Şimdi Ara

Dizellerde yakıt sistemi farklılığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel araçlarda benzinli araçlardan bazı farklılıklar dikkatimi çekti.

    İlk olarak mazot deposu filtrelerinde sadece çıkış değil ayrıca geri dönüş hattı var. Geri dönüş hattı neden kullanılıyor?

    Mazotlu araçlarda mazot stop müşiri diye bir şey var, benzinli araçlarda görmedim, bu neye yarar?

    Benzin otomatiği ile mazot otomatiği arasında bir fark var mıdır?

    Mazot deposu ile benzin deposu arasında geri dönüş hattı dışında bir farklılık var mıdır?

    Teşekkür ederim.



  • yerli otomobil üretmeye talipmi olacaksınız,bayaa derine inmişsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle enjeksiyonlu araçlarda geri dönüş hattının olması zorunlu bi durum cut-off a geçtiği zaman araç yani benzin veya mazot göndermedende hareket ederken pompa ların sürekli çalışıp basınç ı optimumda tutar enjeksiyonda yakıtı kabul etmediği için yakıt tekrar depoya döner.Mazot stop müşürü de dizel araçlar yakıt kesilerek stop edilir benzinli araçlarda olduğu gibi ateşleme kesilerek değil çünkü dizel lerde ateşleme sistemi bulunmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Öncelikle enjeksiyonlu araçlarda geri dönüş hattının olması zorunlu bi durum cut-off a geçtiği zaman araç yani benzin veya mazot göndermeden de hareket ederken pompa ların sürekli çalışıp basınç ı optimumda tutar enjeksiyonda yakıtı kabul etmediği için yakıt tekrar depoya döner.Mazot stop müşürü de dizel araçlar yakıt kesilerek stop edilir benzinli araçlarda olduğu gibi ateşleme kesilerek değil çünkü dizel lerde ateşleme sistemi bulunmaz.

    Güncel benzinli araçlarında hepsinde geri dönüş hattı var yani sizin açıklamanıza göre, doğru mudur?

    Eğer cut off devresi olmayan araçlar varsa bu araçlar frene basıldığı halde motora mazot yollayıp aracı az da olsa hızlandırmaya devam mı ediyor?




  • Mriya M kullanıcısına yanıt
    Evet var. Yoksa lpgli araçlar nasıl lpg biter bitmez otomatikman benzine geçecek. Benzinli araçlarda lpg ye geçtiği anda sadece silindirlerin içine benzin gönderilmez. Yakıt pompası çalışmaya devam eder ve yakıtı sürekli devirdaim yapar. Bu devirdaim sırasında da yakıt hem pompayı soğutur hemde benzin borularının kurumasını önler.

    Dizel araçlarda ise zaten common-rail teknolojisi 10-15 senedir yaygın. Haliyle hepsinde cut-off var.
  • Arkadaş açıklamış cutoff sistemi için. Ayrıca ek bilgi, eski cut-off sisteminin olmadığı bazı benzinlilerde de geri dönüş hattı bulunur

    Teoride ikiside benzer işler yapar. Mazot pompası motor'a kayış vs. ile motora bağlıdır (bilidğim kadarıyla), motor devrine göre motora dizel yakıt gönderir. Benzin pompası/otomatiği, kayış vs ihtiyaç duymadan vakum ile benzin iletir.
  • Mazot hatti yuksek basincla calisir, bolca conta musir valf bulunur.. ayrica pompadan gecip isinan mazot, geri donus hattıyla, depoya ulasarak oradaki mazotu da ısıtır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap veren herkese teşekkür ediyorum.
  • Herkese teşekkür ediyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.