Şimdi Ara

DPF dolması ve arabada çekiş sorunu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
8.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERKUTCN

    Arabada şimdiye kadar hiç dpf ışığı yanmadı bende. Kafasına göre giderken beyaz duman atıyordu. 1 ay önce uzun yol yaptım 850 + 850 km kayseri - istanbul yaptım. Sonrada fazla kullanmadım arabayı zaten. Bir günde böyle bir durumla karşılaşmam beni şaşırttı. Bir günde nasıl tıkanır da yokuş çıkmaz araba çekmez anlam veremedim.
    Otobanda da basamıyorum araba gitmiyor bildiğin ufak yokuşlarda bile boğulduğunu hissediyorum. Araba gitmek istiyor ama sanki bir şey engelliyormuş gibi geri çekiyor.
    Bu arada 40km yol yaptım demiştim 40 gidiş 40 geliş. Arabaya eziyet etmek gibiydi o yolculuk.
    Yarın debimetre sensörünü temizleyelim kurtarabilirsek ne ala.
    Beyaz duman atması ilginç. Sağlıklı çalışan araçta beyaz duman çıkmaması gerek. Beyaz duman sadece bilgisayarla rejenerasyon yaparken çıkıyor bildiğim kadarıyla. Sizde başka bir sıkıntı var




  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Evet artık malzeme kimyasal olarak işlevini yitirdiği için ömrü doluyor ve araca yük oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman bakımını yaptırdığım ustama götürdüm. Kaputu kaldırdığımız gibi enjektör gibi gözüküyor dedi. Enjektörleri tek tek kontrol ettik, 2 numaralı enjektör işlemini yapmadığını tespit ettik. Önce pompacıya yolladı tamir edebiliyorsak kurtaralım yoksa değişim gibisinden. Tamirini yaptı ama diğerlerinin de durumu pek iyi olmadığını ileride aynı sorun çıkarabileceğini eğer araca binecekse değiştirmekte yarar olacağını dile getirdi. Tamir işçilik 800 TL bandında olacaktı. Yeni değişim, parçalar(3280 TL set) + 200 ustalık şeklinde olacaktı. Değişimini yaptırdık, aracı aldım. Şuan eski çalışmasında ki sesi bile gitti. Saat gibi çalışmaya başladı. Çekiş sorunu titreme yok oldu.

    Gelelim ilk gittiğimiz servis makineye bağladığında sadece dpf dolduğunu (%80) yol yap beyaz dumanı attın attın atamadın temizletmen lazım yada yenisi 10K TL diyerek yolladı.
    Kendi devamlı bakımını yaptırdığım usta arabanın çalışmasından anladı sorunu ve makineye bağladığında da enjektör arızası aldı. Ayrıca dpf için makineye bağladı enjektörleri değiştirdikten sonra %120 dolmuş, makinede %60 a kadar attırdı.
    (İlk kendi ustana neden götürmeden diye düşünecek olanlar için ustam 2 gündür doluydu.)

    Araç 1 günde 3500 masraf çıkardı durduğu yerde. Geçmişi vardır illa ki zamanla tıkanıklık başlamış insan gibi buda, bir günde hastalanabiliyoruz. Yorum yazanlara teşekkür ederim. Enjektör arızalıyken çık 3500 4000 devirde aracı sür diyen ustalardan uzak, sağlıklı mutlu günler dilerim.




  • Dizel = enjektörler, dpf, yüksek basınç pompası

    Bu 3 ünün hayati önemi dizel motorlarda çok fazla. Hem enjektörler hemde dpf olarak bakım yaptırıp birazcık kesenin ağzını açtırarak kurtarmışsınız. Sizin adınıza çok sevindim. Dizel motora bakmak gerçekten benzinli motora bakmaktan daha büyük hassasiyet istiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.