Şimdi Ara

Dolandırıldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba size başımdan geçen olayı anlatmak istiyorum
    akbank ta hesabım var.
    Sabah anadolu sigorta ve akbank işbirliği tarafından falan filan aranıyorsunuz diye bir mobil numaradan telefon geldi.
    Telefondaki bayan benim anadolu sigorta tarafından sağlık sigortam olduğunu ve kredikartı çalınmasını koruyan sigortam olduğunu söyledi. Daha sonra otomatik olarak yenileneceğini bunun tutarınında 1,850 tl olduğunu bununda kartımdan direkt çekileceğini belirtti ben itiraz ettim.

    Ardından iptal edelim isterseniz dedi bende lütfen dedim ardından sizi sigortamızın güvenlik bölümüne aktarıyorum dedi aktarıldığım zaman müşteri temsilcisi bana babamın ismini annemin ismini babamın dükkan adresini benim ev adresimi tc kimlik numaramın 11 hanesini banka kartımın ve kredi kartımın bütün hanelerini bankaya olan borcumu ve tutarını okudu bunları bana okurken herhangi bir onaylıyormusunuz diye bir cümle sarf etmedi. Bütün bu sıra ile bilgileri verdikten sonra bilgileriniz doğrulandı dedi ve sizi tekrar xxx hanıma aktarıyorum dedi
    ondan sonra xxx hanım cep telefonunuza iptalinizi onaylayan bir kod gönderdik onu telefona tuşlayın dedi tuşladım. Bu tuşlamış olduğunuz kod iptal için geçerli olan kod dedi daha sonra iptal işlemi başladı dedi
    ardından sizin bugüne kadar kesilmiş 570 tl tutarında aidat olduğunu söyledi bu tutarında hesabınıza aktarılacağını söyledi
    Daha sonra size bir kod daha gönderdik buda 570 tl tutarındaki kodun hesabınıza yatırılması için onay kodu dedi ve telefona tuşlamamı istedi. Tuşladıktan sonra ekranlarımdan onay bekliyorum sistemden yanıt bekliyorum tarzında beni telefona tuttu. Ardından ücret hesabınıza aktarıldı dedi ve telefonu kapattı.
    Ardından cep telefonumdan internet bankacaılığına girdim hesabımda 10.000 tl olması gerekiyordu onun yerine 944 tl vardı. Ardından hesap hareketlerini inceledim ve onur tok adına 10.000 tl havale işleminin yapıldığını gördüm hemen müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım hesabıma bloke kondu.

    Sonuç olarak ;
    beni arayanlar benden herhangi bir bilgi istemedi zaten bütün bilgilerimi biliyorlardı.
    Telefonuma gelen kodları sesli olarak söylemedim tuşladım.
    Tek seferde başka bir hesaba 10.000 tl gönderilmesi mümkün mü ? Böyle bir durumda bankanın beni arayarak onay alması gerekmiyor mu ? Çünkü finansbank bu şekilde çalışıyor.
    Sizce bankadan 10.000 tl paramı geri kurtarabilirmiyim ?
    Bu arada bu bankaya kredi borcum var borç için dava sonuçlanana kadar kredi ödemelerini durdurmasını talep edebilir miyim ?
    Sadece paranın havale edildiği dolandırıcıya dava açtım bankaya herhangi bir dava falan açmadım tavsiyeniz nedir ?
    Banka araştırıyoruz falan filan diyor 1 haftayı geçti ?
    Tavsiyeleriniz önerileriniz nelerdir yardımı dokunan herkese teşekkürler.
    Yeni haber
    banka müfettişi aradı tahkikat bitti ben sizin suçsuz olduğunuza inanıyorum dedi raporumu bankaya sundum onlar size haber verecek dedi ve kredi ödemenizi yapmanız lazım dedi. beklemedeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertug34 -- 27 Nisan 2017; 12:50:6 >







  • Geçmiş olsun, klasik dolandırıcılık kurbanı olmuşssunuz. Buralarda bas bas bağırıyoruz hiçbir şekilde şifre bilgisi vermeyin diye. Şifreyi sesli söylemek ile telefonda tuşlamanın hiçbir farkı yok, her rakamın tuş sesi birbirinden farklı çıkar. Sizin hangi tuşa bastığınızı anlıyorlar. Milyonlarca vatandaşın kimlik bilgileri ortalıkta dolaşıyor zaten bunu bilmeleri de gayet normal. Kart numaralarına gelince, bunlar bankadan sızdırılmış olabilir, alışveriş yaptığınız sitelerden sızdırılmış olabilir.

    Heriflerin yaptığı arama baştan ofsayt. Normal bir cep numarasından arıyorlar, anadolu sigorta ve akbank gibi birbirinden alakasız iki şirketin işbirliğinden bahsediyorlar. anadolu sigorta iş bankası şirketidir, dolayısıyla iki rakip bankanın işbirliği yaptığını düşünmek saçma olur.

    Telefonunuza gelen mesajlar iptal işlemine ait şifre değildir. İptal işlemi için herhangi bir şifre gönderildiğini görmedim. İlk gelen şifre internet şubesi giriş şifresi, ikinci gelen şifre de eft işlemi onay şifresi. Mesajların içeriğini okusaydınız olayı anında farkedebilirdiniz.

    Mutlaka savcılığa suç duyurusunda bulunmanız gerekiyor. Size gelen şifreleri mesajda yazan "kimseyle paylaşmayın" şeklindeki uyarıya rağmen başkalarıyla paylaştığınız için işiniz çok zor, şimdiden belirteyim.

    Uzun lafın kısası, telefona gelen hiçbir şifreyi ne sesli olarak, ne de tuşlayarak başkasına göndermeyin. Gelen her mesajı dikkatlice okuyun. Alakasız isimlerle arayanları dinlemeden suratına kapatın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 25 Nisan 2017; 10:4:17 >




  • acilen savcılığa giderek suç duyurusunda bulunun... çok geç kalmayın. süreyi fazla uzatmayın... inşallah olumlu sonuç alırsınız...
  • turist ömer kullanıcısına yanıt
    Parayı çeken adam hakkında suç duyurusunda bulunduk bekliyoruz ilgi alakanız için teşekkür ederim.
  • ertug34 E kullanıcısına yanıt
    inşallah olumlu bir gelişme alırsınız..
  • Akbankla ilgili ciddi sıkıntı var. Müşteri bilgileri sızdırılmış. Kredimi birkaç geciktirdim. Collecturk adında bir firma sürekli mesaj atıyor.Akbank a olan borcunuzdan dolayı haciz başlayacak vs diye. halbuki akbank kredi takip birimiyle görüşüyorum başka numara kullanıyorlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dolandırıldım!
    13 yıl önce açıldı
    Kandırıldım
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.