Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Performanstan oturu demiyorum, Dizel araca gore gaz pedalina dokundugunuzu algilama suresi benzinli araclarad daha dusuktur. Ben bu devirde dizel arac alinmasini dogru bulmuyorum, sahsi gorusum. Arasindaki farki ben kapatamam3-4 yilda. Az km yol yapiyorum ve benim gibi az kullananlar icin dizel gereksiz diye dusunuyorum.

    dostum haklısın, az km yapıyorsan zaten direk benzinli al. o farkı vermeye değmez, ama ben yılda ortalama eski aracımda 20.000km yapmıştım,

    bir de şu var, şimdiki turbo benzinli motorlar, 1.4'ler ve 1.2'ler gayet başarılı bence.. atmosferik devri bitmeli artık.. hem yakıt/hem performans/hem vergi vs..
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    watt-volt ilişkisiyle açıklanacak kadar basit değil bence o.

    aktarma işlemi sırasında bir sürü güç kaybı oluyor motorda.. elektrikli motorda haliyle yok o, ya da çok azdır..

    alıntıda da verdim işte, zaten denemişler..
  • Konu başlığına ithafen.

    İnekleri severim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    watt-volt ilişkisiyle açıklanacak kadar basit değil bence o.

    aktarma işlemi sırasında bir sürü güç kaybı oluyor motorda.. elektrikli motorda haliyle yok o, ya da çok azdır..

    alıntıda da verdim işte, zaten denemişler..

    su borusundan ornek versem de radyatoru mu ornek vericektin?
    mesela desem ki , su borusunun capi tork(volt) , suyun akis hizi ise rpm(amper) dir desem ,
    cap alani 1 cm2 olan borudan sn'de 2 m su akmasi ile capi 2cm2 olan borudan sn'de 1 m su akiyor ,
    altina kova koydugunda hangisinden fazla su gelir desem ,
    yok arabalarni radyatorleri farkli filan dermisin?
    ornek veriyorum orda fizikten anlasilsin diye , arabanin kaybinin konu ile ne ilgisi var? elektrikli arabadan mi bahsettim?
    elektrik motorundan bahsettim.sen varsay ki teyp motorundan veya asansor motorundan bahsediyorum.
    ya bu forum yordu beni son zamanlarda , neden ugrasiyorum bu kadar anlamiyorum. herkesin bildigi bildigi gibi kalsin bana ne ki?

    alinti verilen iki ornek var , ikiside motorla degil motorun takildigi aracin tasarimi ile ilgili.elma ile armit karsilastirilmaz.
    1-hiz icin tasarlanmis veyron ile traktor karsilatirilmaz.traktor tekerlegi ile agirligi ile herseyi ile yuk(pulluk) cekmek icin design edilmistir.veyron ise olusturdugu gunu max hiza cevirmek icin.bir traktore veyron motoru takar oyle dener bakarsin sonuca.
    ayni sey tekne orneginde de var , muhtemelen cekti denilen pancar motorlu teknenin pervanesi ile digerinin pervanesi farkli.biri dusuk devirde suyu itecek sekilde tasarlanmis , biri yuksek devirde.isin icine akiskanlar dinemigi girer pervanenin pal acisi , buyuklugu calisma devrine gore tasarlanir.
    hizli gidiyor yenemedi dediginiz tekne hiz icin pervane tasarimi sahiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 14 Nisan 2014; 16:26:27 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    veyron da, traktör de örnek olarak verilmiş. konuyu saptırmaya gerek yok. yok radyatör yok kova.. forum yoruyormuş.. girme o zaman..

    vatandaş tam da bu konuyla alakalı, hem de bu amaçlı açılmış konuda yaptığı deneyi paylaşmış, onu aktardım.

    elektrikli araba örneğini sen verdin, buharlı lokomotiften mi bahsedeyim? elektrik watt-volt hesabıyla dizel-benzinli araç tork beygir gücü hesabı birbirini açıklayamaz demek istiyorum. elma ile armit'ı ben kıyaslamadım yani.

    ha yok sen ısrarla rampada kapışacak birini arıyorsan, yukarıda birisi kabul etmişti. takılın siz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    veyron da, traktör de örnek olarak verilmiş. konuyu saptırmaya gerek yok. yok radyatör yok kova.. forum yoruyormuş.. girme o zaman..

    vatandaş tam da bu konuyla alakalı, hem de bu amaçlı açılmış konuda yaptığı deneyi paylaşmış, onu aktardım.

    elektrikli araba örneğini sen verdin, buharlı lokomotiften mi bahsedeyim? elektrik watt-volt hesabıyla dizel-benzinli araç tork beygir gücü hesabı birbirini açıklayamaz demek istiyorum. elma ile armit'ı ben kıyaslamadım yani.

    ha yok sen ısrarla rampada kapışacak birini arıyorsan, yukarıda birisi kabul etmişti. takılın siz.




    Benim mesajimdaki elektrikli araba kismini gosterirmisin?
    arabayi sen icat ettin , ben elektrikten ornek verdim. hala da diyorum ki voltun karsiligi tork , amperin karsiligi rpm , wattin karsiligida HP dir.
    var mi itirazi olan?
    su tesisatinda borunun capi VOLT-TORK , suyun saniyedeki akis hizi AMPER-RPM , saniyede akan litre su WATT-HP ile ayni seydir diyorum.
    daha buna bir suru ornek getirebilirim.
    netice olarak biri ince biri kalin olan iki borudan ayni zamanda ayni litre su akiyorsa , iki elektrik motoru 10w ama biri 5 volt 2 amper , biri 2v 5 amper ise ,
    iki araba motorundan biri 170nm 6000rpm , biri 250nm 4000 rpm ama ikiside 100 hp ise , kullanicisini ne borunun capi ilgilendirir , ne elektrik motorunun voltaji ilgilendirir nede araba motorunun torku ilgilendirir arkadasim.
    sizin verdiginiz ornekler farkli tasarimlar.topragin icine saplanmis pullugu cekmek uzere lastigi agirligi sanzimani dizayn edilmis makina ile veyronu ceker diyemezsin...
    edit:bold



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 15 Nisan 2014; 9:29:11 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    250 nm 4000 devir ile. 170nm 6000 devir nasıl aynı şey oluyor? 6000 devire ve 4000 devire çıkabilme süreleri önemli değil mi? sonuçta araca bağlı olmadan motor verileri üzerinde konuşulmuyor. iki araçta benzinli olduğunu varsayalım. 1.4 140 hp golf ile 1.6 132 hp auris mesela tam olarak trkları örneğe uyuyor. performanslara baktığımızda 1.4 140 hp yani torku alt devirlerde üreten vede torku yüksek olan daha hızlı olmuyor mu?

    Not: başlık dizel benzin kıyası ama, artık dizel mantığı gibi benzinlilerde olduğu için netlik gelsin istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 15 Nisan 2014; 15:29:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @oquzdag pes yani bilgisizliğin bu kadarına pes. O zaman dizel araçta 2000 devirde benzinli atmosferik aracın 4000 devirde verdiği torktan üstün olması gerçeğini nereye sığdıracağız. Golf ile auris demişsin. Eğer kers sistemi olsaydı Auris'İn golf'ü geçebileceğini mi iddia edecektin kardeş. Laf-ı güzaf. başka bir şey değil senin teorin. Bence hemen forumu terk et arkadaşım. Amerikayı yeniden mi keşfedeceğiz. 1.0 spark 1.4 flasktan daha mı iyi rampa çıkacak. Uçtuysan umarım paraşütün vardır.Darılmaca yok.
  • bencede dizel araç almayın. herkes dizel almasın.
    herkes dizel alınca dizel yakıt fiyatları çok artıyor.
    daha ucuza dizel yakıt almak istiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    250 nm 4000 devir ile. 170nm 6000 devir nasıl aynı şey oluyor? 6000 devire ve 4000 devire çıkabilme süreleri önemli değil mi? sonuçta araca bağlı olmadan motor verileri üzerinde konuşulmuyor. iki araçta benzinli olduğunu varsayalım. 1.4 140 hp golf ile 1.6 132 hp auris mesela tam olarak trkları örneğe uyuyor. performanslara baktığımızda 1.4 140 hp yani torku alt devirlerde üreten vede torku yüksek olan daha hızlı olmuyor mu?

    Not: başlık dizel benzin kıyası ama, artık dizel mantığı gibi benzinlilerde olduğu için netlik gelsin istedim.

    hocam benzin dizel'den konusuyoruz.
    o yuzden 4000 devir ile dizeli 6000 devir ile benzinliyi kastettim.
    yani kabaca diyorum ki torku yuksek olup az devir ceviren dizel ile torku dusuk olup yuksek devir ceviren benzinli HP leri esit ise esit is yaparlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    bencede dizel araç almayın. herkes dizel almasın.
    herkes dizel alınca dizel yakıt fiyatları çok artıyor.
    daha ucuza dizel yakıt almak istiyoruz.

    LPG de almayin patlar...
    dizel alin LPG yerine :)
    AVm'ye giremezsin , her yer cakmak gazi kokar , pompada yanina kulustur sahinler 131'ler yanasir yanindaki esine dostuna rezil olursun.
    dizel alin dizel...rampada iyi kacar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 15 Nisan 2014; 17:00:27 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 2013 dizel focusumuz var
    Yılda 5 bin km yapıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn

    2013 dizel focusumuz var
    Yılda 5 bin km yapıyoruz

    başlığa göre, inek besleyenlerdensiniz. :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn

    2013 dizel focusumuz var
    Yılda 5 bin km yapıyoruz

    başlığa göre, inek besleyenlerdensiniz. :)

    Öyle gorunuyor
    Ama sorun değil
    Daha az yakıyor dizel
    Satıştada çok fazla zarar etmrzsek pişman değiliz dizel aldıgımıza

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn

    2013 dizel focusumuz var
    Yılda 5 bin km yapıyoruz

    başlığa göre, inek besleyenlerdensiniz. :)

    Öyle gorunuyor
    Ama sorun değil
    Daha az yakıyor dizel
    Satıştada çok fazla zarar etmrzsek pişman değiliz dizel aldıgımıza


    Alırken pahalı alıyorsun ya b segmentinde en az 6-7 b c segmentinde de 10 bin tl fark oluyor. Eğer satarken de aynı farkla satarsan bence dizel mantıklı.Yoksa diğer her konuda elbette (turbo) benzinli derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiFANBOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn

    2013 dizel focusumuz var
    Yılda 5 bin km yapıyoruz

    başlığa göre, inek besleyenlerdensiniz. :)

    Öyle gorunuyor
    Ama sorun değil
    Daha az yakıyor dizel
    Satıştada çok fazla zarar etmrzsek pişman değiliz dizel aldıgımıza


    Alırken pahalı alıyorsun ya b segmentinde en az 6-7 b c segmentinde de 10 bin tl fark oluyor. Eğer satarken de aynı farkla satarsan bence dizel mantıklı.Yoksa diğer her konuda elbette (turbo) benzinli derim.

    Birde deneyim olsun diye dizel aldık
    İlk defa alıyoruz dizel araç
    2.el olarak aralıkta aldık aracı
    Alırken 13000 kmdeydi
    Şimdi14500 kmde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    250 nm 4000 devir ile. 170nm 6000 devir nasıl aynı şey oluyor? 6000 devire ve 4000 devire çıkabilme süreleri önemli değil mi? sonuçta araca bağlı olmadan motor verileri üzerinde konuşulmuyor. iki araçta benzinli olduğunu varsayalım. 1.4 140 hp golf ile 1.6 132 hp auris mesela tam olarak trkları örneğe uyuyor. performanslara baktığımızda 1.4 140 hp yani torku alt devirlerde üreten vede torku yüksek olan daha hızlı olmuyor mu?

    Not: başlık dizel benzin kıyası ama, artık dizel mantığı gibi benzinlilerde olduğu için netlik gelsin istedim.

    Devire çıkabilme sureleri dediğiniz zaman şanzıman devreye girer.Burada sadece motor tartışılmış.
    x aracı :180nm 6000 d/d
    y aracı :240nm 4000 d/d
    x aracı 6000 devire y aracı 4000 devire eşit surede geliyorsa Performans olarak aynıdır(Ağırlık , Lastik , Sürtünme gibi koşulların aynı olduğunu varsayarsak)

    Arkadaş böyle demek istemiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • dragotreis kullanıcısına yanıt
    konuya baktığımda yine eski tork beygir gücü tartışmaları almış yürümüş.

    26_bzz_26 rurmuzlu arkadaşımızın beygir gücü konusunda anlatmaya çalıştıkları doğrudur. sonuçta tork ve devir çarpımı sabir bir sayı ile çarptığınızda HP aynı çıkar .

    gelilim hızlanma meselesine bu konu alt bileşenlerine dalarsak çok derin bir mevzudur .ancak hızlanma işi tork ile alakalı olmasının yanında atladığınız veya farkedilmeyen ancak herkesin kesin bildiği araç ağırlığı konusu söz konusudur. Aynı beygir uygulasanızda araç ağırlıkları farklı ise hızlanma değeri değişir. Yani ne tür şansıman kullnırsanız kullnınız uzun mesefeler söz konusu olduğunda ağır olan araç ivmelenmesi ağırlığı nedeniyle zaman farkı yiyecektir.
    Bu nedenle özellikle hızlanma yarışları vb birçok perfromasn yarışlarında Hp başına düşen kg baz alınarak bir kıyas yapılır.

    formüllerle konuyu anlatmak yerine internet çağının gençlerine hazır site vermek en kolayı , yoksa sayfalarca yazıyoruz yine başa dönüyoruz. (lafı ortaya atıyorum kimse alınmasın)

    http://www.engineeringtoolbox.com/car-acceleration-d_1309.html

    bu sitede gerekli saniyeyi yakalamak için hız ,ağırlık ve HP gücü konuları denererek çok güzel algılanebileceğini ifade edebilirim.Hepinize bol denemeler dileğiyle




  • Benzinli arabayı 30 bin liraya aldığımızı ve dizelide 40 bine aldığımızı düşünürsek istersek ikisinide kullanmayalım.Satarken dizel daha fazla fiyattan satılacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Benzinli arabayı 30 bin liraya aldığımızı ve dizelide 40 bine aldığımızı düşünürsek istersek ikisinide kullanmayalım.Satarken dizel daha fazla fiyattan satılacak.

    Bunu anlamak çok kolay ama bazıları anlamıyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.