Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
12
Favori
257.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yetkili servislerin 3 tane faydası var.

    1) araç garanti kapsamındaysa herhangi bir arıza olduğunda tamirini ücretsiz yapmaları

    2) aracın yeni kasası çıkmadığı sürece ellerindeki arıza teşhis bilgisayarının aracın en güncel datalarını içermesi sebebiyle kronik arızaların engellenmesi için aracın beynine güncelleme yapabilmeleri.

    3) sahte olmayan orijinal yedek parça tedarik edilebilmesi

    Bunun dışında yetkili servislerlerin ben bir faydasını göremedim.

    Çünkü kendisini iyi derecede geliştirmiş olan ustalar kendi servisini illaki kuruyor.

    Hal böyle oluncada o yetkili servisin DPF dolmuş değişecek demesine hiç şaşırmıyorum.

    Tecrübelerinizi aktarmanız sizinde dediğiniz gibi diğer arkadaşlara mutlaka faydası olacaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    OBD'den bağlayınca hata vermiyordu. Şöyle oldu Dikmen'de bir ustaya gittim. O beni enjektörcüye Şaşmaz'a gönderdi, enjektörcü OBD'den turboda sıkıntı var görünüyor dedi (araç 2,06 bar basinc istiyor 1,82 bar basınç veriyor turbo) turbocuya gittim, dpf doludur dedi, dpfciye gittim özel Opel servisine gönderdi. En son Opel servisinde usta anlık değerlerden anladı. Araçta diagnostikte hiçbir hata gorunmuyordu. İşin garibi MAF sensöründen kaynakladigi araç çekişten düşünce belli oldu. Diğer türlü hiçbir şekilde araçta hata kodu vermedi. Ben çekiş düşüklüğü ile 1500 km sürdüm bu aracı. Usta ile çıktık bir test sürüşü yaptık, usta anladı alt devirlerde aracın toplamadığını. Ondan sonra OBD'den anlık verilere bakarak motor hava almıyor dedi.

    Bu Özel OPEL servisinin adı ve arızayı tespit eden ustanın adı nedir?





  • taydin66 T kullanıcısına yanıt
    Ustanın ismini hatırlayamıyorum; ancak servisin adı Seçim Otomotiv Opel Özel Servisi, Şaşmaz sanayide. Zaten oraya giden olursa illa ki kendisine rastlatayacaktır.

    Düzenleme: Bu arada 1 haftadır şehir içinde kullanıyorum, araç partikül temizliğine düşmedi. Gerçekten de motor hava almiyormus. 1 ay öncesinde haftada en az 2 defa partikül temizliğine düşüyordu araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 2 Ekim 2021; 16:26:19 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Yetkili servis dahi farkına varamadı. Sırf bu zımbırtı yüzünden dpf ile ilgili 3 aydır çekiyordum açıkçası. Yetkili servis dpf degismemiz lazım dedi işin içinden çıktı. 20 bin TL dpf fiyatı, işçilik hariç. Halbuki yetkili ve özel servislere de söyledim yüksek devirlerde dpf doluyor, yumuşak kullanimda temizlik yapıyor diye. Hava filtresini Ankara'da ilk gittiğim usta soktu baktı, hava ile temizleyip geri taktı. Zaten degistireli çok da olmadı 75 binde bakıma girdi araç, 6 bin km civarında olmuştu o zaman.
    Hasılı benim anladığım araçta yağ, mazot filtresi, yakıt kalitesi, maf sensörü vs. bir sürü etken var dpf nin dolmasına. Piyasada bulunan belki de birçok aracın dpf si boş yere iptal ediliyor. Ben üzerinde çok durdum en son devir düşüklüğü yaşayınca fark edildi maf sensöründen olduğu. MAF sensorunu değiştiren ustanın söylediği, sen bu aracı 1000 devir ile 80 bin km kullansan dpf dolmaz, dpf nin dolmasina neden olan başka bir şey vardır. Araçta hata kaydı da olmayınca kendisi direkt boşta gaza basarak anlık değerlere bakmaya başladı.

    Buraları okuyan arkadaşlar illaki vardır. Biraz da o nedenle yazıyorum. Dpf iptal ettirmeden önce buralara bir göz gezdirsinler ki boşa iptal ettirmesinler.

    " yağ, mazot filtresi, yakıt kalitesi, maf sensörü vs. bir sürü etken var dpf nin dolmasına"


    Olay burada bitiyor Hocam aslında adam yag alıyor ama yag olmadıgı kesin artık aycicek yagı mı,10 numara yagmı neyse belli degil...

    Ornek atıyorum Mobil1 Cleanpex de 350 lira diyelim adam ben 220 ye aldım diyor.Markalı yagların zaten hepsinin sahtesi var.


    Ya direkt firmadan,distribitorden,satıs sitesinden ya da direkt onerdigi yetkili satıcıdan alacaksın.

    Adam 350 lik yagı 200 e aldım diye ovunuyor.O yagın sahte cıkma olasılıgı yuksek sahte cıkarsa motoru eline alma ihtimalin var.Deger mi?


    Anlatan Adamlar var.MANN filtrelerini tanıtıyorlar adam Hava filtresine bir cakmak cakıyor sahte cayır cayır yanıyor MANN yanmıyor.Gozenegi,malzemesi hepsi farklı...


    MANN,Corteco,UFİ,MAHLE,VALEO 100 Lira adam bildigin kagıt alıyor 20 Lira cunku 100 liraya alan adam isi bilmiyor.20 liraya alan ise uyanık...


    Karbonlu Polen Filtresi MANN,CORTECO 150-170TL diger filtleler 30TL den baslıyor.Sonra o duman,is,pis aracın icinde ama onemi yok ben bakımı 400 liraya yaptırdım.


    Yagı sahte al,Filtreleri kagıt al ama arac duzgun calıssın.Ustune mazotu da git Telmasalardan Normal mazot al 6.30 a 6.50 ye sonra sıkıntı var.Olmaması mucize olur zaten...


    Mobil1 in resmi sitesi Cleanpex git oradan yag al, Uygun mu istiyorsun git Martas ı ara Grat Pro al,ya da direkt git gebze deki fabrikalara sor.

    300 liralık yag 200 e satılıyorsa zaten suphelenmen lazım...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 7 Ekim 2021; 11:1:42 >




  • dizel araç almayı düşünüyorum ama şu dpf olayı yüzünden çekiniyorum açıkcası, iptal olduğu zaman egzoz muayenesinde problem yaşatıyor mu ?

  • 2014 yılında 5 tane sıfır Ford transit aldım iş yerine
    10.000 km olmadı hepsinde dpf sorunu oldu.
    Arabalar serviste 2/3 gün yattı işimiz aksadı
    Servisten çıkar çıkmaz iptal ettirdim
    Senede 1 Muayne’ye giriyorum 0 sorun
    Tavsiye ederim
    Dpf başa beladır ticari arabada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazını görünce...yıllar sonra tekrar giriş yaptım cevap vereyim...

    TDI,CDTI, bilumum dizel motorlarda şayet uzun yol yapacaksan evet yakıt üzerinden bir getirisi vardı ve ekonomikti...


    ancak servis ve 2.el değeri 2021 yılındayız ve sonrasında çok karlı olmadığını aktarabilirim...


    2015 1.4 TDI DSG 90bin'de EGR ve DPF'den şehir içi sık kullanım sebebi ile ciddi sorunlar çıkarmak üzere...sanırım iptal ettireceğim... TÜV ölçer ise kalabilir ancak özel muayeneden geçebilir deniyor...


    yaşayıp göreceğiz çünkü sıfır DPF 32.500TL ve EGR temizleniyor ancak sıfır 4-5bin tl...nerde kaldı bunun ekonomisi değil mi ?


    1.0 TSI veya benzeri teknolojisi benzinli bir araç bakman daha hayırlı gibi...


    2018 haberi...Almanya'da dizel araçlar elde kaldı haberi DW'den...

    Almanya'da ikinci el dizel araçlar elde kaldı - DW Türkçe - YouTube


    bizim başımıza ne zaman gelir bilemem ama...uzun yolda uzun km'ler kullanılmayacak ise Dizel düşünme...





  • huso kullanıcısına yanıt

    Ağzınıza sağlık. Sizin böyle ince ince detaylandırdığınız malzemelerin farkında olmayan onbinlerce kullanıcı var.

    Ve farkına varmadıkları sürece daha çok başları ağrır.

    Bu videoda yağ kalitesini anlatmıştım.

    Dizel araç sahipleri kanalımı takip ederlerse Bu DPF konusunda bilgilenmiş olurlar.


     Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ?Taner Aydınyoutube
    ● FaceBook ► https://www.facebook.com/groups/2457598584561251/ Motul yağın sahtesi ile orijinalini eskiden etikete bakarak anlardık. Ama şimdi en son sahte üretimlerde orijinal etiketinde benzerini yapmışlar. Aman dikkat. Detaylar videoda. Aracınıza hangi Motul yağının uygun olup olmadığını bulmak için aşağıdaki linki tıklayarak yönlendirmeyi takip ediniz. https://www.motul.com/tr/tr/lubricants QASHQAİ KADJAR XTRAIL ARAÇLARDA KULLANILAN BAZI MOTOR YAĞLARI: 1.2/1.3 BENZİNLİ(HRA2DDT) Garanti süresince 5W30 kodlu yağ kullanılıyor Daha sonra servis 10W40 a geçiyor. İkmal miktarı: 4,6 litre Kullanabileceğiniz yağların teknik detayları: TOTAL/ELF: Quartz 9000 5W-40 CASTROL(NOYPA): MAGNATEC Professional A3 5W-40 MOTUL: 8100 X-CESS 5W-40 1.5(K9K) /1.6 DİZEL(R9M) MOTORLAR İÇİN SEÇENEKLER: 1.5 Motor İçin İkmal Miktarı:4,5 Litre 1.6 Motor İçin İkmal Miktarı:5,5 Litre (yağ filtresi sökülmez ise 5.1 litre) Kullanabileceğiniz yağların teknik detayları: TOTAL/ELF: Evolution Full-Tech FE SAE 5W-30 CASTROL: GTX 5W-30 Tam Sentetik DPFli Motor Yağı Acea C4 MOTUL: Motul SAE 5W30 Acea C4 spesıfıc RN0720 OPET: FMY FORMULA FE ULTRA 5W-30
    https://www.youtube.com/watch?v=jE3-a_jyDy0&feature=youtu.be
  • 1) Kaç binde?

    2) Euro kaç motor?

    3) kaç model?

    4) ne marka?

    5) Araç bakımları ne durumda

    6) aracı yılda kaç bin kullanacaksınız?

    7) şehir içi ve şehir doşı kullanım oranı nasıl olacak?

    8) günde kaç km kullanırsınız? Kullandığınızda kesintisiz kaç km gidersiniz?

    bunları bilmek gerekir.

    Dizel artık o eski dizel değil.

    Sizin soru kışın üşürmüyüm gibi olmuş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taydin66 -- 6 Ekim 2021; 22:39:0 >
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt

    Opel dışında araç bakıyor mu?

  • infinite kullanıcısına yanıt
    1.0 turbo benzinli motorlarda da partikül filtresi mevcut. Egea'da ve Dacialarda mevcut en azından. Hatta kardeşimin 2020 1.2 Puretech 110 HP Citroen C3 aracında da mevcut. Aracı çalıştırırken gostergedeki tüm lambalar yanınca partikulu fark ettim. Emisyon dalgasına üreticiler de basıyor partikül filtresini. Avantaj şu benzin temiz yakıt, motorin kadar fazla partikül bırakmaz yandıktan sonra. Bir de benzinli motor çabuk ısınıyor haliyle partikül filtresi zannımca dizel kadar sorun çıkarmayacaktır; ancak yine de orada filtrenin varlığını unutmayın. Gün gelecek sıkıntı çıkaracak bundan da emin olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 6 Ekim 2021; 22:47:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • taydin66 T kullanıcısına yanıt
    Açıkçası dükkan Opel Özel Servisi idi; ancak kisisel temas ile başka araca da bakar mı usta emin degilim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Anahtarı çevirdikten sonra dur kalk trafiğe girmeden en az 30 dakikada 30 km yol yapamayacaksaniz kesinlikle yaklaşmayın. 🙂 Biz de yakıtta avantaj sağlasın diye aldık. Son 3 ayda 5000 TL harcadım 5 yıllık araca.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt
    Sağolun cevabınız için dizelden vazgeçtim beni aşar onun masrafları, benzinli daha iyimiş bakım dışında pek bir sıkıntı çıkarmıyor.Çıkarsada dizel kadar pahalı değil tamiratı.Aracı değiştirirsem TSI motorlu araç bakıcam TSI hem benzinli hemde dizel gibi az yakıyor dikkatli kullanıldığında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt
    Ben hep şehir içi kısa mesafe kullanıyorum o yüzden bana gelmez dizel hemen tıkanır dpf

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben direkt atmosferiğe geçeceğim bu aracı elden çıkardıktan sonra. :) Turbo modellerde de dediğim gibi artık partikül filtresi var. Kara düzen atmosferik iyidir. İmkan olsa Mazda Skyactiv denemek isterim ancak koşullar müsade etmiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bmw 5.20d 185.000 km araç alacaktım , partikul hatası veriyor ,sordum değişmesi lazım ve 20.000 tl dediler ,ayrica iptal de ediliyor dediler

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapmayin etmeyin yahu, avrupa dpf siz ve emisyonu yuksek araclari neredeyse sokaktan toplatacak, bizinkiler de dpf yi sokem, benden sonra nuh tufan kafasinda yazik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • electrun kullanıcısına yanıt

    Ben de sizin gibi düşünüyorum ama bu işte bir gariplik var. Serviste dpf değişimi için 30-40k tl gibi rakamlar telaffuz ediliyor.


    Benzinli dizel araç fiyat farkı yurt dışında bu kadar değilken sırf DPF değişimine bu kadar ücret çıkartmaları bana mantıksız geliyor.

  • electrun kullanıcısına yanıt

    zaten herşeyimiz Avrupa standartlarında ya, bitek emisyonumuz eksik  Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.