Şimdi Ara

Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
12
Favori
261.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • medvet M kullanıcısına yanıt

    Aracınız 110 hp olan model değilse muhtemelen filtre yoktur veya rejenerasyon yapan bir motor olmayabilir. Bilemiyorum

  • Eng. kullanıcısına yanıt

    Hocam kusura bakmayın biraz geç cevap veriyorum.


    Dediğiniz gibi kontrol ettim. Anlık yakıt tüketiminde hiç bir şekilde bir artış gözlemleyemedim. Hatta rölantide 0 olarak gözüküyor gaza basmadığım sürece hiç artmıyor. Ben bu arabanın rej. girdiğini anlayamıyorum. Ses ve titreşim fark ettiriyor diyorlar ama ben bunu anlayabilmek için ekrandan görmem gerek. Her 300 400 km de bir DPF uyarı işareti çıkmaya başladı eskiden bu kadar sık uyarı vermiyordu. Bu dpf yi söktürüp temizletsem biraz daha uzun yol yapıp periyot halinde kullanmaya devam etsem çözüm olur mu?

  • Arkadaşlar bu DPF ve yedek depo olayı nasıl iptal ettirilir veya devre dışı bırakılır? Uzun süren bir işlem mi acaba?

  • kerem2018 kullanıcısına yanıt

    DPF iptali bu johny cash abicimiz anlatıyor...


    DPF yerinden sökülür, ters çevirirlir içi boşaltılır takılır ve yazılım atılır...


    yedep depo dediğin adblue sanırım...yazılım ile iptal ediliyor...


    CANDAN MÜHENDİSLİK GARAJyoutube
    Dizel Partikül Filtresi Temizliği & İptali Nasıl Yapılır? İptal edilmesi yasal mı? dizel motorlu araçlarda egzoz salınımını engellemek için kullanılan dizel partikül filtresi tıkandığında Nasıl bir işlem yapılır, değişmesi gerekir mi , temizlik yapılarak kurtarır mı , Ya da dizel partikül filtresi iptali yapılabilirmi.. dizel partikül filtresi iptali yasak mı, yasal mı ? dizel partikül filtresi temizliği nasıl yapılır, Kaç paradır tüm bunların detayları videoda.. #dizel #DPF #Partikülfiltre Araştırma, tutku, haz, hız, iş aşkı, aradığıız herşey burada 20 yılı aşkın ergin hizmetimizle sizlere daha fazla erişmek daha fazla memnun etmek için elimizden gelenleri yapmaya çalışıyoruz. Arabanızı size sevdiriyoruz. Siz de aracınızı sevmek onunla daha fazla vakit geçirebilme özgürlüğüne kavuşmak istiyorsanız sizi de bekleriz. Candan Mühendislik LPG"ye abone olmak İçin → https://bit.ly/2PXlChJ Sizin Aracınız LPG ye uyumlu mu❓ En Doğru Marka hangisi❓Dönüşüm Maliyeti nedir❓Aklınıza takılan soruları yorum olarak yazın, biz cevaplayalım 💬 Sorularını Whatsapp'dan #İşiustasınasor hemen cevaplansın! https://bit.ly/360nbkz Biz neredeyiz? https://goo.gl/maps/E1AENebbPxszikjg8 TÜM OTOGAZ MARKALARI AYAR BAKIM & SERVİS Hizmeti! Candan Mühendislik LPG Dönüşüm Sistemleri Kalitesi ve Güvencesi ile... Web : http://www.lpgotogaz.net Web : https://www.candanmuhendislik.com.tr Sosyal Medya’da Bizi Takip Etmeyi Unutmayın! Facebook : https://bit.ly/2ZmQAD6 İnstagram : https://bit.ly/2ESREoH Twitter Inc : https://bit.ly/39d5Wyy #otogaz #lpgotogaz #istanbul #lpgdönüşüm #teknolojininadresi #candanmuhendislik #otogazsistemleri #otogazteknikservis #yılmazcandan #autogas #otogazdönüşüm #otogazservisi #otogazsistemleri #sıralıotogazsitemleri #lpgdonusumu #lpgmontaj #otogazmontaj #lpgservisi #otogazservisi #lpgayarı #afrayarı #lpg #otogaz #otogazmontajı #lpgmontajı www.candanmuhendislik.com.tr izlediğiniz için teşekkür ederiz.
    https://www.youtube.com/watch?v=UanPGQ0ybxk


    Sertaç KEMİKSİZyoutube
    EGR İptali Nasıl Yapılır? DPF iptali Kaç Para Tutar? AdBlue Nasıl İptal Edilir? DPF İptali Çevreye Zararlı Mıdır? AdBlue Nasıl Çalışır? EGR Ne İşe Yarar gibi onlarca sorunun cevabı bu videoda, hem de işin uzmanı EDGE Tuning ile ;) ✔️KANALIMA ŞİMDİ ABONE OL ► https://bit.ly/2wopikP ✔️Instagram'dan da TAKİP EDİN ► https://www.instagram.com/sertackemiksiz ✔️Edge Tuning Instagram ► https://www.instagram.com/edgetuning06 01:00 - 11:55 EGR Konuları 11:55 - 27:00 DPF Konuları 27:00 - 32: 30 AdBlue Konuları Dizel Partikül Filtresi, Bazı Euro 4 araçlarda , Euro 5 ve Euro 6 araçların tümünde kullanılan bir sistemdir. Egzoz emisyon seviyelerinde izin verilen Partükül Madde değerlerinin ciddi oranda sınırlandırılması DPF kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Euro 4 normunda izin verilen Partikül Madde seviyesi 0.025 g/km iken, Euro 5 normunda bu değer, 0.005 g/km 'e sınırlandırılmıştır. DPF, genellikle katalitik konvertör sistemi ile beraber çalışır. DPF (Dizel Partikül Filtresi) son zamanlarda çıkan dizel araçlarda katalitik konvektörün temizleyemediği partikül parçaları ve ağır metalleri içerisinde hapseder. Aralarındaki fark ise Katalitik Konvertör kendi içinde bulunan kimyasallar ile meydana gelen tepkimeler sonucu egzoz gazını yakarak temizler. DPF ise herhangi bir işlem yapmadan Partikül Maddeleri hapseder. Motordan çıkan yanmış yakıt, içinde zararlı partiküller barındırır. Bu sistem emisyon değerlerini düşük tutmak için ve bu zararlı partikülleri doğaya salınımını engellemek için filtre içinde tutar. Dizel Partikül Filtresi #DPF neden iptal edilir ? DPF emisyon değerleri ve çevreye zehirli madde salınımını engellediği için iptal edilmemesi mantıklı bir seçim olacaktır. Motor rejenerasyon anında iken çok yüksek ısılara çıkmaktadır. Uzun süreli yüksek ısılara çıkması çeşitli motor bölümlerinde hasarlara yol açabilir. Gerçeklenen her rejenerasyon için ortalama 2 litre yakıt tüketimi gerçekleşir. İptalinin yakıt tüketimi ve normalden yüksek basınca maruz kalan enjektörlere katkısı vardır. İptal işlemi için DPF 'yi açıp içindeki filtrenin çıkartılması veya sökülüp yerine boru koyulması gerekir. Motor beyni üzerinden DPF parametrelerinin tamamen silinmesi gerekir. EGR (Egzoz Gazı Geri Dönüşüm Valfi) #EGR valfi, egzoz emisyonlarının düzenlenmesinde hayati bir rol oynar ve emisyon düzenlemelerinin yürürlükte olduğu ülkelerde kullanılması zorunlu bir bileşendir. EGR , elektropnömatik bir valftir. Motor bölmesinde bulunur ve egzoz gazı devridaimi işlemine kumanda etmek için kullanılır. EGR sistemi kullanılarak egzoz gazındaki azot oksitler azaltılır. Egzoz gazının bir kısmı emilen havaya karıştırılıp yanma odasındaki yanma reaksiyon hızı azalır ve yanma sıcaklığı düşer. Düşük yanma sıcaklığı, nitrojen oksit emisyonunun azaltılmasını sağlamaktadır. Motor tam yükte çalışırken egzoz gazı devridaimi gerçekleştirilmez, iyi bir güç kazancı için yanma odasında fazla miktarda oksijen bulunması gerekir. Egzoz gazı devridaimi, elektronik kontrol ünitesindeki (ECU) bir tabloya göre EGR valfini kullanır. EGR valfine kumanda etmek için kullanılan kontrol basıncı sinyalin durumuna bağlı olarak belirlenir. Bu şekilde devridaim halindeki egzoz gazı miktarı belirlenir. EGR'nin bazı arıza belirtileri ise tam yanmamış yakıt , performans sorunları, fazla yakıt tüketimi,tekleme ,rolantide dalgalanma olarak söylenebilir. EGR (Egzoz Gazı Geri Dönüşüm Valfi ) neden iptal edilir ? EGR valfi iptalı durumunda emsiyon değerleri yükselir ,doğaya verilen zarar artar ve araç egzoz muayenesinden geçemez. İptal edilirse performans artar diye söylentiler vardır ama aksine tam yükte sistem devreye girmediği için performans kaybını önler. İptali için ise valfi mekanik olarak körlemek ve ECU dan parametrelerinin silinmesi gerekir. #AdBlue Eskiden otobüs, tır ,kamyon gibi taşıtlarda kullanılan bu sistem günümüz dizel araçlarında Euro 6 Emisyon Standartları, İki farklı bileşenden oluşan bu çözeltinin kullanımını Avrupa Birliği üyesi ülkelerde zorunlu kılıyor. Adblue, %32,5 oranında temizlenmiş üre ile %67,5 oranında saf sudan oluşur. Seçici katalitik indirgeme sistemi yani SCR sistemine sahip olan araçlarda kullanılan bu emisyon sıvısı, egzoz gazında bulunan azot oksitin azaltılmasını sağlar. Azot salınımını engellemek için araçlarda SCR sistemi bulunur. Filtrenin yetersiz kaldığı durumlarda Adblue sıvısı ile SCR katalizörü birlikte çalışarak azot salınımını minimuma indirmeyi amaçlar. AdBlue kalmazsa araç otomatik olarak çekişten düşer ve uyarı verir. Depo komple boşalırsa araç çalışmaz. Katalizor ve filtreler sıvı geçişi olmadığı için zarar görür. AdBlue sisteminin arıza vermesi de muhtemeldir. 1 depo AdBlue sıvısı yaklaşık olarak 5.000km-10.000km arasında tükenebiliyor. Emisyon değerleri ve egzoz muayenesinden geçebilmek için iptali mantıklı değildir ama karşılaşılan sorunlarda hem mekanik hem de yazılımsal olarak iptali mümkündür.
    https://www.youtube.com/watch?v=N5O_zxPZS_k
  • strato026 kullanıcısına yanıt

    Bende de benzer durum. Cihaz ile anlik gorebiliyorum kurum miktarini. Yakasik 25 gr ulastiginda sartlar uyarsa rejenerasyon basliyor. 2gr civari rej. Bitiyor. Bu dongu cok kisaldi. Doldur bosalt gibi olmaya basladi. Sokturup temizlettim. Simdi yaklasik 250 km oldu ve 18 gr kurum birikti. Kisa bir sure sonra tekrar rejenasyona girecek. Bu durum normalmidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla iyi mi oldu kötü mü oldu bilemedim, hava kirliliğini azaltmak için önce partikül çıkardılar sonra adblue çıkardılar sonra dizel üretimi durdu dediler. anlamak bunlara yetişmek mümkün değil. kaç tane arabaya bindiysem yeni nesil stop ettiğinde rejenasyona giriyor yine öncekine göre iyi diyebiliriz. https://ensarpartikul.com/s/dpf-dizel-partikul-filtre-temizleme burada okuduğuma göre de tecrübelere dayanarak da eski tiplerde uzun yolda bilmem şu kadar süre şu devirde gidip partikül temizliği filan yapılması gerek v.s.... ülkemi sevdiğim için iptal ettirmedim ama bu olaylar gerçekten çok düşündürüyor. sizin bahsettiğiniz kurum oranları rejenasyona bakacak olursak yeni nesil araçlar galiba.


    Soruya cevaben beygire göre dpf var yada yok diyemeyiz. Aracın modelin yılına göre bu durum söz konusu ilk paragrafta yazdım. Merak edenler için dpf olanlarla ilgili kısım = https://www.arabam.com/blog/danisman/dizel-partikul-filtresi-nedirgorevi-nedir-nasil-temizlenir/#:~:text=Hangi%20Ara%C3%A7larda%20Dizel%20Partik%C3%BCl%20Filtresi,ara%C3%A7larda%20dizel%20partik%C3%BCl%20filtresi%20bulunmaktad%C4%B1r.


    Hani ekonomik olarak imkanı olanlara kesinlikle iptal önermiyorum. Onda da iptal etsen bir dert etmesen ayrı bir dert. Bu konuda şikayetlerin olduğunu biliyorum ama fazlası yok...





  • despocold D kullanıcısına yanıt

    Bütün bunların çözümü direk benzinli araç kullanmaktan geçiyor. Dizel yıllık 25-30 bin km deviren ticari kullanıcılar için üretilmiş, bize de fiorino gibi doblo gibi dizel ticari araçları aile aracı diye yutturdu bu namussuz düzen.


    Siz yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba?


    10 bin km ye kadar benzinli 20 bin km ye kadar tüplü, gerisi dizel kullanmalı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cakin kullanıcısına yanıt
    Araç kaç bin kmde

    enjektörlere, turboya baktırmak lazım.

    Aldığınız yakıt aynı mı veya kullandığınız motor yağ bir önceki bakım ile aynı mı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İçini tam boşaltınca muayeneden geçmesi zormuş , bide içinde değerli element bulunduğu için hurdasını satmak için tamamen boşaltıyormuş tamirciler haberiniz olsun. Ben temizlettim birdaha tıkanırsa iptal ettircem. Kışın kısa mesafe dizel kullanıyorsanız tıkanıyor haberinizmolsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.