dolu idi bugün % 40 çıktı. 🙂 Yani neden kaynakladigindan emin değilim tam olarak. Ustanın da bir cevabı olmadığı gibi ilk defa karşılaştığını söylüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Açıkçası DPF den mi kaynaklanıyor emin değilim şöyle ki araç dün % 153 dolu idi bugün % 40 çıktı. 🙂 Yani neden kaynakladigindan emin değilim tam olarak. Ustanın da bir cevabı olmadığı gibi ilk defa karşılaştığını söylüyor.

    doluluk ölçümü bildiğim kadarıyla hesapla bulunan bir değer.


    yapılan yola ve filtre giriş çıkış basınçlarına göre bilgisayar hesap ediyor. bunlardan birinin yanlış değer vermesi de yanlış değer verebilir.


    opel'de rejenerasyon oluyor mu kendiliğinden VW araçlar gibi yüksek devir rölantide?


    rejenerasyon sıcaklığını düşüren yakıt katkıları da mevcut. muhtemelen denemişsinizdir ama yine de duymamış olabilirsiniz

  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Kendiliğinden rejenerasyon oluyor. Sabah pasif temizliğe girdi zaten sanayiye giderken. Würth Partikül Filtre Temizleyici denedim ancak bir sonuç alamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Kendiliğinden rejenerasyon oluyor. Sabah pasif temizliğe girdi zaten sanayiye giderken. Würth Partikül Filtre Temizleyici denedim ancak bir sonuç alamadım.

    70k km sorun olmadan gelip şimdi tıkanması ilginç.


    rejenerasyon yakma ile temizlenemeyen metal kalıntılarının da temizlik sonrası gitmesi lazım anormal bir durum yoksa.


    temizlik yapıldığında eğer kimyasal kullanılmadıysa metal tozları veya taşlaşmış kalıntılar gitmemiş olabilir. Rejenerasyon gibi sadece kurumları temizlediyse filtre kısa sürede yine tıkanacaktır bu yüzden.


    belki böyle bir durum olabilir.

  • Eng. kullanıcısına yanıt
    En başa gelecek olursak yetkili serviste bakım yaptirdiktan 1000 km sonra araç motor ışığı yaktı, yetkili servise çektim sondurduler DPF yazılımı attılar. 1 hafta sonra tekrar yaktı. Yana yana Antalya'dan Afyon'a kadar gittim, Afyon'da söndü Ankara'ya kadar sönük gittim. Ankara dönüşü de yandı Konya'ya kadar, sonra söndü. Neyse Konya'dan Antalya'ya gelince tekrar yandı. Yetkili servise çektim aracı tekrar. Yetkili serviste tavsiye ile gittim DPF yi temizlettim. Temizlettikten 1 hafta sonra yine aynı sıkıntı. 15 gün önce gittim yağ değiştirdim. O sırada da filtre % 79 dolulukta görünüyordu. Yağı bilerek degistirttim bunu da deneyelim diye. Neyse yağı değiştik 1 hafta Antalya içi düşük hızda gezdim ben 0 sıkıntı ile. 1 hafta sonra uzun yola çıkmadan çektim servise baktırdım doluluk oranı % 39'a düşmüştü. Araçta ters giden bir şeyler var; ancak bunun DPF olduğunu dusunmuyorum açıkçası.

    Bu arada bizim araçlarda kalan yağ ömrü göstergesi var. İlk motor ışığını yaktiginda araç bakımdan çıkalı 1000 km olmuştu kalan yağ ömrü % 81 idi. 15 binde bakıma giren araç için. En son yağ değişiminde % 22 idi, şu an % 69. Durum bu şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    En başa gelecek olursak yetkili serviste bakım yaptirdiktan 1000 km sonra araç motor ışığı yaktı, yetkili servise çektim sondurduler DPF yazılımı attılar. 1 hafta sonra tekrar yaktı. Yana yana Antalya'dan Afyon'a kadar gittim, Afyon'da söndü Ankara'ya kadar sönük gittim. Ankara dönüşü de yandı Konya'ya kadar, sonra söndü. Neyse Konya'dan Antalya'ya gelince tekrar yandı. Yetkili servise çektim aracı tekrar. Yetkili serviste tavsiye ile gittim DPF yi temizlettim. Temizlettikten 1 hafta sonra yine aynı sıkıntı. 15 gün önce gittim yağ değiştirdim. O sırada da filtre % 79 dolulukta görünüyordu. Yağı bilerek degistirttim bunu da deneyelim diye. Neyse yağı değiştik 1 hafta Antalya içi düşük hızda gezdim ben 0 sıkıntı ile. 1 hafta sonra uzun yola çıkmadan çektim servise baktırdım doluluk oranı % 39'a düşmüştü. Araçta ters giden bir şeyler var; ancak bunun DPF olduğunu dusunmuyorum açıkçası.

    Bu arada bizim araçlarda kalan yağ ömrü göstergesi var. İlk motor ışığını yaktiginda araç bakımdan çıkalı 1000 km olmuştu kalan yağ ömrü % 81 idi. 15 binde bakıma giren araç için. En son yağ değişiminde % 22 idi, şu an % 69. Durum bu şekilde.

    uzun yolda bile temizlenmemesi enteresan.


    yağ serviste değiştiyse sıkıntı yoktur da dışarıda önerilen yağ kullanmadıysanız da sıkıntı olabilir. dpf için kül oranı düşük yağ kullanılıyor. servis dediğiniz için bu ihtimal dışı elbette


    mevzu hızdan ziyade dur kalk trafiği. 60 km/h üstü hızda 10-15 dk gidince kurumu yakması lazım mantıken.


    yağ ömrü muhtemelen dur kalk sayısı ve yüksek devirlerde kullanılıp kullanılmadığına göre hesap yapıyordur. yağı analiz eden bir şey yok.


    bir de rejenerasyon başlayınca aracı stop etmek de iyi değil diyorlar. o yüzden farkedince boş boş turluyorum araçla  





  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Zaten aracı 2 aydır takip ediyorum. Boşta iken 0,4 - 0,5 yakan araç bu, fazlasını gordugumde stop etmiyorum kesinlikle. Servisi de fırçaladım yağ değiştikten sonra 1000 km sorunsuz gidince düzgün yağ kullanmadınız mı diye. Onlar da Shell bilmem ne kullandıklarını söylediler. Ben Motul x8100 koydurmustum, yine sıkıntı yine sıkıntı. DPF ve dizel için uygun yağ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 8 Eylül 2021; 14:32:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Zaten aracı 2 aydır takip ediyorum. Boşta iken 0,4 - 0,5 yakan araç bu, fazlasını gordugumde stop etmiyorum kesinlikle. Servisi de fırçaladım yağ değiştikten sonra 1000 km sorunsuz gidince düzgün yağ kullanmadınız mı diye. Onlar da Shell bilmem ne kullandıklarını söylediler. Ben Motul x8100 koydurmustum, yine sıkıntı yine sıkıntı. DPF ve dizel için uygun yağ.

    yurt dışında rejenerason olduğunu anlamak için arka cam rezistansına led ışık takmış bazıları. ışık yanınca rejen yaptığını farkedip sürmeye devam ediyorlarmış. Sürekli kısa mesafe kullanınca araç rejen yapacak duruma gelemiyor belki de.


    yabancı forumda da sizin gibi her şeyi yapıp sonuç elde edemeyen olmuş. Fiat modellerinde sorun olmamasını, Opel 6 vites olduğu için hep düşük devirlerde sürülüyora bağlamışlar.





  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Bendeki Easytronic, 5 ileri kısacası. Neyse bakacağız artık bir çaresine. Olmazsa Ankara'ya gittiğimde göstereceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zn_volkan

    2003 model bazı wv caddy' lerde var, 2009 model ve sonrası bazı focuslarda var kardeş.



    Alıntıları Göster

    Doğrudur iddia etmiyorum, ben TDCİ Motorlarda 2011 Yılından itibaren DPF kullanıldı olarak biliyordum, demek ki, 2010 da da kullanılıyormuş.

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.