Şimdi Ara

DPF dolması ve arabada çekiş sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
8.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Yahu hiç özelliğini yitirmiş bir dpf nasıl olur gördün mü? 150 bin km de özelliğini yitiriyormuş.

    Daha neler duyacağız ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayide cihazı olan bir usta bul. Dpf rejenerasyon’u yapmak istediğini söyle.

    Kurumlar yakılır yüksek sıcaklıkta eğerki çok tıkanmamışsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gkhnyldrm20 G kullanıcısına yanıt
    DPF nasıl çalışır önce onu öğrenin en iyisi. Konvertör diye bir kelime öğrenmişsiniz papağan gibi tekrarlıyorsunuz, neyi konvert ettiğiniz belli değil nerden duyduysanız artık. Ağır vasıtalarda kullanılan cummins 15 litre devasa motorlardaki dpf ler 1.000.000km civarında özelliklerini yitirip motora yük olmaya başlarlar ama bizim araçlarımızdaki dpf ler genelde bir aracın ekonomik ömrü biçilen 150.000km lerde işlevini yitirir (kırılıp çatlayıp patlamaz! Kimyasal olarak reaksiyon veremez zararlı partikülleri tutamaz!) uzun ömürlü dpf sahibi olarak bilinen 2.8 toyota dizeli 280-300 binlerde dpf işlevini yitirir. Siz ne zannediyorsunuz bu dpf leri? Bu malzeme kısa sürede dolup boşalıp bir süre sonra da işlevini yerine getiremez olup değişim veya iptal istiyor. Katalizör (Katalitik Konvertör) gibi kırılana kadar kullanılabilen bir malzeme değil DPF.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    DPF nasıl çalışır önce onu öğrenin en iyisi. Konvertör diye bir kelime öğrenmişsiniz papağan gibi tekrarlıyorsunuz, neyi konvert ettiğiniz belli değil nerden duyduysanız artık. Ağır vasıtalarda kullanılan cummins 15 litre devasa motorlardaki dpf ler 1.000.000km civarında özelliklerini yitirip motora yük olmaya başlarlar ama bizim araçlarımızdaki dpf ler genelde bir aracın ekonomik ömrü biçilen 150.000km lerde işlevini yitirir (kırılıp çatlayıp patlamaz! Kimyasal olarak reaksiyon veremez zararlı partikülleri tutamaz!) uzun ömürlü dpf sahibi olarak bilinen 2.8 toyota dizeli 280-300 binlerde dpf işlevini yitirir. Siz ne zannediyorsunuz bu dpf leri? Bu malzeme kısa sürede dolup boşalıp bir süre sonra da işlevini yerine getiremez olup değişim veya iptal istiyor. Katalizör (Katalitik Konvertör) gibi kırılana kadar kullanılabilen bir malzeme değil DPF.
    Senden üç şey istiyorum.

    1. Herhangi bir aracın kullanım kılavuzunda partikül değişiminin hangi km.de yapıldığını gösteren bir bilgi varsa koy buraya bilgilenelim. Çünkü sen 150 binde özelliğini yitirir diyorsun ya. Hadi ben 200 bin km yaptım. "200 bin km de dizel partikül filtresini değiştirin" yazan bir tek kullanım kılavuzu bulabilecek misin bakalım.

    2. Dpf iptali yazılımında, siyah duman çıkmaması için yapılması gereken remap neymiş. Varsa örneği, aracın orjinal dosyası ile dpf iptal yazılımını buraya koy, görelim bakalım enjektör kısmaktan başka hangi parametreye dokunuyorlarmış?

    3. Ha bir de çok bilgilisin(!) ya, ahanda buraya orjinal Fiat Doblo 1.3 MJ8DF ecu dosyası koyuyorum. Hadi, yapılması gereken dpf iptali dosyasını yapıp buraya koy da bir görelim.




  • Buradaki arkadaşlar kadar bilgili değilim ama tecrübelerimi aktardım.
    https://forum.donanimhaber.com/liqui-moly-dpf-koruyucu-kullandim--144386970#144386970
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnyldrm20

    Senden üç şey istiyorum.

    1. Herhangi bir aracın kullanım kılavuzunda partikül değişiminin hangi km.de yapıldığını gösteren bir bilgi varsa koy buraya bilgilenelim. Çünkü sen 150 binde özelliğini yitirir diyorsun ya. Hadi ben 200 bin km yaptım. "200 bin km de dizel partikül filtresini değiştirin" yazan bir tek kullanım kılavuzu bulabilecek misin bakalım.

    2. Dpf iptali yazılımında, siyah duman çıkmaması için yapılması gereken remap neymiş. Varsa örneği, aracın orjinal dosyası ile dpf iptal yazılımını buraya koy, görelim bakalım enjektör kısmaktan başka hangi parametreye dokunuyorlarmış?

    3. Ha bir de çok bilgilisin(!) ya, ahanda buraya orjinal Fiat Doblo 1.3 MJ8DF ecu dosyası koyuyorum. Hadi, yapılması gereken dpf iptali dosyasını yapıp buraya koy da bir görelim.
    https://dosya.co/v1f8vae5xjx5/KESS_FIAT_DOBLO_1.rar.html

    Alıntıları Göster
    1. Cümlenin başında ne demişim, "genelde" demişim, sürekli trafikte dur kalk yapan veya motoru ısınmadan varacağı yere varıp kontak kapatan bir aracın dpf'si daha erken dolup daha erken ömrünü bitirir ama kullanım koşulu daha uygun olan bir aracın dpf'si daha uzun süre dayanır.
    2-3 Buraya map dosyası koymak kolay da yanlış bir şey yapılmışsa gözümüzden kaçan bir şey olursa (bu işin profosyoneli değilim ama bilirim) bu dosyayı da biri alıp aracına yüklettirmeye çalışırsa sıkıntı yaşanır, yerinde olsam o dosyayı silerdim. Her işin profosyoneli var ve onlara yaptırılmalıdır. F10 520D (310.000km) 130.000km dir DPF iptal + yazılımlı yürüyen aracımızda herhangi bir duman vs yok, kullandığımız araçtan biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERKUTCN

    Arabada şimdiye kadar hiç dpf ışığı yanmadı bende. Kafasına göre giderken beyaz duman atıyordu. 1 ay önce uzun yol yaptım 850 + 850 km kayseri - istanbul yaptım. Sonrada fazla kullanmadım arabayı zaten. Bir günde böyle bir durumla karşılaşmam beni şaşırttı. Bir günde nasıl tıkanır da yokuş çıkmaz araba çekmez anlam veremedim.
    Otobanda da basamıyorum araba gitmiyor bildiğin ufak yokuşlarda bile boğulduğunu hissediyorum. Araba gitmek istiyor ama sanki bir şey engelliyormuş gibi geri çekiyor.
    Bu arada 40km yol yaptım demiştim 40 gidiş 40 geliş. Arabaya eziyet etmek gibiydi o yolculuk.
    Yarın debimetre sensörünü temizleyelim kurtarabilirsek ne ala.
    hocam turbo borusu falan çıkmış olabilir mi ? veya hava filtresinin tıkanması gibi.
    bir anda bu kadar performans kaybı ani oluşacak bir problem gibi gözüküyor.




  • intercooler ya da Turbo hortumu problemi sonucunda çekiş düşer siz yüklendikce verimli yanmadigi icin EGR ve DPF dolabilir.

    Bu ihtimali göz önünde bulundurmakra fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    DPF nasıl çalışır önce onu öğrenin en iyisi. Konvertör diye bir kelime öğrenmişsiniz papağan gibi tekrarlıyorsunuz, neyi konvert ettiğiniz belli değil nerden duyduysanız artık. Ağır vasıtalarda kullanılan cummins 15 litre devasa motorlardaki dpf ler 1.000.000km civarında özelliklerini yitirip motora yük olmaya başlarlar ama bizim araçlarımızdaki dpf ler genelde bir aracın ekonomik ömrü biçilen 150.000km lerde işlevini yitirir (kırılıp çatlayıp patlamaz! Kimyasal olarak reaksiyon veremez zararlı partikülleri tutamaz!) uzun ömürlü dpf sahibi olarak bilinen 2.8 toyota dizeli 280-300 binlerde dpf işlevini yitirir. Siz ne zannediyorsunuz bu dpf leri? Bu malzeme kısa sürede dolup boşalıp bir süre sonra da işlevini yerine getiremez olup değişim veya iptal istiyor. Katalizör (Katalitik Konvertör) gibi kırılana kadar kullanılabilen bir malzeme değil DPF.
    otomobil için verdiğiniz 150000 km benzeri değeri ben de 200.000 gibi gördüm internette. Fakat burada kısa sürede özelliğini yitirir sonucuna nasıl vardınız. Bu değer ortalama km. Çok km yapan araçta bu değer daha fazla olur bence.

    Verilen ömür değeri kısa mesafe kullanan kullanıcıları da hesaba katan bir değerdir. Kısa sürede bu km'lere ulaşan araç muhtemelen uzun yol yapıyordur ve daha az tıkanacaktır.




  • nette bunla ilgili videolar mevcut. birinde usta nissan pikapın tıkanıklığını gidermek için yola çıktı. araç üst devirlere çıkmıyordu. önce 2. viteste üst devrilerde kullandı, devir artınca 3 te aynı şekilde devam etti. En son 4. viteste de üst devirlere çıkacak hale gelince işlem tamam dedi.

    tam tıkanmış ise bilgisayarla zorunlu rejenerasyon yapmak gerekebilir. Limp mod etkin ise üst devrilere isteseniz de çıkamazsınız hata kodunu sildirmeden. Eğer tam tıkanmamışsa uzun yolda üst devirleri kullanmak durduğu yerde yapmaya göre daha sağlıklı olacaktır. Bahsi geçen yağa yakıt karışma vs dururken olur. Motor yükte olmadığı için fazla mazot püskürterek sıcaklık yükseltilir ve bu yakıt yağa karışır. Yolda ise motor yükte olduğu için zaten kendiliğinden derece yükselir.
  • Arkadaşım burası forum birbirinize neyin ispatı peşindesiniz... fikirleri tartışın egolarınızı tokuşturmayın sizden ricam.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Araç durduktan sonra çalışan fan ve kokunun sebebide dpf midir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Evet,sonuçta karbon yakıyorsunuz kömür kokusuna benzer kokar. Kömür de karbon gerçi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Her hangi bir uyarı veya arza ışığı yanmadı ama sizce işlem yapılması faydalı olur mu? Birde bu durum performansa ne kadar etki eder?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Araca, rotaya, sürücüye göre değişiyor işte. Bizim ülkemizde araçlar çok uzun süre yollarda kalıyor ama araçlar 10 yıl 150.000 ömür biçilerek satılıyor genelde de bu km lerde DPF bitmeye yaklaşıyor. Katalizörün aksine DPF partikülleri tutan bir malzeme olduğu için kısa rotalarda çabuk doluyor ve kendini temizleme fırsatı bulamadığı için aracı arızaya düşürüyor.
    Edit: kısa sürede özelliğini yitirir dememişim ki kısa sürede dolup boşalıyor demişim, siz kullandıkça dolup pasif temizlikle temizleniyor, pasif olarak temizlenemeyecek koşullardaysa aktif temizlik gerekiyor o zaman da ışık yanıyor bunu da yapmazsak ilaçlı temizlik gibi şeylere ihtiyaç duyuluyor. Sonuçta kimyasal reaktif bir madde var içerisinde bunun da her kimyasal gibi ömrü var tutamıyor bir yerden sonra partikülleri o zaman da aracı boğuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 7 Temmuz 2020; 13:32:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu gün hava akış metreyi çıkartıp temizledik. Ardından tekrar yola çıktık 3. vites 3000 devir üstünde kullanım yaptım. Pek etkili olmadı çekişte kayıp devam ediyor ve beyaz dumanı atamadık bir türlü.
    Yarın her zaman bakımını yaptırdığım yere götüreceğim. 2 gündür yoğunlardı.
  • Benim de Opel insignia da başım çok ağrıdı
    1.6 cdti otomatik
    Sürekli uzun yol yapıyorum
    Yakıt total bp opet Shell
    Başka yok
    Son 40 bin km dir sorun yok
    Ama bundan önceki özellikle 20-70 bin km aradı bezdirdi

    Motor gücü kısıtlanıyor
    Gidiyorsun rejenerasyon
    Bir kaç kez rejenerasyon yapıldıktan sonra daha depodaki yakıt bitmeden tekrar motor gücü kısıtlanmıştı , bi gittim ertesi gün %102
    Mazot bile almamışım
    Bu böyle 8-10 kez oldu
    Sonra partikül giriş çıkış sensörleri değişti
    Yine devam etti
    En sonunda partikül temizliği yaptırıldı
    Ondan sonra sıkıntı olmadı
    Mümkün mertebe bildiğim örneğin akşam eve dönüş rotalarında manuel 5 e alıp 90-100 gidiyorum
    En azından 2000-2200 devir çevirsin
    Yoksa 1500 devir gidecek sürekli

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dpf içini boşalt ayrıca yazılımla iptal et

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Ben de ömrü dolmasına kurumla birlikte biriken aşınan metal partikülleri gibi yanmayacak kalıntılar neden oluyor diye de okumuştum.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.