Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
289
Cevap
12
Favori
254.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • taydin66 T kullanıcısına yanıt
    Videoyu izledim çok güzel fakat şurda işler değişir. Biz gazlayarak kurum yakmamız için dpfdeki kurumun belli bir oranı geçmesi mi gerekiyor? Yani araç atıyorum 20 grama ulaştığında rejenerasyon başlatıyor ama 10 gram varsa biz onu 5 e indirmek için boşuna mı gazlıyoruz?

    Çünkü videoda demişki boşuna basıyorsunuz dpfdeki kurum yanmıyor diye. Benim dpfdeki kurumum 2 gram olsa bile 1 grama düşürmek için gazlamanın fayda etmeyeceğini mi söylüyor? Bide 3000 devir sabit giderken egzozun sıcaklığını nasıl 600 e çıkaramayız ya onuda anlamadım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Videoyu izledim çok güzel(çok güzel değil izleyebileceğiniz ve 100 gün araştırsanız yerli yabancı kaynaklar dahil en detay bilgi veren video bile bu videonun yanına yaklaşamaz. Verilen bilgi MÜKEMMELDİR) fakat şurda işler değişir. (İşler değişmez) Biz gazlayarak kurum yakmamız için dpfdeki kurumun belli bir oranı geçmesi mi gerekiyor? (Evet aynen) Yani araç atıyorum 20 grama ulaştığında rejenerasyon başlatıyor ama 10 gram varsa biz onu 5 e indirmek için boşuna mı gazlıyoruz? (eveeeeet)


    Çünkü videoda demişki boşuna basıyorsunuz dpfdeki kurum yanmıyor diye. Benim dpfdeki kurumum 2 gram olsa bile 1 grama düşürmek için gazlamanın fayda etmeyeceğini mi söylüyor?(yine aynı soruyu sormuşsunuz. cevap eveeeet) Bide 3000 devir sabit giderken egzozun sıcaklığını nasıl 600 e çıkaramayız ya onuda anlamadım(anlamadınız çünkü videoyu anlamadınız. Aracın normal egzoz sıcaklığı sağlıklı çalışan bir motorda max. 350 dereceye çıkar. Motor korunması için böyledir. 600 dereceye sadece POST enjeksiyonda kısa süreli çıkar. Aracın DPF si dolmadan araç niye POST enjeksiyon yapsın?)





  • Arkadaşlar DPF doluluğundan dolayı rejenarasyonu tam tamamlayamamamdan kaynaklı motor yağına mazot karışıyor. En son 1000 km önce yağı değiştirip ve üstüne manuel rej. yaptırıp bakım yaptırmıştım fakat bu kahrolası dpf yine dolu uyarı verip motor yağına mazot karıştırmış. Full göstergesinin 1 - 2 parmak üstünde çıkıyor yağ sizce bu sorun çıkartır mı? Elbet sorun olacağını yazıyor herkes hem fazla basınç hemde viskozite bozulduğundan yağlama özelliği azalıyormuş. Araç rej. yaptığında uyarıda gelmiyor anlayamıyorum. En son arıza ışığı yandığında vurdum uzun yola bağırta bağırta sürdüm düzeldi. Fakat dediğim gibi bu esnada yağa gene mazot girmiş cidden böyle bir saçmalık görmedim ben. Ne yapmalıyım?

  • 2 sene sonra bir mesaj daha yazayım. 6 ay önce gittim sıfır Citroën C3 aldım 110luklardan. 🙂 Neden atmosferik almadım derseniz, kapıda hanımın aracı atmosferik var ve beni fıtık ediyor. 2022 ekim ayında Corsa'yi elden çıkardım hasılı.

    2 yıl önceki sorunum ise 1.3 dizel Corsa'da Mazot Basınç Sensörü idi. Bu sensör 180 üzerinde belli bir süre gidince yanıyordu. Sanırım 4 ya da 5 defa değiştirdim. Antalya - Ankara yolunu Isparta üzerinden giderken bolca 180 üzerine cikilabilecek güzergah var. Bir de 95lik 1.3 Corsa'dan 199 hız limiti vardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • strato026 kullanıcısına yanıt

    hep kısa mesafe kullanıyorsunuz galiba. Normalde ara ara uzun yola çıkma şansınız olsa yağdaki mazotun buharlaşarak uçma şansı olabilirdi.


    Fakat yapamıyorsanız tam aksine yağı incelttiği için yağ miktarı seviye arttığı halde gerçekte azalıyor olabilir.


    araç modeli nedir acaba?

  • Rejenerasyon halindeyken mazotun yağa karışması endişe yaratacak bir durum değildir. Boşuna bizim millet hayıflanıyor. Motor yağ üreticileri milyon milyar dolarlık argelerle bu rejenerasyon yapan araçlar için neden C3 sertifikalı partiküllü motor yağı üretiyor sanıyorsunuz vw 507 00 şartnamesi neden var sanıyorsunuz (euro 5-6 dizel vag grubu için)

    Zaten bu özellikleri karşılayan yağ kullandığınız için, yağın yapısı bunu tolere etmeye uygun olduğu için rejenerasyonda yağa karışan mazota rağmen yağ özelliğini koruyabiliyor

    Top tec 4200
    Mobil 1 esp
    Motul 8100 x-clean+ gibi ve türev olan yağ modelleri zaten bu karışan mazota rağmen özelliğini kaybetmeyen yağ teknolojisiyle üretiliyor. Endişe edilecek bir şey yok rejenerasyonda biraz mazot karışıyor diye

    Asıl siz aracınızın istediği yağ spesifikasyonunun dışında yağ kullanırsanız işte o zaman her rejenerasyondan sonra risk atıyor. O yağlar karışan mazotu tolere edebilecek teknolojide değil çünkü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    benim bildiğim partiküllü araç yağından kasıt yağ yandığında kül miktarının düşük olması ve tıkama yapmaması. Üzerinde Low ash oil yazar. Mazot karışınca etkilenmesin diye değil.


    Mazot özelliği bozmuyor, yağa karıştığı için yağı inceltiyor. Sen uzun yol yapmazsan yağ seviyen artınca motor bir şekilde fazlasını yağla beraber atacak ve yağ oranı azalırken mazot oranı artacak.


       

  • Ben iptal ettirdim şehir içi 6-8 ayda bir götürüp temizletmek gerekiyor çünkü egsoz şehir içi yeterli sıcaklığa ulaşamıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt

    Hay çok yaşayın. O vatandaş herşeye bilip bilmeden yorum yaptığı için millet yanlış bilgileniyor. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Tamam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Hocam halen yanlışsın halen yanlışsın gidin şu acea api sertifikalarını ve c3 meselesini özellikle motor yağı firmalarına mail atarak araştırın yabancı avrupa ve amerikan forumlarından bakın bakalım bu rejenerasyonla yağın ilişkisini.

    Akıl mantık eriyor mu Allah aşkına 0 km dizel alınmış bir araç senin söyleminle olsa mazot yağı inceltse, araba incelmiş yağ ile gide gide 200.000 değil belki 170.000 kmden itibaren yağ yakacağı aklına gelmiyor mu? 0 km dizel alan araç sahibi o zaman yüksek km göremeden turbosu segmanları falan hakkı rahmetine kavuşsun? Böyle bişey olabilir mi ya

    Veya bu üreticiler gidip neden rejenerasyon meselesi olan araçların yağlarını 5w30 0w30 yapıyolar? Gitsinler 5w50 falan yapsınlar madem?

    Bu yağların mazota rağmen incelme gibi bir eğilim içinde olmadıklarını biliyoruz. Söylediğiniz mantığınıza uysun rica ediyorum

    Not: 245 bin kmdeki dizel aracımda bu zamana kadar hep tam 4.7 litre yağ koydum bir sonraki yağ bakımına kadarda belki 20 den fazla rejenerasyon yapıyordur bir dirhem bile yağ seviyesi falan artması. Zaten arabaya 0.2 litre yağ fazla koysam "yağ seviyesini azaltın" diye uyarı veriyor. Yağ oranı azalıp mazot oranı artıyor falan yok öyle şeyler senin yağ teknolojin zaten ona izin vermeyecek bir laboratuvarda geliştirmeyle üretiliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Yallah yallah hadi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    okumadan yazma arkadaş


    adam yağ seviyesi artan araç diyor, sen başka dünyalardasın.


    yazmış olmak için mesaj yazma

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    üslubunuz da mantıkla hareket eden birine çok yakışmış.

  • @MeGaDave06 Yağ birden incelmiyor.. mazot karışma seviyesi arttıkça yağ-mazot dengesi mazot lehine bozuldukça yağlama zayıflıyor..


    motor yağları low ash yağ olsun olmasın hepsi benzin veya mazot karışımını bir derece tolere edebilecek bileşiklere sahip ama sürekli rejenerasyona giren motora yağın yapabileceği bir şey yok. modern dizel motorun kanayan yarası. basitçe sıvıların miktarı ile ilgili.

  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Araç Hyundai i20 1.4 crdi. Evet genellikle kisa mesafelerde kullaniyorum. Is yerim yakin sayilir. Ilk defa dizel arac kullaniyorum. Basima gelene kadar bu dpf ile alakali cok sey bilmiyordum. Araci aldigim vakitte sadece devirli kullan dediler dizeli devirli kullanmak saglikli diye oyle kullaniyordum fakat sehir ici trafik malum istesende kullanamiyorsun cogu zaman. Ilk ariza lambasi yandiginda dpf ile alakali herseyi okudum ve yaga mazot karistirdigini ogrendim ve basima geldi. Suan yagi degistirdim. Fakat dpf ne durumda bilmiyorum. Arac rejenerasyona giriyor mu girmiyor mu belli de olmuyor diger marka araclarda ekranda uyari yazisi cikiyor stop etmeyin diye. Rej. Girdigini nasil anlarim ? hangi periyotlarla uzun yol yapmaliyim ? Cidden bu durum beni arabadan soguttu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Anlık yakıt göstergesi varsa oradan anlayabilirsin. Opel Corsa vardı bende birkaç sayfa geride fotoğraflar da var hatta. Anlık yakıt göstergesi araç boşta iken 0.3 0.4 0.5 gösteriyordu ancak rejenerasyona girdiğinde 1 1.1 1.2 yerine göre 1.5 gösteriyordu. Zaten araç rejenerasyona girince silkeliyor. Bu silkelemeden de fark ediliyor. Dizel araç iyi hoş, az yakıt vs ama bu dpf işi bozuyor. Face'ten bazı araçların gruplarını takip ediyorum. Yeni nesil adblue daha vahim. Eski tip fazla yakıt gönderip temizleme daha makul nispeten. Adblue sorunu çok fazla araçlarda.

    C3'te de partikül filtresi var yaklaşık 8 bin km oldu daha ne ışık yandı ne de temizliğe girdiğini fark ettim. Benzin temiz yakıt olduğu için tahminimce uzun kmlerde devreye giriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam devir ve anlık tüketimi kontrol edeyim ama şu ekranda da yazması gerekiyordu. Babamda 2010 model dizel var ne partikul filtresi var ne sensoru. Dogaya zarari bakimindan tabiki filtre iyidir ama kullaniciya cikardigi sorunlara bakinca cidden arabadan nefret ettiriyor. Dediginiz gibi yeni nesil benzinlilerede koyuyorlarmis illaki oda dolacaktir gec de olsa. Modelli araba aldik diye seviniyorken basimiza daha cok dert actik. Bu dpf yi rej. ile temizleyemezsem ya temizlige gidecek ( onunda garantisi yok ) yada degisecek ( yuksek masraf ) arac 100 binde. Ya da bu mazot karistigi zaman kullanmaya devam edicem fazlasini cektirip fakat o zamanda yagin ozelligi bozulacak motora illaki zarar verecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • strato026 kullanıcısına yanıt

    Hyudai nasıl bilmiyorum ama filtrede tıkanma olmadıktan sonra uyarı vermeden rejenerasyon yapar genelde tüm markalar.


    Rölanti devri yükselir temelde ve anlık tüketim değeri artar. Klima açıkken de tüketim artar, o yanıltmasın.


    Mümkünse çeyrek depo altına düşmemeye çalışın. Yakıtı güvenilir yerlerden ve katkılı olandan alın.


    Genelde rejen başladıysa veya uyarı verdiyse 60 km/h üstü 2000 d/dk üstü min 15 dk civarı kullanma öneriliyor. Eğer rejen yaptığını anladıysanız rölanti normale dönene kadar aracı kullanmak veya stop etmemek de mümkün.


    Mesele dizel motorun geç ısınması ve kısa mesafede motor ısınmadan stop edilmesi. Eğer hiç 4. 5. viteslerde sabit hızda gitme şansınız yoksa DPF yakıt katkıları denenebilir. Teorik olarak daha kısa sürede temizlik yapmasına yaradığı söyleniyor.

  • Duster 1.5 DCI 2016 aracım var, 270000 km'de , hiç partikül sorunu olmadı, rejenerasyonu çağrıştıran herhangi bir devir yükselmesi de görmedim. Acaba bir sorun mu var, aniden tıkanıp kalır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 7 Eylül 2023; 11:38:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.