Şimdi Ara

Downsizing'in sonu, motor hacimleri büyüyecek. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
3.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Üç silindirli motorlara has bi kehanet yok hocam, 1 litre ve altı motorlar genelde üç silindir olduğu için hacim üzerinden silindire laf gitmiş gibi görünüyor.



    Yoksa 1.2 litre 3 silindir ve 4 silindir arasında 3 silindir aleyhine bi durum yok.



    Üç silindirin en başarılı örnekleri 1.0 116 beygir TFSI ve 1.2 130 beygir THP olarak görünüyor şu an. Bu motorların da herhangi bir yasal engele takılacağını düşünmüyorum. Az yakan ve gayet rafine üniteler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 15 Ekim 2016; 15:47:15 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gelecek hidrojen ile elektrik üreten araçlarda. Sarj etmeye gerek yok.eskisi.gibi doldur depoyu yola devam.hemde 0 emisyon egzoz dan su çıkıyor.ve hali.hazırda honda ve toyotanın satılan araçları.var. Ama nedense bu teknoloji yok gibi davranılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreelci


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

    5.0 tfsi var
    Hatta fotoğrafını bile çekmiştim Dubai de
    Silmeseydim yüklerdim
    A8 L

    O aracın yakıtını anca dubai karşılar zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oldsalt O kullanıcısına yanıt
    volkswagen'in yeni tsi motoru 1.0 litre ve 3 silindirli.

    http://www.ototeknikveri.com/Haber/1947/3-silindirli-10-litrelik-tsi-motorlu-vw-golf-geliyor
  • selim82 S kullanıcısına yanıt
    Cunku hidrojenin depolamasi sikintili. Sikintili degil aslinda mumkun olmuyor bu. Atom numarasi en dusun element oldugu icin hidrojeni neye koyarsan koy siziyor disariya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zgrp Z kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz şey örneğin 1.5 tsi+cng şeklinde gerçek olsa tüm acılar diner kesin çözüm olur ama nerdee..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Bahsettiğiniz şey örneğin 1.5 tsi+cng şeklinde gerçek olsa tüm acılar diner kesin çözüm olur ama nerdee..

    1.5 e de gerek yok 1.2 tsi da ufak arabada gayet yeter zaten cng sıkıştırılmış gaz olduğu için turbo sisteme uydurulabilir diye düşünüyorum.
    Cng yerine hidrojen yakıtı kullanmamız da kapitalist bir yapılanmaya sebep olacaktır çünkü bunun içinde petrol istasyonları benzeri bir sisteme geçmek gerekiyor ve sadece sermayenin el değiştirmesi sağlanıyor dolayısıyla olan yine vatandaşa oluyor ama bu teknolojiye geçiş öyle kolay değil üretim depolama bölgesel istasyonların kurulması uzun süreli bir dönüşüm araçların üzerinde seri üretime geçmiş bir sistemde olmadığına gore önümüzde hidrojene yıllar var demektir elektrik sistemi bile henüz yaygınlaşacak bir alt yapıya ulaşamadı. Cng ise bir çok yönden çok daha uygulanabilir ve alt yapısı büyük ölçüde oluşmuş bir sistem arabaya lpg bağlatmak kadar basit ayrıca doğal gaz her yerde var olduğu için istasyonlarda da satış mümkün belki bu hidrojen sistemler kadar çevre dostu değil ama birkaç yılda geçişi sağlanabilecek ve bizi kyoto protokolüne uyumlu hale geçirecek hızlı çözüm cng dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: emreelci


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

    5.0 tfsi var
    Hatta fotoğrafını bile çekmiştim Dubai de
    Silmeseydim yüklerdim
    A8 L

    O aracın yakıtını anca dubai karşılar zaten

    Yüklendiyse eğer buydu
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Downsizing'in sonu, motor hacimleri büyüyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emreelci kullanıcısına yanıt
    Vay be 5.0 tfsi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş ceptelefonlarından yola çıkarak böyle bir teori ortaya attı galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm yazılanları okumadım ama Almanyada son dönemlerde tartışılan bir konu var;bırakın şu anki motorların hacimleriyle oynamayı dizel ve benzinli motor kullanılan araçların 2030 yılından sonra trafiğe çıkışının yasaklanması tartışılıyor.Yani o tarihten itibaren trafiğe benzinli ve dizel yeni araç çıkışı sonlanacak.Bu kararla otomobil üreticilerinin hibrit yada benzeri yenilenebilir enerji türleriyle çalışan yeni otomobillere öncelik vermeleri hedefleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    2030'dan sonra yasaklanması planlanan şey trafiğe çıkmaları değil üretilmeleri diye biliyorum.
  • Elektrikli araçlar gelecek. Firmaların yeniden hacim büyüteceğini sanmıyorum.
  • Bu işin tekniğinden anlayan insanlar için sürpriz değil. Sırf yeni çıktı diye motoru süper sananlar, turboyu öve öve bitiremeyenler, oradan buradan duyduklarıyla bilgi sahibi olanlar için oldukça şaşırtıcı bir gelişme tabi, çünkü ters köşe oldular.

    Yıllardır söylüyoruz. Atmosferik büyük hacim motor gerekir. Amerika'yı günahım kadar sevmem ama halkının refahına önem verir. Sürekli büyük motor kullanıyorlar.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Neye göre söylüyorsunuz bilmiyorum ama Amerikalı Ford,GM gruplarının küçük hacimli turbo motorları satılıyor.Vwnin yine aynı şekilde.Honda 1.5 turbo motor geliştirdi Amerikada satışta.
    Ayrıca Turbo motorlu araçlar fiyatları atmosferik motordan pahalı satıyor söz gelimi Civic 2.0L ile 1.5T arasında 1500 dolar fark var.
  • Haberin ana fikri daha önce motor hacmi küçültme ile elde edilen verimlilik ve co2 salınım azaltılmasının artık daha fazla motor küçültmeyle elde edilemeyeceği. Çünkü gelecekteki testler çok daha sıkı olacak. Yani mevcut turbo motorların yanına elektrikli hibrit sistemler eklemek zorunda kalacaklar. 4000 cc atmosferik motora dönüş diye birşey yok. Haberde motor hacmi genişletmekle ilgili tek bilgi vw in 1.4 dizel yerine 1.6 dizel motoru kullanmaya başlaması ve Opel'in 1.2 dizelden daha küçüğünü üretmeyeceğini belirtmesi. Turbonun atmosferik motordan çok daha verimli ve daha az savurgan olduğu konusunda bir sıkıntı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RocknRoll@

    Neye göre söylüyorsunuz bilmiyorum ama Amerikalı Ford,GM gruplarının küçük hacimli turbo motorları satılıyor.Vwnin yine aynı şekilde.Honda 1.5 turbo motor geliştirdi Amerikada satışta.
    Ayrıca Turbo motorlu araçlar fiyatları atmosferik motordan pahalı satıyor söz gelimi Civic 2.0L ile 1.5T arasında 1500 dolar fark var.

    Mecburlar çünkü turbo motor daha pahalı. Amerika'da civic'e çekmiyor muamelesi yapılıyor. Orada accord v6 veya acura tl gider.

    Ülkemizde de 1.0 ecoboost , 1.6 ti-vct den 6 bin daha pahalı. Amerika'da ford taurusta 3.5 atmosferik motor, 2.0 ecoboosttan 1000 dolar daha ucuz. Ayrıca Amerika'da tamir fiyatları çok yüksek olduğundan turboya yanaşan pek yok.

    Amerika'da daily drive ufak araçlar dışında, aile arabası olarak kullanılan araçların çoğu 2.5 litrenin altına inmiyor. Kimse motorda taşı sıkıp suyunu çıkarmanın derdinde değil. Bizde adam 1.0 tsi 115 hp motor çıkartınca millet "vay anasını adamlar 1.0 dan 115 hp çıkarmış ne mühendislik ama" diyor. Bin bakalım 250 bin km, görürsün nasıl mühendislik olduğunu servis faturasında.

    Her yerde söylerim. Fanatiklik olarak da değil, rasyonel bakıyorum olaya. C segmenti binek araç için Türkiye'deki en ideal benzinli motor Honda'nın R18 kodlu 1.8 atmosferik benzinlisidir. Fakat bizde ağzı olan konuştuğu için "çok yakar" laflarına kurban gidiyor.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Elimde şu modellerin şu motorları satıyor diye bir veri yok ama Amerika'nın en büyük üreticisi Ford ve kafayı turbo motorlar yapıp motor hacmini küçültmeye bozmuş.Misal F150 kamyonuna baktım şu an en çok satan araba.Bu araba için 2.7 V6 twin turbo ecoboost motoru satıyorlar.5000 cclik v8e alternatif olarak üretmişler.Yeni bir motor kullananlar memnun ama dayanıklı mı değil mi bence belirli bir zaman sonrasında belli olacak.

    Tsi motorlar için söylediklerinizi kanıtlayacak bir veri var mı?En az 5-6 yıldır kullanıyorlar.Bir arabanın ortalama kullanımı zaten 8-10 yıl belki bizim ülkemizde daha fazla çünkü vergilerden dolayı.Ama ben şu ana kadar turbo araçlardan özel bir şikayet duymadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocknRoll@ -- 16 Ekim 2016; 17:31:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    2030'dan sonra yasaklanması planlanan şey trafiğe çıkmaları değil üretilmeleri diye biliyorum.

    O kadar ayrıntısına çok bakmadım Almanyada trafikte olmayacaklarını okumuştum.Sizin dediğiniz gibi olabilir ama sanırım sadece üretimi küçültüp ithal etmek için bir süre daha devam edebilirler.Sadece mantık yürüterek yazıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RocknRoll@

    Elimde şu modellerin şu motorları satıyor diye bir veri yok ama Amerika'nın en büyük üreticisi Ford ve kafayı turbo motorlar yapıp motor hacmini küçültmeye bozmuş.Misal F150 kamyonuna baktım şu an en çok satan araba.Bu araba için 2.7 V6 twin turbo ecoboost motoru satıyorlar.5000 cclik v8e alternatif olarak üretmişler.Yeni bir motor kullananlar memnun ama dayanıklı mı değil mi bence belirli bir zaman sonrasında belli olacak.

    Tsi motorlar için söylediklerinizi kanıtlayacak bir veri var mı?En az 5-6 yıldır kullanıyorlar.Bir arabanın ortalama kullanımı zaten 8-10 yıl belki bizim ülkemizde daha fazla çünkü vergilerden dolayı.Ama ben şu ana kadar turbo araçlardan özel bir şikayet duymadım.

    Mustang'ın ecoboost motoru, düşük oktanlı benzinde ciddi güç kaybına uğruyor.

    http://www.autoblog.com/2015/01/05/2015-ford-mustang-ecoboost-loses-big-power-on-87-octane/
    http://www.motorauthority.com/news/1096178_2015-ford-mustang-ecoboost-power-down-with-87-octane--updated-with-comment-from-ford

    Bu ecoboost tarz motorlar daha yeni sayılır, asıl kronik problemleri üç dört seneye çıkacak. O zamana kadar ekmeğini yiyecekler motorun. Emisyon değerleri normal kullanımda berbat zaten de çaktırmıyorlar. Tüm turbo benzinli araçlarda var neredeyse emisyon problemi.

    Maslak oto sanayiye giderseniz orada görürsünüz tsi motorları. İstediğiniz veriyi, istatistiği de yapmak serbest. Zaten misfire problemi çekiyor tsi motorlar. 90'lı yıllarda üretilen çoğu araç bugün bile taş gibi duruyorsa, yeni nesil araçlardan ise 8 sene ömür bekliyorsak kusura bakmayın ama vay o arabaların haline.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.