Şimdi Ara

dizelde tork fazla diyorlar ama benzinli aracım hepsini tokatlıyor (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
4
Favori
9.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Öncelikle biraz teknik bilgi edinmenizi ardından bu tarz sorulara girişmenizi öneririm saygısızlık olarak algılamanızı istemem ama o 2.0 lt dizel dediğiniz bmw motorunda sizin aracın 2 katından fazla tork var (380nm) siz 1 den 2 ye atayım derken adam evine ulaşmış olur. Bu tamamen sıkıştırma oranları, max tork aralığı gibi teknik konulara bağlı.

    evet kesinlikle bu forumdakilerin bilgi edinmeden konusmamalari gerek. bu arada tek basina torkun devir ifade edilmedikten sonra hicbir anlam teskil etmedigini de soylemek isterim. derdimiz ''eve CABUK ulasmak'' yani HIZ ise bizi ilgilendiren tek etken beygirgucudur yani birim zamanda yapilan istir. tork degil. tek basina torkla eve hizli gitmenin uzaktan yakindan alakasi yoktur.

    Hani arkadaş 0-100 de "tokatlamış" ya benim anlatmak istediğimde bu o mareasının motorunu 5000 devirlere çıkarmakla uğraşırken ufak bir devirle torkunu alan dizel farkı açar... Haa bu her zaman böyle olmaz bana göre büyük hacimli motorlarda (2.5++) her zaman atmosferik motor üstündür.

    allahini seversen bir benzinli motoru 5000devire cikarmak kac gununuzu aliyor soyleyin bana. asil turbo dizel o max torkunu verdigi devirlere gelene kadar yerlerde surunuyor. gaza basiyorsun turbo kendini toplayaip motor 500devir daha devirlenen kadar 3snye geciyor. gercekte olanlar dediklerinin tam tersi.

    Altınızdaki motor 1.3 albea motoru değil ! Ben size şu geçer bu geçer demiyorum yüksek torkun size kazandırabileceklerinden bahsediyorum. O zaman size göre turbo benzinli araçların vay haline

    tamam bana yuksek tork tek basina nasil oluyor da yuksek beygirli bir araci gecmemi sagliyor onu anlat. torkun yokustaki sozde etkilerini anlat.




  • Vay arkadas marea nin 0-100 e gel
  • Bir arabanın A noktasından B noktasına maximum hız ile gidebilmesi o aracın dayanıklılığı ile de alakalıdır. 5 silinidirli standart fabrika çıkışı 2000 cc lik hiçbir benzinli araç 150 km lik mesafeyi son hızı ile tamamlayamaz. Çünkü buna soğutma sistemleri müsait değildir. Aksi taktirde araçlar normal kullanımda çok geç normal ısılarına ulaşaklarından hem aşınma, yakıt ekonomisi ve kalorifer verimi zarar görürdü. Mesala toroslarda kayışlı pervane vardır ve araç hiçbir zaman kaloriferinde tat vermez. Pervane sürekli devrededir. Bunun üstü araca zarar verir.Bu sebeple rally araçlarında grup N sınıfında yarışan araçlarda bile soğutma sistemi ile oynanır. Büyütülür. Genelde araç motorları fabrikalarda max. 160-170 km hız ile uzun süreli gidebilecek şekilde tasarlanır. İnanmayan modifiyesiz bir araba ile 15-20 dk. boyunca son süratiyle benzinli aracını bir kullansın bakalım. Pistonları kaynatsın böylece...Benzinli araç sanılanın aksine narindir. Dizelde olmayan bir çok elektrik tesisatı, ateşleme parçası, bunların düzenli çalışmasını sağlayan çevre ve destek üniteleri. Bu da yetmezmiş gibi üstüne bir o kadar da tüp ve tesisatı ekleniyor. Ne kadar çok parça o kadar arıza. Ama temel bir dizel motor için enjektör+m. pompası+intercool (olmasa da olur) yeterlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Öncelikle biraz teknik bilgi edinmenizi ardından bu tarz sorulara girişmenizi öneririm saygısızlık olarak algılamanızı istemem ama o 2.0 lt dizel dediğiniz bmw motorunda sizin aracın 2 katından fazla tork var (380nm) siz 1 den 2 ye atayım derken adam evine ulaşmış olur. Bu tamamen sıkıştırma oranları, max tork aralığı gibi teknik konulara bağlı.

    evet kesinlikle bu forumdakilerin bilgi edinmeden konusmamalari gerek. bu arada tek basina torkun devir ifade edilmedikten sonra hicbir anlam teskil etmedigini de soylemek isterim. derdimiz ''eve CABUK ulasmak'' yani HIZ ise bizi ilgilendiren tek etken beygirgucudur yani birim zamanda yapilan istir. tork degil. tek basina torkla eve hizli gitmenin uzaktan yakindan alakasi yoktur.

    Hani arkadaş 0-100 de "tokatlamış" ya benim anlatmak istediğimde bu o mareasının motorunu 5000 devirlere çıkarmakla uğraşırken ufak bir devirle torkunu alan dizel farkı açar... Haa bu her zaman böyle olmaz bana göre büyük hacimli motorlarda (2.5++) her zaman atmosferik motor üstündür.

    allahini seversen bir benzinli motoru 5000devire cikarmak kac gununuzu aliyor soyleyin bana. asil turbo dizel o max torkunu verdigi devirlere gelene kadar yerlerde surunuyor. gaza basiyorsun turbo kendini toplayaip motor 500devir daha devirlenen kadar 3snye geciyor. gercekte olanlar dediklerinin tam tersi.

    Altınızdaki motor 1.3 albea motoru değil ! Ben size şu geçer bu geçer demiyorum yüksek torkun size kazandırabileceklerinden bahsediyorum. O zaman size göre turbo benzinli araçların vay haline

    tamam bana yuksek tork tek basina nasil oluyor da yuksek beygirli bir araci gecmemi sagliyor onu anlat. torkun yokustaki sozde etkilerini anlat.

    Senin için mukavemet'i bir tarafa bırakıp sana bunu anlatacaktım ta ki "geçmemi sağlıyor" u görene kadar
    Baştan söylüyeyim tork (ivme), hızıdaki artışın zamana oranı bu güç değildir!!!
    Tork sana anlık hız artımı kazandırır yani seni koltuğa yaslayan şey budur. HP (Nms) ise güçtür senin son süratini veya senin tabirinle araba geçmeni sağlayan bu olabilir (Tabi yüksek hızlarda) benim sana anlatmak istediğim bu ikisi aynı şey değildir tork seni yokuş yukarı doğru giderken bile arkana yaslatabilir ama sonra devir aralığından çıkınca işi biter ve çekilir.




  • aracın çok iyi dememizi mi bekliyorsun?yarıştan kastın 0-100se 1.5 crdi getz le yarış bakalım ne oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    2.0 Turbo Dizel bir aracı özellikle rampada tokatlamanız imkansız.

    ya biri bana su RAMPA FIZIGINI aciklayabilir mi? hani yalnizca dizellerde ise yarayan sihirli yokus guclerini?



    Tork ile alakalı bir olay. Düzlükte 140nm tork bir araç için oldukça yeterli fakat rampa çıkmaya başladığında torku yüksek olan araç devrini korurken hatta vites artırabiliyorken örneğin torku düşük araçlar vites küçültür yada en iyi ihtimalle devrini koruyabilir.



    tamam bize bunu matematiksel olarak kanitlayabilecek misin?

    tek basina torkun yokustaki faydalarini?

    Tork, motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) kuvvetidir. Birimi Nm (Newtonmetre)’dir. Halk ağzıyla otomobilin çekişi olarak da tarif edebileceğimiz tork, kamyon, otobüs, traktör gibi araçlarda çok yüksek değerler almaktadır. Bunun nedeni yük taşıyan araçlarda hız yapmaktan çok çekişe ihtiyaç duyulmasıdır.


    Aslında bu kavram fizikte dönme momenti olarak bilinen kuvvet x kuvvet kolu formulünden başka birşey değildir. Yandaki resimde anahtarla somunun sıkılması gösterilmekte. Burada elle uygulanan kuvvet vida ile somun arasında vidaya paralel yönde bir gerilim ve dairesel yönde moment oluşturmakta. İşte bu momente tork denir. Anahtarın sapı ne kadar uzun olur ve ne kadar geriden tutulabilirse, somun o kadar kolay dönecektir. Otomobilin tekerleklerinde olan da bunu aynısıdır. Tekerleğin çapı küçültülürse tork yükselir ve daha ani tepki veren daha esnek bir sürüş karakteristiğine sahip olunabilir. Tabi bu durumda maksimum sürat düşecektir. Bir yerden kazanılırken bir yerden fire vermek gerekir, bu işin doğasında olan birşeydir.

    Torku ifade eden bir diğer oto terimi de esnekliktir. Aynı devir bandında torku yüksek olan otomobiller ara hızlanmalarda yani sollamalarda örneğin 60km/h hızdan 120km/h hıza ulaşmada daha başarılıdır. Bu da otomobilin esnekliği olarak tanımlanır. Torku yüksek olan bir otomobil özellikle rampa çıkarken fazla devir çevirmeye ihtiyaç duymadan hızını koruyabilir fakat torku az olan otomobil ivmesini koruyabilmek için vites düşürerek hızını artırmak zorundadır.

    Torkun yüksek olması için temel olarak motorun yanma odasında normalden daha kuvvetli bir yanma gerçekleşmesi gerekir. Aynı beygir gücüne sahip bir benzinli motor ile bir dizel motor arasında iki kat tork farkı oluşabilir. Dizel motorlarda yanma odasındaki sıkıştırılan yüksek basınçlı havanın içerisine yine yüksek basınçlı enjektörlerden yakıt püskürtülerek kuvvetli bir yanma elde edilir. Bunun yanında pistonun kurs içerisindeki hareket mesafesinin artması ve buna bağlı olarak piston kolunun uzaması gibi etmenlerden ötürü dizel motorların torkları yüksektir. Fakat dizel motorlar benzinlilere göre fazla devir yapamadıklarından hızlanma değerlerinde pek iç açıcı değerler elde edemezler yani sahip oldukları tork avantajlarını devir düşüklükleri nedeniyle kısmen kaybederler. Bu devir düşüklüğünün nedeni ise, yanma odasına püskürtülen mazotun odacığın belirli bir noktasından başlayarak yayılarak patlamayı oluşturmasıdır. Bu noktada patlamayı kuvvetlendirmek için enjektör basıncını artırarak yakıtı yanma odasına daha hızlı göndermekten başka yapacak fazla birşey yoktur. Benzinli motorlarda ise, birden fazla buji ile farklı noktalarda ateşleme sağlanabilmesinin yanında moleküller arası yanmayı hızlandırıcı partiküllerin yakıta eklenmesiyle yanma verimini artırmak mümkün olmaktadır.

    Yüksek devirli benzin motorları her halükarda en gelişmiş turbo dizel bir motordan dahi ivmelenme anlamında üstündürler. Fakat alt devirlerdeki ani hızlanma yetenekleri sayesinde günlük şehir içi kullanımda dizel motorlar çok keyifli sürüş dinamikleri sunarlar. Bunun nedeni elbette yüksek tork değerleridir. Torku yüksek olan bir aracın gaz pedalına basıldığında insanın sırtını koltuğa yapıştıracak bir hızlanma duygusu yaşatır ve bu da sürüşteki en önemli keyif faktörlerinden birisidir. Fakat hareketin devamında devirler arttıkça bu hissiyatı yaşamak pek mümkün değildir. Benzinli otomobiller ise daha doygun hızlanırlar. Bu nedenledir ki, drag yarışlarında dizel otomobiller genellikle tercih edilmemektedir.

    Bir otomobilin vites kutusunda, daha fazla tork üretmesi veya daha fazla hız yapması arasında tercih yapılabilir. Bu konuda güç ve tork değerleri binek otomobillerde birbirine yakın değerlerde tutulurken örneğin bir jipte tork yönüne kaydırılmıştır. Misal bir binek otomobil 130 HP güç, 160 Nm tork değerine sahipken aynı motorun kullanıldığı bir jip 100 HP güç, 280 Nm tork değerine sahip olabilir. Burada beygir gücü değişmezken kullanılan şanzıman oranlarına bağlı olarak torkta farklılık görülmektedir. Benzer şekilde tekerlek çapı büyük olan traktör gibi araçlarda torkun yüksek olması gerekir çünkü tekerlek çapı büyüdükçe motorun çekişi düşer. İlave olarak motor tipi de tork açısından önemlidir. Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlar çekişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde yaygın olarak kullanılır.

    Ben olsam okumazdım ama istersen önce oku sonra ayrıntılarını tartışalım.

    '' Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlar çekişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde yaygın olarak kullanılır''

    ''Bunun yanında pistonun kurs içerisindeki hareket mesafesinin artması ve buna bağlı olarak piston kolunun uzaması gibi etmenlerden ötürü dizel motorların torkları yüksektir''


    salla babam salla

    simdi RAMPA FIZIGI hurafelerinin nerden geldigi belli oldu. dizel motorun krank muylusu uzunmus ondan torku yuksekmis vay anasini. demek kolu iyice uzatsak yoktan enerji uretmeye baslayacak motor. tabi ilkokul fen bilgisi ile anca bu akdar olur.

    eyirdrim bana burda cevap verdigini sanmissin ama alinti yaptigin site tam bir amator isi. hani vikipedyadan falan alsaydin ona da eyvallah derdim. kisacasi hicbir teknik ya da bilimsel degeri yok. tumuyle bi salagin kendi hayal dunyasindaki tork kavramini anlatan bir yazi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    Aynı motor hacmi ve beygir gücünde bir dizel araçla(ki turbolu olması muhtemel) yokuş yukarı 100km/h hızla giderken hızlanmayı denersen Tork'un ne demek olduğunu ve tokatlamayı görürsün.

    sen de birgun kazara eline bir fizik kitabi alirsan torkun tek basina yokusta,duz yolda,karada,havada hicbir anlam ifade etmedigini gorursun sevgili milleti az bucuk bilgisiyle yaniltan arkadasim. beygirgucu fazla olan araci dusuk beygirli bir aracin gececegini iddia etmek ile oturdugun yerden kanatlanip ucacagini iddia etmek arasinda hicbir fark yoktur. ikisi de fizik kurallarina aykiri hurafedir.

    Cehaletine veriyorum. Makine mühendisiyim kazara fizik kitabı alamıyorum maalesef elime onun yerine mukavemet,akışkanlar mekaniği,makine elemanları,güç üretim sistemleri,motorlu taşıtlar gibi dersler aldım. Neyin ne olduğunu bu saatten sonra sana anlatamayacağımı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Tork'la hp'nin aynı şey olmadığını ve aradaki farkı biliyorsunuzdur heralde ayrıca sizin aracınızı tokatlayacak bir çok araç var.

    bunu bilmeyenler gelip konu açıyor ya bilmiş bilmiş.
    benzin pompasına yanaşınca asıl tokatı o zaman yersin ama galiba benzin almaya sen gitmiyon belli ki
  • Donanımhaber'in efsane tablolarından biri.. Buraya iyi gider..
    Ortaya atıp toz oluyorum..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 4 Mart 2013; 23:46:46 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Senin için mukavemet'i bir tarafa bırakıp sana bunu anlatacaktım ta ki "geçmemi sağlıyor" u görene kadar
    Baştan söylüyeyim tork (ivme), hızıdaki artışın zamana oranı bu güç değildir!!!
    Tork sana anlık hız artımı kazandırır yani seni koltuğa yaslayan şey budur. HP (Nms) ise güçtür senin son süratini veya senin tabirinle araba geçmeni sağlayan bu olabilir (Tabi yüksek hızlarda) benim sana anlatmak istediğim bu ikisi aynı şey değildir tork seni yokuş yukarı doğru giderken bile arkana yaslatabilir ama sonra devir aralığından çıkınca işi biter ve çekilir.

    abim allah razi olsun bizim icin mukavemeti bi kenara atmissin ellerin dert gormesin.

    ben senin ne oldugunu bilmiyorum ama kendimi ifade edecek olursam ben makine muhendisiyim. bana kalkip birimlerini bile yanlis yazdigin seyleri kendi kafana gore aciklamaya calisma.

    oyle bi aciklamaya calismissin ki nedense dusuk hizda cok etkili hatta tek etken torkken yuksek hizda bu etken birden beygire donusuyor. beygirin dusuk hizda koltuga yapistirma etkisi yokken yuksek hizda araba gecmeye yariyo gibi abuk subuk gercekten deli zirvasi seyler ya bunnari yazarken biile guluyorum salak sacma seyler yazmissin.

    oncelikle sunu belirteyim HP[Nm/s] gucu yani birim zamanda yapilan isi ifade eder. BIRIM ZAMAN burasi cok onemli cunku birim zamanda yaoilan is ne kadar cok ise hizlanma da koltuga yapistirma da o kadar cok olur. Tekbasina tork bisey ifade etmez, cunku Nm is,enerji birimidir. hizli gitmek, birini gecmek, yokusta tokatlamak ya da koltuga yapismak isteyenler icin bu enerjinin cok daha kisa surede yere aktarilmasi gerek. bak gene zaman diyorum. anahtar kelime zaman. ayni isi ne kadar daha kisa surede yaparsak ya da benzer sekilde ayni surede ne kadar cok is yaparsak ki hatirlatirim -torkxdevir- bu yukarida yazdigim etkiler daha hissedilir sekilde gerceklesir. bi kere tek basina tork yani enerji bize ne kadar surede bu enerjiyi aldigimizi ifade etmiyor ki, yokusta dusuk torklu araclari gececegini nerden cikariyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    Aynı motor hacmi ve beygir gücünde bir dizel araçla(ki turbolu olması muhtemel) yokuş yukarı 100km/h hızla giderken hızlanmayı denersen Tork'un ne demek olduğunu ve tokatlamayı görürsün.

    sen de birgun kazara eline bir fizik kitabi alirsan torkun tek basina yokusta,duz yolda,karada,havada hicbir anlam ifade etmedigini gorursun sevgili milleti az bucuk bilgisiyle yaniltan arkadasim. beygirgucu fazla olan araci dusuk beygirli bir aracin gececegini iddia etmek ile oturdugun yerden kanatlanip ucacagini iddia etmek arasinda hicbir fark yoktur. ikisi de fizik kurallarina aykiri hurafedir.

    Cehaletine veriyorum. Makine mühendisiyim kazara fizik kitabı alamıyorum maalesef elime onun yerine mukavemet,akışkanlar mekaniği,makine elemanları,güç üretim sistemleri,motorlu taşıtlar gibi dersler aldım. Neyin ne olduğunu bu saatten sonra sana anlatamayacağımı düşünüyorum.

    iyi oyleyse seni bu bilgiyle mezun ettilerse o diplomayi yirt egitim hayatina liseden yeniden basla.

    ben de makine muhendisiyim diyecem ama senin gibi iddialarda bulunan biriyle ayni meslekten olmak ancak beni utandirir.

    madem bilgine cok guveniyorsun bi de muhendismissin gel burda matematiksel oalrak acikla bana tek basina torkun yokusta yuksek beygirli arclari gececegini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opelmania

    konuyu açan arkadaşın tokatlamadan kastı 0-100 km olması gerek. ve b uda 8-10 saniye arasında olur. ama marea için buda başarı olabilir.o 10 saniyden sonra o passatın insignianın dikiz aynasından güzel görüneceğin kesin.
    ayrıca 0-100 hiçbir zaman kıyaslama değildir.

    Merhaba,

    İnternette biraz araştırma yaptım.
    155 HP Marea değerlerini bulamadım, 155 HP Bravo değerlerini buldum

    Insignia 2.0 CDTi 160 HP olarak otomatik vites bulamadım, manuel versiyonunu buldum.

    Bravo 2.0 155 hp (184 Nm@3750 d/d)
    0-400 m --- 16,3 sn
    0-1000 m --- 29,8 sn

    Insignia 2.0 CDTi 160 HP (350 Nm@1750 d/d)
    0-400 m --- 17,0 sn
    0-1000 m --- 31,4 sn

    Insignia düz vites olmasına rağmen (sanırım ülkemizde sadece otomatik versiyonu yollarda, performansı biraz daha kötüdür) 1.000 metre sonra 1,6 sn fark yemiş.
    Ve Insignia'nın 0-160 km/h hızlanmasının 26,1 sn olduğunu düşünürsek, 1000 metre geçildiğinde Insignia'nın hızı 170 km/h civarlarında olması lazım.
    Yani 1.000 metre sonunda, hız 170 km/h'lere geldiğinde Insignia 50-60 metreden fazla geride kalacaktır.

    Bunun sebebi çok basit.

    Insignia'da beygir başına 10,5 kg düşüyor
    Bravo'da ise beygir başına 8,5 kg düşüyor.

    Özetle 100 km/h'dan sonra da Insignia öne geçemiyor.
    Ki bu sonuç manuel vitesli Insignia için, otomatik vitesli Insignia da fark biraz daha açılır.

    Bu Insignia'nın kötü bir otomobil olduğunu göstermez, ama performans sözkonusu olduğunda yakın güçteki ama kendinden hafif bir otomobile karşı pek şansı yok.

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    Aynı motor hacmi ve beygir gücünde bir dizel araçla(ki turbolu olması muhtemel) yokuş yukarı 100km/h hızla giderken hızlanmayı denersen Tork'un ne demek olduğunu ve tokatlamayı görürsün.

    sen de birgun kazara eline bir fizik kitabi alirsan torkun tek basina yokusta,duz yolda,karada,havada hicbir anlam ifade etmedigini gorursun sevgili milleti az bucuk bilgisiyle yaniltan arkadasim. beygirgucu fazla olan araci dusuk beygirli bir aracin gececegini iddia etmek ile oturdugun yerden kanatlanip ucacagini iddia etmek arasinda hicbir fark yoktur. ikisi de fizik kurallarina aykiri hurafedir.

    Cehaletine veriyorum. Makine mühendisiyim kazara fizik kitabı alamıyorum maalesef elime onun yerine mukavemet,akışkanlar mekaniği,makine elemanları,güç üretim sistemleri,motorlu taşıtlar gibi dersler aldım. Neyin ne olduğunu bu saatten sonra sana anlatamayacağımı düşünüyorum.

    iyi oyleyse seni bu bilgiyle mezun ettilerse o diplomayi yirt egitim hayatina liseden yeniden basla.

    ben de makine muhendisiyim diyecem ama senin gibi iddialarda bulunan biriyle ayni meslekten olmak ancak beni utandirir.

    madem bilgine cok guveniyorsun bi de muhendismissin gel burda matematiksel oalrak acikla bana tek basina torkun yokusta yuksek beygirli arclari gececegini.

    Bosver arkadasim bosver... Salla gitsin..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: GICIKX

    Aynı motor hacmi ve beygir gücünde bir dizel araçla(ki turbolu olması muhtemel) yokuş yukarı 100km/h hızla giderken hızlanmayı denersen Tork'un ne demek olduğunu ve tokatlamayı görürsün.

    sen de birgun kazara eline bir fizik kitabi alirsan torkun tek basina yokusta,duz yolda,karada,havada hicbir anlam ifade etmedigini gorursun sevgili milleti az bucuk bilgisiyle yaniltan arkadasim. beygirgucu fazla olan araci dusuk beygirli bir aracin gececegini iddia etmek ile oturdugun yerden kanatlanip ucacagini iddia etmek arasinda hicbir fark yoktur. ikisi de fizik kurallarina aykiri hurafedir.

    Cehaletine veriyorum. Makine mühendisiyim kazara fizik kitabı alamıyorum maalesef elime onun yerine mukavemet,akışkanlar mekaniği,makine elemanları,güç üretim sistemleri,motorlu taşıtlar gibi dersler aldım. Neyin ne olduğunu bu saatten sonra sana anlatamayacağımı düşünüyorum.

    iyi oyleyse seni bu bilgiyle mezun ettilerse o diplomayi yirt egitim hayatina liseden yeniden basla.

    ben de makine muhendisiyim diyecem ama senin gibi iddialarda bulunan biriyle ayni meslekten olmak ancak beni utandirir.

    madem bilgine cok guveniyorsun bi de muhendismissin gel burda matematiksel oalrak acikla bana tek basina torkun yokusta yuksek beygirli arclari gececegini.

    Makine mühendisi olmuşsun ama okuduğunu anlama olayı gelişememiş. İlk önce alıntı yaptığın mesajımı okusaydın belki de itiraz edeceğin bişey demediğini görmüşsündür. Yani en azından ben senin söylediğin (benim mesajımdan anladığın) şeyleri iddia etmiyorum zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    iyi oyleyse seni bu bilgiyle mezun ettilerse o diplomayi yirt egitim hayatina liseden yeniden basla.

    ben de makine muhendisiyim diyecem ama senin gibi iddialarda bulunan biriyle ayni meslekten olmak ancak beni utandirir.

    madem bilgine cok guveniyorsun bi de muhendismissin gel burda matematiksel oalrak acikla bana tek basina torkun yokusta yuksek beygirli arclari gececegini.

    Üstadım, bir makina mühendisi olarak size katılıyorum.

    Ne yazık ki tork ve devir ikilisinin ne anlama geldiğini öğrenmek istemeyen arkadaşlar yazdıklarınızı anlamak istemeyecek, önyargılı okuyacaklar.

    Bu konuya yazacağım cevaplar çoktu.
    17 yıldır makina mühendisi olarak çalışan biri olarak emin olamadığım küçük detaylarda hata yapmayayım diye yazarken çok titiz davrandığımdan defalarca yazdıklarımı "Tamam" butonuna basmadan önce sildim.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 5 Mart 2013; 0:09:36 >




  • tokadı 1.4 210 luk sciroccodan yersen tokat kavramının hayatında değiştiğini görürsün
    seninki 2.0 oda 1.4 geride kalan 600 cc de sana avans olsun liseli kardeşim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    tokadı 1.4 210 luk sciroccodan yersen tokat kavramının hayatında değiştiğini görürsün
    seninki 2.0 oda 1.4 geride kalan 600 cc de sana avans olsun liseli kardeşim

    ayıp be kardeşim 1.4 sciroccaya nerden geldin dizel diyorum insignia diyorum sen bana turbo benzinli 210 hp araç diyosun , liseli olan sensin be kardeşim aklın hala havada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: opelmania

    konuyu açan arkadaşın tokatlamadan kastı 0-100 km olması gerek. ve b uda 8-10 saniye arasında olur. ama marea için buda başarı olabilir.o 10 saniyden sonra o passatın insignianın dikiz aynasından güzel görüneceğin kesin.
    ayrıca 0-100 hiçbir zaman kıyaslama değildir.

    Merhaba,

    İnternette biraz araştırma yaptım.
    155 HP Marea değerlerini bulamadım, 155 HP Bravo değerlerini buldum

    Insignia 2.0 CDTi 160 HP olarak otomatik vites bulamadım, manuel versiyonunu buldum.

    Bravo 2.0 155 hp (184 Nm@3750 d/d)
    0-400 m --- 16,3 sn
    0-1000 m --- 29,8 sn

    Insignia 2.0 CDTi 160 HP (350 Nm@1750 d/d)
    0-400 m --- 17,0 sn
    0-1000 m --- 31,4 sn

    Insignia düz vites olmasına rağmen (sanırım ülkemizde sadece otomatik versiyonu yollarda, performansı biraz daha kötüdür) 1.000 metre sonra 1,6 sn fark yemiş.
    Ve Insignia'nın 0-160 km/h hızlanmasının 26,1 sn olduğunu düşünürsek, 1000 metre geçildiğinde Insignia'nın hızı 170 km/h civarlarında olması lazım.
    Yani 1.000 metre sonunda, hız 170 km/h'lere geldiğinde Insignia 50-60 metreden fazla geride kalacaktır.

    Bunun sebebi çok basit.

    Insignia'da beygir başına 10,5 kg düşüyor
    Bravo'da ise beygir başına 8,5 kg düşüyor.

    Özetle 100 km/h'dan sonra da Insignia öne geçemiyor.
    Ki bu sonuç manuel vitesli Insignia için, otomatik vitesli Insignia da fark biraz daha açılır.

    Bu Insignia'nın kötü bir otomobil olduğunu göstermez, ama performans sözkonusu olduğunda yakın güçteki ama kendinden hafif bir otomobile karşı pek şansı yok.

    Selamlar

    Allah razı olsun kardeşim ne güzel açıklamış insignia arkada kalıyor yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Senin için mukavemet'i bir tarafa bırakıp sana bunu anlatacaktım ta ki "geçmemi sağlıyor" u görene kadar
    Baştan söylüyeyim tork (ivme), hızıdaki artışın zamana oranı bu güç değildir!!!
    Tork sana anlık hız artımı kazandırır yani seni koltuğa yaslayan şey budur. HP (Nms) ise güçtür senin son süratini veya senin tabirinle araba geçmeni sağlayan bu olabilir (Tabi yüksek hızlarda) benim sana anlatmak istediğim bu ikisi aynı şey değildir tork seni yokuş yukarı doğru giderken bile arkana yaslatabilir ama sonra devir aralığından çıkınca işi biter ve çekilir.

    abim allah razi olsun bizim icin mukavemeti bi kenara atmissin ellerin dert gormesin.

    ben senin ne oldugunu bilmiyorum ama kendimi ifade edecek olursam ben makine muhendisiyim. bana kalkip birimlerini bile yanlis yazdigin seyleri kendi kafana gore aciklamaya calisma.

    oyle bi aciklamaya calismissin ki nedense dusuk hizda cok etkili hatta tek etken torkken yuksek hizda bu etken birden beygire donusuyor. beygirin dusuk hizda koltuga yapistirma etkisi yokken yuksek hizda araba gecmeye yariyo gibi abuk subuk gercekten deli zirvasi seyler ya bunnari yazarken biile guluyorum salak sacma seyler yazmissin.

    oncelikle sunu belirteyim HP[Nm/s] gucu yani birim zamanda yapilan isi ifade eder. BIRIM ZAMAN burasi cok onemli cunku birim zamanda yaoilan is ne kadar cok ise hizlanma da koltuga yapistirma da o kadar cok olur. Tekbasina tork bisey ifade etmez, cunku Nm is,enerji birimidir. hizli gitmek, birini gecmek, yokusta tokatlamak ya da koltuga yapismak isteyenler icin bu enerjinin cok daha kisa surede yere aktarilmasi gerek. bak gene zaman diyorum. anahtar kelime zaman. ayni isi ne kadar daha kisa surede yaparsak ya da benzer sekilde ayni surede ne kadar cok is yaparsak ki hatirlatirim -torkxdevir- bu yukarida yazdigim etkiler daha hissedilir sekilde gerceklesir. bi kere tek basina tork yani enerji bize ne kadar surede bu enerjiyi aldigimizi ifade etmiyor ki, yokusta dusuk torklu araclari gececegini nerden cikariyorsunuz?

    İşi öyle bir boyuta getirdin ki... Ben sana diyorum bu sadece buna yarar sen diyosun ki yok şu da var. Ne mühendisiysen (artık) anlamadım ama daha tartışmayı bilmiyorsun, benim dediğimi okumadan pata küte yazıyorsun ben makina mühendisi filan DEĞİLİM bana göre gerçek bu seninle oturup bunları tartışmaya niyetim kalmadı. SENSİN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri229

    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    tokadı 1.4 210 luk sciroccodan yersen tokat kavramının hayatında değiştiğini görürsün
    seninki 2.0 oda 1.4 geride kalan 600 cc de sana avans olsun liseli kardeşim

    ayıp be kardeşim 1.4 sciroccaya nerden geldin dizel diyorum insignia diyorum sen bana turbo benzinli 210 hp araç diyosun , liseli olan sensin be kardeşim aklın hala havada

    tamam pilot susalım sen konuş

    2.0 rxt megane 1 ne dersin atmosferik canını yakabilir




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.