Şimdi Ara

dota 2 vs lol (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
389
Cevap
2
Favori
26.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    Sebeplerimi de sıralayayım,
    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)
    - Rune ve Masterylerden gelen, oyun öncesi stratejiler. (Bunları ne kadar önemli olduğu özellikle profesyonel oyunlarda bir takım lane swap yapmaya karar verip diğeri bunu öngöremezse belli oluyor.)
    - Oyunun arayüzünün anlaşılabilir olması. (Orjinal DotA'ya Dota benzeri bir oyun ya da Warcraft oynamadan başlayan birisi gayet creepleri herolardan ayırt edemeyebilir.)
    - W3 client'ından dolayı olan sınırlamaların olmaması.

    Sadece buraya cevap vericem. Geri kalan yazdıkların tercih meselesidir. Saygı duyuyorum.

    - Deny sistemi hiç ama hiç saçma değildir. Bu sistem ile iyi player ile kötü playerı ayırma süzgecidir bir nevi. Elin hızlıysa, dogru zamanda atack yapıyorsan kazanırsın, düşmanın aldığı exp'i düşürürsün. Soloda ondan aldığın fazladan 200 altın + 1-2 level çok şey ifade eder. Saçma hiç bir yönü yok. Neden saçma tam olarak söyleyebilirsen, daha fazla açıklama yapabilirim.

    - bu söylediğini tam olarak çözemedim. Oyundaki runeler gerçekten dengeleri değiştirebiliyor. Ancak bu icefrog'un çinlilere yaptığı bir durum. Nedeni ise oyuncularda daha çok gang yapma arzusu veriyor. 2 kişide rune almaya çalışırken birbirlerine girebiliyorlar. Buda oyunu sıkıcı olmaktan kurtarıyor.

    -Arayüz konusunda w3-dota gerçekten çok kötüydü, hiç bir zaman güzel bir ortam olmadı malesef. Sürekli kod yazmak zorunda kaldık. Ancak dota2 ile artık tarih oluyor. Gerçekten çok iyi arayüz yaptılar. Ve Valve sürekli olarak gelişim içinde destegi 1 yıldır kesintisiz yapıyolar ve yapacaklar.

    -Kesinlikle katılıyorum. W3 yüzünden ne hatalar aldım. Sadece uğraş, ve geçen yıla kadar hala o grafiklerle oynamak gerçekten kötü. Artık buda tarih oluyor Dota 2 şuan en iyi grafiğe sahip oldugunu düşünüyorum.

    Deny sistemi bence de saçma bir sistem..Şöyle bir durum var insanı pasif oynamaya yöneltiyor,aman rakip ex almasın deny atayım derken iki tarafta pusuyor.LoL'de olmamasının nedeni bu zaten,LoL harras istiyor,aksiyon istiyor. Yani kendi takımımızdan birini öldürmenin neresi mantıklı ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revoltant

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    Sebeplerimi de sıralayayım,
    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)
    - Rune ve Masterylerden gelen, oyun öncesi stratejiler. (Bunları ne kadar önemli olduğu özellikle profesyonel oyunlarda bir takım lane swap yapmaya karar verip diğeri bunu öngöremezse belli oluyor.)
    - Oyunun arayüzünün anlaşılabilir olması. (Orjinal DotA'ya Dota benzeri bir oyun ya da Warcraft oynamadan başlayan birisi gayet creepleri herolardan ayırt edemeyebilir.)
    - W3 client'ından dolayı olan sınırlamaların olmaması.

    Sadece buraya cevap vericem. Geri kalan yazdıkların tercih meselesidir. Saygı duyuyorum.

    - Deny sistemi hiç ama hiç saçma değildir. Bu sistem ile iyi player ile kötü playerı ayırma süzgecidir bir nevi. Elin hızlıysa, dogru zamanda atack yapıyorsan kazanırsın, düşmanın aldığı exp'i düşürürsün. Soloda ondan aldığın fazladan 200 altın + 1-2 level çok şey ifade eder. Saçma hiç bir yönü yok. Neden saçma tam olarak söyleyebilirsen, daha fazla açıklama yapabilirim.

    - bu söylediğini tam olarak çözemedim. Oyundaki runeler gerçekten dengeleri değiştirebiliyor. Ancak bu icefrog'un çinlilere yaptığı bir durum. Nedeni ise oyuncularda daha çok gang yapma arzusu veriyor. 2 kişide rune almaya çalışırken birbirlerine girebiliyorlar. Buda oyunu sıkıcı olmaktan kurtarıyor.

    -Arayüz konusunda w3-dota gerçekten çok kötüydü, hiç bir zaman güzel bir ortam olmadı malesef. Sürekli kod yazmak zorunda kaldık. Ancak dota2 ile artık tarih oluyor. Gerçekten çok iyi arayüz yaptılar. Ve Valve sürekli olarak gelişim içinde destegi 1 yıldır kesintisiz yapıyolar ve yapacaklar.

    -Kesinlikle katılıyorum. W3 yüzünden ne hatalar aldım. Sadece uğraş, ve geçen yıla kadar hala o grafiklerle oynamak gerçekten kötü. Artık buda tarih oluyor Dota 2 şuan en iyi grafiğe sahip oldugunu düşünüyorum.

    Deny sistemi bence de saçma bir sistem..Şöyle bir durum var insanı pasif oynamaya yöneltiyor,aman rakip ex almasın deny atayım derken iki tarafta pusuyor.LoL'de olmamasının nedeni bu zaten,LoL harras istiyor,aksiyon istiyor. Yani kendi takımımızdan birini öldürmenin neresi mantıklı ki ?

    Hocam kendi takımındaki adamı nasıl denylenir anlatayım. Dost hero'nun kesin olarak öleceği belli olursa. yani canı 30 kaldı ve zehir atıldı, gittiktçe azalıyor. o an deny atabiliriz.

    Deny neden pasif oynatmaya sürüklesin. Sürekli creplerle aktif haldesin sadece karşı crebe bakmıyorsun. Pusmak derken ne demek istedin anlamadım ama öyle bir durum yok. Nasıl karşı crep'e last atıp parayı kazanmak gibi varsa kendi heronada atıp ex vermeme durumu var bu yetenek istiyor. iyi player ile kötüyü ayırmada fark yaratan bi durum.

    Bide deny yapmanın başka bir stratejiside var. Koridorun ileri-geri kontrolünü saglama. Ne kadar çok deny'e odaklanırsan kendi koridorunu ileri göndermeyip düşman bölgesine uzak kalmak. Ama deny yapmadan sürekli crep kesersen koridor ileri açılır, düşman bölgesinede yaklaşmak gang yeme olasılıgını ve ölme durumunu arttırır.

    Deny kesinlikle gerekli bir mekanik, ve strateji gerektiren bir olay.




  • Lol çıktığından beri büyük bir zevkle oynuyodum.fakat n zaman dota2 elime ulaştı lolden soğudum.dota2nin yanında lol acayip basit kalıyo.
    Dota2 oynayanlar Steam:Dante's Awakening
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicholai Hel

    Gel ross önü vs deyip aşiretçe gizlendikleri ağacın arkasından beliren şerrreefsizler bu oyunda da var mı?

    Dun gece 00 sularinda karsilastim oyle tiplerle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3



    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)



    bu sözden sonra zaten artik lol - dota tartışmasına katılmana bile gerek yok...
    o kasınca çok op oluyor eziyor dediğiniz herolari durdurmanın en etkili yolu deny... dün oynadığım oyunda başıma geldi, bende trax varken top ' ta tek başıma kasmama rağmen, karşıda lina ve shadowfiend deny yapa yapa bana kastirmadi, 2 ye 1 olmalarına rağmen onlar 7 lvlken bende 7 lvldim ki normalde 10-11 civari olmam gerekiyordu..Allahtan bir kaç gang gidip takım arkadaşlarım öldükten sonra triple yapip expleri tek başıma aldımda lvl üstünlüğünü ele geçirdim.. yoksa karşıdaki herolar için ekmek olacaktım...

    bu söylediklerim dışında lolu yanlış hatırlamıyorsam bir ara oynamiştim, ve pek zevk aldığım söylenemez ki grafik olarak hiç hoşuma gitmemiş, enterasan bir oyun tarzi ve parayi verenin kuvvetlendiği bir oyun yapisina sahipti diye hatirliyorum... fakat dotada her oyuna eşit başliyorsun, ve herolardan itemlere kadar en ufak bir detay bile oyunun sonucuna müthiş etki yapiyor...ursa faceless op diyenler için, sadece 2 tane stunner a sahip bir team olmanız yeterli, geçen sirf bizim team noob, karşı taraf sirf stun diye ursa ile feci bir şekilde ezildim, karşı taraf kimin üstüne oynayacağını bilsin yetiyor... hiç bir artısı yoksa leshrac, zeus veya witch doctor gibi herolar yeter :D

    ilk göz ağrım olmasınıda hesaba katarsak benim için dota2 > dota > lol > hon ' dur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nihilanth -- 21 Ağustos 2012; 13:35:38 >




  • Orijinalden alıntı: Nihilanth

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    Orijinalden alıntı: Dogu7

    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)



    bu sözden sonra zaten artik lol - dota tartışmasına katılmana bile gerek yok...
    o kasınca çok op oluyor eziyor dediğiniz herolari durdurmanın en etkili yolu deny... dün oynadığım oyunda başıma geldi, bende trax varken top ' ta tek başıma kasmama rağmen, karşıda lina ve shadowfiend deny yapa yapa bana kastirmadi, 2 ye 1 olmalarına rağmen onlar 7 lvlken bende 7 lvldim ki normalde 10-11 civari olmam gerekiyordu..Allahtan bir kaç gang gidip takım arkadaşlarım öldükten sonra triple yapip expleri tek başıma aldımda lvl üstünlüğünü ele geçirdim.. yoksa karşıdaki herolar için ekmek olacaktım...

    bu söylediklerim dışında lolu yanlış hatırlamıyorsam bir ara oynamiştim, ve pek zevk aldığım söylenemez ki grafik olarak hiç hoşuma gitmemiş, enterasan bir oyun tarzi ve parayi verenin kuvvetlendiği bir oyun yapisina sahipti diye hatirliyorum... fakat dotada her oyuna eşit başliyorsun, ve herolardan itemlere kadar en ufak bir detay bile oyunun sonucuna müthiş etki yapiyor...ursa faceless op diyenler için, sadece 2 tane stunner a sahip bir team olmanız yeterli, geçen sirf bizim team noob, karşı taraf sirf stun diye ursa ile feci bir şekilde ezildim, karşı taraf kimin üstüne oynayacağını bilsin yetiyor... hiç bir artısı yoksa leshrac, zeus veya witch doctor gibi herolar yeter :D

    ilk göz ağrım olmasınıda hesaba katarsak benim için dota2 > dota > lol > hon ' dur...

    bilmediğin oyun hakkında konuşma konuştukça batıyorsun.




  • benim kişisel sebeplerimi alıp onlar yanlışmış gibi yazanlar olmuş, o benim LoL'ü daha çok sevme sebebim zaten. Deny sistemini mantıklı bulsam, gider dota2 oynardım.

    Neden mantıksız bulduğumu söyleyeyim, Friendly Fire açık bir FPS de bile arkadaşını vurmak mantıklı bir hareket değildir. Neden takım arkadaşımı öldürmemi mantıklı gibi göstermeye calısayım ki? Yetenek olarak kesinlikle daha fazla yetenek istiyor, öğrenmek açısından da daha zor. Ancak zor olması o sistemi mantıklı kılmıyor bana göre. Yani deny mantıklı diyen insanların sebeplerini anlıyorum, ancak ben mantıklı görmüyorum o sistemi.

    Gelip de oyuncu seviyesi olarak LoL daha kötü demek de saçma, TF2 f2p olunca ne seviyelere indi, Dota2 de benzer bir seviye de olucak oyun çıkınca. Gelip de hayır DotA2 sadece elit insanlar oynayacak diyen kişiler, DotA oynamaya kaç yaşında başladıklarını bir daha hatırlasın bence.

    Rune ve Mastery derken, DotA daki runelarla karıştırmayın, LoL runelarından bahsettim. DotA runelarının yaptığı aynı işi LoL'deki Mavi Buff yapıyor. Tamamen aynı olmasa da oyun içindeki etki olarak gayet benzer bir sistem. Rune ve Mastery sistemi oyuna başlamadan önce karşıdaki picklere göre oyuna farklı bir strateji eklemeyi sağlıyor. Üstünde pek durulmayan ancak çok önemli bir sistem bence.




    Müzik benzetmesini anlamayanlar olmuş, Freddie Mercury gayet pop müzik yapmış bir insandır -hatta gayet de başarılı şarkıları vardır-. Queen hakkında konuşmama da pek gerek yok zaten, bilmeyen varsa müzik konusunda tartışmaya bile değmez. Kendisinin Rock-Pop geçişini başlatan insanlardan birisi olması her 2 türün aslında birbirinden o kadar da uzak olmadığını anlatır bence.
    http://www.youtube.com/watch?v=KbqMD29qi58 - Living on my own güzel şarkıdır. Rock-Pop harmanı konusunda üst seviyede bir şarkıdır hatta.




    Aynı heroların seçilmesine de değinen insanlar olmuş da, o konuda oyunun yaşı da biraz etkili değil mi sizce? League of legends için şu an sadece belirli takım compları var, Poke+Sustain olsun, Late game Carry olsun, agresif early olsun, aoe olsun. Bunları sonuçta oyuncular uyarlıyor. 1-1.5 yıl kadar önce bunların da çoğu yoktu, kimse gelip de split push yapıcaz! diye ona göre takım almazdı. Şimdi, bir takım gelip o strateji ile başarılı olunca gayet insanlar o tarz da oynanabildiğini ve onun da ideal bir sistem olduğunu düşünüyor.

    Yani, o karakterlerin turnuva da o kadar picklenmemesi, şu anki takım yapılarında onlardan daha iyi karakterler olduğu için, o karakterlerin direkt olarak daha kötü olduğu için değil. M5 gelip de Shyvana ile agresif jungle yapana kadar kimse shyvana da almıyordu, herkes gereksiz ve güçsüz diyordu hatta. Şu an o karakterin hiç picklenmediği döneme göre nerf yiyip hala deli gibi picklendiğini görüyoruz.

    DotA için ise, neredeyse 10 yıl gibi bir süre var bunu oturtmaları için oyuncuların. Oyunun W3 üzerinden gelip, bir çok W3 karakterini kullanarak başladığını düşünürsek de zaten karakter yapısı bakımından 1-0 önde başladı yani DotA. W3 oynayan insanlar gayet karakterleri de az çok bilerek geldi yani. Lol için ise tamamen farklı bir durum söz konusu, oyuncular daha yeni yeni her karakterde ustalaşıyor. -Sürekli yeni karakter gelmesi de bu değişimi biraz zorlaştıran bir etken bence.-



    League of Legends basit demenin dürüst ve objektif bir yaklaşım olduğuna inanmıyorum ben. Özellikle 2 oyunun da kazanma ve kaybetme konusunda ne kadar çok benzeştiğini, tek fark olarak da League of Legends da kasan bir adamın takımı taşımasının daha zor olduğunu düşünürsem. Takım stratejisi olarak League of Legends daha çok dikkat ve düşünce isteyen bir oyun, çünkü takım olarak kazanıp kaybediyorsunuz.

    Pay to Win diyenlere, direk gülüyorum. Hiç bir şey demeden sadece gülüyorum yani.

    Skin gelen karakterler buff alıyor, Cho buff aldı! diyenler olmuş, yine dota diyenlerin söylediğini söyleyerek cevap vericem, Cho turnuva da picklenmiyor o kadar. Aldığı buff da öyle süper güçlü yapmadı onu yani, çoğunlukla fix aldı. -E skill'ine gelen buff güzeldi, belki ilerki levellarda biraz damage düşebilir de onun dışında yaptıkları tek şey, auto atk range den kısa olan ulti range'ini biraz arttırmak ve skillshotların alanını stack topladıkça büyütmek yani. Alan büyüyor derken, öyle ölümüne büyük falan da olmuyor yani, birinden kaçan diğerinden de kaçar zaten. Q skill'ine gelen fix çok şey değiştirdi sadece, artık saçma sapan bir dalga olarak değil de direk aynı anda atıyor CCyi.-

    Ezreal konusunda biraz haklı insanlar, bir AD carry'nin rakip ad carrynin AS düşüren, creeplere takılmayan bir poke skill i olması LoL ün yapısında broken bir şey. Skill damage atıyor, rakip dps azaltıyor, yetmiyor gibi skill shotı direk oyunculukla dodgelamanız gerekiyor. Öyle pasif oynayayım, creep arkasında durayım sistemi işe yaramıyor.

    Gerçekten broken olan karakterlere nerf ertesi gün geliyor bu arada. Zyra öyle yedi nerf'ü. Sadece patch notelarına eklediler daha sonrasında, yani bilmeden uuu 5 patch sonra nerf yedi demeyin bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 21 Ağustos 2012; 16:08:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgeksa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nihilanth

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3



    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)



    bu sözden sonra zaten artik lol - dota tartışmasına katılmana bile gerek yok...
    o kasınca çok op oluyor eziyor dediğiniz herolari durdurmanın en etkili yolu deny... dün oynadığım oyunda başıma geldi, bende trax varken top ' ta tek başıma kasmama rağmen, karşıda lina ve shadowfiend deny yapa yapa bana kastirmadi, 2 ye 1 olmalarına rağmen onlar 7 lvlken bende 7 lvldim ki normalde 10-11 civari olmam gerekiyordu..Allahtan bir kaç gang gidip takım arkadaşlarım öldükten sonra triple yapip expleri tek başıma aldımda lvl üstünlüğünü ele geçirdim.. yoksa karşıdaki herolar için ekmek olacaktım...

    bu söylediklerim dışında lolu yanlış hatırlamıyorsam bir ara oynamiştim, ve pek zevk aldığım söylenemez ki grafik olarak hiç hoşuma gitmemiş, enterasan bir oyun tarzi ve parayi verenin kuvvetlendiği bir oyun yapisina sahipti diye hatirliyorum... fakat dotada her oyuna eşit başliyorsun, ve herolardan itemlere kadar en ufak bir detay bile oyunun sonucuna müthiş etki yapiyor...ursa faceless op diyenler için, sadece 2 tane stunner a sahip bir team olmanız yeterli, geçen sirf bizim team noob, karşı taraf sirf stun diye ursa ile feci bir şekilde ezildim, karşı taraf kimin üstüne oynayacağını bilsin yetiyor... hiç bir artısı yoksa leshrac, zeus veya witch doctor gibi herolar yeter :D

    ilk göz ağrım olmasınıda hesaba katarsak benim için dota2 > dota > lol > hon ' dur...

    bilmediğin oyun hakkında konuşma konuştukça batıyorsun.

    Konuda yaptığın diğer yorumlari görünce sana cevap bile vermenin aslinda gereksiz olduğunu farketmiş olmama rağmen dayanamayıp cevap vermek istedim..
    sen bilmediğin oyun hakkında konuşma diyorsunda sen dotayi ne kadar biliyorsun? o ursa alip eziyor diye atilan mesaja verdiğin cevap bile ne kadar vahim bir durumda olduğunu ortaya koymak için yeterli zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brvl

    dota 2 yi farklı oyun sananlar da olabilir ayrıca sadece grafik dediğin aşırı önemli birşey

    ben dota2nın grafiklerine bayıldım ya sf'nin ultinin manyak görüntüsü olmuş :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nihilanth

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgeksa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nihilanth

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3



    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)



    bu sözden sonra zaten artik lol - dota tartışmasına katılmana bile gerek yok...
    o kasınca çok op oluyor eziyor dediğiniz herolari durdurmanın en etkili yolu deny... dün oynadığım oyunda başıma geldi, bende trax varken top ' ta tek başıma kasmama rağmen, karşıda lina ve shadowfiend deny yapa yapa bana kastirmadi, 2 ye 1 olmalarına rağmen onlar 7 lvlken bende 7 lvldim ki normalde 10-11 civari olmam gerekiyordu..Allahtan bir kaç gang gidip takım arkadaşlarım öldükten sonra triple yapip expleri tek başıma aldımda lvl üstünlüğünü ele geçirdim.. yoksa karşıdaki herolar için ekmek olacaktım...

    bu söylediklerim dışında lolu yanlış hatırlamıyorsam bir ara oynamiştim, ve pek zevk aldığım söylenemez ki grafik olarak hiç hoşuma gitmemiş, enterasan bir oyun tarzi ve parayi verenin kuvvetlendiği bir oyun yapisina sahipti diye hatirliyorum... fakat dotada her oyuna eşit başliyorsun, ve herolardan itemlere kadar en ufak bir detay bile oyunun sonucuna müthiş etki yapiyor...ursa faceless op diyenler için, sadece 2 tane stunner a sahip bir team olmanız yeterli, geçen sirf bizim team noob, karşı taraf sirf stun diye ursa ile feci bir şekilde ezildim, karşı taraf kimin üstüne oynayacağını bilsin yetiyor... hiç bir artısı yoksa leshrac, zeus veya witch doctor gibi herolar yeter :D

    ilk göz ağrım olmasınıda hesaba katarsak benim için dota2 > dota > lol > hon ' dur...

    bilmediğin oyun hakkında konuşma konuştukça batıyorsun.

    Konuda yaptığın diğer yorumlari görünce sana cevap bile vermenin aslinda gereksiz olduğunu farketmiş olmama rağmen dayanamayıp cevap vermek istedim..
    sen bilmediğin oyun hakkında konuşma diyorsunda sen dotayi ne kadar biliyorsun? o ursa alip eziyor diye atilan mesaja verdiğin cevap bile ne kadar vahim bir durumda olduğunu ortaya koymak için yeterli zaten...

    senin durumunda değilim iyiki:D dediğin bir şeyin doğruluğu yok:Dsaçma sapan yorumlar yapıyorsun




  • en iyisi metin 2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revoltant

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    Sebeplerimi de sıralayayım,
    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)
    - Rune ve Masterylerden gelen, oyun öncesi stratejiler. (Bunları ne kadar önemli olduğu özellikle profesyonel oyunlarda bir takım lane swap yapmaya karar verip diğeri bunu öngöremezse belli oluyor.)
    - Oyunun arayüzünün anlaşılabilir olması. (Orjinal DotA'ya Dota benzeri bir oyun ya da Warcraft oynamadan başlayan birisi gayet creepleri herolardan ayırt edemeyebilir.)
    - W3 client'ından dolayı olan sınırlamaların olmaması.

    Sadece buraya cevap vericem. Geri kalan yazdıkların tercih meselesidir. Saygı duyuyorum.

    - Deny sistemi hiç ama hiç saçma değildir. Bu sistem ile iyi player ile kötü playerı ayırma süzgecidir bir nevi. Elin hızlıysa, dogru zamanda atack yapıyorsan kazanırsın, düşmanın aldığı exp'i düşürürsün. Soloda ondan aldığın fazladan 200 altın + 1-2 level çok şey ifade eder. Saçma hiç bir yönü yok. Neden saçma tam olarak söyleyebilirsen, daha fazla açıklama yapabilirim.

    - bu söylediğini tam olarak çözemedim. Oyundaki runeler gerçekten dengeleri değiştirebiliyor. Ancak bu icefrog'un çinlilere yaptığı bir durum. Nedeni ise oyuncularda daha çok gang yapma arzusu veriyor. 2 kişide rune almaya çalışırken birbirlerine girebiliyorlar. Buda oyunu sıkıcı olmaktan kurtarıyor.

    -Arayüz konusunda w3-dota gerçekten çok kötüydü, hiç bir zaman güzel bir ortam olmadı malesef. Sürekli kod yazmak zorunda kaldık. Ancak dota2 ile artık tarih oluyor. Gerçekten çok iyi arayüz yaptılar. Ve Valve sürekli olarak gelişim içinde destegi 1 yıldır kesintisiz yapıyolar ve yapacaklar.

    -Kesinlikle katılıyorum. W3 yüzünden ne hatalar aldım. Sadece uğraş, ve geçen yıla kadar hala o grafiklerle oynamak gerçekten kötü. Artık buda tarih oluyor Dota 2 şuan en iyi grafiğe sahip oldugunu düşünüyorum.

    Deny sistemi bence de saçma bir sistem..Şöyle bir durum var insanı pasif oynamaya yöneltiyor,aman rakip ex almasın deny atayım derken iki tarafta pusuyor.LoL'de olmamasının nedeni bu zaten,LoL harras istiyor,aksiyon istiyor. Yani kendi takımımızdan birini öldürmenin neresi mantıklı ki ?

    Hocam kendi takımındaki adamı nasıl denylenir anlatayım. Dost hero'nun kesin olarak öleceği belli olursa. yani canı 30 kaldı ve zehir atıldı, gittiktçe azalıyor. o an deny atabiliriz.

    Deny neden pasif oynatmaya sürüklesin. Sürekli creplerle aktif haldesin sadece karşı crebe bakmıyorsun. Pusmak derken ne demek istedin anlamadım ama öyle bir durum yok. Nasıl karşı crep'e last atıp parayı kazanmak gibi varsa kendi heronada atıp ex vermeme durumu var bu yetenek istiyor. iyi player ile kötüyü ayırmada fark yaratan bi durum.

    Bide deny yapmanın başka bir stratejiside var. Koridorun ileri-geri kontrolünü saglama. Ne kadar çok deny'e odaklanırsan kendi koridorunu ileri göndermeyip düşman bölgesine uzak kalmak. Ama deny yapmadan sürekli crep kesersen koridor ileri açılır, düşman bölgesinede yaklaşmak gang yeme olasılıgını ve ölme durumunu arttırır.

    Deny kesinlikle gerekli bir mekanik, ve strateji gerektiren bir olay.

    Dostum anladığım kadarıyla LoL oynamamışsın.Şimdi buradaki insanlarla tartışırken çoğunun her iki oyunu da en az 1 sene oynadığını göz önüne alman lazım,yani sen birini oynamışsın ama burada tahminim neredeyse tüm mesaj yazanlar lol ve dota oynamış.O yüzden eleştiri veya karşılaştırma falan yaparken dikkatli ol,belki lol oynasan bazı şeyler sana daha az stratejik veya daha iyi/kötü gelebilirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvrimDışı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revoltant

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shazard

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    Sebeplerimi de sıralayayım,
    - Deny sistemi kadar saçma bir sistem yok bence. Tamamen anlamsız bir mekanik. (Nasıl bir senaryo uydurursanız uydurun, arkadaşınızı öldürmek gayet saçma bir mekanik.)
    - Rune ve Masterylerden gelen, oyun öncesi stratejiler. (Bunları ne kadar önemli olduğu özellikle profesyonel oyunlarda bir takım lane swap yapmaya karar verip diğeri bunu öngöremezse belli oluyor.)
    - Oyunun arayüzünün anlaşılabilir olması. (Orjinal DotA'ya Dota benzeri bir oyun ya da Warcraft oynamadan başlayan birisi gayet creepleri herolardan ayırt edemeyebilir.)
    - W3 client'ından dolayı olan sınırlamaların olmaması.

    Sadece buraya cevap vericem. Geri kalan yazdıkların tercih meselesidir. Saygı duyuyorum.

    - Deny sistemi hiç ama hiç saçma değildir. Bu sistem ile iyi player ile kötü playerı ayırma süzgecidir bir nevi. Elin hızlıysa, dogru zamanda atack yapıyorsan kazanırsın, düşmanın aldığı exp'i düşürürsün. Soloda ondan aldığın fazladan 200 altın + 1-2 level çok şey ifade eder. Saçma hiç bir yönü yok. Neden saçma tam olarak söyleyebilirsen, daha fazla açıklama yapabilirim.

    - bu söylediğini tam olarak çözemedim. Oyundaki runeler gerçekten dengeleri değiştirebiliyor. Ancak bu icefrog'un çinlilere yaptığı bir durum. Nedeni ise oyuncularda daha çok gang yapma arzusu veriyor. 2 kişide rune almaya çalışırken birbirlerine girebiliyorlar. Buda oyunu sıkıcı olmaktan kurtarıyor.

    -Arayüz konusunda w3-dota gerçekten çok kötüydü, hiç bir zaman güzel bir ortam olmadı malesef. Sürekli kod yazmak zorunda kaldık. Ancak dota2 ile artık tarih oluyor. Gerçekten çok iyi arayüz yaptılar. Ve Valve sürekli olarak gelişim içinde destegi 1 yıldır kesintisiz yapıyolar ve yapacaklar.

    -Kesinlikle katılıyorum. W3 yüzünden ne hatalar aldım. Sadece uğraş, ve geçen yıla kadar hala o grafiklerle oynamak gerçekten kötü. Artık buda tarih oluyor Dota 2 şuan en iyi grafiğe sahip oldugunu düşünüyorum.

    Deny sistemi bence de saçma bir sistem..Şöyle bir durum var insanı pasif oynamaya yöneltiyor,aman rakip ex almasın deny atayım derken iki tarafta pusuyor.LoL'de olmamasının nedeni bu zaten,LoL harras istiyor,aksiyon istiyor. Yani kendi takımımızdan birini öldürmenin neresi mantıklı ki ?

    Hocam kendi takımındaki adamı nasıl denylenir anlatayım. Dost hero'nun kesin olarak öleceği belli olursa. yani canı 30 kaldı ve zehir atıldı, gittiktçe azalıyor. o an deny atabiliriz.

    Deny neden pasif oynatmaya sürüklesin. Sürekli creplerle aktif haldesin sadece karşı crebe bakmıyorsun. Pusmak derken ne demek istedin anlamadım ama öyle bir durum yok. Nasıl karşı crep'e last atıp parayı kazanmak gibi varsa kendi heronada atıp ex vermeme durumu var bu yetenek istiyor. iyi player ile kötüyü ayırmada fark yaratan bi durum.

    Bide deny yapmanın başka bir stratejiside var. Koridorun ileri-geri kontrolünü saglama. Ne kadar çok deny'e odaklanırsan kendi koridorunu ileri göndermeyip düşman bölgesine uzak kalmak. Ama deny yapmadan sürekli crep kesersen koridor ileri açılır, düşman bölgesinede yaklaşmak gang yeme olasılıgını ve ölme durumunu arttırır.

    Deny kesinlikle gerekli bir mekanik, ve strateji gerektiren bir olay.

    Dostum anladığım kadarıyla LoL oynamamışsın.Şimdi buradaki insanlarla tartışırken çoğunun her iki oyunu da en az 1 sene oynadığını göz önüne alman lazım,yani sen birini oynamışsın ama burada tahminim neredeyse tüm mesaj yazanlar lol ve dota oynamış.O yüzden eleştiri veya karşılaştırma falan yaparken dikkatli ol,belki lol oynasan bazı şeyler sana daha az stratejik veya daha iyi/kötü gelebilirdi.

    hocam zaten gelip buraya Dota lol'den daha iyi diye birşey söylemedim. Arkadaşlar üstte saçma demiş, oynasa zaten saçma demezdi.Sadece anlatmak istedim. Ben dotada deny olmasının ne gibi şeyler yapılabildiğini anlattım hepsi bu.Karşılaştırma yapmadım zaten. Tabi lol'ün mantıklı yönleri vardır, ona diyecek birşeyim yok.




  • Abi gerçekten gelip de mantıklı bir şekilde açıklayamazsın deny sistemini. Çok basit yani. Deny sistemi gayet DotA'yı özel yapan bir şey -HoN'u vs saymıyorum, onlar DotA v2 zaten, diğer RTSler ile kıyaslıyorum.-

    LoL biraz daha mantıklı RTS yapısı olarak, kaç tane RTS de kendi herolarınızı öldürüyorsunuz da gelip bu sistemi mantıklı görüyorsunuz merak ediyorum. Tekrar dediğim gibi, oyunu daha güzel yaptığı yönleri var, oyunu daha zor yaptığı zaten kesin. Ama gelip de bu sistem çok güzel her RTS e lazım diyemezsiniz, gayet saçma bir sistem. Daha iyi micro yapan tarafın kazanmasındansa, daha iyi takım oyunu oynayan, daha akıllı oynayan tarafın kazanması daha güzel bir şey bence. Unutmayın ki LoL'de de deny yaparsınız, direk harras üstüne kurulu bir şekilde adamı creeplerden uzak tutabilirsiniz, bu çok daha mantıklı bir sistem kıyaslarsan.

    Dediğim gibi, ben sistemi saçma buluyorum, DotA oynadığım sürede de saçma buldum, şu anda da saçma buluyorum. Niye bu kadar takıldınız anlamadım, diğer yazdığım şeylerin objektif olduğunu ve oyunların kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum zaten.

    Seçim yapmak zorundaysam LoL seçerim,
    LOL DAHA İYİ DİYE DÜŞÜNME SEBEPLERİM diye yazıp sıraladığım şeyleri eleştiriyor insanlar, sanki sevmek zorundayım oyunun mekaniğini. Counter Strike'ın da oyun yapısını sevmiyorum, Skyrim'in de combat mekaniğini sevmiyorum. Ne yapalım yani, Skyrim sevmiyorum diye RPG bilmiyor mu oluyorum? Garipsiniz cidden.

    -Oyunun early game'ini daha ilginç yaptığını falan inkar da etmedim bu arada, sadece bana saçma geliyor dedim yani.-

    Edit: Başka bir Freddie şarkısı da gelsin.


    Bu arada, ben freddie'yi örnek olarak yazarken o tam popçuydu demek istemedim, demek istediğim şey o adam pop'u ünlü yapan adamlardan birisi. Rock-Pop geçişini en iyi yansıtan parçaların bir çoğu ona ait zaten. -Tekrar okuyunca biraz öyle demişim gibi anlaşılabiliyor cidden, o yüzden açıklık getireyim dedim.-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 21 Ağustos 2012; 16:25:57 >




  • Deny konusunda phtx3 duygularıma tercüman olmuş
  • dotA2 de trollüğüne eleman arkadaşını kesemez mi aklıma takıldı bu soru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurisStormrage

    quote:

    Orijinalden alıntı: aLiM KaFKeF

    quote:

    Orijinalden alıntı: byloki

    quote:

    Orijinalden alıntı: aLiM KaFKeF

    quote:

    Orijinalden alıntı: Soğuk Hava Dalgası

    rune ve mastery gibi şeyler yoktur dotada ve de dotada herolar arası dengesizlik yoktur denge hep sağlanmıştır

    cok güzel bi sorum var ashe'ye benzeyen bi ablamız var dotada adını bilmiyorum dedim asheye benziyodur az çok deniyim. girdim

    q su toggle
    w su alan silince
    e si pasif
    r si pasif ? şimdi soruyorum nasıl bi denge bu ultisi agility veriyo agility yi itemde veriyo nasıl bi denge bu ? kötü bi niyetim yok sadece meraktan soruyorum

    earlyde işe yaramaz bu da oyunun dengesi
    2 pasif qsu toggle demişsin toggle mana yer her hero spam yapamaz alan silence earlyde pek önemli değildir.
    dediğim gibi latede mükemmel iş yapabilir
    not: hangi hero la bu?

    edit: üstteki arkadaş yazmış traxexmiş hero. zaten carry, earlyde iş yapması beklenemez

    tamamda ben oynarken adam arkamdan geliyodu zıplatıyo hoplatıyo hiç bişi yapamadan öldürüyo karakteri zaten bi silince var orda 20 sn cd si var earlyde her türlü bu karakteri haşamat ediyolar ozaman nasıl denge bu ?

    oynamadan bilmeden böyle eleştirmen nasıl bir cahil cesaretidir

    cahil ? eleştiri ? beyninde sorunlar var sanırsam ? ben fikrimi sunuyorum sen bana cahil cesareti diyosun, kötü bi eleştiri mi yaptım ben yukarıda ? oynayan zaten dota 2 yi oynuyor ben sadece soru sormuşum fikrimi belitrmişim beyninde sorun varsa takılma fazla mesajlarıma




  • Körü körüne oyun savunan insanlar olmasa buralar çok daha güzel olurdu.
  • b,lgi için çok sağol lol e devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haligarsi

    dotA2 de trollüğüne eleman arkadaşını kesemez mi aklıma takıldı bu soru

    http://www.youtube.com/watch?v=wxMRMcxAQM0
    eheh, belli bi yuzdeden sonra dalabiliyorsun kendi unitlerine
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.