Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (11. sayfa)
-
-
Rejenerasyon yaparken arka cam rezistansina elinizle dokundugunuzda sıcak oluyor zaten. Rolantide devir yükseliyor fan açıyor.
Ankarada volkan egsoz diye bir yer var pahalı yapıyor ama garanti veriyor yaptığı işe. Ben pahalı diye yaptırmadım 1000 1500arasi fiyat veriyor. Dikkat et bazen kafasına göre 2000 falan diyor gitmeden önce telefonla söküp yikama için 500fiyat aldım oraya gittim 1500 dedi sinirlendim yaptırmadım kapıdan çıktım tekrar aradım 600 dedi bu seferde guvenmedigim icin gidipte yaptirmadim. Instagramda volkan egsoz diye arayın videolarına gelen araçlara bakın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
-
Kalan yağ Ömrü nü gösteren aracın markası modeli nedir? Gerçekten beni şaşırttı.
Bu gösterge aracın yaptığı km ye göre yağ değişim zamanına yaklaşıldığını yüzdesel olarak mı gösteriyor?
İlaveten araç her rejenerasyona girdiğinde belli bir yüzdeyi ilave edip artırıyor mu?
-
Opel Corsa E 1.3 CDTI
Evet servis zamanı yaklaştığında da gösteriyor. Rejenerasyona girdiğinde de düşüyor. Yağı değiştirdiniz manuel olarak sifirliyorsunuz sonraki yağ değişimine kadar o % 100'den aşağı iniyor. Fazla rejenerasyona girdiğinde % olarak fazla düşüyor. Başıma geldi % 80 olması gereken gösterge fazla rejenerasyondan dolayı % 22ye kadar indi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bilgi için teşekkürler. Aracınız kaç bindeydi? Yani %80 den %22 ye inecek kadar arka arkaya kaç defa rejenerasyon yaptı? hatırlıyor musunuz?
Aracınızın yağı kaç binde değişiyor?
-
% 80 den % 22ye inme hikayesi 76 binden 78 bine kadar oldu. 78 binde tekrar yağ değiştirip ibreyi sifirladim. Şu anda da 69'da. Aynı sorun tekrar başıma geldi. Arka arkaya kaç defa yaptı değil, 2 hafta rejenerasyondan çıkmadı neredeyse araç. O nedenle belki 50 belki 100 kere yaptı net bir cevabım yok. 15 binde değişiyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
15 bin km de şehir içi kullanımda her 400 km de bir Şehir dışı kullanımda her 1000 km de bir rejenerasyona girer.
Yani en fazla bir yağ değişimi periyodunda 30 civarında rej yapması normaldir. Bu kadar rej sonucu yağınız en fazla %1,5 civarında seyrelir. Oran yükselirse motor yağı kullanılmaz demektir. bu sebeple sizin aracınızda da oran bir anda %22 ye düşmüştür.
-
Tüm sıkıntı hava akış debimetresinden kaynaklanıyormuş. Değiştikten sonra dpf ve çekiş sorunları bitti. Bu sıkıntıyı anlamayan yetkili servis dahil tüm ustalara da ayriyeten saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çözümü kendiniz mi buldunuz? Nasıl kime yaptırdınız ücreti ne kadar oldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLLTüm sıkıntı hava akış debimetresinden kaynaklanıyormuş. Değiştikten sonra dpf ve çekiş sorunları bitti. Bu sıkıntıyı anlamayan yetkili servis dahil tüm ustalara da ayriyeten saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
o sensör genelde problem yaratan bir sensör galiba ama onda sıkıntı olunca hava yakıt oranı kötü olacağı için duman vs olması gerekmez mi? Ya da çekiş ile ilgili sıkıntı? Eğer ondan ise arabanın çekişi veya tüketimi de değişmiş olsa gerek
bazı tamir video kanallarında temizlendiğine falan görmüştüm.
sorunun çözülmüş olmasına sevindim.
-
Çözümü Ankara'da bir usta buldu. Kendim Antalya'da ikamet ediyorum. 750 TL sensör, 50 TL işçilik. Toplam maliyeti 800 TL oldu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ankara'daki ustanın dediğini aynen iletiyorum. Bu sensör motora giren havayı kontrol ediyor. Motorun yeterince hava almazsa yakıtı kurumlu yakar. Bu da dpfyi doldurur, temizleyim diye yüksek devir yaparsan daha da fazla doldurur. Daha önce de yazmıştım araç yüksek devirde dpfyi dolduruyor. Antalya'da 30 - 45 dakika çevre yolunda devirli gezdim temizlesin diye, sonra sanayiye çektim % 153 doluluk görünüyordu. Eve çektim aracı ertesi gün işe giderken pasif temizlik yaptı yine sanayiye çektim % 40 doluluk görünüyordu. Antalya'da sanayideki usta ben böyle bir durumla hiç karsilasmadim dedi. Hasılı Ankara'daki debimetreyi değiştiren ustanın dediğini destekler nitelikte de bir tecrübem mevcut.
Ekran görüntüsünü ekledim. 2 hafta önce yazmışım mesajı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 25 Eylül 2021; 13:16:55 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Güzel cevap baya bilgilisiniz ne işle uğraşıyorsunuz acaba ?quote:
Orijinalden alıntı: taydin6615 bin km de şehir içi kullanımda her 400 km de bir Şehir dışı kullanımda her 1000 km de bir rejenerasyona girer.
Yani en fazla bir yağ değişimi periyodunda 30 civarında rej yapması normaldir. Bu kadar rej sonucu yağınız en fazla %1,5 civarında seyrelir. Oran yükselirse motor yağı kullanılmaz demektir. bu sebeple sizin aracınızda da oran bir anda %22 ye düşmüştür.
Bu arada rejenerasyondan dolayı motor yağı seviyesi yükseliyorsa o zaman arabanın alması gerekenden daha az yağmı koymalıyız ? Örneğin benim arabam 4.7 litre alıyor. 15 bin kmde bir değilde 1 senede bir değiştirdiğimi düşünürsek sizce 1 sene boyunca girdiği rejenerasyon için motor yağı kaç ml artar ?
4.5 litre koyayım diyorum bir sonraki bakımda sırf bu yüzden
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu videoları seyrederseniz sorularınızın cevabı var. Yine de kafanıza takılan soru olursa videoların altına sorabilirsiniz.
Taner AydınyoutubeKATALİTİK KONVERTÖR, OKSİDASYON KATALİZÖRÜ, EGR VE DPF ARASINDAKİ FARK NEDİR? NASIL ÇALIŞIR?https://www.youtube.com/watch?v=-_VOX3v733g&feature=youtu.beTaner Aydınyoutube● FaceBook QASHQAI J12 YENİ KASA Sayfası ► https://www.facebook.com/groups/2457598584561251/ Dizel araç sahipleri maalesef aldıkları mazotun kalitesine bakmıyor. Motor yağı kalitesini önemsemiyor. Videoda daha bir çok konuda verdiğim detaylara dikkat ederseniz DPF kolay kolay tıkanmaz.https://www.youtube.com/watch?v=iiPj8oCX9yE&feature=youtu.beTaner Aydınyoutube● FaceBook QASHQAI J12 YENİ KASA Sayfası ► https://www.facebook.com/groups/2457598584561251/https://www.youtube.com/watch?v=KM3j0FP87j0&feature=youtu.beTaner Aydınyoutube● FaceBook QASHQAI J12 YENİ KASA Sayfası ► https://www.facebook.com/groups/2457598584561251/ 1:48 Pasif rejenerasyon işlemi nasıl oluyor 4:30 Aktif rejenerasyon işlemi nasıl oluyor 7:25 DPF'de kurumların yanma prosesi YASAL UYARI: Lütfen bu videonun ve içeriğinin yalnızca bilgi amaçlı olduğunu unutmayın. Tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olmak için her türlü çaba gösterilse de, durumun böyle olduğuna dair bir garanti yoktur. Bu video, bağımsız tavsiye veya bir profesyonelden hizmet almanın yerini almaz. Aracınızda veya bakımınızdaki araçlarda yapacağınız her türlü işin riski size aittir.https://www.youtube.com/watch?v=-Za44EJUS4c&feature=youtu.be
-
evet usta doğru demesine demiş. İhtimallerden biri budur. Zaten obd den bağlanınca diğer ustalarında MAF sensöründeki okuma hatasını görmesi gerekirdi. demekki görememişler. Ankarada ki usta ilk önce temizleme yoluna gidelim demedi mi? Araç kaç binde? hava filtresi doluncada aynı durum olur. Kalitesiz hava filtresi MAF sensörününde kirlenmesine yol açar. aracınızın markası ve yaşı km si nedir?
-
OBD'den bağlayınca hata vermiyordu. Şöyle oldu Dikmen'de bir ustaya gittim. O beni enjektörcüye Şaşmaz'a gönderdi, enjektörcü OBD'den turboda sıkıntı var görünüyor dedi (araç 2,06 bar basinc istiyor 1,82 bar basınç veriyor turbo) turbocuya gittim, dpf doludur dedi, dpfciye gittim özel Opel servisine gönderdi. En son Opel servisinde usta anlık değerlerden anladı. Araçta diagnostikte hiçbir hata gorunmuyordu. İşin garibi MAF sensöründen kaynakladigi araç çekişten düşünce belli oldu. Diğer türlü hiçbir şekilde araçta hata kodu vermedi. Ben çekiş düşüklüğü ile 1500 km sürdüm bu aracı. Usta ile çıktık bir test sürüşü yaptık, usta anladı alt devirlerde aracın toplamadığını. Ondan sonra OBD'den anlık verilere bakarak motor hava almıyor dedi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet epey yorulmuşsunuz. Aslında diagnosda hiç arıza kodu vermemesi imkansız. Muhtemelen diagnos cihazları eski nesil yada aracın min-max sensör değerlerini içeren orijinal program kurulu değilse okuyamamış olabilir.
Oksijen sensörü yani lamda değeri çok düşmüştür. Aracın AFR ayarında alt devirlerde zengin karışıma düştüğünü gördü demekki. Aksine dizel araçlar alt devirlerde fakir karışımda çalışır. Aracın zengin karışıma girmiş olmasıda direk olarak yanmamış hidrokarbon (HC) emisyonunu artırır zaten buda DPF yi doldurur. Bu durumda ya oksijen sensörü bozuktur yada giriş hava debsini kontrol eden MAF sensörü bozuktur yada hava filtresi tıkalıdır, aklıma gelenler bunlar.
Her şeye rağmen her usta aracın anlık değerlerini yorumlayacak kadar profesyonel olamıyabiliyor.
Ustayı kutlamak lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taydin66 -- 29 Eylül 2021; 22:40:4 > -
Yetkili servis dahi farkına varamadı. Sırf bu zımbırtı yüzünden dpf ile ilgili 3 aydır çekiyordum açıkçası. Yetkili servis dpf degismemiz lazım dedi işin içinden çıktı. 20 bin TL dpf fiyatı, işçilik hariç. Halbuki yetkili ve özel servislere de söyledim yüksek devirlerde dpf doluyor, yumuşak kullanimda temizlik yapıyor diye. Hava filtresini Ankara'da ilk gittiğim usta soktu baktı, hava ile temizleyip geri taktı. Zaten degistireli çok da olmadı 75 binde bakıma girdi araç, 6 bin km civarında olmuştu o zaman.
Hasılı benim anladığım araçta yağ, mazot filtresi, yakıt kalitesi, maf sensörü vs. bir sürü etken var dpf nin dolmasına. Piyasada bulunan belki de birçok aracın dpf si boş yere iptal ediliyor. Ben üzerinde çok durdum en son devir düşüklüğü yaşayınca fark edildi maf sensöründen olduğu. MAF sensorunu değiştiren ustanın söylediği, sen bu aracı 1000 devir ile 80 bin km kullansan dpf dolmaz, dpf nin dolmasina neden olan başka bir şey vardır. Araçta hata kaydı da olmayınca kendisi direkt boşta gaza basarak anlık değerlere bakmaya başladı.
Buraları okuyan arkadaşlar illaki vardır. Biraz da o nedenle yazıyorum. Dpf iptal ettirmeden önce buralara bir göz gezdirsinler ki boşa iptal ettirmesinler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X