Şimdi Ara

Dpf iptali detayları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
9.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Peki hocam Euro 3 bir motora Euro 4 katalitik konvertör taktık diyelim. Bu E4, E3'e göre eksozdaki zararlı gazları daha fazla mı temizler yoksa hiçbir fark olmaz mı?

    Birde E3 ile E4 arasında delik çapları farklı mı?
    Muhtemelen daha fazla temizleyebilir fakat belli de olmaz. Belki motorda geliştirme yapılmıştır.

    Delik çapları ise farklı olabilir, tamamen tasarımsal bir olay
  • bilemedim hangi ildesiniz anlattıklarınız ışında
    bu işlemi yapan yaptıran firmaların önüne gidip bu işlemleri yaptıran kişilere rahatsızlığınızı anlatmanızı içtenlikle dilerim ,onların size verdikleri cevapları duyamayacağım için yorumunuzu yazarsınız .

    burda şu zararlı bu faydalı değildi anlatmak istediğim,anlamamışsınız anlatmak da bu saatden sonra zor

    bana sorarsanız fosil yakıtlı tüm araçlar yasaklansın parası olan elektirikli araca binsin ,hatta at arabaları geri gelsin o zamanda tezek kokusu var ,

    daha fazla polemik olmasın diye artık bu konu altında yazmayacağım

    herkeze iyi günler
  • cem_b C kullanıcısına yanıt
    İstanbul'dayim. Siz daha ne anlatmak istediğinizi bilmiyorsunuz, çünkü tutarlı bir dayanağıniz yok.



    İnsan sağlığına direk etki eden bir parcadan bahsediyorum. Yok at arabasiymis yok bilmem neymiş.



    Muasır medeniyet seviyesinde hiçbir ülkede etrafta kara duman atarak giden bir araç göremezsiniz. Ne anlatmak istedigimi hala anlamadiysaniz sabah motoru calistirip dpf filtresini iptal ettiğiniz aracinizin arkasinda 15dk oturun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 24 Eylül 2018; 17:58:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar, aracım golf 1.6 tdi. 3-4 bin devirin üzerinde bir süre gidince yay isareti yanıp sönmeye başlıyor. Aracı biraz performanslı kullanınca turbo flutter (surge) yaşıyorum. Egzozdan garip koku geliyor. DPF nin dolu olmasından dolayı mı? DPF nin temizliği yapılamıyor mu? Yapılıyorsa kaça patlar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Muhtemelen daha fazla temizleyebilir fakat belli de olmaz. Belki motorda geliştirme yapılmıştır.

    Delik çapları ise farklı olabilir, tamamen tasarımsal bir olay

    Alıntıları Göster
    Eyvallah hocam.

    İstanbul daki Ladacılar buluşmasında bi abimizin benle aynı arabası vardı. Euro4 katalizör vardı, laptopla gitmiştim de ms süreleri benimkinden çok daha düşüktü. Herhangi bir oynama da yok araçta sadece ms dikkatimi çekmişti bende ona bağlamıştım ama bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cahillik içeren yorumların kol gezdiği konuda değinmek istediğim bir durum var. Eyy müslüman kardeşlerim; partikül filtresi dediğiniz zımbırtı, partikülleri biriktirip, sonrasında 600-700 derecelerde bu partiküllerin hepsini bir anda yakıp "güya" temizleyen bir sistem. Siz hiç partikül temizliği yapan bir aracın arkasında durdunuz mu? Duramazsınız çünkü ölürsünüz, bakın açık söylüyorum kanser falan beklemeden zehirlenir ölürsünüz. Bu filtre ilüzyonu ve kandırmacası ne yazık ki pek anlatılmıyor. Dizel yakıt yandığında doğal olarak karbon ve partikül atar ancak bu atıklar doğada çözünebilen ve havadan ağır olan maddelerdir. Yani kısaca toprağa karışır çözünürler. Gelelim partikül filtresinde biriken partiküllerin yanma esnasında olan olaya; yanarken hepsi gaz formuna dönüşür ve havaya karışır. İnanmayan kişiler nox ölçümü yapan bir yerde test etsinler ve görsünler, siyah duman atan araç mı çok salınım yapıyor, yoksa yanma esnasında filtreden çıkan gaz mı? Burada bir olayı da açıklığa kavuşturmak isterim ki dizel yakıt komple kalkmalı, bu konuda hem fikiriz. Yok filtreymiş, yok adblue imiş, insanları ve cihazları kandırmaktan başka bir b*k değil bu işler. İnanmayan test etsin...




  • Çok sinirliyim hep petrol yüzünden. Petrol bitsede kurtulsak mis gibi Elektrik gücü var elimizde bence dünya daki tüm petrollu arabalar çöp

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gOkO kullanıcısına yanıt
    Dpf filtresini süpürge filtresi ile karistirmamak lazım.



    Amacı kimyasal reaksiyonlar zinciri sağlayarak, zArarli atıkları daha zararsiz atık haline çevirmek.



    A diesel particulate filter regeneration model with a multi-step chemical reaction scheme

    PDFhttps://dspace.lboro.ac.uk › bitstream › law



    Detailed Effects of a Diesel Particulate Filter on the Reduction of Chemical Species ... - Amazon S3

    PDFhttps://s3.amazonaws.com › devinberg.com





    Google'a bakıp ulvi bilgine bilgi katabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ettirin ettirin doğa düşmanları. zaten otomotiv firmaları salak olduğu için taktılar o filtreyi dizel araçlara... sonra akciğer kanseri, bilmem neyin kanserine yakalanırsam 'ama benim sigaram içkim de yoktu nasıl oldu yeaa' diye ağlarsınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    Cahillik içeren yorumların kol gezdiği konuda değinmek istediğim bir durum var. Eyy müslüman kardeşlerim; partikül filtresi dediğiniz zımbırtı, partikülleri biriktirip, sonrasında 600-700 derecelerde bu partiküllerin hepsini bir anda yakıp "güya" temizleyen bir sistem. Siz hiç partikül temizliği yapan bir aracın arkasında durdunuz mu? Duramazsınız çünkü ölürsünüz, bakın açık söylüyorum kanser falan beklemeden zehirlenir ölürsünüz. Bu filtre ilüzyonu ve kandırmacası ne yazık ki pek anlatılmıyor. Dizel yakıt yandığında doğal olarak karbon ve partikül atar ancak bu atıklar doğada çözünebilen ve havadan ağır olan maddelerdir. Yani kısaca toprağa karışır çözünürler. Gelelim partikül filtresinde biriken partiküllerin yanma esnasında olan olaya; yanarken hepsi gaz formuna dönüşür ve havaya karışır. İnanmayan kişiler nox ölçümü yapan bir yerde test etsinler ve görsünler, siyah duman atan araç mı çok salınım yapıyor, yoksa yanma esnasında filtreden çıkan gaz mı? Burada bir olayı da açıklığa kavuşturmak isterim ki dizel yakıt komple kalkmalı, bu konuda hem fikiriz. Yok filtreymiş, yok adblue imiş, insanları ve cihazları kandırmaktan başka bir b*k değil bu işler. İnanmayan test etsin...
    Doğruya doğru, filtre rejenerasyonu sırasında ciddi bir koku oluşuyor. fakat çoğunlukla NOx değil.

    Enjektörden atılan yanmayan yakıt, katalitik konvertörde yanarak ısıtıyor dpf'i. Tabi ki %100 verimle değil. Rejenerasyon sırasında yanmamış yakıt, HC ve CO olarak dışarı atılıyor. O koku ise HC kokusu.

    Fakat, gaz halinde atmosfere salınan karbon bileşiklerinin nispeten geri dönüşü var. Fotosentez. Partikül filtresinden çıkan ve insanların ciğerine yapışan ufak partiküllerin ise dönüşümü neredeyse yok. Bir belayı, daha zararsız bir belaya çeviriyor sadece. (EGR de böyle çalışıyor. NOx düşürmek için HC-CO emisyonunu arttırıyor.)

    Yoksa kesin çözüm zaten değil. Küçük hacim dizelin, piyasadan silinmesi taraftarlarından biriyim. Zaten dizel verimi dedikleri şeyin ağababası büyük hacimde var, NOx deposu küçük hacim dizellerde değil.




  • Dpf iptali yapmam yapana da göz yummam. Ne kadar masrafı çıkarsa çıksın. Doğayı zehirleyemem.



    Bunu öteki tarafı var. Dpf ile uğraşmak istemeyenler benzinli lpg kullansınlar denildiği gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamadığım bir konu var. DPF iptalinden sonra, nasıl egzos muayenesinden geçebiliyorlar?
  • Aracımın Dps sini benden önceki sahibi söktürmüş ve bunu bana satarken söylemedi. Ne yapacam şimdi 10.000 tl verip taktırayım mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazotun atığını yine mazotla yakıp 2-3 turda egzosttan atan sistem neyin kimyasalı, neyin googlesi kardeşim. Rejenerasyon sırasında çıkan gaza ekstra o partikülleri yakmak için ekstra yakılan yakıtın çevreye verdiği zararı hesaplamayıp gelip burada bilgelik taslamayın. Gelin elimde sağlam temiz partikül filtresi var, sensörlerin açısına kadar sistemini size anlatayım, google gerek kalmadan ;)
  • gOkO kullanıcısına yanıt
    Kimyasal reaksiyon ile sensor acisi diyorsun. Eyvallah anlatirsin. Hadi tartisalim, Batarya uretimini tartisalim, Benzinli Motorlari tartisalim, Dizel Motorlari tartisalim. Hepsinin artilari eksileri var kendince.

    DPF filtresi iptal edilmemesi gerekn bir filtrasyondur, Supurge torbasi degil bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Eylül 2018; 11:11:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megachips yazilim+dpf egr iptali yaptirdim toplamda yaklasik 2.300 e mal oldu cok pismanim yaptirma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhabbete bak forumdaki, yine herkes duyar kasıyor. Korkmayın dpf olmayan araç yüzünden ölmezsiniz.
  • Jenerasyon sirasinda berbat bi koku cikariyor aracim bu zararli gaz degilmi ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cupra_mann902

    Megachips yazilim+dpf egr iptali yaptirdim toplamda yaklasik 2.300 e mal oldu cok pismanim yaptirma
    Neden pişmansınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Be_Yourself kullanıcısına yanıt
    Aracim ecu su dpf de kül biriktigini zannediyor o yuzden arabayi kisiyor 90 hp gibi hareket ediyor haftada 1 kul sifirlatiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.