Şimdi Ara

dota 2 vs lol (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
389
Cevap
2
Favori
26.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben dotayla 2 yıl önce tanıstım o gunden sonra bir daha hiçbir oyun turu görmez oldu gözüm. dota diger cogu kisi gibi moba nın bastacıdır ve dota ile lol u kıyaslarsan her zaman dotanın üstünlüğü ortaya cıkar. nedenlere gelecek olursak:
    1- dota ile lol oyuncuları arasında büyük bir yas ortalaması farkı var
    2- lol para üzerine kurulu bir oyunken dota sadece oyuncunun kalitesine ve oyunculuguna baglı masterie ve rune olayı hiç yok butun herolar aynı gucte baslıyo
    3- sadece minion keserek cok rahat ksabilirsin lol de ama dotada oyle degil
    4- creep keserken deny sistemi var ve kendi creep(minion) ler canları baya baya az olunca karsı takımdaki oyuncu last hit yapmadan yapabiliyosun ve karsının kasmasını engelkiyosun tabi bu yine oyunculuk kalitesi üzerine
    5- ölünce para kaybediyosun evet ki bu mukemmel bişey cunku aptal aptal cengaverlik yapıp dalmıyosun kafana estigi gibi
    6- teleport sen scroll almadıgın surece ki scroll un da 1 dk süresi var yapamıyosun ki yine akıllıca olan bir baska sistem
    7- herolar arasında fark var evet ama dota da heroya ne kasarsan o olur onu gectim oyun dinamiğini ve itemleri gayet iyi bilmen lazım cunku her itemin ve her heronun bir antisi var
    8- ranked dedigimiz sistem dota cm diye gecer champions mode diye ve bu modda ban sistemi bile lolden daha iyi kafana göre direk amumu malp blitz banlamıyosun karsı takım ne banlıyosa ne pick yapıyosa ona göre banlıyosun ve yine bu tamamiyle zeka ve oyuncu kalitesi üzerine kurulu bir oyun oldugu için dota her zaman lolden daha iyidir.
    9- hepsinden de önemlisi ki burada fanboyluk yapıyorum ciddiye almayabilirsiniz bu maddeyi ama ne zaman lol e invoker gibi bir hero gelir o zaman ikisini karşılaştırmaya baslayabiliriz.

    aranızdan bazıları dota fan boy oldugumu dusunebilir ama 2011 aralık dota 2 key gecti elime sonra sadece dota 2 oynamaya basladım bikac ay sonrasında oyunu bıraktım hiç oynamamaya basladım ancak suan lol oynuyorum. lol oynarken sbaha kadar oynayamıyorum cunku sıkıyo insanı belli bir süre sonra ancak dota oynarken asla sıkılmazdım hem de hiçbir zaman sıkılmazdım sabahlara kadar oynardık oyunun bir adabı, serefi vardı cunku bu arada frozen throne bırakmamın tek sebebi de map hack olmasından dolayıdır.




  • şimdi dostum lol de mastery ve rune para üzerine kurulu değil oyunda ki ip puan üzerine kurulu. Dota teleport sadece baseye doğru atılır tabi spellere almadıysan. Ki dotada 135 altına alıyordun sanırım. Deny sistemine katılıyorum güzel bir sistem :) ölünce para gidiyor evet güzel ancak creeplerden de 2-3 kat fazla para geliyor dotada. Bu oyunda da amumu malphite blitz sadece çok düşük seviyelerde banlanıyor yoksa lux kayle elise de banlanıyor üst seviyede. Dota zeka oyunu bu değil gibi bir cümle kurmuşun bunu bilinçsizliğine veriyorum :) ( 2 oyunda ciddi maçlarda zeka ve dikkat gerektirir) Dota da aktif item daha fazla bu daha güzel :)
    Evet sen bir fanboysun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZarakiKenpachii

    ben dotayla 2 yıl önce tanıstım o gunden sonra bir daha hiçbir oyun turu görmez oldu gözüm. dota diger cogu kisi gibi moba nın bastacıdır ve dota ile lol u kıyaslarsan her zaman dotanın üstünlüğü ortaya cıkar. nedenlere gelecek olursak:
    1- dota ile lol oyuncuları arasında büyük bir yas ortalaması farkı var
    2- lol para üzerine kurulu bir oyunken dota sadece oyuncunun kalitesine ve oyunculuguna baglı masterie ve rune olayı hiç yok butun herolar aynı gucte baslıyo
    3- sadece minion keserek cok rahat ksabilirsin lol de ama dotada oyle degil
    4- creep keserken deny sistemi var ve kendi creep(minion) ler canları baya baya az olunca karsı takımdaki oyuncu last hit yapmadan yapabiliyosun ve karsının kasmasını engelkiyosun tabi bu yine oyunculuk kalitesi üzerine
    5- ölünce para kaybediyosun evet ki bu mukemmel bişey cunku aptal aptal cengaverlik yapıp dalmıyosun kafana estigi gibi
    6- teleport sen scroll almadıgın surece ki scroll un da 1 dk süresi var yapamıyosun ki yine akıllıca olan bir baska sistem
    7- herolar arasında fark var evet ama dota da heroya ne kasarsan o olur onu gectim oyun dinamiğini ve itemleri gayet iyi bilmen lazım cunku her itemin ve her heronun bir antisi var
    8- ranked dedigimiz sistem dota cm diye gecer champions mode diye ve bu modda ban sistemi bile lolden daha iyi kafana göre direk amumu malp blitz banlamıyosun karsı takım ne banlıyosa ne pick yapıyosa ona göre banlıyosun ve yine bu tamamiyle zeka ve oyuncu kalitesi üzerine kurulu bir oyun oldugu için dota her zaman lolden daha iyidir.
    9- hepsinden de önemlisi ki burada fanboyluk yapıyorum ciddiye almayabilirsiniz bu maddeyi ama ne zaman lol e invoker gibi bir hero gelir o zaman ikisini karşılaştırmaya baslayabiliriz.

    aranızdan bazıları dota fan boy oldugumu dusunebilir ama 2011 aralık dota 2 key gecti elime sonra sadece dota 2 oynamaya basladım bikac ay sonrasında oyunu bıraktım hiç oynamamaya basladım ancak suan lol oynuyorum. lol oynarken sbaha kadar oynayamıyorum cunku sıkıyo insanı belli bir süre sonra ancak dota oynarken asla sıkılmazdım hem de hiçbir zaman sıkılmazdım sabahlara kadar oynardık oyunun bir adabı, serefi vardı cunku bu arada frozen throne bırakmamın tek sebebi de map hack olmasından dolayıdır.

    Oyunu zorlaştırmak ne zamandan beri + yön oldu? Kendi iyi oyuncu olarak mı avutuyorsun? Dota zor olabilir fakat bu - yöndür LoL kadar oynanmamasının sebebi de bu. Deny, ölünce para kaybetme falan filan bunlar LoL'de de olabilir fakat hem özgün olmazdı hem de oynanmazdı. Zorluk bir yere kadar, ben LoL'den zevki alamıyorum mesela Dota 2'den. Saçma sapan delaylar (auto attacklar da bile) var, akıcı değil. Teleport falan demişsin cidden bunları + yön olarak görüyorsan tartışılacak bir şey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZarakiKenpachii

    ben dotayla 2 yıl önce tanıstım o gunden sonra bir daha hiçbir oyun turu görmez oldu gözüm. dota diger cogu kisi gibi moba nın bastacıdır ve dota ile lol u kıyaslarsan her zaman dotanın üstünlüğü ortaya cıkar. nedenlere gelecek olursak:
    1- dota ile lol oyuncuları arasında büyük bir yas ortalaması farkı var
    2- lol para üzerine kurulu bir oyunken dota sadece oyuncunun kalitesine ve oyunculuguna baglı masterie ve rune olayı hiç yok butun herolar aynı gucte baslıyo
    3- sadece minion keserek cok rahat ksabilirsin lol de ama dotada oyle degil
    4- creep keserken deny sistemi var ve kendi creep(minion) ler canları baya baya az olunca karsı takımdaki oyuncu last hit yapmadan yapabiliyosun ve karsının kasmasını engelkiyosun tabi bu yine oyunculuk kalitesi üzerine
    5- ölünce para kaybediyosun evet ki bu mukemmel bişey cunku aptal aptal cengaverlik yapıp dalmıyosun kafana estigi gibi
    6- teleport sen scroll almadıgın surece ki scroll un da 1 dk süresi var yapamıyosun ki yine akıllıca olan bir baska sistem
    7- herolar arasında fark var evet ama dota da heroya ne kasarsan o olur onu gectim oyun dinamiğini ve itemleri gayet iyi bilmen lazım cunku her itemin ve her heronun bir antisi var
    8- ranked dedigimiz sistem dota cm diye gecer champions mode diye ve bu modda ban sistemi bile lolden daha iyi kafana göre direk amumu malp blitz banlamıyosun karsı takım ne banlıyosa ne pick yapıyosa ona göre banlıyosun ve yine bu tamamiyle zeka ve oyuncu kalitesi üzerine kurulu bir oyun oldugu için dota her zaman lolden daha iyidir.
    9- hepsinden de önemlisi ki burada fanboyluk yapıyorum ciddiye almayabilirsiniz bu maddeyi ama ne zaman lol e invoker gibi bir hero gelir o zaman ikisini karşılaştırmaya baslayabiliriz.

    aranızdan bazıları dota fan boy oldugumu dusunebilir ama 2011 aralık dota 2 key gecti elime sonra sadece dota 2 oynamaya basladım bikac ay sonrasında oyunu bıraktım hiç oynamamaya basladım ancak suan lol oynuyorum. lol oynarken sbaha kadar oynayamıyorum cunku sıkıyo insanı belli bir süre sonra ancak dota oynarken asla sıkılmazdım hem de hiçbir zaman sıkılmazdım sabahlara kadar oynardık oyunun bir adabı, serefi vardı cunku bu arada frozen throne bırakmamın tek sebebi de map hack olmasından dolayıdır.

    1- yaş farkı olmasının sebebi lol'ün piyasa bir oyun olması. oyunları genelde çocuklar oynar yani. sen iyiysen rankını kasıp yine iyi oyuncularla oynarsın.
    2- lol para üzerine kurulu falan değil. sadece üç gram boost alırsın, bi de şampiyon-skin alırsın. hepsini parasız da yapabilirsin. masteries-rune ve summoner spells bu oyunda en sevdiğim şeyler. sebebi de oyun başlamadan taktik oluşturabilmen. bunların hiçbiri gerçek parayla satılmayan şeyler. ancak ip ile alabilirsin runeları. bu da oyun başlamadan item dizmek gibi bir şey. taktikleri çok etkiliyor.
    3- sadece minyon keserek kasılabilirsin, o minyonu kestirirlerse. çok matematiksel çalışır lol, nasıl kasılacağını bilmezsen kasılamazsın. ama adamlar seni ezdiler diye kendi haline bırakırsalar seni yine kasılırsın.
    4- deny sistemi yok. bu last hit ve lane pushlama işini çok daha kafa karıştırıcı hale sokuyor bence. üstüne dota'da biraz öne geçtiysen bu deny yi kullanıp adamı çok güzel ezersin ama lolde bunu yapmak çok daha zordur. deny sistemini avantaj olarak saymak neyin kafasıdır anlamış değilim. bence bariz bi şekilde saçmalık.
    5- ölünce para kaybetmesen de zaman kaybedersin, karşındaki para kazanır. yine para kaybedersin yani. zaten karşındakinin para kazanması otomatikman senin para kaybetmendir. her şey para üstüne kuruludur zaten. yani bu neden dotanın artısı olsun anlamış değilim.
    6- teleport sistemleri tamamen farklı. teleport diye bir spell var lolde ve 300 saniye cooldownı var. recall ise 8 saniye süreli bir şey. sadece kolaylık. yani neresi dezavantaj ya da avantaj anlamış değilim.
    7- lolde dediklerin yok mu acaba? yani özel olarak fantastik skillere ap ratio falan koyuyolar ve lichbane-malady gibi itemler var. ap yi, ap heca, ap nasus gibi şeyler ortaya çıkabiliyor. üstüne skill pasifleri aktifleri karakterin neler yapabileceğini etkiliyor. dotadaki kadar aktif item olmasa da bu ratio olayları oldukça çeşitlilik yaratıyor.
    8- pick ban sırası farklı. 10 tane şampiyon banlayabiliyorsun dotada. çok anlamlı gelmiyor açıkçası o kadar çok şampiyonun banlanması. sistemi farklı, iyi ya da kötü diyemem. lolde genelde karşısının kompunu bozmak için o şampiyonu seçersin, dolaylı yoldan yapılır yani yapmak istersen.
    9- invoker i de ne abartıyosunuz. oturup izledim sadece çok tuş kullanıyorsun. yani "çok zor yea" diyecek bir yanı yok. biraz alışırsan yaparsın. hadi zor olsun, bunun kime ne faydası var anlamış değilim.

    lolün artılarını yazardım da üşeniyorum. en başında seçilebilirlik, oynanabilirlik olarak çok yüksek. ve e-spor yönü çok ilerde olduğu için çok daha ağır bir meta var ve bunun üstünden yürüyen taktikler.

    dota pek oynamışlığım yok ama oturup dota maçlarını izlerim. adam akıllı bir bilgisayarım olmadığı için evde lol falan da oynayamıyorum. bilgisayar edindiğim zaman dota 2 kuracağım ilk iş. eğlenceli duruyor. ama lol'e göre bazı yönleri çok eksikmiş gibi geliyor bana. o kadar çok da oynayacağımı sanmıyorum. ama dota 2 maçlarını, guide lerini falan sırf fantezi olsun diye arada sırada izliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zirve011

    quote:

    Orijinalden alıntı: KuLFeaT

    quote:

    Orijinalden alıntı: zirve011

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çalışan Ağustos Böceği

    quote:

    Orijinalden alıntı: Guguk Cuckoo

    Pes ettim beyler ben.

    pes etmek o kadar normal ki.adama kaç kişi 6 sayfa boyunca yazı yazdılar herif nuh diyor peygamber demiyor

    dotada iyi oynayanla kötü oynayan arasındaki fark daha nettir,dota daha fazla bilgi gerektirir,dotanın heroları ve itemleri daha(çok daha)yaratıcıdır

    nereye yaratıcı dengesiz yapmışlar oyunu op hero dolu denge sistem yok sallayıp sallayıp çıkarmışlar

    Yazılanları okumadığın o kadar belli ki dengesiz sallayıp sallayıp dengesiz herolar çıkartılmış dediğin oyunun herolarının yarısı yukarıda bahsettiğim gibi guinsoo yani şu anki LoL yapımcısına aittir. Burda lole dengeli diyip DotA ya dengesiz bir oyun diyenler cidden yuh diyorum artık size aynı çıkaran kişi ama ilk yaptığı oyun ki moba türünün en çok oynanan oyunu olmuştur ve diğer moba türlerinin önünü e sportta açan bir oyundur. DotA yı 2008 e kadar geliştiren bir kişi 2009 da DotA kadrosundan ayrılıp LoL denilen oyunun geliştiriciliğini yapıyor.(Guinsoo dan sonra oyunda çok fazla değişiklik oldu ayrıca)Yerini icefroga bırakıyor icefrog baya hero getiriyor ve bir sürü değişiklik yapıyor(bu değişiklikler iyi yönde). Ama sen diyorsun ki kardeşim bu DotA yı önceden geliştiren adam LoL ü geliştirmeye başlıyor eğer bu adam DotA da dengesiz hero çıkarmışsa dediğine göre acaba LoL ün hali nasıldır sana sorarım. Bu son sorumu sadece senin yorumunu okuyarak tarafsız olarak soruyorum cidden mantıklı bir cevap bekliyorum.

    lolü sadece kendisi geliştirmiyor yüzlerce insan çalışıyor bu işte loldede dengesizlikler var ama dota kadar değil ve en önemlisi lol sürekli yenilenen bi oyun nerf buff falan

    DotA 2 zaten hiç yenilenmiyor zaten ya da DotA 5.84c haritasından başlayarak 6.77c haritasına kadar güncelleme olduğunu ya da ne kadar hero geldiğini söylemem gerek yok ayrıca DotA 2 ye de sürekli her perşembe güncelleme geliyor ayrıca o kadar mesaj yazmama rağmen benden sonra gelenlerin hiç birisinin bu mesajları okumadığı belli
    hiç DotA ve ya DotA 2 oynamadan ya da bu oyunların ikisinden birini bir süre oynayıp zor diyip beceremeyip sonra da çamur atmayı kendine görev bilmiş LoL oyuncuları ile dolu. Bir iki kez söyledim DotA bu LoL ün atasıdır ama LoL güzel oyundur kendi görüşümce LoL ü çok oynamadım 25 oyun felan oynamışımdır 4 senedir DotA ve 1 senedir DotA 2 oynuyorum. Ayrıca DotA 2 ücretli diyenler bana pm ile e mail adresi atsınlar onları keye boğayım en fazla 10 gün sonra onlarda da 10 küsür tane key hediye olarak gelir garanti. Bir diyeceğim şey daha kaldı bu kadar ön yargılı bir şekilde LoL savunan ve DotA ya ve ya DotA 2 ye zor diyen ve feeder olmaktan öteye geçemicek oyuncular voide ya da mortrede op diyen oyuncular lütfen LoL de kalın denemeyin bile oyunu DotA ya da DotA 2 oyuncu topluluğunun sizin gibi düşünen oyuncuya hiç mi hiç ihtiyacı yok emin olabilirsiniz...




  • Bugün gülesim geldi bi google'a dota 2 vs lol yazayım dedim, hakikaten iyi iş çıkardınız dostlar.

    Ama cidden bakın, neden hiçbi fikrinizin olmadığı bi konuda konuşuyorsunuz, yok "ben 1 senedir oynuyorum" yok "100 tane oyun attım" gibi laflarla giriş yapıp sonra karşı takımın carrysinin çok kasıp sonra sizi autoattacklarla kesmesine isyan ediyorsunuz? Yaptığınız şey satrançta piyon tek kare gidebilirken neden vezirin her yöne istediği kadar gidebildiğini sorgulamak gibi bir şey. O vezirden sizin takımda da var, bu bir, o vezir dediğiniz carry early gamede sadece bi piyondan ibaret, onun late game e doğru vezire dönüşüp dönüşmeyeceği de sizin takımın elinde zaten, bu iki. E o zaman herkes en güçlü heroları, carryleri alır derseniz, işte sizin oynadığınız seviyede olan da bu. Oyun başında herkes otistikler gibi kasmaya odaklanırsa, supportlar karşı takımın carrysine baskı kurmazsa, heralde oyun sonunda carrylerin etkisi daha büyük olur. Bu yüzden sizin takımınızdaki diğer herolara göre pick yapmanız gerekir, eğer yoksa support veya carry almanız gerekir. Oyun başını supportlar ne kadar iyi kontrol ederse takımızın carrysi o kadar iyi kasar, karşı takımın carrysi de o kadar sıkıntı yaşar. Sonra 12 level kaldım karşımdaki 25 level diye ağlıyorsanız o heronun OPluğundan değil, sizin mallığınızdan kaynaklanıyordur. Kısacası yılanın başını küçükken ezmeniz lazım.

    Dota'nın siz yeni öğrenenlere veya 1 senedir oynayıp bildiğini sananlara(gerçekten ilgi gösterip turnuva maçlarını takip edenler varsa onlara lafım yok, en hızlı onlarla öğrenilir zaten) dota'nın sıkıcı gelmesinin en büyük sebebi de bu. Dota'da başarılı olabilmek için sadece farmlamak yetmiyor, hangi takımın late gamede daha başarılı olabileceğini öngörmek ve buna göre hareket etmek gerekli, karşı tarafın aldığı carry phantom lancer, sizin ki lunaysa örneğin, bileceksiniz ki luna earlyde daha etkili, bu nedenle erkenden birkaç gang yapmaya çalışıp sonra pusha başlıycaksınız, ki oyun erken bitsin ve phantom lancer yeteri kadar kasamasın. Karşı takım da tam tersini yapıp oyunu uzatmaya çalışıcak, supportları carrysini koruyucak falan. Deny sistemi ve ölünce paranın gitmesi gibi böyle durumlarda carrylerin farmını yavaşlatan çok önemli iki etken.

    Eğer yeni öğrenenlerin oynadığı publara gidip bakarsak göreceğimiz ilk sıkıntı, zaten 5 carry'e karşı 5 carry olduğunu görmemiz olucaktır, çünkü insanlar oyunun kurulu olduğu bu sistemin bilgisinden yoksun oldukları için sadece farmlarlar, hepsi istediği kadar itemi kastıktan sonra savaşmaya başlar. Böylece ne olur? HUSKAR OP, DROW OP, TROLL OP, BARAT OP vs.

    Aktif itemlerle ilgili çok konuşma dönmüş, ben de bir şey eklemek istiyorum bu konuda. İlk olarak, pasif itemleri(sadece damage, armor falan veren itemler) güçlü olarak görüyor olabilirsiniz, ancak pasif itemler statiktir, tahmin edilebilirdir. Herhangi bir oyunda pasif bir item aldığınızda, bunu herkes görür ve kafalarında ne yapabileceğinize dair bir fikir oluşur. Master yi infinity edge almışsa bu çok pis koyacağı anlamına gelir mesela(çok fazla lol oynamadım yanlış bir örnekse mazur görün), barathrumda assault varsa sizi stundan çıkarmaz, dikkatli olmanız gerekir gibi gibi. Sayısal hesaplama yapmazsınız zaten, pasif itemlerin bi heroyu ne kadar güçlendirdiği hakkında kaba saba bir fikriniz vardır. Ama dotada bazı aktif itemler(tıklamayla aktifleşen özelliği olan itemler) vardır(lolde de vardır, sadece dotada çeşitlilik fazla) ki, asıl bunlar savaşın seyrini değiştirirler. Örneğin bir blink dagger vardır loldeki flash gibi yaklaşık ekranın yarısı bir mesafede ışınlanmanızı sağlar, mekansm vardır takımınıza 250 heal basar, black king bar vardır magic immunity sağlar, shadow blade vardır görünmez olmanızı sağlar vs. Bu itemler bastığınız an aktif olmaları nedeniyle, oyuna pasif itemlerden çok daha büyük bir etki yaparlar, karşı takımın hareketlerini daha tahmin edilemez kılarlar. Ve bu itemlerin loldeki flash gibi abilitylerden en büyük farkı, absürd cdleri olmamasıdır, bir heroda blink dagger varsa 14 saniyede bir blink atabilir vs.

    İki büyük takımın maçından örnek vereyim,
    http://www.youtube.com/watch?v=Ldq1afiKQb8

    Savaşta olanların hepsini açıklamam çok uzun sürer, sadece seyircilerin izleyin :D. İlk başta favori takım yakalandığı için yandık diye üzülüyorlar, daha sonra enigma adlı heronun black king bar itemi yüzünden magic immune olup ultisin kullanması ve etraftaki herkesi mavi bi kara deliğin ortasına çekmesi sayesinde savaşı çevirdiklerinde çılgına dönüyorlar. Savaşın böyle gitmesinin tek nedeni, dünyanın en iyi takımlarından birinin o itemin nelere yol açabileceğinin farkında olmamasıydı. Sadece bir item bir takımı teamwipe yemekten kurtardı ve karşı takım teamwipe yedi kısaca.

    Her konuya değinemem, özetlemek gerekirse;

    Her sayfayı okumadım söyleyen var mı bilmiyorum ama şunu söyleyeyim Dota 2 bedava olucak, oyun dışından parayla veya parasız herhangi artı bir özellik sağlayan sistem getirilmeyecek, rune mastery sistemi gibi.

    Dota 2'nin grafikleri daha iyidir falan sadece oyuncu çekmek için bir güzellik. Dota'yı dota yapan grafikler değildir önemsiz bir detay.

    Dota'da çok fazla pasif skill falan yok. Ve sanıldığının aksine pasif skiller bi heroyu daha güçlü yapmıyor, sadece daha carry ağırlıklı yapıyor ki bu da düşük seviyelerde güçlü olarak algılanıyor. Daha büyük etkisi olan skiller var, 4 saniye belirli bir alana stun, 4 saniye silence gibi. 10 skilli olan bir hero var mesela invoker, belirli tuşlarla skillerinizi duruma göre değiştiriyorsunuz, oyunun en zevkli herolarından biri.

    dotadaki tp sisteminin loldeki recall sistemine üstünlüğü tek yönlü olmaması, 45 saniyede bir haritadaki "herhangi" bir binaya(boots of travel kasarsanız herhangi bir creepe, yani miniona) atılabiliyor olması, bu yüzden savaşlar bir anda 3v2'den 3v5'e dönebiliyor.

    Dota lolden daha zor bir oyun, anlık olarak kontrol etmen gereken daha çok şey var, taktikler daha derin, metagame daha çeşitli, laneler 2 1 2, 1 1 2(1 jungle), 3 1 1 veya 1 1 3 gibi değişebiliyor. Dotada op herolar veya abilityler olduğunu düşündüren şey, ona karşı ne yapacağını bilmiyor olmanızdan kaynaklanıyor. Ursa hemen öldürüyor mu ghost scepter alın, antimage hemen kaçıyor mu hex alın, treant 4 sn ulti mi atıyor herkese force staff alın vs.

    Dota'nın zor olması lolden daha güzel olduğu anlamına gelmiyor, tamamen kişiye göre değişir bence. Beni sinirlendiren şey lolün dotadan güzel olduğunu düşünmeniz değil, dotanın dengesiz olduğunu düşünmeniz. Sadece abilitylerin etkileri daha büyük, ve hepsine karşı uygulayabileceğiniz bir şey var.

    LoL'ün dota 2'den daha fazla oyuncusu var, dota 2 betada falan gerçeği bunu değiştirmez, kanımca LoL her zaman daha büyük bir oyuncu kitlesine sahip olacak. Ben bunu LoL'ün alışılması daha kolay bir oyun olmasına bağlıyorum, başkaları istediğine bağlayabilir.

    Konuşmamda küçük düşürücü laflar kullanmış olabilirim, sıkıntı geliyorsa hepsinin yerine newbie koyarak okuyun lütfen :), birini incittiysem özür dilerim. Lolle ilgili dediklerimde yanlış varsa beni düzeltin lütfen.




  • Ne konuymus surekli hortlatiyorlar.Google a dota 2 vs lol yazinca burasi cikiyor sanirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Virtualizative

    Bugün gülesim geldi bi google'a dota 2 vs lol yazayım dedim, hakikaten iyi iş çıkardınız dostlar.

    Ama cidden bakın, neden hiçbi fikrinizin olmadığı bi konuda konuşuyorsunuz, yok "ben 1 senedir oynuyorum" yok "100 tane oyun attım" gibi laflarla giriş yapıp sonra karşı takımın carrysinin çok kasıp sonra sizi autoattacklarla kesmesine isyan ediyorsunuz? Yaptığınız şey satrançta piyon tek kare gidebilirken neden vezirin her yöne istediği kadar gidebildiğini sorgulamak gibi bir şey. O vezirden sizin takımda da var, bu bir, o vezir dediğiniz carry early gamede sadece bi piyondan ibaret, onun late game e doğru vezire dönüşüp dönüşmeyeceği de sizin takımın elinde zaten, bu iki. E o zaman herkes en güçlü heroları, carryleri alır derseniz, işte sizin oynadığınız seviyede olan da bu. Oyun başında herkes otistikler gibi kasmaya odaklanırsa, supportlar karşı takımın carrysine baskı kurmazsa, heralde oyun sonunda carrylerin etkisi daha büyük olur. Bu yüzden sizin takımınızdaki diğer herolara göre pick yapmanız gerekir, eğer yoksa support veya carry almanız gerekir. Oyun başını supportlar ne kadar iyi kontrol ederse takımızın carrysi o kadar iyi kasar, karşı takımın carrysi de o kadar sıkıntı yaşar. Sonra 12 level kaldım karşımdaki 25 level diye ağlıyorsanız o heronun OPluğundan değil, sizin mallığınızdan kaynaklanıyordur. Kısacası yılanın başını küçükken ezmeniz lazım.

    Dota'nın siz yeni öğrenenlere veya 1 senedir oynayıp bildiğini sananlara(gerçekten ilgi gösterip turnuva maçlarını takip edenler varsa onlara lafım yok, en hızlı onlarla öğrenilir zaten) dota'nın sıkıcı gelmesinin en büyük sebebi de bu. Dota'da başarılı olabilmek için sadece farmlamak yetmiyor, hangi takımın late gamede daha başarılı olabileceğini öngörmek ve buna göre hareket etmek gerekli, karşı tarafın aldığı carry phantom lancer, sizin ki lunaysa örneğin, bileceksiniz ki luna earlyde daha etkili, bu nedenle erkenden birkaç gang yapmaya çalışıp sonra pusha başlıycaksınız, ki oyun erken bitsin ve phantom lancer yeteri kadar kasamasın. Karşı takım da tam tersini yapıp oyunu uzatmaya çalışıcak, supportları carrysini koruyucak falan. Deny sistemi ve ölünce paranın gitmesi gibi böyle durumlarda carrylerin farmını yavaşlatan çok önemli iki etken.

    Eğer yeni öğrenenlerin oynadığı publara gidip bakarsak göreceğimiz ilk sıkıntı, zaten 5 carry'e karşı 5 carry olduğunu görmemiz olucaktır, çünkü insanlar oyunun kurulu olduğu bu sistemin bilgisinden yoksun oldukları için sadece farmlarlar, hepsi istediği kadar itemi kastıktan sonra savaşmaya başlar. Böylece ne olur? HUSKAR OP, DROW OP, TROLL OP, BARAT OP vs.

    Aktif itemlerle ilgili çok konuşma dönmüş, ben de bir şey eklemek istiyorum bu konuda. İlk olarak, pasif itemleri(sadece damage, armor falan veren itemler) güçlü olarak görüyor olabilirsiniz, ancak pasif itemler statiktir, tahmin edilebilirdir. Herhangi bir oyunda pasif bir item aldığınızda, bunu herkes görür ve kafalarında ne yapabileceğinize dair bir fikir oluşur. Master yi infinity edge almışsa bu çok pis koyacağı anlamına gelir mesela(çok fazla lol oynamadım yanlış bir örnekse mazur görün), barathrumda assault varsa sizi stundan çıkarmaz, dikkatli olmanız gerekir gibi gibi. Sayısal hesaplama yapmazsınız zaten, pasif itemlerin bi heroyu ne kadar güçlendirdiği hakkında kaba saba bir fikriniz vardır. Ama dotada bazı aktif itemler(tıklamayla aktifleşen özelliği olan itemler) vardır(lolde de vardır, sadece dotada çeşitlilik fazla) ki, asıl bunlar savaşın seyrini değiştirirler. Örneğin bir blink dagger vardır loldeki flash gibi yaklaşık ekranın yarısı bir mesafede ışınlanmanızı sağlar, mekansm vardır takımınıza 250 heal basar, black king bar vardır magic immunity sağlar, shadow blade vardır görünmez olmanızı sağlar vs. Bu itemler bastığınız an aktif olmaları nedeniyle, oyuna pasif itemlerden çok daha büyük bir etki yaparlar, karşı takımın hareketlerini daha tahmin edilemez kılarlar. Ve bu itemlerin loldeki flash gibi abilitylerden en büyük farkı, absürd cdleri olmamasıdır, bir heroda blink dagger varsa 14 saniyede bir blink atabilir vs.

    İki büyük takımın maçından örnek vereyim,
    http://www.youtube.com/watch?v=Ldq1afiKQb8

    Savaşta olanların hepsini açıklamam çok uzun sürer, sadece seyircilerin izleyin :D. İlk başta favori takım yakalandığı için yandık diye üzülüyorlar, daha sonra enigma adlı heronun black king bar itemi yüzünden magic immune olup ultisin kullanması ve etraftaki herkesi mavi bi kara deliğin ortasına çekmesi sayesinde savaşı çevirdiklerinde çılgına dönüyorlar. Savaşın böyle gitmesinin tek nedeni, dünyanın en iyi takımlarından birinin o itemin nelere yol açabileceğinin farkında olmamasıydı. Sadece bir item bir takımı teamwipe yemekten kurtardı ve karşı takım teamwipe yedi kısaca.

    Her konuya değinemem, özetlemek gerekirse;

    Her sayfayı okumadım söyleyen var mı bilmiyorum ama şunu söyleyeyim Dota 2 bedava olucak, oyun dışından parayla veya parasız herhangi artı bir özellik sağlayan sistem getirilmeyecek, rune mastery sistemi gibi.

    Dota 2'nin grafikleri daha iyidir falan sadece oyuncu çekmek için bir güzellik. Dota'yı dota yapan grafikler değildir önemsiz bir detay.

    Dota'da çok fazla pasif skill falan yok. Ve sanıldığının aksine pasif skiller bi heroyu daha güçlü yapmıyor, sadece daha carry ağırlıklı yapıyor ki bu da düşük seviyelerde güçlü olarak algılanıyor. Daha büyük etkisi olan skiller var, 4 saniye belirli bir alana stun, 4 saniye silence gibi. 10 skilli olan bir hero var mesela invoker, belirli tuşlarla skillerinizi duruma göre değiştiriyorsunuz, oyunun en zevkli herolarından biri.

    dotadaki tp sisteminin loldeki recall sistemine üstünlüğü tek yönlü olmaması, 45 saniyede bir haritadaki "herhangi" bir binaya(boots of travel kasarsanız herhangi bir creepe, yani miniona) atılabiliyor olması, bu yüzden savaşlar bir anda 3v2'den 3v5'e dönebiliyor.

    Dota lolden daha zor bir oyun, anlık olarak kontrol etmen gereken daha çok şey var, taktikler daha derin, metagame daha çeşitli, laneler 2 1 2, 1 1 2(1 jungle), 3 1 1 veya 1 1 3 gibi değişebiliyor. Dotada op herolar veya abilityler olduğunu düşündüren şey, ona karşı ne yapacağını bilmiyor olmanızdan kaynaklanıyor. Ursa hemen öldürüyor mu ghost scepter alın, antimage hemen kaçıyor mu hex alın, treant 4 sn ulti mi atıyor herkese force staff alın vs.

    Dota'nın zor olması lolden daha güzel olduğu anlamına gelmiyor, tamamen kişiye göre değişir bence. Beni sinirlendiren şey lolün dotadan güzel olduğunu düşünmeniz değil, dotanın dengesiz olduğunu düşünmeniz. Sadece abilitylerin etkileri daha büyük, ve hepsine karşı uygulayabileceğiniz bir şey var.

    LoL'ün dota 2'den daha fazla oyuncusu var, dota 2 betada falan gerçeği bunu değiştirmez, kanımca LoL her zaman daha büyük bir oyuncu kitlesine sahip olacak. Ben bunu LoL'ün alışılması daha kolay bir oyun olmasına bağlıyorum, başkaları istediğine bağlayabilir.

    Konuşmamda küçük düşürücü laflar kullanmış olabilirim, sıkıntı geliyorsa hepsinin yerine newbie koyarak okuyun lütfen :), birini incittiysem özür dilerim. Lolle ilgili dediklerimde yanlış varsa beni düzeltin lütfen.


    Mesaj beğenme felan yok mu adam tam anlatmak istediklerimi çok iyi bir şekilde anlatmış bilmeyene international 2 yarı final olması lazım örneği de iyi olmuş




  • Güzel benziyor.
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.