Şimdi Ara

dizel ve tam otomatik, max 40000TL ye kadar araç önerisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
5.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kia Ceed tam otomatik için şöyle bir durum söz konusu, P,R,N ve D konumlarına ek olarak 1,2 ve 3 konumları mevcut. Bunlar da direk 1.,2. ve 3. vitese denk geliyorlar. Yokuş aşağı motor freni ile inmek isterseniz bu vitesleri kullanabilirsiniz. Yada çok dik yokuşlarda kalkmak isterseniz vitesi 1 e atıp kalkabiirsiniz.
  • tam otomatik- tiptronik kıyaslaması bile bence gereksiz,

    tiptronik zaten içinde otomatik vites mantıgını barındırıyor, ister otomatik kullanıyorsunuz arabayı bagırtmak isterseniz , performans isterseniz manuel kullanıyorsunuz kesinlikle mantık olarak tiptronik üstündür, tam otomatik terimi elemanların satmak için kullandığı bir terimdir diye düşünüyorum, artık yeni araçlar hep tiptronik, vw bile artık hep tiptronik kullanıyor sadece bir modelinde sanırım sadece otomatik var, tam otomatik terimi yerine "sadece otomatik" demek lazım çünkü öteki de tam otomatik isterseniz, diğeri gibi kullanıyorsunuz.

    işin teknik kısmı üreticinin seçimi, mesela vw de çift kavrama diye bir olay var otomaitk kullanımda yakıtı düşürüyor diye biliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Arkadaslar DSG demişsiniz de, DSG tam otomatik deilki :)




    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    İkinci satırı okursan Full otomatik yazıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Arkadaslar DSG demişsiniz de, DSG tam otomatik deilki :)




    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    İkinci satırı okursan Full otomatik yazıyor.



    DSG,full otomatik değildir.Manuel olarak da vitesleri değiştirebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kocaballi

    (Tabii yalnış bilmiyorsam) Arabada CC varsa uzun inişte ayarlarsın 85'e o zaman frenleme yapmana gerek kalmaz araç motor frenini kendisi uygular.
    Ama CC yoksa dediğinde haklı olabilirsin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: beyzade1978


    quote:

    Orjinalden alıntı: 207m

    hazır konu açılmışken sorayım bende.Tam otomatik vitesle, tiptronik vites arasında ne fark var.Benim bildiğim sadece tiptronik vitesin manuel olarakta kullanılabiliyor olması ( bazıları F1 olmak üzere ).Başka bir fark varmı? tiptroniğin otomatiğe göre dezavantajı falanmı varda siz illede otomatik istiyorsunuz? Bu arada otomatik vites genelde benzinli modellerde mevcut.Dizellerde tiptronik vites çoğunluktadır.Dizel alacaksanız tiptronik vites tek şansınız diyebilirim.308 HDI premium auto6R' a bakmanızı tavsiye ederim.


    Otomatik viteste uzun inişlerde sürekli fren kullanman gerekir bu da balataların canına okur. Bu yüzden ikinci elde otomatik vites almayı pek istemezler.

    Triptonic ise istediğin zaman düz vites gibi kullanılabilir. Yani uzun inişlerde arabayı istediğin vitese alıp motor freni ile yavaş, frensiz ve gram benzin harcamadan inersin.

    Tek avantajı bu değildir tabi (bu benim en sevdiğim özelliğiydi) triptonik şanzıman teknolojinin en son noktasıdır...



    Bilgini duzelteyim ustadim.

    85km hiza bagladin ama rampa asagi iniyorsun ya hizin birden artmaya basladi arac hic bir zaman otomatik fren yapmaz sadece gazi keser ama sen yokusun dikliginden hizlandigin kadar hizlanirsin sonra duz yol geldi hizin ne zaman 85km civarinin altina indi gazi tekrar verir




  • Bilmiyordum, öğrendim.. tşkler....

    edit : fazla alıntıyı silme..


    quote:

    Orjinalden alıntı: okanttnc


    quote:

    Orjinalden alıntı: kocaballi

    (Tabii yalnış bilmiyorsam) Arabada CC varsa uzun inişte ayarlarsın 85'e o zaman frenleme yapmana gerek kalmaz araç motor frenini kendisi uygular.
    Ama CC yoksa dediğinde haklı olabilirsin...



    Bilgini duzelteyim ustadim.

    85km hiza bagladin ama rampa asagi iniyorsun ya hizin birden artmaya basladi arac hic bir zaman otomatik fren yapmaz sadece gazi keser ama sen yokusun dikliginden hizlandigin kadar hizlanirsin sonra duz yol geldi hizin ne zaman 85km civarinin altina indi gazi tekrar verir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocaballi -- 26 Mayıs 2009; 17:41:33 >




  • Peki arkadaslar bi sorum olcak mercedes c180k daki tam otomatik mi yoksa triptonik midir??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Arkadaslar DSG demişsiniz de, DSG tam otomatik deilki :)




    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    İkinci satırı okursan Full otomatik yazıyor.


    Bir şanzumanın tam otomatık olması icin tork konvektorlu olması gerekır. DSG robotlastırılmıs bır otomatık sanzımandır. Gercı vw cıler gereken acıklamayı yapar bırazdan




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE

    Peki arkadaslar bi sorum olcak mercedes c180k daki tam otomatik mi yoksa triptonik midir??


    1. Büyük harflerle yazmana gerek yok.

    2. Triptonic değil, tiptronic.

    3. Sanırım C180'de tam otomatik şanzıman var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE

    Peki arkadaslar bi sorum olcak mercedes c180k daki tam otomatik mi yoksa triptonik midir??


    1. Büyük harflerle yazmana gerek yok.

    2. Triptonic değil, tiptronic.

    3. Sanırım C180'de tam otomatik şanzıman var.

    buyuk mu yahu o yazı buyuk yazı gormemişssin sen..

    Tiptronic yazcaktım baktım yukardakine triptonic yazmıs dedim herhalde ben yanls biliyorum değiştirdim..

    Bu arada cevabın için saol..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE

    Peki arkadaslar bi sorum olcak mercedes c180k daki tam otomatik mi yoksa triptonik midir??



    tiptronik hem manuel hemde otomatik yavru şanzumanda var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecstasymen





    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE

    Peki arkadaslar bi sorum olcak mercedes c180k daki tam otomatik mi yoksa triptonik midir??



    tiptronik hem manuel hemde otomatik yavru şanzumanda var

    yeni kasalar bahsediyorum ..Kafamı karıstırdın acıklık getirirmisin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarisinan

    bravo 1.6 multijet 120bg alınabilir cok güclü atak bi araba turboyuda 1x1000rpmde acıyor galiba hic performans kaybı bile yasanmaz.


    BRAVO 1.6 16V JTD 120 HP DYNAMIC DUALOGIC 42.700(indirim öncesi) 38.280(ötv indirimli fiyat)
    BRAVO 1.6 16V JTD 120 HP EMOTION DUALOGIC 44.200(indirim öncesi) 39.570 (ötv indirimli fiyat)


    güncel fiyat listesi

    1000 devirde mi turbo açıyor. O zaman rolantide gitsek yeter bize.
  • Bravo 1500 rpm de turbo devreye giriyor ama tork çok iyi 1000 devirde bile araç ivmelenebiliyor turbosuzda.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: sarisinan

    bravo 1.6 multijet 120bg alınabilir cok güclü atak bi araba turboyuda 1x1000rpmde acıyor galiba hic performans kaybı bile yasanmaz.


    BRAVO 1.6 16V JTD 120 HP DYNAMIC DUALOGIC 42.700(indirim öncesi) 38.280(ötv indirimli fiyat)
    BRAVO 1.6 16V JTD 120 HP EMOTION DUALOGIC 44.200(indirim öncesi) 39.570 (ötv indirimli fiyat)


    güncel fiyat listesi

    1000 devirde mi turbo açıyor. O zaman rolantide gitsek yeter bize.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Arkadaslar DSG demişsiniz de, DSG tam otomatik deilki :)




    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    İkinci satırı okursan Full otomatik yazıyor.



    Bir şanzumanın tam otomatık olması icin tork konvektorlu olması gerekır. DSG robotlastırılmıs bır otomatık sanzımandır. Gercı vw cıler gereken acıklamayı yapar bırazdan

    dsg de tork konvektörü yok ama tam otomatik bir şanzıman.....ayrıca istenildiği zaman tiptronik olarakta kullanabiliyorsunuz




    DSG de otomatık baskı balata yokmu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 26 Mayıs 2009; 21:10:58 >




  • tiptronik otomatik olarakta kullanılıyor olsada tam otomatikle farkı oluyor diye biliyorum ben ama tam bir bilgim yok kullanmadığım için hiç
  • C sınıfı araç düşünüyorum, sıfır olması planım

    tam otomatik terimini sanırım yanlış kullandım, belirtmek istediğim mmt vb otomatikleştirilmiş manuel olmamasıydı. otomatik veya tiptronic olması çok farketmez, tiptronicde olsa manuel olarak vites değiştirmeyi tercih edeceğimi sanmıyorum. yokuş aşağı inişler konusunu hiç düşünmemiştim, tiptronic bu konuda + durumda sanırım

    yeni mazda 3, dizel, otomatik olarak 2010 başı gelebilirmiş,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Arkadaslar DSG demişsiniz de, DSG tam otomatik deilki :)




    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    İkinci satırı okursan Full otomatik yazıyor.



    Bir şanzumanın tam otomatık olması icin tork konvektorlu olması gerekır. DSG robotlastırılmıs bır otomatık sanzımandır. Gercı vw cıler gereken acıklamayı yapar bırazdan

    dsg de tork konvektörü yok ama tam otomatik bir şanzıman.....ayrıca istenildiği zaman tiptronik olarakta kullanabiliyorsunuz


    DSG, çift baskı kullanan, robotlaştırılmış bir manuel şanzımandır. Otomatik şanzıman değildir.

    Otomatik şanzımanlarda tork konvertörünün yanı sıra şanzımanın içinde "Güneş" ve "Gezegen" dişli takımları olur. Bunlardan hiçbirisi DSG şanzımanda mevcut değildir.

    Otomatik şanzımanlarla ilgili daha fazla bilgi için:
    http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm




  • Artık pek çok firmanın dizel ve yarı otomotik denen (daha kullanışlı) modelleri var:

    CORSA 1.3 Dizel triptonic çok az yakar ve oturmuş kaliteli vites kutusu (tavsiye ederim)

    (Türkiye gelirse) Golf VI dizel

    Fiat Grande Punto

    yada Hyundai
  • Toyota Corolla D-4D düşünebilirsin 1-2 haftadır bende dizel otomatik araç arıyorum otomatik vites konusunda hep japonların iyi olduğu yönünde duyumlar aldım honda da mevcut olsa önceliği ona verirdim ama toyota da düşünülebilir Auris mesela
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.