Şimdi Ara

DİZEL PEUGEOT SAHİPLERİ;EURODİZEL İLE BİRLİKTE PEUGEOT'UN VERDİĞİ DİZEL KATKISINI KULLANIYORMUSUNUZ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ; yeni aracımı alalı bir hafta oldu ancak eurodizel ile bayinin arabayı alırken verdiği (üzerinde peugeot etiketli )dizel katkısını kullanacakmıyız? Kimisi eurodizel zaten katkılı bir yakıt o yüzden ayrıca katkı kullanmaya gerek yok diyor , kimisi kullan diyor kararsız kaldım .. Buna bir çözüm bulalım...



  • euro dizel kullanırken herhangi bir katkı kullanmaya gerek yok
  • Arkadaşım o katkıyı sakla, normal dizel almaya mecbur kaldığın yerlerde katkıyı kullanırsın.
  • aynen katılıyorum, bu tip bir olayı ben yaşadım çok iyi oluyor (en azından kafanıza bişey takılmıyor)
  • Paylaşımlarınız için teşekkürler..
  • iyiki bu basligi okudum. Hem eurodiesel kullaniyordum hemde bunu boca ediyordum :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktor x

    iyiki bu basligi okudum. Hem eurodiesel kullaniyordum hemde bunu boca ediyordum :)



    artık arabanın uçması lazım
  • ucuyoruz ztn :)
  • Arkadaşlar ben sordum ve söylediğinizin tam tersi cevap aldım. Eurodisel'de setan sayısı düşük olduğu için katkı kullanılmasının performansı artıracağı normal disel kullanımında katkının performansa etki etmeyeceği söylendi. Ben de katkı kullandığımda performans farkını hissediyorum. Ayrıca katkının yağlayıcı özelliği ve sistemi temizleyici özelliği olduğunu unutmayın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: novajos

    Arkadaşlar ben sordum ve söylediğinizin tam tersi cevap aldım. Eurodisel'de setan sayısı düşük olduğu için katkı kullanılmasının performansı artıracağı normal disel kullanımında katkının performansa etki etmeyeceği söylendi. Ben de katkı kullandığımda performans farkını hissediyorum. Ayrıca katkının yağlayıcı özelliği ve sistemi temizleyici özelliği olduğunu unutmayın.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: novajos

    Arkadaşlar ben sordum ve söylediğinizin tam tersi cevap aldım. Eurodisel'de setan sayısı düşük olduğu için katkı kullanılmasının performansı artıracağı normal disel kullanımında katkının performansa etki etmeyeceği söylendi. Ben de katkı kullandığımda performans farkını hissediyorum. Ayrıca katkının yağlayıcı özelliği ve sistemi temizleyici özelliği olduğunu unutmayın.


    Sevgili arkadaşım o bir pazarlama taktiği :) elbette sorduğunda öyle söyleyecekler.(bizzat peugeot yetkili servisinden öğrendim yakınlığımız olduğu için)
    Benim tanıdığım bir sürü insan var normal dizel kullanıyorlar motorlarında hiç bir problem yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OrkunLeo


    quote:

    Orjinalden alıntı: novajos

    Arkadaşlar ben sordum ve söylediğinizin tam tersi cevap aldım. Eurodisel'de setan sayısı düşük olduğu için katkı kullanılmasının performansı artıracağı normal disel kullanımında katkının performansa etki etmeyeceği söylendi. Ben de katkı kullandığımda performans farkını hissediyorum. Ayrıca katkının yağlayıcı özelliği ve sistemi temizleyici özelliği olduğunu unutmayın.


    Sevgili arkadaşım o bir pazarlama taktiği :) elbette sorduğunda öyle söyleyecekler.(bizzat peugeot yetkili servisinden öğrendim yakınlığımız olduğu için)
    Benim tanıdığım bir sürü insan var normal dizel kullanıyorlar motorlarında hiç bir problem yok.

    bencede bu katkıyı günün birinde normal motorin almak zorunda kaldığımızda kullanmalıyız.Başka markalar acaba dizel araç alanlara böyle bir katkı veriyor mu? bilen varmı? ben hiç duymadım.




  • Gerçek Avrupa standartlarında eurodiesel kullansak amenna ama gelin görün ki bosch dizel servislerine gelen arızaların %90.ı yakıtla alakalı hem de eurodiesel kullandıkları halde.

    Katkıyı kullanmak (1 kutusu 14 YTL) size çok şey kaybettirmez ama çok şey kazandırabilir. Ayrıca eurodiesel.in yağlama kabiliyeti normal dizele göre daha düşüktür. O katkının üzerinde (Peuget ve Citroen servislerinde satılan katkıdan bahsediyorum) mazot yağlayıcı katkı yazar performans katkısı değil.

    Bu sebepten bunu pazarlama taktiği olarak düşünmemek gerektiğini düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Gerçek Avrupa standartlarında eurodiesel kullansak amenna ama gelin görün ki bosch dizel servislerine gelen arızaların %90.ı yakıtla alakalı hem de eurodiesel kullandıkları halde.

    Katkıyı kullanmak (1 kutusu 14 YTL) size çok şey kaybettirmez ama çok şey kazandırabilir. Ayrıca eurodiesel.in yağlama kabiliyeti normal dizele göre daha düşüktür. O katkının üzerinde (Peuget ve Citroen servislerinde satılan katkıdan bahsediyorum) mazot yağlayıcı katkı yazar performans katkısı değil.

    Bu sebepten bunu pazarlama taktiği olarak düşünmemek gerektiğini düşünüyorum.


    Peki sevgili Yavuz, diğer markalar neden bu katkılardan vermiyorlar? onların motorları çokmu ileri düzey de gerek kalmıyor yada şöyle bakalım bizim kullandığımız Peugeot motorlar çok mu kötü de bu katkılardan mutlaka kullanmamız gerekiyor?




  • Böyle herhangi bir katkı satmamaları ya da tavsiye etmemeleri benim yorumlarımı bağlamaz. Onların bu şekilde katkı satmamaları tamamen firmanın kendisiyle alakalıdır. Citroen / Peugeot.un sattığı katkı maddeleri Türkiye'ye özel.

    Şimdi bu konuya şu şekilde bir cevap vermek istiyorum. Teşbihte hata olmaz kusura bakmayın ve ayrıca ifadeler %100 doğru olmayabilir.

    Hz. Ömer (r.a)'a bir inançsız sormuş: "sabah akşam ibadet yapıyorsunuz, görmediğiniz bilmediğiniz bir varlığa tapıyorsunuz, oruç tutuyorsunuz ve bunu hiç görmediğiniz, bilmediğiniz bir yer olan Cennet için yaptığınızı söylüyorsunuz. Bunları yapmazsak ta cehennem var diyorsunuz. Ya cennet cehennem yoksa bu yaptıklarınız boşuna değil midir?"

    Hz. Ömer (r.a)'in cevabı da aynen şöyledir:
    " Ya gerçekten cennet cehennem varsa ve bizde bize yük olmayan inancımızın gereklerini yerine getiriyorsak sizin haliniz nice olur"

    Ben de bu felsefeyle hareketle diyorum ki biz yakıt katkımızı bütçemiz el verdiği sürece kullanalım. Bu katkının zararsız olduğu kesin. Ya gerçekten faydası varsa. O zaman biz bu faydadan yararlanırız. Eğer sadece bir pazarlama taktiği ise ortalama yakıt maliyetimiz biraz daha yüksek olur. Eğer bu maliyete katlanmak istemiyorsanız bu sizin bileceğiniz bir iştir.

    Firmalar yurt dışında yağ bakımlarını bile 20.000 - 30.000 km aralıklarla yapıyorlar ve Türkiye için 10.000 ya da 15.000 km tavsiye ediyorlar. Peki bunu niçin hiç düşünmüyoruz. Arada ne fark varda Türkiye.de bakımlar daha kısa aralıklarla yapılıyor. Bunların hepsi gerçekten pazarlama stratejisi mi? Servisleri kalkındırma stratejisi mi?

    Peki bir şey daha sorayım size. Bir yakıt katkısı sadece 14 YTL. Peki 1.6 HDI 75 ve 90 bg araçların triger değişim km.sinin 120.000, 1.6 HDI 110 bg araçların 180.000 km olduğunu herhalde biliyorsunuzdur. 1.5 dci Renaultların tümünde 60.000 km olduğunu da biliyorsunuzdur. Bu ne demek. biz 1 kez triger değiştiğimizde Renault dci motorlar 2 kez değişiyor. Triger malzeme ve işçilik bedeli servislerde en az 500 YTL. Buyrun aradaki farkı siz taktir edin şimdi. Pazarlama stratejisini kim yapıyor bunu görün.

    Aynı şekilde Citroen/Peugeot 15.000 km.de bir bakıma çağırırken Renault 10.000 km.de bir çağırıyor. Üstelik Renault her 20.000 km.de bir yakıt filtresi değişirken Citroen/Peugeot bunu her 45.000 km.de bir yapıyor. Acaba neden?

    Gelelim fren balatalarına. Sahibi olduğumuz iki adet 1.250 kg.lık Megane 1.5 dci.de 30.000 km.de ön fren balatası bitiriyor ya da bitirmese bile değişiyorlar ama 1.500 kg.lık C5.in 45.000 km.deki ön fren balatası ancak yarı ömür olmuş. Acaba aracı kullanım bu kadar mı etkili? Arka fren balatasından zaten hiç bahsetmiyorum. Tabiri caizse ömürlük.

    İşin özetini söyleyeyim. Firmalar 14 YTL.lik yakıt katkısı satarak köşeyi falan dönemezler. Parça satarak ve işçilik yaparak ayakta dururlar. İşin asıl gerçeği servisleri ayakta tutan en önemli faktör yaptığımız kazalar neticesinde yaptıkları kaporta ve boya işçilikleridir çünkü en fazla karı oradan elde ederler. Servislerin %90.ında elektrikçi ya da döşemeci olmaz çünkü yapacakları istihdama değmez. Yani anlayacağınız işçilik anlamında servisleri ayakta tutan iki önemli işçilik kalemi kaporta/boya ve mekanik işçiliklerdir.




  • Katkılar değişmiş. Yeni katkı almak için servise gittiğimde daha farklı bir katkı verdiler ve artık bunun geldiğini söylediler. İşin garip yanı miktar olarak eskisine göre ciddi biçimde az ekleniyor bunda. Ama sanırım kamyonlar için yapmışlar çünkü göstergesinde en düşük rakam 60 Lt'den başlıyor. Eskiden 25 lt için full doldururdum ölçeği ama bu yeni zavazingoda 60 lt ölçeği en dipte. Kafam karıştı bu işe.
  • bana bu katkıdan vermediler, nasıl birşey bu? nedir ne değildir?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.