Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    benim hanım şileli hemen her hafta sonu şileye gidiyorum
    ömerli düzlüğünden 140-150 ile devam edip hız sabitleyiciye alırsam benim araba uzun soluklu devam edebilir
    1.6 102 ne derece devamını getirir bilemem
    ayrıca benim araç 215bin km de , motor açılmıştır artı gözüyle de bakılabilir , km den kaynaklı kayıp vardır eksi gözüyle de bakılabilir

    mesela sen o rampalarda 5. vites 100 ile giderken vites düşürmeden artırmak istesen 120-130 u görebilirmisin ? bana zor gibi geliyor
  • Ben yurtdisindayim. Burda dizel daha pahali benzinden. Bir de her yerde 95 oktan ve ustu yok. Genelde 89 oktan ve 93 oktan kullaniliyor. Su kadarini soyleyebilirim benzinlinin keyfi gercekten baska. Traktor gibi ses yok gaza dokununca hemen tepki aliyorsunuz ve de yuksek devirin verdigi his. Zaten dizel kullanma taraftari degildim Turkiye' ye donunce kismetse kendi arabai alirken direk benzinli atmosferik alcam.
  • adam dizeli alır, tork'un keyfini sürer.. gerisi hikayedir..
  • 1- "linki okumadan atmak" gibi bir şey olabilir mi? okumadan, neden bahsettiğini bilmeden neden cevap olarak yapıştırayım?

    2- konuyu okuduysan hp'nin torksuz hiç bir şey ifade etmediğini anlaman gerekirdi.


    bundan sonrası kısır döngüye giriyor.

    yani 1-2-1-2 diye gider....

    bu, rampada bir aracın diğerini ezmesiyle değişmez.


    meşhur 1001 beygir veyron ve traktör örneğini de duymadın o zaman sen.

    başka bir konuda bir "conss" adlı arkadaş örnek de vermiş:

    şimdi ben basitleştirilmiş olarak anlatayım..
    tork'a motorun ön lastikleri çevirebilme gücü diyebiliriz..
    Yani hızlı çevirebilme değil, çok yüksek dirence karşı yavaş da olsa çevirebilme..
    Yani güç..
    farzumahal şöyle anlatayım..
    1001 beygir bugatti var bilirsiniz. bide 8-9 beygir ferguson traktörler vardır.
    bu ikisini bağlayın kıç kıça, şöyle bi asılsınlar..
    traktör güle oynaya bugattiyi çeker..
    yani tork demek güç demektir.beygir gücü demek hız demektir.
    başka bir örnek ki biz bunu denedik..
    55 beygir yamaha sürat teknemiz ve 9,9 beygir pancar amatör balıkçı teknemiz var..
    balıkcı teknesiyle 15dk'da aldıgımız yolu yamahayla 2dk'da alıyoruz..
    kıc kıca bagladık halatla, yamaha yerinde saydı, 9.9 pancar tıngır mıngır çekti yamahayı..
    üretilebilen güç, lastikleri çevirebilme kapasitesidir.
    hani diyolar ya 1.3 yokuşta 4-5 kişiyle bagajla klimayla çıkamıyomuş, şişiyomuş.
    onlar istiyo 100-120'yle çıksın..
    neyse işin özeti bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Ben yurtdisindayim. Burda dizel daha pahali benzinden. Bir de her yerde 95 oktan ve ustu yok. Genelde 89 oktan ve 93 oktan kullaniliyor. Su kadarini soyleyebilirim benzinlinin keyfi gercekten baska. Traktor gibi ses yok gaza dokununca hemen tepki aliyorsunuz ve de yuksek devirin verdigi his. Zaten dizel kullanma taraftari degildim Turkiye' ye donunce kismetse kendi arabai alirken direk benzinli atmosferik alcam.

    gaza dokununca hemen tepki alan aracınızı merak ettim,

    burada bahsedilen araçlar hem ekonomik hem uygun fiyatlı araçlar..
  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    Performanstan oturu demiyorum, Dizel araca gore gaz pedalina dokundugunuzu algilama suresi benzinli araclarad daha dusuktur. Ben bu devirde dizel arac alinmasini dogru bulmuyorum, sahsi gorusum. Arasindaki farki ben kapatamam3-4 yilda. Az km yol yapiyorum ve benim gibi az kullananlar icin dizel gereksiz diye dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Ben yurtdisindayim. Burda dizel daha pahali benzinden. Bir de her yerde 95 oktan ve ustu yok. Genelde 89 oktan ve 93 oktan kullaniliyor. Su kadarini soyleyebilirim benzinlinin keyfi gercekten baska. Traktor gibi ses yok gaza dokununca hemen tepki aliyorsunuz ve de yuksek devirin verdigi his. Zaten dizel kullanma taraftari degildim Turkiye' ye donunce kismetse kendi arabai alirken direk benzinli atmosferik alcam.

    euro türk parası karşısındaki değeri; 3.005 dolar; 1.998- buna göre konuşursak daha iyi olur gibime geliyor:
  • Ne kadar meraklı var, milletin tercihlerini sorgulamaya ve hatta eleştirmeye... Adam istediği arabaya biner sürer. İsterse parasıyla k.çını siler. Neden herkes senin kafanda yarattığın mantık silsilesi doğrultusunda tercihler yapmak zorunda onu anlamadım. Evde ineği besleyenin 1 bardak süt için beslediğini nereden biliyorsun. Yada inek olduğunu nerden biliyorsun belki öküzdür. Belki öküz tarlayı koşuyordur. Sen neden öküz altında buzağı arıyorsun. Ya da inektir ama sadece 1 bardak süt için değil, bayramda kurbanlık niyetine saklanıyordur.

    Şahsen bana hangisini tercih edersiniz diye sorsalar; bütçem elverdiği ölçüde, alabiliyorsam dizel tercih ederim. Rampada bayılmaz. Benzinlide bayılmayabilir ama 3500 üzeri devir çevirirsen. E hani sesten hoşlanmıyordun, al sana ses. Hemde fazladan yakıt kaybı. Hızlanayım desen vites ufaltacaksın, yol düzelecek vites büyüteceksin, yokuşa geleceksin yine vites ufaltacaksın, e hani nerde konfor. Öküz gibi dizel arabayla düz yolda gider gibi gitsene inişli çıkışları yolları. Benzinli arabana ekonomi olsun diye tüp taktıracaksın. Aracın torku ve beygir gücü daha da düşecek, üstüne üstlük LPG'nin yakıt cinsi nedeniyle aracın yokuşa karşı mukavemeti de azalacak, daha çok bayılacak. Yüksek ısıda devir çevire çevire motorun ömründen de yiyeceksin. LPG'li olsa da devir çevireceksin olmasa da.... Evin yokuşun dibindedir. Yükleyeceksin arabayı kaldırırken debriyajdan yiyeceksin, dizelin olsa daha rahat kalkacaksın düşük devirdeki yüksek tork sayesinde... Daha bir çok örnek verilebilir. Ancak, ben kendi kullanım tarzına göre kendi tercihlerimi belirleyen durumları düşünerek cevapladım. Durumları biliyorum çünkü 5 senedir dizel araç alamadığım için LPG'li araç kullanıyorum. E haliyle benzinli araçta kullanıyorum. İşimde bana verilen araç dizel, 5 senedir de dizelde kullanıyorum. Hepsinin artılarını eksilerini biliyorum. Öyle arkadaşın arabasıyla iki tur atıp, burda iyi/kötü karşılaştıması yapmak değil amacım. Amacım herkesin kendine özel durumları var, bunlar psikolojik, coğrafi etkenlere bağlı ve hatta toplumun demografik özelliklerine bile bağlı olabilir; herkesin kendine göre bir gerekçesi var. Tabiki bir başkası kendi tercihlerini sıralayarak benzinlinin daha kullanışlı olduğunu iddia edebilir. Ve kendine göre hakılıdır da, eleştirilebilir ama asla mantıksız olduğu söylenemez, çünkü adamın kendi mantığına yatmış ki almış.

    Şimdi konu sahibi olarak insanların tercihlerini sorgulamak yerine kendi tercihinizi ortaya koyarsınız, haklısınız. Ama size ne milletin evinde beslediği inekten, öküzden. Diye düşünüyorum naçizane :)

    Ha şimdi diyeceksin ki ben düz yolda sürüyorum arabayı, aldığım arabadan hevesimi alıp satarım veya ben arabaya devir çevirtmeye acımam vs. İşte onlar da senin tercihin, bana ne?...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomatik dizeller sikintili oldugu icin lpg otomatik mantikli geliyo.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu saçma konuyu , neden hortlattiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel mike tyson gibidir, benzinli ise bruce lee gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu hortladikca iyi ki dizel kullanıyorum diyorum... Bizim gibi hergün süt içenlerin inek beslemesi iyi oluyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yılda 10 bin km yapmayan,istanbul trafiğinin olduğu saatlerde çıkmayan insanın dizel alması gerekli değil bence..dizel araçlarda ön yargı ise genellikle şirket aracı olarak kullanılması ve benzinliye göre daha az hata kaldıran parçalardan oluşması. dizel araba 60 bin km den sonra çok çabuk değer kaybeder. yılda 15 bin km fazla yapan insanlar zaten dizel almalı diye düşünüyorum. benzinli motorun en büyük dezavantajı yoğun trafikte değerleri çok yükseklere çıkıyor. Yani insan,kısacası ne kadar yol yaparım,nerelerde ne zaman ne yoğunlukta kullanır bunları düşünüp hesap edip alması lazım kaldı ki ülkemizde rüzgar benzin yönüne doğru dönüyor bence. motorinin 4.3 benzininde 5 lira dan sayıyorum. dizelci kardeşlerim büyüklerim kızmasın:) bizde de dizel corsa var 2008 model şuan 110 binde nerdeyse piyasası aynı modelin benzinlisi kadar.. tabi 110 bin km tasarruf mu yoksa zarar mı onu kestiremeyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yılda 10 bin km yapmayan,istanbul trafiğinin olduğu saatlerde çıkmayan insanın dizel alması gerekli değil bence..dizel araçlarda ön yargı ise genellikle şirket aracı olarak kullanılması ve benzinliye göre daha az hata kaldıran parçalardan oluşması. dizel araba 60 bin km den sonra çok çabuk değer kaybeder. yılda 15 bin km fazla yapan insanlar zaten dizel almalı diye düşünüyorum. benzinli motorun en büyük dezavantajı yoğun trafikte değerleri çok yükseklere çıkıyor. Yani insan,kısacası ne kadar yol yaparım,nerelerde ne zaman ne yoğunlukta kullanır bunları düşünüp hesap edip alması lazım kaldı ki ülkemizde rüzgar benzin yönüne doğru dönüyor bence. motorinin 4.3 benzininde 5 lira dan sayıyorum. dizelci kardeşlerim büyüklerim kızmasın:) bizde de dizel corsa var 2008 model şuan 110 binde nerdeyse piyasası aynı modelin benzinlisi kadar.. tabi 110 bin km tasarruf mu yoksa zarar mı onu kestiremeyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yılda 10 bin km yapmayan,istanbul trafiğinin olduğu saatlerde çıkmayan insanın dizel alması gerekli değil bence..dizel araçlarda ön yargı ise genellikle şirket aracı olarak kullanılması ve benzinliye göre daha az hata kaldıran parçalardan oluşması. dizel araba 60 bin km den sonra çok çabuk değer kaybeder. yılda 15 bin km fazla yapan insanlar zaten dizel almalı diye düşünüyorum. benzinli motorun en büyük dezavantajı yoğun trafikte değerleri çok yükseklere çıkıyor. Yani insan,kısacası ne kadar yol yaparım,nerelerde ne zaman ne yoğunlukta kullanır bunları düşünüp hesap edip alması lazım kaldı ki ülkemizde rüzgar benzin yönüne doğru dönüyor bence. motorinin 4.3 benzininde 5 lira dan sayıyorum. dizelci kardeşlerim büyüklerim kızmasın:) bizde de dizel corsa var 2008 model şuan 110 binde nerdeyse piyasası aynı modelin benzinlisi kadar.. tabi 110 bin km tasarruf mu yoksa zarar mı onu kestiremeyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Focus 1.6 atmosferik ile 1.6 tdci dusunelim. Ben benzinli alirim. Aradaki fiyat farki bana cok anlamsiz geliyor.
  • Tartışmaya gerek yok brolar, siz lpg ile gezin, isteyen dizelle gezsin.

    Herkesin parası bütçesi tercihi kendine.

    Sen niye başkasının hesabını yapıyorsun ki? İsterse alırım aracı saksı yaparım menekşe ekerim, seni mi gerdi? Dizel alırım benzinli, hatta ürik asit doldurur onunla çalıştırmayı denerim sana ne=? Margarin deme sakın baştan uyarayım.
  • ben dizel 1.3 multijet aldım şehir içinde (istanbul) kullanıma dikkat etmeden 23-24 kuruşa geziyorum var mı bunu yapan benzinli? lpg ile bende yaparım diyenleri duyar gibiyim. aracınız ilk çalışmada benzin yerine başka birşey yakıyor sanırım. hadi hepsini bir kenara koyalım ben aracı satınca dizel parasına satacağım ve daha az yakıt harcadığım için cebimden daha az para çıkmış olacak. Peki ya benzin ya da benzin/lpg kullananların? Hadi diyelim lpg kullananlar benim hesaba çok yakın yada aynı olsun.

    Bunlar boş işler, hala konuşuluyor anlamıyorum, benzinli alan yapmıştır hesabını, dizel alanda yapmıştır hesabını. Ben dizeli senede 20 bin yapacağım diye de almadım. Amacım daha az yakıt harcayarak tasarruf etmekti. Senede 7-8 bin anca yaparım. Satarken de dizel parasına satarım. Bunu anlamayıp hala benzini savunan arkadaşlara selam olsun. Şöyle bir soru doğabilir, neden lpg li almadım. LPG nin sorunu ile uğraşmak istemiyorum da o yüzden almadım...

    Polemik için değil, kendi bütçeme göre yaptığım hesabın sonucuna dayanarak aldığım araçla alakalı yorum yazdım. Başka taraflara çekilmesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    benim hanım şileli hemen her hafta sonu şileye gidiyorum
    ömerli düzlüğünden 140-150 ile devam edip hız sabitleyiciye alırsam benim araba uzun soluklu devam edebilir
    1.6 102 ne derece devamını getirir bilemem
    ayrıca benim araç 215bin km de , motor açılmıştır artı gözüyle de bakılabilir , km den kaynaklı kayıp vardır eksi gözüyle de bakılabilir

    mesela sen o rampalarda 5. vites 100 ile giderken vites düşürmeden artırmak istesen 120-130 u görebilirmisin ? bana zor gibi geliyor

    Vites dusurmeden olmaz ama benzinlinin farki kapatma avantaji devir cevirebilmesi yani vites dusurebilmesi.4 e alirsam 150 ye kadar yolu var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    1- "linki okumadan atmak" gibi bir şey olabilir mi? okumadan, neden bahsettiğini bilmeden neden cevap olarak yapıştırayım?

    2- konuyu okuduysan hp'nin torksuz hiç bir şey ifade etmediğini anlaman gerekirdi.


    bundan sonrası kısır döngüye giriyor.

    yani 1-2-1-2 diye gider....

    bu, rampada bir aracın diğerini ezmesiyle değişmez.


    meşhur 1001 beygir veyron ve traktör örneğini de duymadın o zaman sen.

    başka bir konuda bir "conss" adlı arkadaş örnek de vermiş:

    şimdi ben basitleştirilmiş olarak anlatayım..
    tork'a motorun ön lastikleri çevirebilme gücü diyebiliriz..
    Yani hızlı çevirebilme değil, çok yüksek dirence karşı yavaş da olsa çevirebilme..
    Yani güç..
    farzumahal şöyle anlatayım..
    1001 beygir bugatti var bilirsiniz. bide 8-9 beygir ferguson traktörler vardır.
    bu ikisini bağlayın kıç kıça, şöyle bi asılsınlar..
    traktör güle oynaya bugattiyi çeker..
    yani tork demek güç demektir.beygir gücü demek hız demektir.
    başka bir örnek ki biz bunu denedik..
    55 beygir yamaha sürat teknemiz ve 9,9 beygir pancar amatör balıkçı teknemiz var..
    balıkcı teknesiyle 15dk'da aldıgımız yolu yamahayla 2dk'da alıyoruz..
    kıc kıca bagladık halatla, yamaha yerinde saydı, 9.9 pancar tıngır mıngır çekti yamahayı..
    üretilebilen güç, lastikleri çevirebilme kapasitesidir.
    hani diyolar ya 1.3 yokuşta 4-5 kişiyle bagajla klimayla çıkamıyomuş, şişiyomuş.
    onlar istiyo 100-120'yle çıksın..
    neyse işin özeti bu.

    Tork hp yi olusturan bilesenlerden biridir.diger bilesen devirdir.250nm 4000 devir ile 170nm 6000 devir ayni seydir.pratikte hicbir farki yoktur.bu suna benziyor.elektrik motorlu arabasi olan cocuklarin biri 170volt 6 amper biri 250 volt ama 4amper.ikiside 1000 watt ama biri benim arabam 250 volt diye ovunuyor.p=e x i ya.ordaki p hp,e tork,i rpm yahu.hicbir farki yok.nasi elektrik motoru 1000watt olunca voltaji seni enterese etmiyorsa 75kw araba motorunun torkundan sana ne?
    Edit:bugatti traktor cekmek icin tasarlamsa idi ona gore sanziman atarsin traktoru degil tiri ceker.tasarimi sanzimani ona gore.sanziman koymadan iki motorun krankini bagla birbirine gor ne oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 12 Nisan 2014; 0:43:29 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.