Şimdi Ara

Otomatik araçta balata kokusu !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
9.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Sizlere bir sorum olacak.Aracım yüklü iken yüksek devirde 6000-7000 devirde kullandığımda kısa bir süre sonra balata kokusuna benzer bir yanık kokusu alıyorum.Bu yaklaşık 2 haftadır mevcut.Zaten 2 haftadırda kısa süreliğinde yüksek devirde kullandım..Araç 14000 km de. Bunun sebebi nedir yardımlarınızı bekliyorum.Bu arada aracım 2010 otomatik civic.

    teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesli Araçlarda Balata Kokusunun Nedenleri ve Çözümleri

    Otomatik vitesli aracınızda balata kokusu alıyorsanız, bu durum çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorun, hem sürüş güvenliğini hem de aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir.

    Otomatik Vites Balata Kokusunun Nedenleri:

    • Aşırı Sıcaklık: Balataların aşırı ısınması, sürtünme nedeniyle yanmasına neden olarak kokuya yol açabilir. Bu durum, uzun süreli frenleme, yokuş yukarı çıkma veya ağır yük taşıma sonucu ortaya çıkabilir.
    • Aşınmış Balatalar: Balatalar zamanla aşınır ve bu da frenleme sırasında daha fazla sürtünmeye ve dolayısıyla kokuya neden olabilir.
    • Yanık Şanzıman Sıvısı: Otomatik şanzıman sıvısı, aşırı yük veya sürüş nedeniyle yanabilir ve yanık kokusuna yol açabilir.
    • Sızdıran Balata Sıvısı: Balata sıvısındaki sızıntı, balatalara zarar vererek koku yayabilir.

    Otomatik Arabada Balata Kokusunu Giderme Çözümleri:

    • Balataların Kontrol Edilmesi: Aşınmış veya hasarlı balataların tespit edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi gerekir.
    • Şanzıman Sıvısının Değiştirilmesi: Yanmış veya kirlenmiş şanzıman sıvısı, kokuya neden olabilir. Düzenli aralıklarla değiştirilmesi önerilir.
    • Balata Sıvısı Sızıntısının Onarılması: Sızdıran balata sıvısı, balatalara zarar verebilir ve kokuya neden olabilir. Sızıntıların tespit edilmesi ve onarılması önemlidir.
    • Fren Sisteminin Kontrol Edilmesi: Fren sisteminin tüm bileşenleri düzgün çalışmalıdır. Fren kaliperleri, rotorlar ve fren hidroliği gibi parçaların kontrol edilmesi ve gerekirse onarılması veya değiştirilmesi gerekir.
    • Sürüş Alışkanlıklarının Değiştirilmesi: Agresif sürüş, aşırı yük taşıma ve uzun süreli frenlemeden kaçınmak, balata kokusunun oluşumunu azaltabilir.

    Balata kokusu, aracınızın bir sorun olduğunun bir işareti olabilir. Bu kokuyu fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunların ve maliyetli onarımların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hb civic ise onlarda baskı balata mevcut.

    sedan civic ise bilemeyeceğm baskı balatası yok onlarda başka bir şey olsa gerek.

    hayırlı günler.
  • Teşekkürler cevap için.Aracım sedan civic.Aracı sıkıştırdığımda bu kokuyu alıyorum ve araç yüklü iken yüksek devirde bir süre sonra direksiyondan kulakçıkla vites atıyorum.Bu durumda oluyor.Sebebini bulamadım hala
  • O kadar yüksek devir de kullanırsanız yakında şanjıman da kalmaz motor da.
  • biraz önce başka bi forumda da gördüm konunuzu

    aklıma hiçbir şey gelmiyor.başıma da böyle bişey gelmedi.

    baskı balata yok, onun yerine tork konvertörü var.o da koku çıkarmaz.
    enteresan bir durum.
    hararet durumu nasıl?
  • Evet başka forumdada başlığım var.[:) Hararet e dikkat etmedim.Tekrar olursa dikkat edeyim.

    Bu arada 1-2 dakika yüksek devirde araç kullanma ile şanzıman ı elime alacaksam yandık desenize.Uzun yolda 3000 in altına düşmediğimi biliyorum saatlerce.Bu tarz birşeyle karşılaşmadım.Acaba başka neden olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.