Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
400.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce karşılaşmış olan deneyimlerinin paylaşabilir mi rica etsem.
    "Hata! Servis; Aracınızı P Konumunda Terk Edin" uyarısı almaktayım" 2014 tdi dsg 30.000 aracımda. Servis randevusu aldım ama biliyorum biz bilmezsek onlar hiç anlamaz.
  • yeni aldığım bir araçta 3 gün sonra sorun yaşadım araç 2011 model 2.0 tdı sabahları ekranda esp hatası ile birlikte şanzuman arıza görünüyor marş basmıyor 3-5 kez deniyorum sonra çalışıyor motor lambası yanıyor 30 dakika sonra oda sönüyor sıkıntısız kullanıyorum vites geçişleri durması kalkması hızlanması en ufak sıkıntı yok ama sabahları çalıştırmak için 3-5 kez deniyorum daha önce böyle bişey yaşayan varmı en son beyinde arıza var dediler çokta kurcalatmak istemiyorum




  • Oncelikle basliktaki tum mesajlari tek tek okudum;

    2012 model 120bin km'de octavia 1.6 dsg alayim mi? Mekatronigi degismis, agir bakimi yapilmis.

    Fakat bakimlari ozelde yapilmis, olasi bir kavrama degismesi durumunda iyi niyet garantisi alma sansim hic mi olmaz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Şuan aracım 110 binde hiç bir sıkıntım yok çok şükür. Araca binerim dağ bayır gezerim. Acımam fakat korurum aracım bakımlıdır. Tümseklerden çukurlardan olorta geçmem. Mümkün mertebe dikkatliyimdir. Çok sıkışık trafikte şanzımanı yormam. Manuele alırım. Yokuşta çok dikse yine manuele alırım. Park halinde iken park konumuna aldığım gibi el frenini çekerim. Vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grcim

    Ders niteliğinde herkesin tecrübelerini paylaştığı çok güzel bir konu. Dsg için iyi diyen de var kötü diyende, tabi ki herşeyin ömrü kullanıma bağlıdır fakat istanbul gibi ağır trafiği olan 7 tepe üzerine kurulmuş bir şehir için sanki dsg iyi bir seçim gibi durmuyor. Size 4000 kmlik ford focus dizel powershift tecrübemi aktarayım, araçta sanırım yağlı tip şanzuman var. Bu şanzuman volvoda kullanılan otomatik vites, geçişler son derece pürüzsüz sürüşü çok keyifli istanbul içinde 6, 6,5 lt yakıt tüketimi ortalaması var, motor son derece canlı, kalite hissi ve tokluk oldukça başarılı araç made in germany. Olumsuz söyleyebileceğim ise yetersiz donanım seviyesi titanium donanımda bile xenon fark yok, metalik farkı çok yüksek, otomatık park asistanı gibi saçma donanımlar yerine işe güze yarar şeyler konulabilirdi. Bu aracı en üst spec almazsanız dışardan görüntüsü gerçekten çok vasat kalıyor. Ama dziel otomatik tercih edecekler için bence oldukça sağlam bir seçenek. Pejo daki yeni EAT6 Tam otomatik şanzuman için de olumlu yorumlar var. Çift kavrama tercih etmeyenler için bir seçenek olabilir.

    Hocam üzerinden çok zaman geçti ama ford focus tan hala memnun musunuz. İmzanızda başka bir marka araç görünüyor. Değiştirdiniz mi yoksa. Cevap için teşekkürler.




  • Evet dostlar bir dsg arızasıyla daha huzurunuzdayım. Yaklaşım 53bin km aracın kavraması iyi niyetten değişmişti. Bundan sonra sıkıntı olmaz hayırlısıyla diyordum, taki bu akşama kadar. Akşam yolda eve giderken aracımı ne kadar sevdiğimi içimden geçiriyordumki hafif bir tık sesi geldi, işkillendim, 5-10 dk sonra sürüş esnasında frene basın uyarı yandı ekranda, bastım sonra tekrar gaza bastım sıkıntı yok gibiydi, evede 1,5 km kadar kalmıştıki dayanamadım sağa çektim, boşa aldım, parka aldım sırasıyla sıkıntı yok uyarı ünlem vb arıza ışığı da yok, çok şükür dedim Dye aldım gaza bastım araba olduğu yerde duruyor gitmiyor ve şanzuman arızası yazısı çıkıyor. Artık nazarım mı değdi, DSGnin kroniğinin tutası mı geldi ne diyeyim bilemiyorum. Araç dizel Octavia 3 ve 61bin km de şuan. Sabah çekici çağırıp servise götüreceğim bakalım.

    Arıza sadece mekatronik midir? Komple şanzuman mıdır? Bunu yaşayan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gepe kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam benimde aylar önce başıma gelmişti çok büyük ihtimalle mekatronik ünite değişimi yaparlar bu dsg nin standart sorunu hatta 50,000 km - 60,000 km arasında çok sık rastlanıyor, servis ne diyecek bizimlede paylaşırsanız sevinirim
  • Sağolun hocam. Hepimizin malumu sorun mekatronik arızası. Dün haber verdi servisten arkadaş parçada %100, işçilikte %30 oran vermiş doğuş grubu. 300-400 TL arası bir işçilik maliyeti ile kurtarmış olacağım bunu da. Ev alacağım için aracımı satacağım servisten sonra. Sonrasında da DSG araç almam sanırım. Skodayı da DSGyi de çok seviyorum konfor performans üst düzey ama sırasıyla sevir daim pompası, triger seti - kavrama - mekatronik arızaları beni soğuttu. Otomatik alacak oldukça ve sorunları düzeltilmedikçe ( en azından 10 yıl garanti gibi) DSG şanzımana yaklaşmam sanırım bir daha.
  • arkadaşlar bu dsg sorunu ile ilgili 2016 modellerde herhangi bir iyileştirme yapıldımı. ben 2016 sıfır dsg şanzımanlı superb almayı düşünüyordum. bu yazıları okuyunca kafam karıştı valla. birde piyasada herkes dsg olanı alıyor. bu arıza oranı yüzde kaçtır bilen varmı. manuel de almak istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gepe

    Evet dostlar bir dsg arızasıyla daha huzurunuzdayım. Yaklaşım 53bin km aracın kavraması iyi niyetten değişmişti. Bundan sonra sıkıntı olmaz hayırlısıyla diyordum, taki bu akşama kadar. Akşam yolda eve giderken aracımı ne kadar sevdiğimi içimden geçiriyordumki hafif bir tık sesi geldi, işkillendim, 5-10 dk sonra sürüş esnasında frene basın uyarı yandı ekranda, bastım sonra tekrar gaza bastım sıkıntı yok gibiydi, evede 1,5 km kadar kalmıştıki dayanamadım sağa çektim, boşa aldım, parka aldım sırasıyla sıkıntı yok uyarı ünlem vb arıza ışığı da yok, çok şükür dedim Dye aldım gaza bastım araba olduğu yerde duruyor gitmiyor ve şanzuman arızası yazısı çıkıyor. Artık nazarım mı değdi, DSGnin kroniğinin tutası mı geldi ne diyeyim bilemiyorum. Araç dizel Octavia 3 ve 61bin km de şuan. Sabah çekici çağırıp servise götüreceğim bakalım.

    Arıza sadece mekatronik midir? Komple şanzuman mıdır? Bunu yaşayan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Selamlar hocam aynı olay benimde başıma geldi ve çekici ile gönderdim aracı burada servisde yok konya ya gitti araba bugün görüştüğüm de iyi niyetten biraz para alacaklarmış ama bu biraz dediği fiyat söylenmiyor işçilik ödersiniz falan dedi ama bu işçiliğin tamamı tamamını mı isteyecekler bilemiyorum bunu servis mi belirliyor acaba bu arada size de çok geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun hocam. Ben ev aldığım için aracımı satmak zorunda kaldım. Bir anlamda dsgden de kurtulmuş oldum her ne kadar şuan özlesemde.

    İyi niyet konusunda da doğuş merkez yetkili, servisin yaptığı pek birşey yok. Servis kayıt açıp merkeze gönderiyor (gif) diyorlar adına sanırım. Eğer tüm bakımlarını doğuş yetkili servislerde yaptırdı iseniz, şanzımanla ilgili arızalarda parçaya %100, işçiliğe de %90a kadar indirim yapıyorlar. Bende mekatronik değiştiğinde parçaya %100, işçiliğede %30 vermişlerdi. İşlem sonunda 230TL gibi bir rakam ödemiştim. Şanzıman 5 yıl 100bin kmye kadar iyiniyet kapsamında, sonrası ise Allaha emanet.
    Tekrar geçmiş olsun hocam, yetkili servis bakımlı ise aracınız 200-400 arası işçilikle kurtarırsınız diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gepe -- 22 Eylül 2016; 23:18:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hamdullah1 H kullanıcısına yanıt
    Hocam 2014 sonrasındaki dsgler daha az sorunlu diyorlar ama ne kadar doğru bilemiyorum. Ben çok sevmeme rağmen ciddi anlamda bir iyileştirme yapmadıkları takdirde doğuş grubu otomatik araç almam. Benim için arıza vermesi dert değilde, sıfır aldığınız ve gözünüz gibi baktığınız aracın yolda bırakması büyük hayal kırıklığı oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gepe

    Geçmiş olsun hocam. Ben ev aldığım için aracımı satmak zorunda kaldım. Bir anlamda dsgden de kurtulmuş oldum her ne kadar şuan özlesemde.

    İyi niyet konusunda da doğuş merkez yetkili, servisin yaptığı pek birşey yok. Servis kayıt açıp merkeze gönderiyor (gif) diyorlar adına sanırım. Eğer tüm bakımlarını doğuş yetkili servislerde yaptırdı iseniz, şanzımanla ilgili arızalarda parçaya %100, işçiliğe de %90a kadar indirim yapıyorlar. Bende mekatronik değiştiğinde parçaya %100, işçiliğede %30 vermişlerdi. İşlem sonunda 230TL gibi bir rakam ödemiştim. Şanzıman 5 yıl 100bin kmye kadar iyiniyet kapsamında, sonrası ise Allaha emanet.
    Tekrar geçmiş olsun hocam, yetkili servis bakımlı ise aracınız 200-400 arası işçilikle kurtarırsınız diye düşünüyorum.

    Çok teşekkürler hocam bugün servisden aradılar parça için%100 işçilik için ise %30 karşılanıyor ama yine de 450 lira ödeyecekmişim çok değil mi hocam ya suz aynı şartlarda neredeyse yarısını verdiniz ben 9 ay önce kavrama değişiminde işçiliğin tamamına 500 verdim nasıl%30 u karşılanmış işçilik bu kadar oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam servisin verdiği rakam afaki oluyor. Bana da 350-400 arası bir işçilik çıkar demişlerdi. Ama işlem sonunda 230 lira civarı bir şey çıktı. sizinki de 300ü geçeceğini sanmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Valla iyi paraya satarsam Laguna düşünüyorum ya.. Arabada yok yok

    Geçen gün gördüm bitane 36.000 istiyodu kaçırdım çok üzüldüm. start stop elektronik park freni felan baya cezbetti beni..

    Bu hafta jetta yı satabilirim.. İzmirden bir galeri arayıp duruyo Sat bana diye

    Hocam aracınız ne oldu sorun tam olarak neymiş. Takip eidyordum ancak sattınızmı ne yaptınız merak ettim. Hocam böyle durumlarda forumları takip edin. Vw dsg den baya çekti ama yeni sistemde düzeltildi. Artık pek çıkmıyor sorun. Ha böyle bir durumda ise zaten bildikleri için durumu iyi niyet garantisine sokuyorlar. Ha servise gitmek etkili. Ama piyasada bu sorunun olduğunu belirtirseniz. yani mahkeme yoluna bile gidilse kazanılabilir. zira servise gelmedi kontrol edemedik diyecekleri bir durum değil.

    İnşallah canınızı sıkmamıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Valla iyi paraya satarsam Laguna düşünüyorum ya.. Arabada yok yok

    Geçen gün gördüm bitane 36.000 istiyodu kaçırdım çok üzüldüm. start stop elektronik park freni felan baya cezbetti beni..

    Bu hafta jetta yı satabilirim.. İzmirden bir galeri arayıp duruyo Sat bana diye

    Hocam aracınız ne oldu sorun tam olarak neymiş. Takip eidyordum ancak sattınızmı ne yaptınız merak ettim. Hocam böyle durumlarda forumları takip edin. Vw dsg den baya çekti ama yeni sistemde düzeltildi. Artık pek çıkmıyor sorun. Ha böyle bir durumda ise zaten bildikleri için durumu iyi niyet garantisine sokuyorlar. Ha servise gitmek etkili. Ama piyasada bu sorunun olduğunu belirtirseniz. yani mahkeme yoluna bile gidilse kazanılabilir. zira servise gelmedi kontrol edemedik diyecekleri bir durum değil.

    İnşallah canınızı sıkmamıştır.

    Hocam çokdan sattim ben onu... Satamadan evvel Yetkili servislerle görüştüm iyi niyet garantisi uygulanamazmiş.. Araç en son 2010 yilinda gitmis yetkiliye. Alici kişi bir sanzimanci ustaya goturmuştu.

    Usta şanzimanda bisey yok dedi Alıcıda aldı

    Bilgisayara bağlamadi bağlasaydi ariza çikardi. Bende bişey demedim Verdim gitti o haliyle. Ama sonradan sattigima pişman oldum Cunki şuan Jetta nin Dsg li olanlarina bakiyorumda ben o arabayi uyguna almişim Ve tertemizdi araba. Şmdi o kadar temizi yok Motoru biraz yağ yakiyodu tek en büyük engel o olurdu sanirim.Ama genede yaptirip binmek lazimmiş Benim gözümü çok korkuttular Sanziman sürekli arizalanir parcasi pahalidir vs vs vs diye diye arabadan soğutmuşlardi.. Keşke kulak asmayip zamanla yaptirip binseydim arabama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__

    Valla iyi paraya satarsam Laguna düşünüyorum ya.. Arabada yok yok

    Geçen gün gördüm bitane 36.000 istiyodu kaçırdım çok üzüldüm. start stop elektronik park freni felan baya cezbetti beni..

    Bu hafta jetta yı satabilirim.. İzmirden bir galeri arayıp duruyo Sat bana diye

    Hocam aracınız ne oldu sorun tam olarak neymiş. Takip eidyordum ancak sattınızmı ne yaptınız merak ettim. Hocam böyle durumlarda forumları takip edin. Vw dsg den baya çekti ama yeni sistemde düzeltildi. Artık pek çıkmıyor sorun. Ha böyle bir durumda ise zaten bildikleri için durumu iyi niyet garantisine sokuyorlar. Ha servise gitmek etkili. Ama piyasada bu sorunun olduğunu belirtirseniz. yani mahkeme yoluna bile gidilse kazanılabilir. zira servise gelmedi kontrol edemedik diyecekleri bir durum değil.

    İnşallah canınızı sıkmamıştır.

    Hocam çokdan sattim ben onu... Satamadan evvel Yetkili servislerle görüştüm iyi niyet garantisi uygulanamazmiş.. Araç en son 2010 yilinda gitmis yetkiliye. Alici kişi bir sanzimanci ustaya goturmuştu.

    Usta şanzimanda bisey yok dedi Alıcıda aldı

    Bilgisayara bağlamadi bağlasaydi ariza çikardi. Bende bişey demedim Verdim gitti o haliyle. Ama sonradan sattigima pişman oldum Cunki şuan Jetta nin Dsg li olanlarina bakiyorumda ben o arabayi uyguna almişim Ve tertemizdi araba. Şmdi o kadar temizi yok Motoru biraz yağ yakiyodu tek en büyük engel o olurdu sanirim.Ama genede yaptirip binmek lazimmiş Benim gözümü çok korkuttular Sanziman sürekli arizalanir parcasi pahalidir vs vs vs diye diye arabadan soğutmuşlardi.. Keşke kulak asmayip zamanla yaptirip binseydim arabama

    Hocam artık birşekilde hallediyliyor. Mahkemeye verseniz birşey ispat edemezler. BU durum araçların genelinde oluyor diye şikayet ederdiniz. İnternetten ne kadar takip ediyorsunuz bilmiyorum ama adamlar mekatroniği bile açıyor videoları var. Yani onu bile tamir etmeye çalışanlar var. Acayip bir hal aldı sektör. Bunun yanında jettalar çok tuttu hocam zamanında ki hala öyle. Mesela ilk çıktığında hatırlarım. Adam sıfır aldı aldığı fiyattan daha yukarı sattı. Araba bir ara karaborsa olmuştu. Şuan için yine değerli bir araç jetta.

    Hayırlısı olsun hocam satmışsınız artık inşallah bir daha sıkıntı çekmezsiniz.




  • 2016 modellerde halen dsg problemi varmı? 2011 de başlamış bu problemler heralde bana öyle demişdi vw temsilcisi ama sonra düzekttik dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG-Stronic-TCT-EDC-Powershift vs vs. Çift kavrama varsa sorun var. Tedirginlik var. Kaçış yok. Sorunsuz da binersiniz elinizde de patlar. Ama hangisi olacağı hep içinizi kurcalar keyif kaçırır.

    Çift kavramanın hiç sorun çıkarmadığını düşünün, periyodik bakım ve aşınan parçalarının maliyeti de oldukça yüksek. Onun yerine tam otomatik (tork konvertörlü) tercih edip kafanın rahat olmasını tercih edebilirsin. Aynı parayı km başı 10krş fazla yakarak harcarsın ama en azından bilirsin ki makine tam otomatik. Kavrama-mekatronik vs dırıltı zırıltı yok.

    Kazasız günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arifoem -- 28 Eylül 2016; 22:04:59 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar. Er geç patlar dedikleri DSG benim 2012 A3'te de son nefesini verdi. Sanırım bu arıza herkeste farklı şekilde ortaya çıkıyor. Kimisinde araç tamamen yolda kalıyor, kimisinde vites geçişlerinde sorun olmasa da vites göstergesi yanıp sönüyor. Benimkinde de vites göstergesi yanıp sönüyor ama aracı sürebilmek için manuele almak gerekiyor ve sadece 1-3-5-7 viteslere geçiyor. Çift rakamları pek sevmeyen bir arıza heralde. Geri vitese de geçmiyor ayrıca. Bu sabah düzelir gibi oldu, otomatik sorunsuz çalışıyordu ama 15 dk sonra yine gitti. Pazartesi servise götüreceğiz bakalım. Şu meşhur iyi niyet garantisine sokarlar mı sokmazlar mı diye kara kara düşünüyorum. Siz siz olun bakımları serviste yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.