Şimdi Ara

Dolandırıcılık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
88.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet değerli forum üyeleri. Bugün yaşadığım olayı yazıyorum. Youtube dan şarkı indirmek için Google a youtube mp3 dönüştürücü yazınca karşıma çıkan ilk siteye tıkladım. Şarkının linkini yapıştırdım ve okeyledim. Site bekledi bekledi en sonunda vadadone da bu hizmeti gerçekleştiremiyoruz yazdı. Birde ne göreyim hemen ondan sonra beni hiç bilmediğim Bi siteye yönlendirdi otomatik olarak. Ne olduğunu anlamadan vidyozone diye bir servise üyelik hakkında bir yazı çıkıverdi. Ve akabinde telefonuma şu mesaj yollandı.

    (bi şifre yollamışlar) - tek kullanımlık şifrenizi web sayfasındaki alana girerek Vidyozone servis aboneliğinizi başlatabilirsiniz. Bu servis ile eğlenceli videoları izleyebilirsiniz. Abonelik ücreti aylık vergiler dahil 56 TL olarak bakiyenizden düşülecektir. Hattınızda şu an yeterli bakiye bulunmadığından servis ücreti hattınızda bakiye bulunduğunda tahsil edilecektir. Eğlence Digital MH:542 B003

    Şifreyi kesinlikle girmedim. Ama yollanan mesaj o kadar muğlak ki bir yandan servis aboneliğiniz şifreyi girdikten sonra başlatılacaktır derken diğer yandan hattınızda bakiye yok olunca kesilecektir diye devam edilmiş. Abonelik ücreti ve servis ücreti dedikleri şey aynı şeyler mi yoksa yine kelime oyunu mu yapmışlar.

    Şimdi anlamadığım şey şu. Ben bu servise istem dışı üye yapılmışmıdırım ? Yeterli bakiye olursa hattımdan kesilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osmany Juantorena -- 8 Eylül 2017; 18:15:31 >







  • Geçmiş olsun, mobil ödeme dolandırıcılığından kıl payı kurtulmuşsunuz. Mobil hat üzerinden internete bağlandığınızda siteler, sizin ip adresinizden bunu görebiliyor. Arama sonuçlarında üst sıralardaki siteler bunun için ya reklam veriyor, ya da hile ile üste çıkıyor. Linke tıkladınız, herifler sizin cihaz modelinizi, tarayıcı versiyonunuzu (useragent verisi olarak geçiyor) ve ip adresinizden operatörünüzü görüyor. Operatör bilgisine ulaştıktan sonra gelir ortaklığı yaptığı katma değerli servise (operatörler bunlara mobil ödeme altyapısı sağlayıp işlem başına komisyon alıyor) otomatik yönlendirme yaparak abonelik kakalamaya çalışıyor. btk'nın yeni mevzuatı sayesinde direkten dönmüşsünüz. Eskiden sayfaya bir işaret atıp onay butonuna basmak yeterli oluyordu, dolandırıcılar da kod hileleri ile bu işaretleme/tıklama işini siz yapmışsınız gibi gösterip paranızı gaspediyordu. mesajda gelen şifreyi hiçbir yere girmeyin, bakiye durumunuzu da sık sık kontrol edin. mobil ödemeyi de mutlaka kapatın.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dolandırıcılıklara Dikkat: PlayWezz, Beeplay ve MobiClub

    Son zamanlarda, "PlayWezz şifre geldi ne yapmalıyım", "PlayWezz dolandırıcılığı", "Beeplay nedir" ve "MobiClub dolandırıcılığı" gibi aramalarla ilgili artış gözlemlenmiştir. Bu aramalar, internet kullanıcılarının bu platformlarla ilgili dolandırıcılık şüpheleri olduğunu göstermektedir.

    PlayWezz

    08503333663 numaralı telefon üzerinden gelen mesajlar veya sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlar yoluyla "PlayWezz şifre geldi" şeklinde mesajlar alabilmeniz mümkündür. Bu mesajlarda genellikle bir şifre verilir ve bu şifreyi kullanarak bir platforma giriş yapmanız istenir. Bu tür mesajlara karşı dikkatli olmanız ve hiçbir kişisel bilgi vermemeniz önerilir.

    Beeplay

    "Beeplay mesaj geldi" aramaları da dolandırıcılık şüphelerini ortaya çıkarmaktadır. Bu mesajlar genellikle bir yarışma kazandığınızı veya hediye kazandığınızı iddia eder ve sizden kişisel bilgilerinizi girmenizi ister. Bu tür mesajlara da karşı dikkatli olmalı ve hiçbir kişisel bilgi vermemelisiniz.

    MobiClub

    MobiClub da benzer dolandırıcılık yöntemleri kullanan bir platform olarak bilinmektedir. Bu platformun da kullanıcıları mesajlar yoluyla yanlış yönlendirdiği ve kişisel bilgilerini ele geçirdiği iddia edilmektedir.

    Nasıl Anlaşılır?

    PlayWezz, Beeplay ve MobiClub gibi platformların abone olup olmadığınızı nasıl anlayacağınız konusunda bazı ipuçları şunlardır:

    • Hesap özetlerinizi kontrol edin. Bu platformlardan herhangi birine abone olduysanız, faturalarınızda veya banka hesap özetlerinizde abonelik ücretleri görebilirsiniz.
    • Operatörünüzle iletişime geçin. Mobil operatörünüz, abone olduğunuz hizmetler hakkında bilgi sağlayabilir.
    • Tüketici Hakları Kurumu'na başvurun. Dolandırıcılıktan şüpheleniyorsanız, Tüketici Hakları Kurumu'na şikayette bulunabilirsiniz.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş olsun, mobil ödeme dolandırıcılığından kıl payı kurtulmuşsunuz. Mobil hat üzerinden internete bağlandığınızda siteler, sizin ip adresinizden bunu görebiliyor. Arama sonuçlarında üst sıralardaki siteler bunun için ya reklam veriyor, ya da hile ile üste çıkıyor. Linke tıkladınız, herifler sizin cihaz modelinizi, tarayıcı versiyonunuzu (useragent verisi olarak geçiyor) ve ip adresinizden operatörünüzü görüyor. Operatör bilgisine ulaştıktan sonra gelir ortaklığı yaptığı katma değerli servise (operatörler bunlara mobil ödeme altyapısı sağlayıp işlem başına komisyon alıyor) otomatik yönlendirme yaparak abonelik kakalamaya çalışıyor. btk'nın yeni mevzuatı sayesinde direkten dönmüşsünüz. Eskiden sayfaya bir işaret atıp onay butonuna basmak yeterli oluyordu, dolandırıcılar da kod hileleri ile bu işaretleme/tıklama işini siz yapmışsınız gibi gösterip paranızı gaspediyordu. mesajda gelen şifreyi hiçbir yere girmeyin, bakiye durumunuzu da sık sık kontrol edin. mobil ödemeyi de mutlaka kapatın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 8 Eylül 2017; 18:41:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Geçmiş olsun, mobil ödeme dolandırıcılığından kıl payı kurtulmuşsunuz. Mobil hat üzerinden internete bağlandığınızda siteler, sizin ip adresinizden bunu görebiliyor. Arama sonuçlarında üst sıralardaki siteler bunun için ya reklam veriyor, ya da hile ile üste çıkıyor. Linke tıkladınız, herifler sizin cihaz modelinizi, tarayıcı versiyonunuzu (useragent verisi olarak geçiyor) ve ip adresinizden operatörünüzü görüyor. Operatör bilgisine ulaştıktan sonra gelir ortaklığı yaptığı katma değerli servise (operatörler bunlara mobil ödeme altyapısı sağlayıp işlem başına komisyon alıyor) otomatik yönlendirme yaparak abonelik kakalamaya çalışıyor. btk'nın yeni mevzuatı sayesinde direkten dönmüşsünüz. Eskiden sayfaya bir işaret atıp onay butonuna basmak yeterli oluyordu, dolandırıcılar da kod hileleri ile bu işaretleme/tıklama işini siz yapmışsınız gibi gösterip paranızı gaspediyordu. mesajda gelen şifreyi hiçbir yere girmeyin, bakiye durumunuzu da sık sık kontrol edin. mobil ödemeyi de mutlaka kapatın.


    Sağolun. Bi arkadaşta üye olmuşsun diye yazmış. Açıkçası istem dışı nasıl üye olduğumu anlamadım ama gönderdikleri mesaj çok muğlak. Anlaşılan üye olup olmadığımı ancak tlf 60 tl yukleyerek anlayabilirim. Ama onuda yapacak durumda değilim. Bunlar şimdi atıyorum 12 ay boyunca 56 tl bakiye yok diye 1 yıllık 600 kusur tl para borçlusunuz diyip borçlu bile çıkarabilirler beni. İyice paranoyak oldum ya. Olabilir mi böyle birşey ?

    İşte buda karşıma çıktığı an çektiğim görüntü. Tlf numaramı bile kaydetmişler kendilerince.Ama dediğim gibi şifreyi girip onaylamadım. Ama tlf gelen bu mesaj çok muğlak ve kafamı karıştırıyor.Uye yapıldım mı yapılmadım mı ? Müşteri servisleri bizle ilgili değil servisle irtibat kurun diyorlarmış yani onlar bilgi vermiyormuş.



    Dolandırıcılık




    Dolandırıcılık




    Bu da gelen mesaj. (tkr yazdım ama olsun.)



    (Şifre vermişler)- tek kullanımlık şifrenizi web sayfasındaki alana girerek Vidyozone servis aboneliğinizi başlatabilirsiniz. Bu servis ile eğlenceli videoları izleyebilirsiniz. Abonelik ücreti aylık vergiler dahil 56 TL olarak bakiyenizden düşülecektir. Hattınızda şu an yeterli bakiye bulunmadığından servis ücreti hattınızda bakiye bulunduğunda tahsil edilecektir. Eğlence Digital MH:542 B003



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osmany Juantorena -- 8 Eylül 2017; 18:57:33 >




  • Osmany Juantorena O kullanıcısına yanıt
    Resimler yüklenmemiş. Bu işten emin olmak için operatörü arayıp sorun. Eski mevzuat yürürlükte olsaydı "haşırt" idi ama yeni mevzuatta dediğim gibi sms ile gelen şifreyi girmediğiniz sürece sorun olmaması lazım. Mobil ödemeyi de mutlaka kapattırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Resimler yüklenmemiş. Bu işten emin olmak için operatörü arayıp sorun. Eski mevzuat yürürlükte olsaydı "haşırt" idi ama yeni mevzuatta dediğim gibi sms ile gelen şifreyi girmediğiniz sürece sorun olmaması lazım. Mobil ödemeyi de mutlaka kapattırın.

    Anladım. Şu kafama takıldı bunlar abone olmadan bakiye bilgilerimi nasıl bildiler. Demek ki direk para çekmeye çalıştılar. İzce mumkun mu abone yapmadan bakiye bilgisine ulaşmaları ?
  • Osmany Juantorena O kullanıcısına yanıt
    Herifler operatörünüze sadece ödeme bilgisini geçiyor, diğer işleri bizzat operatör yapııp (bakiye kontrolü, paranızı kesip heriflere aktarma) bunlara bilgi geçiyor. Abonelik yapılıp yapılmadığını anlamanın tek yolu vf müşteri hizmetlerini arayıp katma değerli servis üyeliğiniz olup olmadığını sormak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 8 Eylül 2017; 19:14:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Herifler operatörünüze sadece ödeme bilgisini geçiyor, diğer işleri bizzat operatör yapııp (bakiye kontrolü, paranızı kesip heriflere aktarma) bunlara bilgi geçiyor. Abonelik yapılıp yapılmadığını anlamanın tek yolu vf müşteri hizmetlerini arayıp katma değerli servis üyeliğiniz olup olmadığını sormak.

    Şimdi mş hizmetleriyle konuştum. Üyelik bilgileri bazen yansımayabiliyor dedi. Şu an sistemde görünmüyor ama (gelen mesajı ona da okudum) üye olmuşsunuz diyor. Msj 1240 dan gelmişti. O firmanın numarasını verdi. 08503333663 Bunlarla konuşup uyeliği iptal edersiniz dedi. Bunun dışında mobil veriyi kapatabiliriz yapacak başkada bişi yok dedi.
  • Osmany Juantorena O kullanıcısına yanıt
    sikayet.btk.gov.tr
    BTK Online Şikayet Bildirim Sistemi
    https://sikayet.btk.gov.tr
    mutlaka buraya yazın. Müşteri hizmetleri personeli genelde kendi okuduğundan bile habersiz olabiliyor. Mesaja tekrar baktım da iptal için herhangi bir ibare yok. İlk cümlede de aboneliği başlatmak için şifreyi girebilirsiniz diyor. Aşağıdaki de btk mevzuatı:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 8 Eylül 2017; 19:36:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    sikayet.btk.gov.tr
    BTK Online Şikayet Bildirim Sistemi
    https://sikayet.btk.gov.tr
    mutlaka buraya yazın. Müşteri hizmetleri personeli genelde kendi okuduğundan bile habersiz olabiliyor. Mesaja tekrar baktım da iptal için herhangi bir ibare yok. İlk cümlede de aboneliği başlatmak için şifreyi girebilirsiniz diyor. Aşağıdaki de btk mevzuatı:



    Tamam yazarım. Sağolun.

    Şimdi o şirketi de aradım. Telesekreter çıktı. Mesai saatleri 9-18 arasıymış. Kimle muhattabız bilmiyorum bile. Yarın bidaha aramamı tavsiye eder misiniz ? 56 liralık haracı tahsil etmeden iptal işine girmezler diye düşünüyorum. Zaten aboneliğim var mı yok mu onu sormak için aramıştım.

    Numarayı google dan arattım da bunlara pek ulaşabilen de çıkmamış

    www.nosorgulama.com
    08503333663 UYARI! Şüpheli Numara | 26 YORUM VAR
    http://www.nosorgulama.com/tel/08503333663


    Şimdi tlf mobil ödemelere kapatıcam. Diyelim ki bunlar kendiliğinden beni üye yapmışlar ve bende iptal etmedim. İleride bir borç birikimiyle benden bunun tahsilini isteyebilirler mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osmany Juantorena -- 8 Eylül 2017; 19:55:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reyes_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: Osmany Juantorena


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Herifler operatörünüze sadece ödeme bilgisini geçiyor, diğer işleri bizzat operatör yapııp (bakiye kontrolü, paranızı kesip heriflere aktarma) bunlara bilgi geçiyor. Abonelik yapılıp yapılmadığını anlamanın tek yolu vf müşteri hizmetlerini arayıp katma değerli servis üyeliğiniz olup olmadığını sormak.

    Şimdi mş hizmetleriyle konuştum. Üyelik bilgileri bazen yansımayabiliyor dedi. Şu an sistemde görünmüyor ama (gelen mesajı ona da okudum) üye olmuşsunuz diyor. Msj 1240 dan gelmişti. O firmanın numarasını verdi. 08503333663 Bunlarla konuşup uyeliği iptal edersiniz dedi. Bunun dışında mobil veriyi kapatabiliriz yapacak başkada bişi yok dedi.

    Iste bu yuzden yazmıstim insallah bilgili birisine baglanirsiniz diye :)



    Soyleyeceginiz suydu benim onayim olmadan nasil beni uye yapabilir bu gibi hirsizliklari tespit etmek ve kara listeye almak sizin isiniz o numarayi sız arayip iptal edin bu durumu ve bu konusmalarimizi btk ya yazicam sizde notunuzu alin sizde lutfen



    Olay bitti gitti bu tur olaylarda agrasif olun hocam

    Edit: mh yi arayip ben yazdiklarimi soylermisin hocam

    Tabiki söylerim. Biraz öncede söyledim. İki saniye error verip olabiliyor öyle şeyler. Kimisi kendisi kimisi istem dışı olabiliyor sistemden kaynaklanan hatadan olabilir vs vs. Ama şimdi yine arar yine derim. İşin komik yanı ne biliyor musun ? Öyle muğlak öyle yoruma açık bir mesaj atmışlar ki bana , üyemiyim değil miyim kesinlik kazandıramadım bu konuya. Mş hizmetleri dediğin gibi kendine faydası yok şirkete ulaşabilmeye hak getire. Anca 60 tl yükleyeceğim ki kurbanlık koyun gibi kaderi mi bekleyeceğim. Peki senin tavsiyen ne. Bu aşamadan sonra ne veya neleri yapmalıyım.




  • Şimdi bidaha aradım. Bu seferki de üye olmamışsınız diyor. Herbiri ayrı telden çalıyor. Şirket aradığımda tlf yarın açar inş.da uyemiyim değilmiyim oğrenebileyim. Arap saçına döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osmany Juantorena -- 8 Eylül 2017; 21:50:4 >
  • Bu tarz dolandırıcılığın içinde operatörlerde var , bu dümeni beraber çeviriyorlar.
  • Nihayet firmaya ulaşabildim. Telefonda ki kadın herhangi bir aboneliğimin olmadığını , numaramı kara listelelerine eklediklerini bu sayede bir daha bu tip bir mesaj almayacağımı söyledi. Ama şunu söylemeliyim ki doğruyu söyleyip söylemedikleri konusunda bunlara halen güvenemiyorum.
  • Hocam aynı durum benim başımada geldi ne oldu faturadan kestilermi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linkci06

    Hocam aynı durum benim başımada geldi ne oldu faturadan kestilermi.

    Hattım faturasız. Ama yine de denemek için olaydan 20 gün sonra 60 tl yükledim. Kesinti olmadı. Ama sizde de aynısı olabilir mi garanti veremem. Sonuçta güvenilir kişiler olmadıklarını düşünüyorum.
  • Yahu bu yorum altına kişi etiketleme nasıl oluyor bi türlü yapamadım.

    @bombacimülayim nickli arkadaş iki ay önce özel mesaj atmış bu vidyozon konusu ne oldu hocam diye. Daha yeni online olduğum için şimdi gorebildim mesajı. Siteye numaram kayıtlı değil heralde. O yuden özel mesajla cevap veremedim. Buradan yazayım.


    @bombacimülayim Sonuç ne oldu diye özel mesaj göndermişsin. Yeni online oldum. 2 aylık geç cevap için kusura bakma.

    Üstte de yazdığım gibi olaydan 20 gün sonra 60 tl yükledim.Herhangi bi kesinti yapmadılar. Ama herkes için durum böyle mi bilemiyorum. Belki kesinti yaptıkları da vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osmany Juantorena -- 8 Kasım 2017; 16:18:46 >
  • Arkadaşlar bugün Vidyozone zımbırtısı, Quora.com sitesindeki bir linke kazara tıklamam sonucu, her ne şekilde bilmiyorum ama benim telefonuma SMS olarak aşağıdaki mesajı göndertti:
    Dolandırıcılık

    Hemen 542 müşteri hizmetlerini aradım. Sizlik bir ödeme / servis görünmüyor şu an dediler. Zaten mesajda sansürlediğim kodu hiçbir şekilde bir yere girmedim.

    Asıl soru şu; Vodafone 3G/4G üzerinden yapılan çıkışlar bu zararlı siteler tarafından IP adresini nasıl TELEFON Numarasına tercüme edebiliyor?


    Gerçekten pis bir durum bu.

    Sizce hala risk var mı?




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Aynisi bana da oldu veri acikken acilan sacma sapan reklam sonuc bu sms geldi kodu girmeden para cekemiyorlar eskisi gibi genede mobil odeme kapali tutalim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cronaldo2

    Aynisi bana da oldu veri acikken acilan sacma sapan reklam sonuc bu sms geldi kodu girmeden para cekemiyorlar eskisi gibi genede mobil odeme kapali tutalim

    Mobil ödemeyi nasıl kapatıyoruz hocam?
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Yanimda ya girin ayarlda mobil odeme yeri vsr
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.