Şimdi Ara

DPF dolması ve arabada çekiş sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
9.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilmediğimi hangi yazıdan çıkarttınız peki? Hayır ikisi birbirinin yerine geçmez,DPF'i tamamen dolan aracın cihaza bağlanması lazım,otoban işi sadece sorunu öteler,bir süre sonra temizlenmeyecek şekilde tıkanır.
  • Hocam ben daha temizlenmeyecek şekilde dolan bir partikül görmedim, yalnızca erimiş ve kırılmış partikül gördüm. Partikülün içi ne kadar tıkanırsa tıkansın, erimediği ve kırılmadığı sürece temizlenir.

    Sizin bilgisayar dediğiniz olay şudur. Bazı araçlarda, partikülü temizlersiniz, kurumu sıfırlarsınız. Fakat o arıza lambasını söndürmek, dolayısıyla arabayı limp modundan çıkarmak için makineden geçmiş arızayı silmeniz, partikül kurum değerlerini sıfırlamanız, hatta partikülü değişti olarak tanıtmanız gerekebilir. Sanırım bunu kastediyorsunuz.

    Kastınız buysa, zaten çoğu arabada lambayı söndürmek için arıza tespit cihazına ihtiyaç duyulur. Ama benim demek istediğim şu, arabayı aldın otobana çıktın. Bilgisayarda yaptığın gibi, arabayı 25-30 dakika 3000 devirde kullandın, partikül içindeki kurumu yakarsın. Ama bazı arabalarda arıza lambası kendiliğinden söner, bazılarında dediğim gibi bilgisayarla sıfırlaman gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Buradakileri dinlersen motoru patlatırsın. Önce bilgisayarlı temizlik,olmazsa makinalı temizlik o da olmaz ise değişim. İlkini yetkili servis yapar,ikincisini DPF sökülür egzozcu makina da temizler sonuncusu değişim orjinal parçayı nereden bulursan artık. İlk iki işlem toplamda 1000 TL altı maliyeti olur.
    Bilgisayar dediğin farklı bir şey yapmıyor. 3000 devirde motorun patlayacağını düşünüyorsan aynen devam et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    Bilgisayar dediğin farklı bir şey yapmıyor. 3000 devirde motorun patlayacağını düşünüyorsan aynen devam et

    Alıntıları Göster
    Sizin 3000 devirde sabit gaza basmanız ve aracın aktif rejenerasyonda 3000 devirde olmasının bir farkı var. Birisinde araç sadece 3000 devirde olmasına yetecek kadar yakıt harcar diğerinde egzoz sıcaklığını daha çok arttırmak için çeşitli ekstra güç harcaması ve ekstra yakıt tüketimi yapar bu sayede temizlenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gkhnyldrm20 G kullanıcısına yanıt
    Demeye çalıştığım şey şu, bu adamlar DPF yi mekanik olarak boşaltıyor ama düzgün kaliteli bir yazılım kullanmadıkları için araçlar duman atabiliyor. DPF mekanik olarak boşalınca egzoz basıncı ve geri basıncı değiştiği için buna uygun yazılım yapılmadığında duman atıyor. Dumanın sebebi yanmayan yakıttır bunu da egzoz belirli miktarda tutabilir ki dizeller bildiğiniz üzere ilk gazda bir miktar duman zaten atarlar. Düzgün bir yazılım yapıldığında DPF iptalli araç ilk gaz harici duman atmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Sizin 3000 devirde sabit gaza basmanız ve aracın aktif rejenerasyonda 3000 devirde olmasının bir farkı var. Birisinde araç sadece 3000 devirde olmasına yetecek kadar yakıt harcar diğerinde egzoz sıcaklığını daha çok arttırmak için çeşitli ekstra güç harcaması ve ekstra yakıt tüketimi yapar bu sayede temizlenir.

    Alıntıları Göster
    Kim sabit gaza bas dedi ki ? Yüksek devirde kilometre yapması lazım. O halde temizlenmiyorsa sökülüp temizlenmesi gerek yoksa bilgisayar temizliğinden sonra kısa sürede yine dolar etkili bir yöntem değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Buradakileri dinlersen motoru patlatırsın. Önce bilgisayarlı temizlik,olmazsa makinalı temizlik o da olmaz ise değişim. İlkini yetkili servis yapar,ikincisini DPF sökülür egzozcu makina da temizler sonuncusu değişim orjinal parçayı nereden bulursan artık. İlk iki işlem toplamda 1000 TL altı maliyeti olur.
    çalıştığım firmaya partikül filtreli iveco daily alınmıştı. 300 adet. tabi doğal olarak araç tanıtımı ve dikkat edilmesi hususlar için iveco Türkiyeden gelmişlerdi. bize dedikleri aynen şuydu. DPF ışığı yandığında 3 bin devirde 20 dakika boyunca aracınızı kullanın. motor patlatma falan komik olmuş bu tabir. 3 bin devirde motor mu patlar?
  • Dolu DPF temizliğine her araç başladığı zaman belli miktar yakıt yağa karışır,tamamen dolmuş ve bunu araç beynine işlemiş DPF öyle basmakla,yola çıkmak ile temizlenmez. Temizlik yapayım derken yağın özelliğini kaybetmesi sonucu motoru yersin ilerleyen aşamada. Öyle sonuna gülücük koyup hehe 3000 devirde motor patlayacak mı demek ile olmuyor. Yağ yağlıktan çıktıktan sonra motoru eline alıp dolaşırsın artık.

    Bilgisayar aynı şeyi tek seferde yapıp arızayı da siliyor. Otobana çıkıp basmak ile aynı şey değil.Ayrıca bunu belli bir süre de sadece DPF temizlemek için yapıyor yani motor tüm enerjisini bu işe harcıyor.

    Zaten bu ilk adım,eğer cihazda temizlenmez ise sökülmesi lazım. Arada otobana çıkma,devirli kullanma anlamamakta ısrar eden hayatında DPF'i Youtubeda veya sanayide söküldüğünde yılda bir görenler için tekrar yazayım KORUYUCU önlemdir yani DPF dolmadan yapılması gerekir. Ağzına kadar dolduktan sonra yapılacak ilk iş bilgisayara bağlatmaktır.

    Yok ben kafamın dikine gideceğim dersen aracı satarken yaptıklarını söyle de alacak adam kilitleme bari yaptığın hatayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    çalıştığım firmaya partikül filtreli iveco daily alınmıştı. 300 adet. tabi doğal olarak araç tanıtımı ve dikkat edilmesi hususlar için iveco Türkiyeden gelmişlerdi. bize dedikleri aynen şuydu. DPF ışığı yandığında 3 bin devirde 20 dakika boyunca aracınızı kullanın. motor patlatma falan komik olmuş bu tabir. 3 bin devirde motor mu patlar?

    Alıntıları Göster
    Işığı yandığı zaman değil tamamen dolduğu zaman diyorum. Konu sahibinin yazdıkları doğrultusunda ona cevap yazılıyor burada yoksa genel DPF üzerine bir yazım mevcut değil. O eğitimleri bende veriyorum yeri geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Temmuz 2020; 21:51:20 >




  • Arabada şimdiye kadar hiç dpf ışığı yanmadı bende. Kafasına göre giderken beyaz duman atıyordu. 1 ay önce uzun yol yaptım 850 + 850 km kayseri - istanbul yaptım. Sonrada fazla kullanmadım arabayı zaten. Bir günde böyle bir durumla karşılaşmam beni şaşırttı. Bir günde nasıl tıkanır da yokuş çıkmaz araba çekmez anlam veremedim.
    Otobanda da basamıyorum araba gitmiyor bildiğin ufak yokuşlarda bile boğulduğunu hissediyorum. Araba gitmek istiyor ama sanki bir şey engelliyormuş gibi geri çekiyor.
    Bu arada 40km yol yaptım demiştim 40 gidiş 40 geliş. Arabaya eziyet etmek gibiydi o yolculuk.
    Yarın debimetre sensörünü temizleyelim kurtarabilirsek ne ala.
  • Bu arada kullanırken anlık yakıt tüketimine baktığımda bayağı bir artış mevcuttu.
  • Debimetre sensörü ne alaka? Üstat sen macera arıyorsun anladığım kadarı ile aracın ile. Sanayi maceralarında başarılar dilerim sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Temmuz 2020; 0:41:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Demeye çalıştığım şey şu, bu adamlar DPF yi mekanik olarak boşaltıyor ama düzgün kaliteli bir yazılım kullanmadıkları için araçlar duman atabiliyor. DPF mekanik olarak boşalınca egzoz basıncı ve geri basıncı değiştiği için buna uygun yazılım yapılmadığında duman atıyor. Dumanın sebebi yanmayan yakıttır bunu da egzoz belirli miktarda tutabilir ki dizeller bildiğiniz üzere ilk gazda bir miktar duman zaten atarlar. Düzgün bir yazılım yapıldığında DPF iptalli araç ilk gaz harici duman atmaz.
    Hocam senin bu dediğini yapabilmek için, yani mekanik olarak boşaltılmış partikülden dolayı aracın siyah duman atmasını engellemek için enjektör ayarları yazılımla kısılır, duman haritası böylece modifiye edilir. Bu, sizin zannettiğiniz gibi olumlu bir durum değil, çünkü enjektörleri kısıyorlar. İstediğiniz pompacıya sorabilirsiniz.

    Partikül iptalinin nasıl yapıldığı bellidir. Sizin bu dediğiniz, müşteriyi kandırmak için üretilmiş bir yöntem.

    Önceden yazdım, dpf içindeki konvertör ve partikülü komple boşaltılmış bir aracın ( enjektör ayarıyla oynanmadığını sürece) siyah duman atmaması çok çok zor bir ihtimal, en azından ben daha öyle bir araba görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnyldrm20

    Hocam senin bu dediğini yapabilmek için, yani mekanik olarak boşaltılmış partikülden dolayı aracın siyah duman atmasını engellemek için enjektör ayarları yazılımla kısılır, duman haritası böylece modifiye edilir. Bu, sizin zannettiğiniz gibi olumlu bir durum değil, çünkü enjektörleri kısıyorlar. İstediğiniz pompacıya sorabilirsiniz.

    Partikül iptalinin nasıl yapıldığı bellidir. Sizin bu dediğiniz, müşteriyi kandırmak için üretilmiş bir yöntem.

    Önceden yazdım, dpf içindeki konvertör ve partikülü komple boşaltılmış bir aracın ( enjektör ayarıyla oynanmadığını sürece) siyah duman atmaması çok çok zor bir ihtimal, en azından ben daha öyle bir araba görmedim.

    Alıntıları Göster
    Kısmaya aracı istenmeyen yüke sokmaya gerek yok, iyi bir tuner parametreleri doğru okuyarak aracı daha rahat çalışacak şekilde dpf iptalli remap yapabilir. Euro 4 dizellerin %95inde dpf yok ama duman da atmıyorlar ee nasıl oluyor bu? Çünkü dpf doğrudan dumanla ilişkili değil ve yazılımları emisyonları ve dumansız motoru karşılayacak şekilde yazılıyor. DPF sadece mekanik olarak iptal edilmez mekanik + yazılım olarak iptal edilir sadece mekanik olarak iptal edilmesi doğru değildir böyle yapılırsa duman atar çünkü aracın yakıt haritası dpf ye göre ayarlıdır bunu dpf siz şekilde ayarlamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 7 Temmuz 2020; 1:23:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar burada herkes kendi bilgi birikimini yardımcı olması amacıyla paylaşıyor. O yüzden heyecana ve dik dik konuşmaya gerek yok.

    Ben kendi bilgimi tekrar toparlayarak paylaşmak istiyorum.

    Konuyu açan arkadaş öncelikle varsayımla hareket ediyor. Bu şu çağda çok büyük bir yanlış. Arabanın bilgisayarlı arıza tespitine girmesi gerek.

    Eğer arıza partikül kurumu ve tıkanıklığı ise (p1206 , p2002) yapılacak şey otoban yöntemi olur, bilgisayarla zorunlu rejenerasyon olur, sökülüp özel dpf temizleme Makinesinde temizlenmesi olur.

    Eğer arıza dpf sensörlerinin arızası ise otoban falan hikaye. Sensör değişecek ya da tamir edilme ihtimali varsa tamir edilecek.

    Otoban yöntemini partikül kurumu arızasında herkes uygulayabilir. Şartlar doğru olduğu sürece kurum da yakarsınız, ama arıza lambası kendiliğinden sönmeyebilir. Bu durumda sanayiye gideceksiniz, arızayı sildireceksiniz, dpf kurum miktarını sıfırlatacaksınız. Zaten bunları yaptığınız halde arıza lambası sönmüyorsa, o zaman bilgisayar rejenerasyonu ya da söküp temizleme düşünebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Euro 4 motorlarda konvertör var çünkü. Zaten diyorum ki asıl işi dpf içindeki konvertör yapıyor. Dpf mekanik iptal ederken dpf içindeki konvertörü de kırıyorlar, emisyon değerini düşürebilecek tek şey Egr kalıyor. (Çoğu zaman dpf ile Egr de iptal ediliyor)

    Dpf mekanik olarak iptal ettiğinizde yazılım atmama şansınız YÖK. Çünkü dpf sıcaklık ve basınç sensörleri hatası alma şansınız çok yüksek. O yüzden dpf hata kodları ve dpf fonksiyonu iptal ediliyor. Ama sizin dediğiniz şekilde enjektör kısılarak duman atmasını engellemek, bana göre siyah duman atmasından daha çok zarar verir. Dizel pompacılar enjektör ayarıyla oynanmasının sakıncalarını daha iyi bilirler. Sorulabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkhnyldrm20 G kullanıcısına yanıt
    Taktınız enjektör kısılmasına, başka parametre yok sanki haritada. Doğru yapılırsa zararı olmaz, sanayide insanlar mekanik iptal yapıp yazılım yapmadan gönderiyorlar sorun yaşayanlar bu kişiler oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç jenerasyon moduna geçmeden devir yapmanın manası yok, 300 dereceyi bile geçmiyor. Jenerasyon modunda egr’yi falan kapatıp egzoz sistemine ekstra yakıt yollayarak 500-600 dereceleri ulaşılıp temizlenme yapılıyor. Araç jenerasyon moduna girmedikçe istediğin kadar sür temizlenmez diye düşünüyorum. Kendi aracımda böyle 1.6 tdi. Test cihazı bağlayarak ilgili dpf sensörlerini gözlemleyerek sürüş yap.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Edebinle konuşursan sevinirim.

    Mekanik olarak içi boşaltılmış bir arabayı kimse yazılım yaptırmadan bir yere göndermez. Gönderen de kendi ayağına sıkar. Çünkü o araba yüzde yüz arıza lambası tekrar yakar, limp moda girer. Dolayısıyla, ancak çok cahil bir usta mekanik olarak boşaltıp arabayı gönderir. Bizim konuştuğumuz da bunlar değil ayrıca.

    Ben dizel pompa uzmanı değilim. Ama işim gereği konuştuğum 2-3 tane pompacının bana söylediklerini yardım olması babında söyledim. Senin dizel pompa ile ilgili bir uzmanlığın, tecrüben varsa bilemem.

    He dpf iptalini bir çok firmaya yazılımla yaptırmış ve kendisi de gerektiğinde yapan biri olarak dpf iptali yaparken duman haritasına dokunan bir firma görmedim. Ama siyah duman şikayeti olan bazı arabalarda siyah dumanı kesmek için duman haritasıyla oynattığım da oldu. Ama riskini de zararını da biliyorum.Kimseye de tavsiye etmem. Çünkü bizzat pompacılar, enjektörü bozduğunu söylüyorlar. Keşke forumda bir pompacı olsa da bilgi verse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnyldrm20

    Edebinle konuşursan sevinirim.

    Mekanik olarak içi boşaltılmış bir arabayı kimse yazılım yaptırmadan bir yere göndermez. Gönderen de kendi ayağına sıkar. Çünkü o araba yüzde yüz arıza lambası tekrar yakar, limp moda girer. Dolayısıyla, ancak çok cahil bir usta mekanik olarak boşaltıp arabayı gönderir. Bizim konuştuğumuz da bunlar değil ayrıca.

    Ben dizel pompa uzmanı değilim. Ama işim gereği konuştuğum 2-3 tane pompacının bana söylediklerini yardım olması babında söyledim. Senin dizel pompa ile ilgili bir uzmanlığın, tecrüben varsa bilemem.

    He dpf iptalini bir çok firmaya yazılımla yaptırmış ve kendisi de gerektiğinde yapan biri olarak dpf iptali yaparken duman haritasına dokunan bir firma görmedim. Ama siyah duman şikayeti olan bazı arabalarda siyah dumanı kesmek için duman haritasıyla oynattığım da oldu. Ama riskini de zararını da biliyorum.Kimseye de tavsiye etmem. Çünkü bizzat pompacılar, enjektörü bozduğunu söylüyorlar. Keşke forumda bir pompacı olsa da bilgi verse
    Edebimle konuşursam mı? Boş gerilim yaratma. Söylediğim hangi kelime hakaret içeriyor? DPF`i mekanik olarak boşaltıp sonra da hiç yazılım atmayan atsa da basma kalıp atan "ustalar" yüzünden dpf iptali duman atmaya sebep olur zannediliyor. DPF zaten bir noktadan sonra özelliğini yitiriyor (ortalama 150.000) iptali veya yenisinin alınması kaçınılmaz oluyor, yenisi gerçekten çok pahalı olduğu için %99 iptal ediliyor doğru elde yapılırsa araca zarardan çok yararı olur çünkü araç dpf temizlemek için kendini yormak zorunda kalmıyor, egzoz sistemini binli derecelere sürekli yaklaştırmak zorunda olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.