Şimdi Ara

Donmasin diye mazota 1/10 benzin koymak ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
3.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    arkadaşım o eskidendi. şimdi motorinlerin hepsi katkılı donmaz. Motorinin -30 dereceye kadar donacağını sanmıyorum. Yalnız depoda çok az motorin olursa çok çok soğuklarda donabilir. Size tavsiyem deponuz kışları her zaman dolu sevilerde dursun o zaman donması çok çok zor bir ihtimal.

    Dediğiniz olayı eskiden babam yapardı.Babamın 70-80 li yıllarda BMC kamyonu vardı ona koyardı.gaz yağı ya da benzin koyunca Mazot hem donmaz hem de araba iyi çekiyor diyordu.

    Donmaz mı...:) Lütfen memleketin doğusuna gidiniz :) Yolda giderken mazotu donan araçları , arabayı çalıştırmak için deponun altında ateş yakan iş makinelerini , iveco minübüsleri sıklıkla görürsünüz... (Denemeyiniz)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    bugün erzurumda yoğurt kıvamında mazotlar gördüm.
    sadece kia ya çekici üstünde 10 tane araç gelmişti,
    diğer markalar ve sanayiye gidenleri de siz hesaplayın artık :)

    yoksa fantazi olsun diye koymayacağız, mazot donuyor işte, çözüm lazım.

    Shellden yakıt alırsanız sorun yaşamazsınız. Akşam 90 dereceye gelecek şekilde arabayı ısıtırsanız sabaha pek sorun olmaz. Ama kalitesiz mazotlardan alırsanız ona yapacak bir şey yok. Mazot depoda zor donar içinde farklı maddeler yoksa, filitrede donarsa onu ya çözdürmeniz lazım yada servise çekilip değiştirilmesi lazım.Pegeout 307 dizel vardı arkadaşın filitrede donmuş mazot. Motora mazot gelmiyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: technogen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Benzinle mazot karismaz. Karissa idi belki faydasi olabilordi ama.benzin deponun ustunde birikir mazot dibe coker.
    Fayda =0

    En etkili cevap. Tebrik ederim.

    Tesekkir ederim. Karisimlar donma noktasini dusurur kaynama noktasini yukseltir. Lakin karisim degildir mazotla benzin. Karissa idi zaten rafine edilemezdi

    Yanlış düşünüyorsunuz, hidrokarbonlar birbiri ile çok rahat karışır, karışım oluşturur. Hatta iyi çözücüdürler, bir çok madde ile rahat karışım oluştururlar.

    Rafine edilmesinin sebebi zaten karışım halinde bulunduklarından ötürü. Karışamasalardı rafine edilmelerine gerek kalmazdı, petrolü kendi halinde dinlenmeye bıraktığınızda yoğunluk farkından ayrışırdı her şey

    Karışmadıkları şeyler de var, su gibi polar moleküler özellikleri olan maddeler mesela. Petrolün su ayrışımı normal koşullarda üretilmiş petrolü dinlendirerek yapılıyor, zamanla su dibe çöküyor, petrol üstte kalıyor, ya da benzine su katın hemen dibe çöker, sizin yazdığınız olay gerçekleşir. Ama petrolün içinden damıtılarak üretilmiş her şey birbirine çok rahat karışır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: morbid07

    quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    bugün erzurumda yoğurt kıvamında mazotlar gördüm.
    sadece kia ya çekici üstünde 10 tane araç gelmişti,
    diğer markalar ve sanayiye gidenleri de siz hesaplayın artık :)

    yoksa fantazi olsun diye koymayacağız, mazot donuyor işte, çözüm lazım.

    Shellden yakıt alırsanız sorun yaşamazsınız. Akşam 90 dereceye gelecek şekilde arabayı ısıtırsanız sabaha pek sorun olmaz. Ama kalitesiz mazotlardan alırsanız ona yapacak bir şey yok. Mazot depoda zor donar içinde farklı maddeler yoksa, filitrede donarsa onu ya çözdürmeniz lazım yada servise çekilip değiştirilmesi lazım.Pegeout 307 dizel vardı arkadaşın filitrede donmuş mazot. Motora mazot gelmiyordu

    Akşam 90 dereceye kadar isitsak bile disarisi -20 olduğun da bir saat sonra bile motor yine buz gibi olur.
    Maalesef bu çözüm değil ;)
    Ki zaten mesele motorun donmasi değil, depodaki Yakıtın donmasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim bildiğim Canada'da felan Engine Block Heaters diye bir şey var, çoğu aracın fabrika çıkışı opsiyonunda var zaten. Aracı prize yakın bir yere çekiyosunuz sabaha kadar sıcak tutuyor motor bloğunu, mazot filtresini felan. Erzurumdada aynısını yapmalı başka çare yok .
  • Soğuk filtre tikanma noktası -15 C diye geciyormus zaten.
    Dolayisi ile -15 C nin altinda mazotlarin suçu yok. Zaten Firmalar resmi sitesinden bunu ilan ediyorlar.
    Tabi bu bizim çözüm uretmemize engel değil.
    Kia kitapcigi 'parafin katabilirsiniz' diyor ama bu parafin nedir, nerde bulunur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her kış bu konu açılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Her kış bu konu açılıyor

    her kış, grip aşısı da gündeme gelir :)
  • Ben dci megana koyuyorum temizlemesi icin 2 litre kadar istanbulda o kadar soğuk yok ama kartalkayaya uludaga gıttıgım zaman kamyon olsun dci arac olsun mutlaka katıyorum depoya ayrıca akunun saglam olması lazım uzun Mars basabilmek ıçin ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sakın denemeyin.Tanıdığım birisi yaptıydı motoru eline aldı.gitti güzelim 1.6 tdi.
  • erzurumda dizel araçlar aralık15-şubat 15 arası çalışmaz.
    ben 2 kez çekici ile servise gittim,
    araba donuyor.
    depodaki mazottan ziyade, mazot filtresindeki mazot donuyor.
    pejo bunu çözecek bir sistem bulmuş.
    fiat a gidip, "--bak pejo halletmiş, siz de onlara tlf açıp öğrenin, siz de yapın" dedim,
    ilgilenmediler.
    olmaz, donar dediler.
    benim aracım çok kereler dondu.
    abuk-subuk önlemler aldım.
    olmadı gene de çalışmadı.
    dizel araçlarla erzurum, ardahan..vs yerlerde aralık15-şubat 15 arası net 2 ay hiç çalışmaz.
    (kapalı garajı olanlar hariç tabii)
  • Pejo bu donma olayını nasıl çözmüş, cok merak ettim.
    Bilen varsa yazabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pejoda bildiğim kadarıyla mazot filtresinde ısıtıcı var,
  • Bence gereksiz. Yeni nesil araçlarda anahtarı çevirince ısıtma bujisi devreye giriyor. Gerekirse çok soğuk havada anahtarı 2-3 defa açıp kapayıp depodaki mazotu güzelce ısıtabiliriz..
  • -30-35 derece olunca maalesef ısıtma bujiside, ısıtmalı filtrede bir işe yaramıyor. Deneyimlerime göre yapılması gereken gece arabayı 15dk çalıştırmak, mazota bir miktar gaz yağı koydurmak ve asla opetten ( iki aracımda da donma sorunu yaşadım) mazot almamak. Katkılarda satılıyor ama yeni arabalara önermiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __éSér__

    Bence gereksiz. Yeni nesil araçlarda anahtarı çevirince ısıtma bujisi devreye giriyor. Gerekirse çok soğuk havada anahtarı 2-3 defa açıp kapayıp depodaki mazotu güzelce ısıtabiliriz..

    kızdırma bujısıyle depodaki yakıtı ısıtmak şakamı
  • Erzurum da askerlik yaptim m l200 kullaniyordum naparsan yap donuyo dizel mozot filitresinde isitici var oda biseye yaramiyo 2 saatte bir calistirip bir tur atarak anca sabah calistirabiliyordum.kaleruferli bi garaj en iyi cozum sanirim:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara'da 2 sene önce felaket bir kış yaşadık, burada yaşayanlar bilir..

    Geceleri -20 derece oluyordu, mazotun hiç donduğunu görmedim..

    Fakat oralar daha da soğuk, o sebeple donuyor olabilir dediğiniz gibi..

    Demek istediğim -20 civarında donmuyor, hiçbir katkı veya önleme gerek yok.. Daha soğuk havalarda donabilir tabi ki..
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.